Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes w203 - W203 wypadanie zaplonu na 1 cylindrze 1,8 kompre 2003 M271

adasko1981tg 08 Paź 2014 22:46 9219 13
  • #1 08 Paź 2014 22:46
    adasko1981tg
    Poziom 9  

    Witam jestem nowy na forum i to moj pierwszy post ale naprawde rece mi juz opadaja samochod mercedes w203 silnik 1,8 kompresor 163 konie rok prod. 2003. Non stop blad wypadanie zaplonow na 1 cylindrze samochod kupilem z uszkodzonym rozrzadem sciagnieta glowica wymienione 6 zaworow na dolocie glowica sprawdzona szczelna po naprawie glowicy wszystko ladnie poskladane lancuch i napinacz nowy pierwsze odpalenie od strzalu auto pyka jak ta lala cichutko nic nie dzwoni nie piszczy nie stuka pojechalem na probe moc ma chodzi rowno wrocilem pod warsztat po ok 30 sekundach postoju na wolnych obrotach zaczal kulec na jeden cylinder podpiety konp wypadanie zaplonu na pierwszym cylindrze mysle ok swieca zamieniona z 3 cylindra i znow odpalenie wszystko idealnie znow wrocilem 30 sekund ta sama sytuacja mysle hmm nie swieca to pewnie cewka zamieniona proba powrot 30 sek. znow 1 cylinder dobra zostaje wtrysk zamieniony z innego cylindra poskladane jazda na probe powrot 30 sek. znow to samo no i sie zaczelo nie cewka nie swieca nie wtrysk kompresja zmierzona poraz ktorys 12 bar ktos ze znajomych mechanikow zasugerowal zmiane hydropopychaczy na 1 cylidrze wiec kupione nowe rozrzad znow rozebrany wymienione poskladane proba ta sama odleglosc powrot 30 sek znow pierwszy cylinder nie pali jazda z przeplywka odpieta czy zapieta bez zmian zaznacze ze jak go przeciagne na obrotoach do konca na 1 ,2 , 3 biegu jest dluzej dobrze i chodzi na wszystkie cylindry i wtedy moge jezdzic z 30 min stawac jechac stawac jechac odczekac znow pare chwil na postoju i jest ok ale jazda do 2,5 -3 tys obrotow max 2 kilomentry i sytuacja sie powtarza . zaznacze jestem mechanikiem mam pojecie w temacie ale ten temat normalnie juz mnie przerasta i doprowadza do szalu . dodam jeszcze ze kazdym razem jak zacznie palic na 3 cylindry zapala sie check zgaszenie i ponowne uruchomienie samochodu rozwiazuje problem do nastepnego postoju moze ktos mial podobno przypadek i podzieli sie wiedza ??

    0 13
  • #2 09 Paź 2014 08:15
    esteban123
    Poziom 20  

    A na tym pierwszym cylindrze były zawory wymieniane?

    2
  • #3 09 Paź 2014 08:42
    adasko1981tg
    Poziom 9  

    na pierwszym cylindrze nie byly zawory wymieniane bo po sprawdzeniu okazalo sie ze sa szczelne byly zalane na stole i nic nie wskazywalo by je wymieniac a z kolei na poskladanym aucie 12 bar na kazdym to w sumie dobry wynik

    0
  • #4 09 Paź 2014 15:37
    esteban123
    Poziom 20  

    Fakt nie doczytałem o pomiarze kompresji, może rzetelna diagnoza SD powie coś więcej. Kiedyś przerabialiśmy takiego kompresora z podobnym objawem ale na 2 cylindrze, tyle że tam kompresji miał 7,5 na wadliwym garze. Wymiana zaworów pomogła u Ciebie nie mam pomysłu.

    0
  • #5 09 Paź 2014 19:46
    yaro 65
    Poziom 14  

    Czujnik położenia wałka rozrządu potrafi wprowadzić taka usterkę ,
    wnikliwie sprawdź wtyczkę , instalację , podmień czujnik ,
    błąd wywali na ciepłym .

    1
  • #6 09 Paź 2014 20:21
    Daro122
    Poziom 28  

    Zobacz co dzieje się z sygnałem sterującym cewką w czasie wypadania zapłonu.

