Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Makita DCS34 - Gaśnie na biegu jałowym

soad79 11 Paź 2014 17:24 3816 28
  • #1 11 Paź 2014 17:24
    soad79
    Poziom 8  

    Witam wszystkich,
    dzisiaj spotkała mnie niemiła niespodzianka ze strony mojej pilarki.
    Na początku wszystko wyglądało w porządku, odpaliła tak jak trzeba, przeciąłem kilka klocków drewna i pomiędzy jednym cięciem a drugim zaczęły jej spadać obroty. Przygazowałem kilka razy i wydawało się że wszystko wróciło do normy. Niestety po chwili sytuacja się zaczęła powtarzać. Gaśnie na biegu jałowym, tzn po puszczeniu gazu chodzi chwilę normalnie a potem schodzi coraz niżej i gaśnie. Ciężko ją potem odpalić. Zauważyłem jedną ciekawą zależność. Jeśli trzymam ją w poziomie to zgaśnie w sposób opisany wcześniej, jeżeli natomiast opuszczę ją prowadnicą do ziemi (pionowo) to chodzi normalnie i nie gaśnie.... o co chodzi ??

    2 28
  • #2 11 Paź 2014 19:10
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Sprawdź wężyk z filtrem paliwa w zbiorniku, może się zaklinował filtr i gdy pilarka jest w poziomie, wystaje ponad poziom paliwa.
    Ewentualnie jest gdzieś dziura w wężyku.

    0
  • #3 11 Paź 2014 20:26
    soad79
    Poziom 8  

    Hmm ale to by też gasła gdy dodaje gazu a ona chodzi dobrze na pełnym gazie i tnie jak trzeba tylko pomiędzy cięciami gdy nie używam gazu przygasa ....

    0
  • #4 11 Paź 2014 22:32
    shinto
    Poziom 18  

    Witaj. Zostaw wężyk w spokoju bo przy kombinacjach nim ty na pewno go uszkodzisz. Twój opis wygląda jak klasyczny przypadek nieszczelności komory korbowej, czyli niemal na pewno uszczelniacz wału i niemal na pewno od strony sprzęgła.

    0
  • #5 12 Paź 2014 11:09
    soad79
    Poziom 8  

    Czy to skomplikowana operacja? da się zrobić to samemu czy niestety serwis?

    0
  • #6 12 Paź 2014 11:56
    shinto
    Poziom 18  

    Dość skomplikowana, Na początek odkręć sprzęgło i sprawdź w jakim stanie jest uszczelniacz. W wielu wypadkach w trakcie obracania wałem uszczelniacz kręci się w gnieździe razem z nim. Są dwa uszczelniacze, ale najczęściej pada ten od strony sprzęgła. Jeśli nigdy nie rozpoławiałeś silnika to daj do serwisu.

    Dodano po 32 [minuty]:

    Jeśli jednak postanowisz wziąć się za to samodzielnie, na początek zainwestuj w pastę Dirko. Silikonu używać do składania silnika NIE WOLNO! Jest rozpuszczany przez benzynę, więc taka naprawa może w krótkim czasie doprowadzić nawet do zatarcia piły.

    0
  • #7 12 Paź 2014 12:19
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ja bym na początek przeczyścił gaźnik, jakaś regulacja, uszczelniacze nie padają nagle, w jednej chwili.
    Rozbieranie silnika to dopiero po wykluczeniu wszystkich innych możliwych przyczyn.

    0
  • #8 12 Paź 2014 12:45
    shinto
    Poziom 18  

    Witaj Rycho T.Trochę czasu minęło od ostatniej rozmowy.Wrjcając do tematu..w opisie jest mowa o tym że piła zmienia obroty w chwili gdy np.zostanie skierowana prowadnicą do dołu..Konkluzja nasuwa się oczywista..ale umycie i regulacja gaźnika na pewno mu nie zaszkodzą.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Kto wie..może nawet wystarczą do jej naprawy?

    0
  • #9 12 Paź 2014 13:37
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Może nie tak zmienia obroty (co by wskazywało na uszczelniacze, właśnie) co nie gaśnie.

    0
  • #10 12 Paź 2014 14:07
    shinto
    Poziom 18  

    Rycho T.Taki sposób naprawy,nie widząc pilarki i jej zachowania to wciąż jak wróżenie z fusów..Napisałem to co mi się skojarzyło z objawami,a czy to jest właściwe?Nie wiem!Tak jak i ty.Podobnie jak zebrałem gromy za stosowanie kryptoreklamy pasty D..Świadomie już nie podaję pełnej nazwy by znów nie zostać posądzonym,Może są inne,lepsze preparaty ale ja ich nie znam i nie używam!A pasta D.na pewno jest lepsza niż ten czerwony,podobno wysokotemperaturowy silikon z którego po pewnym czasie są w komorze silnika farfocle!Ta pasta to też silikon,zgadza się!Ale dodatki w procesie produkcji sprawiają że benzyna go nie rozpuszcza.

