Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Cinquecento 900 1996 - Nie gasnąca kontrolka wtrysku

09 Paź 2014 17:45 1767 6
  • Poziom 9  
    Witam. W moim nowo kupionym Cinquecento, po włączeniu zapłonu nie zawsze gaśnie kontrolka wtrysku. Dodam jeszcze, że nie słychać takiego charakterystycznego dźwięku "bzzzzzyk". Nie wiem co wydaje taki odgłos, ale wydaje mi się, że to pompa paliwa. Pisząc prosto wygląda to przykładowo tak. Włączam zapłon, zapala się wtrysk, słychać "bzzzzyk", wtrysk gaśnie, następnie wyłączam zapłon, włączam ponownie, zapala się wtrysk, nie słychać "bzyyyyyk, wtrysk nie gaśnie, samochodu nie można uruchomić. Ten problem występuje różnie, czasami trzy razy przekręcę kluczyk i jest dobrze, a za czwartym razem już źle. Tak jakby miał nastroje. Proszę o pomoc.
  • Poziom 29  
    Najprościej podłączyć pod komputer diagnostyczny i odczytać błąd. Zapewne sterowanie przekaźnikiem uruchamiającego pompę i zasilający niektóre elementy układu (cewki wtrysk evap rezystor sondy itp)
  • Poziom 9  
    Dzisiaj byłem u elektryka, podłączył pod komputer, wykryło kilka błędów w tym jeden dotyczący elektrozaworu. Elektryk pomacał kable i okazało się, że kabel od elektrozaworu jest jest odłączony i uszkodzony. Na poczekaniu naprawił. Ponadto przeczyścił styki od przekaźników. Całkowity koszt 110 zł. Póki co jest dobrze.
  • Poziom 9  
    Nic się nie zmieniło. Byłem dzisiaj w sklepie, jakieś 7km, poszedłem na 30 min., wróciłem, włączyłem zapłon i dalej to samo. Zauważyłem, że jak ma wystąpić ten problem, to ikonka wtrysku włącza się z lekkim opóźnieniem niż normalnie i wtedy już wiem, że nie odpalę auta. Na szczęście po przekręceniu kluczyka drugi raz wszystko wróciło do normy. Czemu to raz działa, a raz nie działa, ktoś ma jakiś pomysł?
  • Poziom 29  
    Czyżby elektryk za słabo pomacał? Jakie to były błędy? Elektrozawór oparów paliwa? Znajduje się za zderzakiem
    Jeżeli nic się nie zmieniło reklamuj usługę
  • Poziom 9  
    Tak, za zderzakiem naprawiał ten kabel. Nie mogę reklamować ponieważ nie gwarantował, że to przez ten kabel z autem dzieją się takie rzeczy. Było jeszcze kilka błędów, ale nie pamiętam dokładnie jakich. Wiem, że jeden z nich dotyczył immobilizera. Szczerze mówiąc nawet nie wiedziałem, że auto posiada immobilizer, gdyż lampka od tej kontrolki była przepalona. Wczoraj ją wymieniłem. Podejrzewam, że to może być wina immobilizera. Dzisiaj jeździłem i wszystko było w porządku. Czytałem, że jak nastąpi niepoprawne odczytanie kodu z klucza (czy jakoś tak), kontrolka immobilizera nie zgaśnie i wtedy kontrolka wtrysku też nie gaśnie, w związku z tym auta nie można uruchomić. Więc skoro teraz mam sprawną lampkę immobilizera to wystarczy tylko czekać aż auto zacznie świrować i jeżeli lampka immo nie zgaśnie to wszystko samo się wyjaśni:)
  • Poziom 9  
    To jednak immobilizer sprawia problemy. Po włączeniu zapłony kontrolka immobilizera nie zgasła podobnie jak wtrysku. Przy ponownym włączeniu problemu nie było. Dobrze. że dzieje się to raz na jakiś czas, jeżeli będzie występować częściej będę musiał odwiedzić elektryka w celu wyeliminowania immobilizera.