Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 '97 - KME DIEGO G3 Wymiana na REGFAST i trudności w ustawieniach.

08 Paź 2014 22:34 3138 6
  • Poziom 12  
    Witam, wszędzie trąbią, że wszystko lepsze od Valteków i dałem się przekonać na zmianę chocia na RegFasty i teraz już tego żałuję...
    Będzie długi temat, bo dużo informacji. Mam nadzieję, że ktoś jednak zechce mi pomóc.

    Auto to A4 B5 1997 AEB 150KM turbo
    Instalacja KME Diego g3, KME Silver, PS-CCT4/5, no i Regi zamontowane bez dysz.

    Pierwsza próba regulacji wyszła super, ale okazało się, że na teście wtryskiwaczy mam rozbieżności do 25%...
    Audi A4 B5 '97 - KME DIEGO G3 Wymiana na REGFAST i trudności w ustawieniach. Audi A4 B5 '97 - KME DIEGO G3 Wymiana na REGFAST i trudności w ustawieniach. Audi A4 B5 '97 - KME DIEGO G3 Wymiana na REGFAST i trudności w ustawieniach.
    Zacząłem przekładać wężyki i próbować ustawić je tak aby się nie zaginały. Obecnie 4mm średnicy, ale nie wiem czy nie zwiększyć, bo te się za łatwo zginają, a mało miejsca mam.
    Zdecydowałem się ustawić wszystko od zera. Korekty po testach wtrysków zapisywałem przed autokalibracją. Doszedłem w końcu do dysz optymalnych po autokalibracji i nachylenia pomiędzy -5 a 5 i przeszedłem do map benzyny i tutaj zrobił się klops!
    Za każdym razem jak ustawiam od początku z nieznanych mi przyczyn dostaję za małą skalę podciśnienia - do 1,1bara. Nie chce mi ona w żaden sposób wzrosnąć, a podciśnienie przy max obciążeniu mam znacznie większe.
    Audi A4 B5 '97 - KME DIEGO G3 Wymiana na REGFAST i trudności w ustawieniach.

    Czy ktoś zechciałby mi w tym pomóc? Nie mogę skutecznie ruszyć dalej... Wiem, że nie chce się wam czytać, ale staram się nie pogubić szczegółów.
    Dziś próbowałem z tym znowu zadziałać.
    Procedurę robiłem tak:
    -reset wszystkiego do fabrycznych i konfiguracje ustawień do momentu autokalibracji
    -w tym miejscu test wtryskiwaczy i jak wyszły w normie to zastosowałem jedynie zaproponowane korekty (W TYM MIEJSCU WYKRES CAŁY CZAS JEST DUŻY WYSKALOWANA DO 2,5bar
    -dalej autokalibracja dwuetapowa połączona z regulacją ciśnienia reduktora jak wyszły dysze optymalne to przeszedłem na chwilę do modelowania aby zobaczyć nachylenie i jak pomiędzy -5 a 5 to powrót do autokalibracji, zakończ, zbierz mapę benzyny i tutaj klops! ZNOWU WYKRES KOŃCZY MI SIĘ NA 1,1bara i o ile zakres czasów wtrysków rośnie przy dodawaniu gazu to zakres podciśnienia nie...

    Co w tej procedurze robię źle, że tak się dzieje???

    Stanęło na tym, że:
    -przywróciłem kolejność wtrysków/cylinder na 1,2,3,4 (wcześniej przekładałem aby zniwelować te odchyły). Skróciłem wężyki 2,3 (na Valtekach każdy wężyk był inny od 8 do 16cm i chodziło to lepiej niż teraz, a testy wtrysków miały minimalne korekty)
    -przywróciłem jedne z ustawień wcześniejszych w których wykres mapek miał pełną skalę
    -zrobiłem test wtrysków i zapisałem korekty
    -ustawiłem robocze na 1,1 bar, wyznaczyłem czasy wtrysku beny na jałowym
    -wyczyściłem mapy i zebrałem benzyny, a później gazu i ustawiłem ustaw model, później nowa mapa gazu i ponownie ustaw model i wyszło to co widać na poniższych screenach
    Audi A4 B5 '97 - KME DIEGO G3 Wymiana na REGFAST i trudności w ustawieniach. Audi A4 B5 '97 - KME DIEGO G3 Wymiana na REGFAST i trudności w ustawieniach. Audi A4 B5 '97 - KME DIEGO G3 Wymiana na REGFAST i trudności w ustawieniach. Audi A4 B5 '97 - KME DIEGO G3 Wymiana na REGFAST i trudności w ustawieniach. Audi A4 B5 '97 - KME DIEGO G3 Wymiana na REGFAST i trudności w ustawieniach. Audi A4 B5 '97 - KME DIEGO G3 Wymiana na REGFAST i trudności w ustawieniach. Audi A4 B5 '97 - KME DIEGO G3 Wymiana na REGFAST i trudności w ustawieniach.