    0
  • #11 12 Paź 2014 14:27
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Masz całkowitą racje z tą pastą.
    Jak widzę ten silikon na silniku to mnie krew zalewa.

    0
  • #12 12 Paź 2014 15:17
    shinto
    Poziom 18  

    Mnie też.A widzę to g...o wszędzie a każdy ma się za profesjonalistę.Nawet mu nie mów że coś schrzanił.

    0
  • #13 12 Paź 2014 16:04
    soad79
    Poziom 8  

    Pomimo że rozbierałem ją już kilka razy to chyba się nie odważę z tą naprawą. Czy może ktoś wie ile taka operacja będzie kosztowała w serwisie?
    Mam jeszcze jedną taką piłę kupiłem kiedyś na allegro ale nie odpala może pobawię się z nią .... Miała być na części ale może będzie odwrotnie ....

    Dodano po 29 [minuty]:

    Pogrzebałem jeszcze trochę i czy uszczelniacz o którym mówimy to jest ten z numerem 7 ? i żeby się do niego dostać to trzeba zacząć od strony prowadnicy poprzez zębatkę sprzęgło i będzie za elementem 32?

    Makita DCS34 - Gaśnie na biegu jałowym Makita DCS34 - Gaśnie na biegu jałowym

    0
  • #14 12 Paź 2014 16:19
    shinto
    Poziom 18  

    Z numerem 7 to jest łożysko,uszczelniacz jest z numerem 8.Tak,to ten.Drugi taki sam jest od strony koła zamachowego(magnesowego)ale tamten rzadko pada.

    0
  • #15 12 Paź 2014 16:27
    soad79
    Poziom 8  

    Potrzebne będą jakieś specjalne narzędzia np typu ściągacz? czy wszystko powinno zejść bez problemu?
    Owy uszczelniacz trzeba uszczelnić czy wymienić na nowy ?

    0
  • #16 12 Paź 2014 16:35
    shinto
    Poziom 18  

    Cen nie odważę się panu podawać.Każdy serwis stosuje własne ceny usług,ale generalnie dla serwisanta nie jest to trudna naprawa.Może na początek niech dobrze sprawdzą panu ten gaźnik.Może faktycznie to jest winowajca.A jeśli to nie pomoże to wtedy uszczelniacz.Generalnie,jeśli piła w okolicach sprzęgła jest bardziej mokra niż zwykle wtedy na pewno on jest winowajcą.Paliwo przez niego jest wypychane ze skrzyni korbowej.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Zawsze wymienia się go na nowy.Do odkręcenia sprzęgła trzeba zablokować tłok.Np.wsuwając przez otwór świecy np.linkę od rozrusznika.Odradzam stosowanie blokady tłoka,potrafi go uszkodzić jest mocno zapieczone.Sprzęgło ma lewy gwint.

    0
  • #17 12 Paź 2014 16:41
    soad79
    Poziom 8  

    Zdejmę zębatkę i sprawdzę sprzęgło powinno być chyba suche jak będzie inaczej potwierdzi to nasze podejrzenia.
    Po ostatniej wizycie w serwisie cała jest wilgotna chyba kolega serwisant przesadził ze smarowaniem łańcucha, olej zmieszany z wiórami jest wszędzie a nie wiem jak to skorygować....

    0
  • #18 12 Paź 2014 16:50
    shinto
    Poziom 18  

    Uszczelniacz(simering)wkleja się w gniazdo.Na pastę służącą do tego celu.Celowo nie podaję nazwy by znów nie być oskarżonym o kryptoreklamę.Byleby nie na ten czerwony silikon wysokotemperaturowy.Czop wału i wargę uszczelniacza niech pan posmaruje olejem i należy zakładać go uważając by nie uszkodzić wargi uszczelniacza.Warga ma trafić w nacięcie na wale.Montaż w odwrotnej kolejności.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Trochę oleju jest tam zawsze,ale jeśli padł uszczelniacz to jest go więcej.Olej zmieszany z benzyną..trochę to potwierdza moje podejrzenia choć nie na 100%.Piła ma regulację wydatku oleju?Jeśli tak niech pan cofnie śrubę regulacyjną na minimum.

    0
  • #19 12 Paź 2014 16:58
    soad79
    Poziom 8  

    Nie mam pojęcia czy jest jakaś regulacja czy nie, nigdy tego nie ruszałem. Z tego co Pan pisze to chyba dam sobie spokój, mam jeszcze trochę cięcia więc zobaczę jeszcze co będzie dalej ...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Chyba że użytkowanie jej w takim stanie czymś poważnym grozi ?