    0
  • #7 09 Paź 2014 22:04
    adasko1981tg
    Poziom 9  

    czujniki z walkow zamienione miedzy soba z ssacego na wydech i na odwrot bez zadnych zmian czujniki sa o tych samych numerach Panowie mowie wam czarna magia tak upierdliwego przypadku nie mialem jeszcze nigdy to juz tydzien jak sie uzeram z tym autem . Czujniki z walkow rownie dobrze moge odpiac auto w sumie jedzie bez nich bez wiekszych zmian a wypadanie i tak dalej czy wpiete czy wypiete . Dodam jeszcze jedna rzecz tyle ze wydaje mi sie ona raczej malo istotna do walkow rozrzadu wkrecane sa sruby ktore w srodku maja tulejke i na to nasadzany jest czujnik tych zmiennych faz rozrzadu w oryginale jest tak tulejke jest aluminiowa a ten lebek jest nabijany na nia i jest metalowy i rzecz w tym ze ja mialem ta jedna tulejke peknieta znajomy mi dorobil takie cos tyle ze teraz to jest cale ze stali czy cos sie z tym nie dzieje raczej watpie ale moze kogos to nakieruje na cos

    Dodano po 2 [minuty]:

    tulejka jest napewno dorobiona do setek milimetrow bo nie robil tego jakis amator tokarek tylko czlowiek ktory zajmuje sie juz tym z dobre 30 lat takze wie co robi

    Dodano po 3 [minuty]:

    kolego sugerujesz podmiane tego czujnika co jest po prawej stronie silnika nad kolektorem wydechowym czy wspominasz o czujnikach faz rozrzadu z frontu silnika??

    Dodano po 1 [minuty]:

    czy te samochody mialy jakies problemy w instalacja silnika jakies felerne miejsca cos w stylu instalacji komfortu w passacie ??

    2
  • #8 09 Paź 2014 22:38
    yaro 65
    Poziom 14  

    Jest jeden czytnik / czujnik wałka rozrządu , na wałku EX (wydechowym ), o nim wspomniałem .
    Na pokrywie z przodu to cewki od wariatorów .

    0
  • #10 09 Paź 2014 23:26
    adasko1981tg
    Poziom 9  

    rano przejrze jeszcze instalacje pomiedzy cewkami czujnikiem walka rozrzadu a sterownikiem silnika mi te ewidentnie wyglada na cos z pradem badz sam sterownik , raczej mechaniczne uszkodzenie odpada a tlumaczy to fakt ze zgaszenie i ponowne uruchomienie powoduje ze silnik znow pracuje dobrze do kolejnego przejechania ok. 4 kilometrow i krotkiego postoju na wolnych obrotach . myslalem od podwieszaniu zaworow ale znow sie pojawia pytanie czemu po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest ok ?? auto dzisiaj chodzilo non stop 2h na postoju i ani razu zaplon nie wypadl potem rundka przez miasto powrot i pod warsztatem znow 1 cylinder nie wyglada to na mechanike chyba ze sie myle. jutro napisze jak sie maja dalsze efekty szukania usterki pozdrawiam .

    0
  • Pomocny post
    #12 10 Paź 2014 07:59
    fructon
    Poziom 33  

    Walczyłem kiedyś z podobnym problemem bardzo długo, w koncu znalazłem winowajce, były to wyrobione prowadnice zaworowe, powodowało to niedokładne domykanie zaworów, co ciekawe kompresja była bez zarzutu.

    0
  • #13 10 Paź 2014 19:17
    adasko1981tg
    Poziom 9  

    i tu bym sie zgodzil z kolega fructon bo szczerze mowiac za wiele do wyboru juz nie mam spedze jeszcze jutro kolejny dzien z gwiazda jezelii nic nie wyjdzie to poniedzialek sciagam glowice

    0
  • #14 14 Paź 2014 19:27
    adasko1981tg
    Poziom 9  

    Witam winowajca znaleziony krzywy jednak zawor na 1 cylindrze gdy sie krecil w pewnym miejscu sie nie domykal dziekuje wszystkim za pomoc Pozdrawiam

    3