Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Instalacje gazowe lpg,uszkodzony czujnik

08 Paź 2014 08:41 12864 12
  • Poziom 9  
    Witam!Mam instalacje gazową holenderską AG SGI z czujnikiem MPXA4250A Sagem na obudowie filtra gazu i wydaje mi się,że ten czujnik powoli pada.Objawy są takie że silnik przełącza się na benzynę po przejechaniu paru kilometrów i muszę wiele razy przełączać centralką żeby zaskoczył na lpg,czasem potrzeba przejechania 10 km.Gdy postoi na słońcu to prawie na 100% przy odpaleniu nie przełączy się na gaz.Potrzebuję porady a najlepiej schematu(rysunku) jak ominąć(oszukać) czujnik.Czytałem ,że można podać napięcie na środkowy pin i jeszcze dodatkowo wstawić peerek w czujnik temperatury,ale nie wiem jak to fizycznie zrobić.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 21  
    A może zawiesza się elektrozawór? Odepnij elektrozawór od instalacji i podepnij na krótko bezpośrednio do akumulatora i posłuchaj jak załącza/rozłącza. Powinno być go wyraźnie słychać.
  • Poziom 9  
    Elektrozawory ładnie słychać przy butli i przy parowniku.Stawiam na czujnik ciśnienia gazu bo na komputerze nie pokazało żadnych błędów,więc wyglądało to tak jakby po prostu gaz się skończył,a fizycznie on był.Tylko właśnie mi chodzi oto jak ten czujnik oszukać.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 38  
    A FFC? FFL ? Filtry obu faz cieklej i lotnej sprawdź, gorący filtr od słońca może się zatykac.
  • Poziom 9  
    Jak mam mierzyć ciśnienie w czasie jazdy?On przełącza się z gazu na benzynę jak mu odbije.Zastanawia mnie jeszcze dlaczego gdy postoi w słońcu to nie chce przełączyć się na gaz po odpaleniu.Może czujnik temperatury?Ale chyba wysoka temperatura nie miałaby takiego wpływu jak niska.Najpierw chcę spróbować z czujnikiem ciśnienia,tylko nie wiem jak go ominąć(jak już wspomniałem można podać napięcie na czujnik tak aby myślał ,że ma np.ciśnienie 1 bar,tylko jak to zrobić?)
  • Poziom 38  
    Filtry sprawdź a nie kombinuj, poza tym w programie do gazu podczas jazdy widać parametry. Bez pomiaru ciśnienia emulacja czujnika, może dać poprawę a ponieważ winny jest np reduktor czy filtr to wymianie czujnika problem wróci.
  • Poziom 28  
    Witam nie podałeś podstawowych parametrów silnika, co to za samochód i ile na tej instalacji ma przejechany samochód. Problem był już poruszany na forum z pozytywnym rezultatem a z czujnikiem ciśnienia nie zakombinujesz nic chyba że jak piszesz jest taka możliwość to czemu tego nie zrobiłeś. Czujnik nie jest drogi a dobrze forumowicze piszą aby sprawdzić system pod ciągłą kontrolą programu do diagnozy gazu.Do sprawdzenia, filtr fazy ciekłej i lotnej, wydolność parownika, połączenia elektryczne systemu pod maską i w kabinie.
  • Poziom 38  
    Jeszcze elektrozawory do sprawdzenia przy okazji filtrow.
  • Poziom 9  
    Filtry przy parowniku i przy czujniku ciśnienia wymienione.Czujnik koszt 450 zł więc chyba trochę drogi,jeśli ktoś ma pomysł jak go ominąć to proszę o radę.Cały czas mi o to chodzi.
  • Poziom 38  
    Nie da się, nie rozumiesz tego, czujniki MPX zasilane są 3 przewodami, +5V, GND, Out

    Link

    http://www.freescale.com/search?q=MPXA4250A&c...e_apps=1&callback=ss_show&filter=0&getfields=*&baseUrl=http%3A%2F%2Fwww.freescale.com%2Fwebapp&SEARCH_OPERATOR=Contains&attempt=-1&rc=1&hl=en#



    Wsadź sobie potencjometr 10K, suwak na Out, skrajne na GND i +5V
    Jeśli nie podłączysz sterownika LPG pod komputer i zdiagnozujesz usterkę to zgłoszę post do usunięcia. Zauważ, że wpięcie potencjometru to szkoła podstawowa elektroniki, a moja porada jest bezcelowa, bo jeśli reduktor nie trzyma ciśnienia to oszukasz kompa od LPG i coś tam zacznie działać, a bez kontroli ciśnienia na WOT uszkodzisz silnik. Czujnik można zastąpić innym przy odrobinie chęci ale przecież można sprawdzić czy jest uszkodzony, wyjąć, zasilić, podłączyć multimetr, podłączyć ciśnienie z kompresora i testować.
    Ostatnia moja słuszna porada w tym temacie, udaj się do uznanego warsztatu LPG celem poprawnej diagnozy. (ps. Takie same objawy jak u ciebie pojawiają się z wadliwym reduktorem AC R01 jako przykład nie poprawnej diagnostyki)
  • Poziom 9  
    Zamykam temat.Teraz w zimę działa OK,widocznie czujnik się przegrzewa.A gdybym chciał porady typu zgłoś się do warsztatu,to nie poruszałbym wątku na forum.
  • Poziom 43  
    feeerdek napisał:
    A gdybym chciał porady typu zgłoś się do warsztatu,to nie poruszałbym wątku na forum.


    Ok, a czego oczekujesz, że ktoś ci napisze że zamiast czujnika ciśnienia można wpiąć lampki choinkowe i autko będzie prawidłowo jeździło, dziecinada.