Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Co kupić?] - Nieduży prosty dostawczak

nioop 08 Paź 2014 19:25 1299 3
  • #1 08 Paź 2014 19:25
    nioop

    Specjalista AGD

    Witam..


    Z racji iż w planach mam założenie własnej firmy poszukuję większego auta z paką..
    Budżet około 15tys zł

    Wymagania :
    -Prosta budowa, nie zalezy mi na osiągach, może być to przysłowiowy "muł", bez turbo i innych udziwień, lecz ma też odpalać przy -20 stopniach. Zawieszenie może być nawet sztywne, oby nie trzeba było co 10 tys km coś wymieniać
    - Dobre zabezpieczenie antykorozyjne, preferowany ocynk
    - Duża paka przy niewielkich rozmiarach auta ;)

    Oglądałem Renault traffic, autko ogólnie niedrogie, troche boje się awaryjności gdyż miałem kiedyś megankę, która sypała się ze wszystkich mozliwych stron. Miejsca na pace ma aż nadto, ale nie słyszałem żadnych opini o tym aucie od osób które je posiadają.

    I Fiata Doblo - O coś w tym stylu ale z ciut większa "paką"

    0 3
  • Relpol
  • #2 08 Paź 2014 20:20
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Kolego nioop, wiesz, że nie zaproponuje Ci niemieckiego auta, bo już mnie troche znasz... :D .
    Evasion, 806, ulysse, jumpy scudo. Najlepiej w benzynie 2,0 16V + LPG. Będzie tańszy w utrzymaniu niż diesel. Mam evasiona od 3,5 roku i auto jest naprawde warte zakupu. Pewny rozruch, cisza w aucie. Mój pali od 10-13 LPG, a nie jeżdżę jak emeryt. Trasa 130-140 z klimą 11-11,5 l LPG. Przepisowo 10 L, miasto , krótkie odcinki 13 LPG + troche benzyny w zimę, bo w lato za 50zł starczy na 2 miesiące.
    Słabe punkty to wahacz bez wymiennych sworzni, ale jak kupisz dobre to na 50 tys spokojnie wystarczy. Części w normalnych cenach i dostepne ( oprócz kretyńsko umieszczonych filtrów kabinowych) które sa drogie, ale mam na to patent i kosztuje mnie to 30 zł zamiast 130 i 10 min roboty.
    Trafic jest upierdliwy w dCI ( u znajomego wiecej stoi w warsztacie jak jeździ), ale jak byś trafił w 2,0 benzyna 120KM ( bardzo rzadkie i poszukiwane) to byś miał spokój , bo to bardzo udana jednostka . Benzyna pali średnio 8-9 l , a diesel 7-8. W całościowych kosztach benzyna wychodzi taniej, bo jest bezawaryjny, a jak zamontujesz gaz to jeździsz za 30-35 zł/100km.
    Ponadto :niskie ducato, jumper, boxer.

    0
  • Relpol
  • #3 08 Paź 2014 20:40
    nioop

    Specjalista AGD

    Tak, tak.. Znam i się domyślałem..

    Autko będzie stało "pod chmurką" przez pierwszy rok działalności, także bardzo wazną kwestią jest tutaj podatność na korozję..

    Ktoś, coś może wie na ten temat ? Np jak to wyglada w trafficu i evasionie ?

    0
  • #4 08 Paź 2014 20:53
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Właśnie evasion jest w ocynku i ma plastikowe nadkola, ale jest to wersja osobowa. Nie wiem czy jumpy ma tak samo dobrą ochronę , ale mam znajomego co od lat jeździ scudo i jakoś nie zmienia, a rdzy nie widać.
    Evasiona kupiłem ze zdrowego rozsądku odrzucając 1,5 x droższe sharny, galaxy, które mają mniej miejsca w środku i rdzewieją na potegę. Przez 2 lata używałem ( z uwagą) tego auta do własnego biznesu ( firma instalacyjna- elektryka, hydraulika, alarmy, automatyka bramowa) i jeździłęm jak panisko, szybko, wygodnie i z klimą... Teraz mam dużego boxera ( też z LPG) i w kosztach wychodzi tyle samo co trafic w dCI, tylko tamten co chwilę stoi w warsztacie.
    Buda w trafic'u/vivaro nie jest zła, nie widziałę, by bardzo korodowały . Tu gorzej jest w ducato/jumper/boxer.
    Swojego busa ( boxer) zabezpieczyłem antykorozyjnie póki nie miał żadnych dziur i myślę ,że jeszcze długo posłuży.

    0