Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Duże spalanie - regulacja

Replex 11 Paź 2014 17:06 807 6
  • #1 11 Paź 2014 17:06
    Replex
    Poziom 7  

    Witam
    Niedawno w moim oplu silnik 1.4 (X14SZ) zauważyłem że pali mi ok 13l gazu na 100km wcześnie palił ok. 10l przy takim samym trybie jazdy. Instalacja jaka jest w aucie to najprostsza I generacja bez żadnego sterownika. Kiedyś jak byłem u mechanika regulował dawkę lpg przy pomocy miernika (multimetr) wpinał sie w sygnał z sądy lamda. No i moje pytanie jak wyregulować lpg właśnie na podstawie sygnału z sądy, miernik posiadam ale zupełnie nie mam pojęcia jak mają się wartości wyświetlane na mierniku do składu mieszanki, mógłby mi to ktoś wytłumaczyć?

  • #2 11 Paź 2014 17:23
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Regulacja na podstawie lambdy nie jest zbyt dokłada, ale jeżeli już to trzeba ustawić tak żeby mieszanka była jak najbliżej stechiometrycznej, ale jeżeli ustawisz za ubogo to wypali ci gniazda w głowicy.

  • #3 11 Paź 2014 17:32
    Replex
    Poziom 7  

    To że skład mieszanki ma być jak najbliżej stechiometrycznej i to ze jak będzie ubogo to wypali mi zawory to to wiem ale nadal nie dowiedziałem sie w jaki sposób reguluje się na sygnał z sądy lamda, wiem że dokładniejsza regulacje można zrobić przy pomocy analizatora spalin ale takowego nie posiadam.

  • #4 12 Paź 2014 00:37
    chisel
    Poziom 24  

    Podczas prawidłowej pracy napięcie ma oscylować cały czas w granicach od 100mV do 900mV rysując sinusoidę (przy sondzie 1V). Jak sonda stoi cały czas na niskim napięciu bliższym 0 - mieszanka zbyt uboga, jeśli bliżej 1V - zbyt bogata.

  • #5 13 Paź 2014 12:42
    psooya
    Poziom 36  

    Stroisz tak by w całym zakresie sonda pokazywała 1V ale na granicy opadania na mniej. Niestety to I generacja i o oscylacji sondy nie ma mowy. Przerobienie tego na II generację daje dużo korzyści, lepszy skład mieszanki, mniejsze spalanie albo większe za to prawidłowe, kontrolę składu w pewnym zakresie. Koszt niewielki a zalet wiele.

  • #6 31 Paź 2014 15:02
    Raddo
    Poziom 10  

    no wiele zalezy od tego, czy sobie wlasciwie wyregulujesz instalacje...najlepiej robic w warsztatach rekomendowanych przez firme, ja tak mam z agc, nie pojde do serwisu innego niz rekomendowany no i to tez kwestia gwarancji

  • #7 04 Lis 2014 07:51
    gondoljerzy
    Poziom 23  

    Replex, a filtr powietrza w autku jak dawno wymieniałeś?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME