Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] VW Jetta - Stuki podczas hamowania

loukk 10 Oct 2014 20:46 3450 7
  • #1
    loukk
    Level 9  
    Po wymianie sprężyny prawego przedniego koła pojawiły się stuki podczas hamowania. Stuk występuje w momencie naciśnięcia pedału w zakresie prędkości 5-50km/h i jest dość głośny. Nawet przy bardzo lekkim wciśnięciu pedału. W zakresie 30-50 stopniowo cichnie. Nie słychać go gdy auto jest zimne, pojawia się po około 10 minutach jazdy. Dochodzi ewidentnie z okolic koła przy którym było majstrowane. ASO sprawdziło, stwierdziło, że jest wszystko ok, wysłało glejt, że konsultowane z producentem. Że to niby klocki hamulcowe zaczęły z jakiegoś powodu nagle hałasować. Nie wydaje mi się to specjalnie prawdopodobne ze względu na głośność dźwięku oraz moment pojawienia się tego efektu specjalnego, czyli bezpośrednio po wymianie sprężyny. Nieco mnie to niepokoi, jako że to hamulce. Ponieważ nie jestem specjalistą, nie wiem czy ASO karmi mnie bzdurami, czy coś może być na rzeczy. Będę wdzięczny za opinie, pomysły, sugestie.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Helpful post
    #2
    k-sierra
    Level 21  
    Nieźli fachowy w tym ASO :D

    Podjedź na stację diagnostyczną, zapłacisz 20zł i Ci sprawdzą na bieżni podczas hamowana. Słysząc stuk jest o wiele łatwiej go wykryć niż wtedy gdy go nie ma.

    Raczej nie będzie to sprężyna. Może zacisk lata, może tarcza pęknięta, klocku luźne.
    Gdybać można, a i tak to trzeba sprawdzić.
  • #3
    loukk
    Level 9  
    Jak to w ASO. ;) Sprawdzenie na ścieżce podobno robili w ASO i było ok. W to akurat jestem w stanie uwierzyć, ale to że mi hamulce nie działają albo źle działają, pewnie bym sam zauważył. Bardziej boję się, że tam jest coś sknocone, co może wyjść w najbardziej nieoczekiwanym momencie, czyli np. podczas nagłego hamowania.

    Aha, jeszcze mnie nieco rozbroiło ich wytłumaczenie. Że klocek i tarcza się zużyły i się zwiększył luz. No ale z tego co wiem, następuje samoistna kompensacja i taki luz jeżeli jest, jest właśnie nieprawidłowością którą trzeba usunąć. Dobrze mówię?
  • Helpful post
    #4
    k-sierra
    Level 21  
    Klocek możesz zedrzeć do zera a luzu nadmiernego nie będzie. Zdejmij koło i obejrzyj dokładnie co tam się dzieje.

    Albo na podniesionym samochodzie rozpędzić koło i zahamować, a drugi niech obserwuje.
    A może to przegub? Kiedyś się spotkałem z ciekawą sytuacją w Hondzie. Koleś był w dwóch warsztatach i nie mogli dojść co mu stuka przy powolnej jeździe, gdy jechał szybciej to nie stukało.
    A okazała się błahostka:D szpilka się urwała i brzęczała między felgą a kołpakiem.

    Raczej Ci nikt przez neta nie pomoże, trzeba się po prostu przyłożyć do oględzin, nie ma bata żeby nie wykryć przy odrobinie chęci.
  • Helpful post
    #6
    kanarek79
    Level 11  
    Sprawdz mocowanie zacisku hamulcowego , jak ok sprawdz czy nie rozleciał się któryś przegub, mogło się zdarzyć , przy demontażu mcpersona nie podwielisli półośki i wypadły kulki z przegubu
  • #7
    loukk
    Level 9  
    Sorry za być może elementarne pytania, ale nie znam się specjalnie na samochodach.

    @k-sierra
    masz na myśli przegub napędowy? Kołpak czyli gumowa osłona przegubu?

    @tomekmazepa
    tak, mam alu, jakie szpilki masz na myśli?

    @kanarek79
    rozumiem, że masz na myśli przegub dolnego wahacza?
  • #8
    loukk
    Level 9  
    Problem znikł przy okazji wymiany łączników stabilizatora.