Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat b5, 1.9 tdi - Niedoładowanie turbo

Tookas 09 Paź 2014 20:40 19800 39
  • #1 09 Paź 2014 20:40
    Tookas
    Poziom 8  

    Witam, po czyszczeniu turbo pojawił się u mnie problem z dynamiką samochodu. Podłączyłem pod vag i okazało się, że turbo wstaje powoli i nie osiąga zadanego ciśnienia.
    Log:
    http://vaglog.pl/log_188685.html

    Brak błędów, 011 basic settings widać jak sztanga się porusza. Podciśnienia wyglądają ok nawet po zgaszeniu silnika jak wyjmę przewód z gruszki to zasysa powietrze.Zero dymienia.

    Dorzucam stare logi jak się zacinała:
    http://vaglog.pl/log_188687.html
    http://vaglog.pl/log_188686.html

    Silnik 1.9 tdi ajm 115km

    0 29
  • #2 10 Paź 2014 21:39
    bartollo1990
    Poziom 10  

    Dorzuć jeszcze logi 010 dynamiczne. A pierścień w turbo dobrze założyłeś ?

    0
  • #3 11 Paź 2014 12:52
    Tookas
    Poziom 8  

    Turbo złożone w firmie która się zajmuje regeneracją bo było też na nowo wyważone

    010 dorzuce przy okazji a to jeszcze inne jakie robiłem

    001:http://vaglog.pl/log_188967.html
    003:http://vaglog.pl/log_188965.html
    008,011:http://vaglog.pl/log_188963.html
    023:http://vaglog.pl/log_188964.html

    1
  • #4 11 Paź 2014 17:57
    bartollo1990
    Poziom 10  

    Po logu 011 widać ze ma małe wysterowanie n75. Posprawdzaj wężyki podciśnienia i ewentualnie podmień na chwile n18 (zawór sterowania EGR) z n75 jak moc wróci to n75 walnięty. A i zapal auto ściąg wężyk z gruszki turbo i palcem sprawdź czy jest podciśnienie :)

    -1
  • #5 11 Paź 2014 20:34
    Tookas
    Poziom 8  

    no wysterowanie jest za małe o jakieś 25% tylko nie wiem czemu, podciśnienie w przewodach jak najbardziej jest, jak już mówiłem nawet po zgaszeniu silnika jak ściągnę przewód z gruszki to zasysa powietrze w przewodzie bo jeszcze akumulator podciśnienia działa nie wiem czy tak powinno być. Ktoś mi mówił, że może sztanga źle ustawiona to pytałem w zakładzie i podobno długość nie była ruszana. Na biegu jałowym doładowanie 989.4 więc chyba prawidłowe czyli wyciąga gruszke do samej góry po odpaleniu jak wnioskuję .

    Nie znam się ale widać chyba, że przepływka odcina dawkę paliwa bo jest mniejszy przepływ powietrza czyli zakładając, że jest sprawna to nie jest to nieszczelność między turbo a kolektorem bo wtedy chyba turbo by sie wkręcało na obroty nawet wyższe niż powinno i zwiększało przepływ co?
    Z kolei jak odpale na vagu 011 w basic settings to pokazuje ruch zaworu w granicach 0-97% czyli nic się nie blokuje

    Czyli n75, sztanga, albo słaby przelot wydechu? Jak coś piszę źle proszę o poprawę, i o pomysły co jeszcze może być.

    1
  • #6 12 Paź 2014 15:20
    bartollo1990
    Poziom 10  

    Jak przepływka będzie ciąć dawkę to turbo też nie będzie pompować. Wypnij kostkę z przepływki i zobacz czy sie pogorszy jesli nie zastosuj diodę 1n4148 wpinając w kostkę przepływki pod pin 4 do 5 przy boschu i 1 do 6 przy pierbirgu. I tym sposobem stymulujesz max przepływ powietrza. Jeśli będzie moc to przepływka umarła. Ai posprawdzaj cały dolot bo to moze być kwestia nieszczelności.

    1
  • #7 12 Paź 2014 16:25
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Przepłwyka nie mierzy bo turbo nie pompuje.

    Podłącz podciśnienie omijając zawór n75, najlepiej z krućca pompy vacum bezpośrednio do turbiny i zrób log 011 wrzuć na forum.

    Jak przeładuje to znaczy ze masz gdzieś brak podciśnienia, jeśli nie, gruszka od turbiny dziurawa, ewentualnie przy składaniu geometrii coś popaprali, więcej opcji nie ma.

    0
  • #8 12 Paź 2014 16:43
    Tookas
    Poziom 8  

    domex32 napisał:
    Przepłwyka nie mierzy bo turbo nie pompuje.

    Podłącz podciśnienie omijając zawór n75, najlepiej z krućca pompy vacum bezpośrednio do turbiny i zrób log 011 wrzuć na forum.

    Jak przeładuje to znaczy ze masz gdzieś brak podciśnienia, jeśli nie, gruszka od turbiny dziurawa, ewentualnie przy składaniu geometrii coś popaprali, więcej opcji nie ma.