    Podsumowując:
    *Nie jest to chyba poprawnie ustawione bez autokalibracji i ogólnie to wychodziło mi strasznie bogato na tym modelu i musiałem zrobić z niego dziwny kształt. Nie wiem czy nie powinienem trochę ciśnienia jednak obniżyć.
    *Wciąż nie mogę dojść dlaczego zmieniają mi się zasięgi wykresu po autokalibracji i przez to tracę póki co najwięcej czasu i paliwa i jestem mega wkurzony
    *Zastanawiam się jeszcze czy może nie zastosować wężyków o większej średnicy niż obecne 4mm. Valteki miały większe.
    *Auto drga co jakiś czas na jałowym, nie wiem z czego to wynika. Na Valtkach też tak było, myślałem, że na tych zniknie.
    *W związku z powyższym i tym, że nie dusi mi się przy butowaniu, nie szarpie mocniej niż na Waldemarach i zarówno VAG jak i sterownik gazu nie wywalają błędów robię sobie na jakiś czas przerwę na zebranie dodatkowych informacji, bo szkoda moich nerwów, czasu i paliwa, a i dla auta ciągłe testy wtrysków i autokalibracje z pewnością nie są dobre.

    Dziękuję za wstępną uwagę i proszę o porady od doświadczonych z KME.
  • Poziom 12  
    Nikt nie nie wie?...
  • Poziom 16  
    Osobiscie radze wywalic regi jak do tego silnika. Popełniłem ten sam błąd i gazownik mi do A3 1.8T zamontował i wciągle mam problemy. Co je skalibruje to po jakims czasie wszystko się piep... Na poprzednich Magic-jetach nie boło kłopotu. Tak samo jak i w HANAch w A4 1.8T AVJ. Poza tym regi sa strasznie głosne. Polecam wymienic na HANY, bardzo cichutkie są i bezproblemowe. A regów więcej nie pozwolę sobie zamontować. Przynajmniej ja jestem strasznie nie zadowolony.
  • Poziom 12  
    gsekulski napisał:
    Osobiscie radze wywalic regi jak do tego silnika. Popełniłem ten sam błąd i gazownik mi do A3 1.8T zamontował i wciągle mam problemy. Co je skalibruje to po jakims czasie wszystko się piep... Na poprzednich Magic-jetach nie boło kłopotu. Tak samo jak i w HANAch w A4 1.8T AVJ. Poza tym regi sa strasznie głosne. Polecam wymienic na HANY, bardzo cichutkie są i bezproblemowe. A regów więcej nie pozwolę sobie zamontować. Przynajmniej ja jestem strasznie nie zadowolony.

    Wiesz, wszyscy mówią, że Valteki to najgorszy sort i najgorzej działają, ale jakoś u mnie nie było z nimi problemów, a Regi są podobno trochę lepsze. Ja ewidentnie nie umiem tego ustawiać i się dopiero uczę, bo na ustawieniach Valtekowych (zapisałem je sobie przed zmianą na regi) auto chodzi i tak najlepiej... Nie są głośniejsze od Valteków swoją drogą.
    Nie wiem zbytnio co tam kalibrujesz, bo Regów w przeciwieństwie do Valteków się nie kalibruje podobno. Co 50-100 tys. wymieniasz na nowe i tyle.
  • Poziom 16  
    Nie mam porównania z valtekami, w każdym bądz razie na magic jety były cicutkie, Hany zupełnie a te klekoczą jak diesel. Mam cały czas problem z mapą i czasami wtrysku od czasu ich instalacji. I gazownik juz ustawiał i ja co jakis czas sam podłacze.
  • Poziom 12  
    Coś u ciebie w takim razie jest nie halo. Mi udało się praktycznie idealnie pokryć mapy.
    Zamykam temat, bo nie uzyskałem niestety pomocy, a problem rozwiązałem.