Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Proteco Mover 8 - Mechanizm napędu i blokada manualna

10 Paź 2014 21:32 4317 12
  • Poziom 2  
    Wstawiam kilka fotek z regeneracji mechanizmu napędu i blokady.
    Dodam aby uniknąć problemu z otwieraniem awaryjnym w razie braku prądu lub dużymi opadami śniegu trzeba ten mechanizm ruszyć raz po raz nawet bez powodu.

    Proteco Mover 8 - Mechanizm napędu i blokada manualna Proteco Mover 8 - Mechanizm napędu i blokada manualna Proteco Mover 8 - Mechanizm napędu i blokada manualna Proteco Mover 8 - Mechanizm napędu i blokada manualna
    Proteco Mover 8 - Mechanizm napędu i blokada manualna

    Wszystkie elementy są już oczyszczone na zdjęciach jednak po wyjęciu mechanizmu kulki, frezy na wałku i kole zębatym były tak zapieczone że kompletnie niewidoczne a sprężyna nie odbijała co było przyczyną kłopotów.
    Po oczyszczeniu i posmarowaniu smarem do przegubów, zmontowałem wszystko i pięknie chodzi.

    Przed całą akcją połamałem kluczyk a w zasadzie jego plastikowy uchywt, poniżej patent który wymyśliłem

    Proteco Mover 8 - Mechanizm napędu i blokada manualna Proteco Mover 8 - Mechanizm napędu i blokada manualna

    Generalnie muszę przyznać że napęd spisuje się naprawdę doskonale, po 12 latach użytkowania to pierwsze prace konserwacyjne jakie wykonałem.

    Po paru latach co prawda wymieniłem centralkę na Centralę C-1 firmy Saimatic przeznaczoną do siłowników do bram przesuwnych ale reszta bez zarzutu.

    Proteco Mover 8 - Mechanizm napędu i blokada manualna

    Chodzi na częstotliwości FAAC i ładnie pracuje z pilotami Fix 3 w moim przypadku.

    Radzę przed demontażem elektroniki porobić dokumentację fotograficzną połączeń kabli na centrali i okolicy.

    Proteco Mover 8 - Mechanizm napędu i blokada manualna

    Jako laik wszystko dzięki tej prostej metodzie zdemontowałem i zmontowałem.

    Bardzo dziękuję Panu (imienia nie pamiętam) z firmy www.esab.net.pl który w miły i sympatyczny sposób wprowadził mnie w temat i wyjaśnił wszystko wyczerpująco.

    Powodzenia ;-)
  • Poziom 14  
    Mam taki sam model, założyłem go w 2000r i dnia dzisiejszego śmiga bez większych problemów na oryginalnych częściach i jeszcze mam jeden egzemplarz nówka na zapas. Urządzenie nie do zajeżdzenia, nie to co dzisiaj.
  • Poziom 11  
    Potwierdzam, Napędy do bram Proteco MOVER są bardzo dobrze wykonane i mogę to powiedzieć jako praktyk bo serwisuję je niekiedy. Automatyka Proteco posiada cechy urządzeń z "dobrych" lat XX wieku,
    kiedy robiło się rzeczy po to żeby działały jak najdłużej, a nie jak teraz prawie zaprogramowane 25 miesięcy i nienaprawialny złom.
    To co pokazałeś na zdjęciach to jest "sprzęgło kłowe" które pracuje tylko w chwili ręcznego odblokowania bramy. Powodem awarii było to, że mechanizm jest "za bardzo dobry" i nie wymagał częstego
    odblokowania awaryjnego, więc się zapiekł smar w układzie sprzęgła. ( taka ironia losu )
    Z praktyki podpowiem że w tych napędach ważne jest zachowanie odpowiedniego luzu ( 1-3 mm) pomiędzy kołem zębatym, a listwą zębatą na bramie.
    Po tylu latach warto sprawdzić kondensator silnika, który odpowiada za rozruch czyli "moc" startową silnika....(lub wymienić za 10-15 zł)
  • Poziom 9  
    Witam
    3 kulki, które przenoszą napęd są do wymiany /skorodowane/.
    Przekładnia /ze zdjęcia nie widzę dokładnie/ powinna mieć tylko 3 rowki poprzeczne, natomiast rowek po obwodzie przekładni to znak, że przekładnia jest do wymiany - taki efekt występuje w przypadku źle wysprzęglanego napędu.
    Tak więc prawdopodobnie do wymiany przekładnia i kulki lub kompletny wał poziomy.
  • Poziom 2  
    Czy może ktoś podać jak wyjąć wał mniejszy z kulkami z wału szerszego? Rozebrałem całość i utknąłem w tym punkcie. Próbuję wcisnąć kulki do środka i wtedy wyjąć wał ale kulki wciąż blokują wał.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Proteco Mover 8 - Mechanizm napędu i blokada manualna
  • Poziom 9  
    To nic nie da bo wszystko zardzewiało należy wymienić cały wał kompletny. Kulki blokują sworzeń, który współpracuje ze sprężyną i za pomocą podtoczenia kulki wpadają lub się podnoszą zasprzeglając przekładnię.