    Jakaś minimalna nieszczelność w przewodzie podciśnienia może powodować takie coś? A może zaworek jednokierunkowy ma zbyt mały przepływ?

    0
  • #9 12 Paź 2014 16:52
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Tookas napisał:
    Jakaś minimalna nieszczelność w przewodzie podciśnienia może powodować takie coś?


    Nie.

    Tookas napisał:
    A może zaworek jednokierunkowy ma zbyt mały przepływ?


    Założony odwrotnie, jak najbardziej.

    Zrób co napisałem w poście nr. 7

    0
  • #10 12 Paź 2014 17:04
    Tookas
    Poziom 8  

    hmm, a nieszczelność dolotu też można wykluczyć po logach? Jutro po południu zloguję 011 na tym podłączeniu. Jak odbierałem samochód to właśnie ten przewód od zaworku jednokierunkowego wypadł ale czy ktoś by był tak głupi żeby go zamienić stronami?..

    0
  • #11 12 Paź 2014 19:29
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Tookas napisał:
    hmm, a nieszczelność dolotu też można wykluczyć po logach?


    Tak.

    Tookas napisał:
    Jak odbierałem samochód to właśnie ten przewód od zaworku jednokierunkowego wypadł ale czy ktoś by był tak głupi żeby go zamienić stronami?


    Wszystko jest możliwe.

    0
  • #12 12 Paź 2014 23:02
    Tookas
    Poziom 8  

    domex32 napisał:

    Jak przeładuje to znaczy ze masz gdzieś brak podciśnienia,


    Znaczy,że jest podłączone niezgodnie ze schematem? Bo generalnie jakieś tam podciśnienie jest w przewodach sztanga wciąga przy 011 basic settings

    1
  • #13 13 Paź 2014 10:37
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Jak sztangę wciąga kolo centymetra a nie jedzie to turbo spaprane.

    0
  • #14 13 Paź 2014 13:46
    Tookas
    Poziom 8  

    domex32 napisał:
    Jak sztangę wciąga kolo centymetra a nie jedzie to turbo spaprane.

    turbo sprawne przeładowuje jak jest podpiete na stale bez n75, na forum vw napisali mi że należy skrócić sztangę od gruszki do chwili aż wysterowanie n75 bedzie miało około 65-70% a nie 40. Co o tym sądzisz?

    0
  • #15 13 Paź 2014 14:09
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Zrób jeszcze logi z tym vacum na krótko, 010 grupę.

    Wtedy powiem co dalej.

    Jeśli była tylko czyszczona geometria to po co chcesz skracać cięgno od gruszki? Vacum jest na tyle duże ze przy 3 tys musi pompowac jak trzeba.

    Ja cały czas obstawiam nie szczelność podcisnien, a jest tam sporo miejsc.

    0
  • #16 13 Paź 2014 14:46
    Tookas
    Poziom 8  

    domex32 napisał:
    Zrób jeszcze logi z tym vacum na krótko, 010 grupę.

    Wtedy powiem co dalej.

    Jeśli była tylko czyszczona geometria to po co chcesz skracać cięgno od gruszki? Vacum jest na tyle duże ze przy 3 tys musi pompowac jak trzeba.

    Ja cały czas obstawiam nie szczelność podcisnien, a jest tam sporo miejsc.

    Właśnie może to była przyczyna, że mi się te kierownice zapiekły przed czyszczeniem, że sztanga była źle wyregulowana już wcześniej bo w zakładzie jej nie ruszali wrzucili na maszyne symulacji przeplywu a zostało tak jak im dałem. A jak mi na wolnych wciaga gruche do konca do samej góry to czy przy nieszczelnym podcisnieniu poprostu by nie wciągało jej np na 70%?

    No i jak po zgaszeniu silnika wyciągnę przewód z gruchy to zasysa powietrze do tego akumulatora vacu czy dokad indziej nie wiem

    Z logiem dziś może być ciężko bo zostawiłem kabel u kumpla, ale jeśli o to chodzi to turbo bardzo szybko obroty lapie i już po chwili odcina

    Wszystko mam chyb awg tego schematu:
    https://obrazki.elektroda.pl/5823783900_1309166444.jpeg

    Ostatnio jak sprawdzałem ten zaworek jednokierunkowy to jak lekko pociągnąłem to wypadł przewód ten co idzie od gruchy akumulującej do trójniczka i było tylko psst, już myślałem że to gdzieś tam była nieszczelność bo wypadł praktycznie sam ale wsadziłem z trudem bo ciężki dostęp i dalej to samo. Co do zaworka to działa w jedną stronę ale jak dmucham to też stawia jakiś opór no ale jest wąski to chyba tak musi być. Gdzie najszybciej szukać tej nieszczelności w takim wypadku chyba tylko w okolicach turbo bo tylko tam przewody mogły być naruszone.

