Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat b5, 1.9 tdi - Niedoładowanie turbo

Tookas 25 Paź 2014 15:17 25194 39
  • #31
    domex32
    Moderator Samochody
    Zaraz Ci pokaże film który robiłem po czyszczeniu turbo, tam widać, kiedy wszystko sprawne jak chodzi grucha.
  • #32
    Tookas
    Poziom 9  
    No ok dzięki, mam nadzieję że u mnie turbo jest ok może n75 już wariuje coś mogło być przyczyną tego że mi się łopatki zapiekły po 30 tys od regeneracji, błędów nie ma ale chyba to n75 nie wyklucza

    W 011 bs wszystko chodzi tak jak na tym filmiku:
    https://www.youtube.com/watch?v=jkqjZunzPKw
  • #33
    domex32
    Moderator Samochody
    Tookas napisał:
    coś mogło być przyczyną tego że mi się łopatki zapiekły po 30 tys


    Gorąca strona turbiny może puszczać olej, wtedy nawet po 2 tys w skrajnych przypadkach może się zapiekać.
  • #34
    Tookas
    Poziom 9  
    domex32 napisał:
    Tookas napisał:
    coś mogło być przyczyną tego że mi się łopatki zapiekły po 30 tys


    Gorąca strona turbiny może puszczać olej, wtedy nawet po 2 tys w skrajnych przypadkach może się zapiekać.

    Ale turbo było robione w poważnym zakładzie wyczyścili wszystko i na nowo wyważyli wirnik, wszystko sprawdzili na maszynach, długość sztangi od gruchy ustawiona na maszynie symulującej(z tego co wiem długości nie zmienili bo była ustawiona ok), więc to chyba tylko może leżeć po stronie sterowania podciśnieniem.. nie wiem. Przy wymianie turbo wymieniony został przewód od oleju ten co idzie od filtra, turbo zalane olejem i chodziło sobie na wolnych przez pare minut z odłączoną gruszką. Na postoju jej nie ciąga ale na logach widać, że do 40% zawór się otwiera a powinien z 65% mieć gdzieś na jakimś forum widziałem ktoś miał podobnie w afn i to był jakiś wężyk podciśnieniowy tylko ale czy wtedy wciągało by aż do końca gruche po odpaleniu?

    Jak już też wspominałem 0 widocznego dymienia.
  • #35
    Tookas
    Poziom 9  
    domex32 napisał:
    Przepłwyka nie mierzy bo turbo nie pompuje.

    Podłącz podciśnienie omijając zawór n75, najlepiej z krućca pompy vacum bezpośrednio do turbiny i zrób log 011 wrzuć na forum.

    Jak przeładuje to znaczy ze masz gdzieś brak podciśnienia, jeśli nie, gruszka od turbiny dziurawa, ewentualnie przy składaniu geometrii coś popaprali, więcej opcji nie ma.


    http://vaglog.pl/log_191299.html

    wszystko wskazuje na to, że z turbo jest coś nie tak nie daje rady przepompować 1856.. Co w turbo mogło się stać? Podłączałem bezpośrednio do wężyka idącego do serwa.

    Edit:
    Zaciekawiony tym logiem odkręciłem rurę dolotową od turbo wsadziłem palec... a tam zapinka od obudowy filtra..
    Zrobiłem loga już normalnie podłączonego i jest lepiej ale chyba wirnik oberwał, czyli co wymiana wirnika?..
    http://vaglog.pl/log_191305.html
  • #36
    nexusmax
    Poziom 2  
    Witam,
    Mam podobny problem z silnikiem 2.0 TDI BLB.
    Turbo po czyszczeniu wolno wstaje i osiąga zadane ciśnienie powyżej 3500obr

    Co może być przyczyną?
  • #37
    domex32
    Moderator Samochody
    nexusmax napisał:
    Witam,
    Mam podobny problem z silnikiem 2.0 TDI BLB.
    Turbo po czyszczeniu wolno wstaje i osiąga zadane ciśnienie powyżej 3500obr

    Co może być przyczyną?


    Zepsute turbo, zpaparana robota, źle wyregulowana sztanga turbo, uszkodzona gruszka, nieszczelny dolot, uszkodzona przepływka, zatkany wydech, uszkodzona pompa podciśnienia, uszkodzone przewody podciśnieniowe, uszkodzony zawór sterujący turbiną itd itp....
  • #38
    nexusmax
    Poziom 2  
    Chyba podejrzane będzie za niskie podciśnienie.
    Nagrałem film z podłączonym Vakuometrem przy gruszce w trybie 011 BS.
    https://youtu.be/H0B96Iw2GnY

    Czy podciśnienie na gruszce przy teście 011 BS w trybie ON powinno być podobne lub takie samo jak na wolnych obrotach za zaworkiem jednokierunkowym przy VACUM Pompie?

    Poniżej podaje logi dynamiczne bloku 11:
    http://vaglog.pl/log_211737.html

    Auto to Audi A4 B7 2005rok
  • #39
    nexusmax
    Poziom 2  
    Dalej nie udało się usunąć problemu niedoładowania.
    Sprawdziłem wszystkie wężyki podciśnienia i nie widać żadnych nieszczelności.
    Wymieniony został też zawór n75 na nowy a także filtr powietrza, paliwa i bez zmian.
    Podciśnienie na wolnych obrotach przy gruszce wynosi 0.65 bara.

    Próbowałem podpiąć bezpośrednio wężyk z vacum do turbo i po jeździe próbnej ładuje idealnie od niskich obrotów.
    Może po prostu turbo się kończy i N75 nie potrafi sobie wysterować ciśnienia?

    Bardzo proszę o pomoc.
  • #40
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.
    Problemu bym szukał w samej turbosprężarce.