Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Proteco Mover 8 - Mechanizm napędu i blokada manualna

pilotrc 10 Paź 2014 21:32 3255 3
  • #1 10 Paź 2014 21:32
    pilotrc
    Poziom 1  

    Wstawiam kilka fotek z regeneracji mechanizmu napędu i blokady.
    Dodam aby uniknąć problemu z otwieraniem awaryjnym w razie braku prądu lub dużymi opadami śniegu trzeba ten mechanizm ruszyć raz po raz nawet bez powodu.

    Proteco Mover 8 - Mechanizm napędu i blokada manualna Proteco Mover 8 - Mechanizm napędu i blokada manualna Proteco Mover 8 - Mechanizm napędu i blokada manualna Proteco Mover 8 - Mechanizm napędu i blokada manualna
    Proteco Mover 8 - Mechanizm napędu i blokada manualna

    Wszystkie elementy są już oczyszczone na zdjęciach jednak po wyjęciu mechanizmu kulki, frezy na wałku i kole zębatym były tak zapieczone że kompletnie niewidoczne a sprężyna nie odbijała co było przyczyną kłopotów.
    Po oczyszczeniu i posmarowaniu smarem do przegubów, zmontowałem wszystko i pięknie chodzi.

    Przed całą akcją połamałem kluczyk a w zasadzie jego plastikowy uchywt, poniżej patent który wymyśliłem

    Proteco Mover 8 - Mechanizm napędu i blokada manualna Proteco Mover 8 - Mechanizm napędu i blokada manualna

    Generalnie muszę przyznać że napęd spisuje się naprawdę doskonale, po 12 latach użytkowania to pierwsze prace konserwacyjne jakie wykonałem.

    Po paru latach co prawda wymieniłem centralkę na Centralę C-1 firmy Saimatic przeznaczoną do siłowników do bram przesuwnych ale reszta bez zarzutu.

    Proteco Mover 8 - Mechanizm napędu i blokada manualna

    Chodzi na częstotliwości FAAC i ładnie pracuje z pilotami Fix 3 w moim przypadku.

    Radzę przed demontażem elektroniki porobić dokumentację fotograficzną połączeń kabli na centrali i okolicy.

    Proteco Mover 8 - Mechanizm napędu i blokada manualna

    Jako laik wszystko dzięki tej prostej metodzie zdemontowałem i zmontowałem.

    Bardzo dziękuję Panu (imienia nie pamiętam) z firmy www.esab.net.pl który w miły i sympatyczny sposób wprowadził mnie w temat i wyjaśnił wszystko wyczerpująco.

    Powodzenia ;-)

    1 3
  • Relpol
  • #2 14 Paź 2014 19:02
    Jarmie
    Poziom 14  

    Mam taki sam model, założyłem go w 2000r i dnia dzisiejszego śmiga bez większych problemów na oryginalnych częściach i jeszcze mam jeden egzemplarz nówka na zapas. Urządzenie nie do zajeżdzenia, nie to co dzisiaj.

    0
  • Relpol
  • #3 19 Sty 2015 04:49
    rafałskrzetuski
    Poziom 10  

    Potwierdzam, Napędy do bram Proteco MOVER są bardzo dobrze wykonane i mogę to powiedzieć jako praktyk bo serwisuję je niekiedy. Automatyka Proteco posiada cechy urządzeń z "dobrych" lat XX wieku,
    kiedy robiło się rzeczy po to żeby działały jak najdłużej, a nie jak teraz prawie zaprogramowane 25 miesięcy i nienaprawialny złom.
    To co pokazałeś na zdjęciach to jest "sprzęgło kłowe" które pracuje tylko w chwili ręcznego odblokowania bramy. Powodem awarii było to, że mechanizm jest "za bardzo dobry" i nie wymagał częstego
    odblokowania awaryjnego, więc się zapiekł smar w układzie sprzęgła. ( taka ironia losu )
    Z praktyki podpowiem że w tych napędach ważne jest zachowanie odpowiedniego luzu ( 1-3 mm) pomiędzy kołem zębatym, a listwą zębatą na bramie.
    Po tylu latach warto sprawdzić kondensator silnika, który odpowiada za rozruch czyli "moc" startową silnika....(lub wymienić za 10-15 zł)

    0
  • #4 25 Lut 2015 12:05
    KrzyMol
    Poziom 9  

    Witam
    3 kulki, które przenoszą napęd są do wymiany /skorodowane/.
    Przekładnia /ze zdjęcia nie widzę dokładnie/ powinna mieć tylko 3 rowki poprzeczne, natomiast rowek po obwodzie przekładni to znak, że przekładnia jest do wymiany - taki efekt występuje w przypadku źle wysprzęglanego napędu.
    Tak więc prawdopodobnie do wymiany przekładnia i kulki lub kompletny wał poziomy.

    0