Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 94D 300KM - Wysokie spalanie, nie pokrywa się z komputerem, Opticruise

10 Paź 2014 19:04 3417 11
  • Poziom 12  
    Witam!
    Mamy taki problem, a mianowicie spalanie średnie na wyświetlaczu wynosi około 22l/100km, z baku natomiast znika 30-40l/100km.
    Pojazd jeździ 50% na pusto (masa całkowita 8 ton), 50% z ładunkiem (masa całkowita 10-18 ton), na przewozach lokalnych, ale bez stania w korkach, na światłach itd.

    I teraz pytania:
    1. Czy naprawdę średnie spalanie może być o połowę wyższe od tego na wyświetlaczu? Gdzie szukać problemu? Paliwa prawdopodobnie nikt nie kradnie i nie wycieka.
    2. Ile powinna spalać?

    PS. Ta ciężarówka ma tylko dwie osie, udokumentowane 400k przebiegu w Szwecji (o ile można w to wierzyć)

    Jest jeszcze jeden problem - Scania jest wyposażona w skrzynię Opticruise, w trybie auto często szarpie, zgrzyta, na manualu czasem zgrzyta, często trzeba drugi raz wcisnąć sprzęgło. Jak to ugryźć?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Ad 1)
    Znika 30 - 40 litrów / 100 km?? Co to w ogóle za pytanie?? To znika 30 czy 40 litrów bo to jest bardzo duża różnica.

    Ad 2) Podobna Scania którą się opiekuje spala ok 25 litrów.

    Co do pytania o Opticruise to ja bym zaczął od sprawdzenia sprzęgła...
  • Poziom 12  
    Scania dopiero zjechała na bazę. Po wciśnięciu ikonki silnika (EDC) z kodów błyskowych pojawiają się:
    33,42,63
    Po wciśnięciu gwiazdki z wykrzyknikiem (opticruise) pojawia się na wyświetlaczu:
    E045 255
    E050 001
    E075 001
    E005 001
    E089 001
    E092 005
    E091 016
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    To teraz skasuj wszystkie błędy, przejedź się kawałek i odczytaj znowu. I podaj je tutaj na forum.
  • Poziom 12  
    Odczytać błędy z jeszcze jakiejś grupy? Jutro jak będzie jechała to skasuję błędy.
    Mogę wiedzieć co oznaczają obecne? ;)
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Przed jutrzejszą trasą skasuj te błędy, które odczytałeś oraz wszystkie inne ze wszystkich systemów. Po zjeździe na bazę odczytaj błędy ponownie i wrzuć je tu na forum. Odczytaj błędy z EDC, OPTI, RET itd.

    To co oznaczają obecne błędy nie ma dla ciebie żadnego znaczenia i zaprzątaj sobie tym głowy. I nie wypytuj już proszę co, jak i dlaczego. Zrób tak jak ci podpowiadam ponieważ próbuję ci pomóc.
  • Poziom 12  
    Skasowałem, dzisiaj zrobiła tylko około 40km, żadne błędy się nie pojawiły.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    tyxu napisał:
    Skasowałem, dzisiaj zrobiła tylko około 40km, żadne błędy się nie pojawiły.


    A nie mówiłem? ;)

    Wracając do twoich problemów to musisz najpierw ustalić ile faktycznie to auto pali a potem ewentualnie zabrać się za naprawy. Ja bym zaczął od regulacji zaworów, sprawdzenia szczelności dolotu (intercooler, oringi) i wymiany czujnika doładowania.

    Co do problemów ze skrzynią to tak jak sugerowałem - najpierw sprawdź sprzęgło.
  • Poziom 9  
    Osobiście jeździłem Scania 94P z 98 roku o mocy 260 kucy.
    Nadwozie wywrot, napęd 6x4.
    Przy spokojnej jeździe z full ładunkiem, a często ponad DMC bez żadnego problemu się mieściłem w 30 litrach.
    Na trasie 200km w jedną stronę, z ok 70% max ładunku na pace, 24l/100km
  • Poziom 12  
    Ale piszesz o spalaniu faktycznym czy wskazywanym przez komputer?

    Natomiast co do skrzyni - małe problemy ze sprzęgłem na manualu są prawdopodobnie spowodowane przez zawór przy pedale sprzęgła.
    Zastanawia mnie jednak co z Opticruise - z tego co wiem nie używa on sprzęgła przy zmianie biegów, a szarpie przy zmianie biegów...
    Dolot wydaje się być szczelny, czujnik ciśnienia doładowania działa, ale nie wiem czy pokazuje prawidłowe wartości.
  • Poziom 9  
    Kolego, realne spalanie, nie miałem w swojej Scanii komputera pokładowego.
    No i odnośnie tej jazdy gdzie mi wyszło 24 l/100 km ....
    Średnia prędkość z przejazdu oscylowała w okolicach 65 km/h więc jak sam rozumiesz, jazda z laczkiem w podłodze, pod samym odcięciem :)
    A normalna jazda z ładunkami ...
    Rzadko kiedy miałem DMC w normie, przeważnie auto przeładowane, miasto + pośpiech i dlatego wychodziło 28-30 max.
    Raz jak spróbowałem spokojnie jeździć przez cały dzień ... to około 25 mi wyszło.

    Więc z mojej strony - 30-40 litrów to dużo - dużo za dużo jak na ten motor.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    tyxu napisał:

    Dolot wydaje się być szczelny, czujnik ciśnienia doładowania działa, ale nie wiem czy pokazuje prawidłowe wartości.


    Wydaje się być szczelny czy jest szczelny?? Wydaje Ci się, że jesteś facetem czy jesteś facetem?? Wydaje Ci się, że cycki są fajne czy są fajne?? Itd, itd...
    Dolot albo jest szczelny albo nieszczelny i musi to być tak samo pewne jak to, że jesteś facetem i to, że cycki są fajne.

    Czujnik doładowania to nie taki prosty temat dlatego zalecam wymianę na nowy. Najlepiej oryginał Scanii.