    Dodano po 7 [godziny] 38 [minuty]:

    Jeszcze jedno kulek nie wepchniesz do środka. Możesz je wyjąć do zewnątrz np. przez wepchnięcie sworznia, który powinien dać się wcisnąć a sprężyna powinna go ponownie wypchnąć.
  • Poziom 2  
    Wielkie dzięki, a gdzie można zamówić ten sworzeń?
  • Poziom 2  
    Przy okazji wymiany mocowania wózka bramy zainwestowałem w nowy kompletny wał napędowy. Operacja szybka i mam nadzieję że posłuży kolejnych kilkanaście lat.

    Proteco Mover 8 - Mechanizm napędu i blokada manualna


    Dodano po 8 [minuty]:

    W prosty sposób wyłamałem trzpień który uniemożliwiał operowanie blokadą napędu zwykłym imbusem. Klucz z "dziurką" zawsze gdzieś się gubił teraz wystarczy imbus.


    Proteco Mover 8 - Mechanizm napędu i blokada manualna
    Proteco Mover 8 - Mechanizm napędu i blokada manualna
  • Poziom 2  
    A gdzie można kupić części do silników PROTECO?
  • Poziom 10  
    Jak wyjąć wał z podstawy napędu? Odkręciłem trzy śruby mocujące plastikową obudowę wału, wyjąłem silnik ale wał wraz z plastikową obudową siedzą w podstawie napędu i nie mogę tego wyciągnąć, próbowałem tę plastikową obudowę obrócić ale też nie da rady? Proszę o podpowiedź.
  • Poziom 2  
    Trzeba delikatnie podważyć na styku korpusu napędu z obudową wału, jakimś dłutem ostrym lub śrubokrętem. Obrócić się chyba nie da (nie pamiętam).
  • Poziom 10  
    Udało się ale podważanie nic nie dało. Dla potomnych opiszę prosty i bezpieczny sposób na wyjęcie sztywno siedzącego walka:
    Wykręciłem śrubę z przodu wałka, tę zabezpieczającą zębatkę. W jej miejsce wkręciłem długą szpilkę, na tej szpilce zawiesiłem całość na czymś sztywnym, ja zawiesiłem na imadle w ten sposób, że na drugim końcu szpilki nakręciłem nakrętkę z szeroką podkładką na niej zawiesiłem całość w imadle. gdy już wisiało sztywno za wałek (poprzez szpilkę zawieszoną na imadle) sporym młotkiem uderzyłem w korpus obok wałka. Oczywiście należy zrobić to przez drewniany szeroki klocek bo korpus jest aluminiowy i bezpośrednie uderzenie młotkiem mogłoby uszkodzić go. Pod wiszący korpus trzeba podłożyć coś miękkiego bo po uderzeniu spadnie on w dół, na szpilce zostanie kompletny wałek. Uderzać należy ostrożnie, najpierw lekko a potem zwiększając siłę aż do skutku.