    0
  • #17 13 Paź 2014 17:52
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Tookas napisał:
    ale jeśli o to chodzi to turbo bardzo szybko obroty lapie i już po chwili odcina


    Jak szybko po jakim czasie na jakim biegu przy jakiej prędkości i obrotach?

    Rozumiem ze ruszasz na jedynce wrzucasz dwójkę dajesz w gaz i po chwili odcina tak?

    1
  • #18 13 Paź 2014 18:29
    Tookas
    Poziom 8  

    domex32 napisał:

    Rozumiem ze ruszasz na jedynce wrzucasz dwójkę dajesz w gaz i po chwili odcina tak?

    Dokładnie tak

    0
  • #19 13 Paź 2014 18:39
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Tookas napisał:
    domex32 napisał:

    Rozumiem ze ruszasz na jedynce wrzucasz dwójkę dajesz w gaz i po chwili odcina tak?

    Dokładnie tak


    No to chłopie lejesz wodę, z reguły w takim stanie rzeczy da się spokojnie rozpędzić do prawie do czwartego biegu, odcina koło 100km/h lub nie co powyżej.

    Albo robisz logi o które prosiłem albo nie ma o czym dyskutować.

    0
  • #20 13 Paź 2014 19:26
    Tookas
    Poziom 8  

    Wezme kabel to zrobie logi, w miedzyczasie moge jakoś sprawdzić czy podciśnienie jest zbyt małe?

    0
  • #21 13 Paź 2014 20:09
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Tak, wepnij szeregowo z gruszką od turbiny vacuometr.

    0
  • #22 13 Paź 2014 20:15
    Tookas
    Poziom 8  

    jakie podciśnienie powinno być mniejwięcej

    0
  • #23 13 Paź 2014 20:27
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Na wolnych od 500-600 mbar na turbinie po zaworze, z vacupompy minimum 750.

    0
  • #24 13 Paź 2014 20:36
    Tookas
    Poziom 8  

    Ok, jak będzie te 600 mbar załóżmy to można wykluczyć podciśnienia jako usterke? Jak cały układ jest szczelny to przy każdym łączeniu nie powinno być takiego samego podciśnienia aż od trójnika do serwa do samej gruszki?

    0
  • #25 13 Paź 2014 22:10
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Nie wiem, nie widzę logów, muszę zobaczyć jak wstaje spięta na krótko turbina.

    0
  • #26 25 Paź 2014 13:09
    Tookas
    Poziom 8  

    domex32 napisał:
    Nie wiem, nie widzę logów, muszę zobaczyć jak wstaje spięta na krótko turbina.


    Nie miałem ostatnio czasu się tym zająć ale trzeba przed zimą to ogarnąć, dziś podjadę po kabel i jak się wyrobię to będą logi.
    Zauważyłem jednak, że gruche wciąga na maxa na postoju, a przy gazowaniu do 3.5k~ obr na postoju ona nawet nie drgnie w dół, czy to jest normalne na nieobciążonym silniku?

    Dziś albo jutro zrobię log tego połączenia do rurki od serwa

    0
  • #27 25 Paź 2014 13:45
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Tookas napisał:
    a przy gazowaniu do 3.5k~ obr na postoju ona nawet nie drgnie w dół, czy to jest normalne na nieobciążonym silniku?


    Jeśli turbo nie pompuje to gruchy nie opuści, bo nie widzi doładowania zgodnego z zakładanym więc dalej będzie ładował.

    0
  • #28 25 Paź 2014 14:03
    Tookas
    Poziom 8  

    domex32 napisał:
    Tookas napisał:
    a przy gazowaniu do 3.5k~ obr na postoju ona nawet nie drgnie w dół, czy to jest normalne na nieobciążonym silniku?


    Jeśli turbo nie pompuje to gruchy nie opuści, bo nie widzi doładowania zgodnego z zakładanym więc dalej będzie ładował.

    Czyli co, z tym że nie opuszcza jest wszystko ok? Jak miałem przeładowania to wydaje mi się że na postoju grucha też chodziła.

    Turbo poskładane jest w porządku ręką geometria chodzi lekko w pełnym zakresie, testowanie na symulacji przepływu spalin więc generalnie ono chyba jest ok chyba,że coś po montażu się stało.

    0
  • #29 25 Paź 2014 14:39
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Tookas napisał:
    Czyli co, z tym że nie opuszcza jest wszystko ok?


    Jeśli się turbo nie wyrabia to nie puści.

    0
  • #30 25 Paź 2014 14:48
    Tookas
    Poziom 8  

    domex32 napisał:
    Tookas napisał:
    Czyli co, z tym że nie opuszcza jest wszystko ok?


    Jeśli się turbo nie wyrabia to nie puści.

    Już zgłupiałem to przy sprawnym turbo ma chodzić na postoju czy nie, bo ktoś mówił że jak już to tylko delikatnie się może ruszyć albo nawet wogóle bo jest inna dynamika spalin na postoju.

    0
  Szukaj w 5mln produktów