    0
  • #20 12 Paź 2014 17:02
    shinto
    Poziom 18  

    Przestanie panu odpalać w ogóle.Jeśli nie czuje się pan na siłach lepiej zlecić to serwisowi.Naprawa nie powinna być droga.

    0
  • #21 12 Paź 2014 18:13
    soad79
    Poziom 8  

    Ok, dziękuję wszystkim za pomoc...

    Dodano po 1 [godziny] 6 [minuty]:

    Grzebiąc jeszcze dalej znalazłem to

    http://www.technorama.pl/videoplayer.php?nr=5

    Czy tak się to powinno odbyć ? Z tą różnicą że na filmie jest inne sprzęgło w jednej części natomiast w makicie kilka talerzy....
    Pastą uszczelniającą należy posmarować miejsce po wyjęciu uszczelniacza ?

    0
  • #22 14 Paź 2014 18:48
    shinto
    Poziom 18  

    Tak.Dokładnie je oczyścić i posmarować.Bok uszczelniacza też.Czop wału i wargę uszczelniacza trochę posmarować olejem i wcisnąć uważając by nie uszkodzić wargi uszczelniacza.Odradzam natychmiast ją odpalać.Warto dać jej godzinę na stwardnienie pasty.Montaż sprzęgła i zębatki w odwrotnej kolejności.

    0
  • #23 14 Paź 2014 20:45
    1234
    Poziom 23  

    Nie powinno, się wymieniać uszczelniaczy w ten sposób który koledzy podają (bez rozpoławiania) w silniku składanym równolegle do wału. W tym silniku jest to niewykonalne. Jeżeli się nie mylę w misce korbowej i cylindrze są ranty.
    Niech Pan przede wszystkim po rozebraniu sprawdzi korpus pod silnikiem, są tam tulejki które "wystukują" plastikowy korpus. Wymienił bym też zapobiegawczo pompkę oleju.

    0
  • #24 24 Lut 2015 21:02
    soad79
    Poziom 8  

    Witam wszystkim.
    Po długiej przerwie wracam z tematem. Piłę odebrałem dzisiaj z serwisu w częściach pierwszych, koszt naprawy ponad 200pln dlatego zrezygnowałem z naprawy w serwisie. Uszkodzona jest uszczelka między miską korbową a samym silnikiem + uszczelniacze. Serwisant zalecił wymianę pierścienia na tłoku, ponieważ jest już ciężko zużyty. Wszystkie te części znalazłem w lokalnym serwisie makity i ich koszt to niecałe 100 złotych. Dlatego zdecydowałem się na naprawę we własnym zakresie.
    I teraz pytanie gdy mam ją w częściach to też muszę smarować wszystkie uszczelnienia pastą ? i w jakiej kolejności mam to zrobić?
    Pozdrawiam.
    Makita DCS34 - Gaśnie na biegu jałowym

    1
  • #25 28 Lut 2015 07:29
    1234
    Poziom 23  

    Składanie tej pilarki nie jest proste.
    1. Sprawdź stan zębatki na pompie oleju, jest tak umiejscowiona że jej wymiany można dokonać dopiero po zdjęciu cylindra :(.
    2. Sprawdź stan korpusu! do plastikowy korpus wchodzą tulejki dystansowe, nie mogą wystawać ponad gniazda (plastik) można je delikatnie skrócić.
    3. Przy tym nakładzie pracy powinieneś wymienić cały tłok i uszczelniacze.
    4. Tłok wkładasz w cylinder, a następnie miskę i całość do korpusu, reszta nie powinna być problemem.
    5. Napęd pompki oleju (sprężynę) Powinien założyć serwis, jest do tego specjalna tulejka. Oczywiście należy ją założyć przed montażem do korpusu.
    Powodzenia

    0
  • #26 28 Lut 2015 17:08
    soad79
    Poziom 8  

    1. na zębatce widać delikatne zużycie ale nie jest wielkie. Mam jeszcze 2 taką pilarę na części, rozbiorę ją i wybiorę lepszą mniej zużytą.
    2. korpus wyczyściłem i nie widziałem nic niepokojącego ale przy składaniu się okaże.
    3. serwisant powiedział że tłok jest ok ale że trzeba wymienić pierścień, co do uszczelniaczy to oczywiście kupie nowe tak samo jak uszczelkę 122 na rysunku wyżej.
    5. co do sprężyny to sam ją zdejmowałem bo akurat została na wale i mniej więcej pamiętam jak był założona.
    Rozumiem że nieprawidłowe założenie może spowodować uszkodzenie samej pompki ?

    Dodano po 3 [godziny] 31 [minuty]:

    może udało się komuś samemu założyć tą sprężynę w odpowiedni sposób?

    0
  • #27 28 Lut 2015 21:37
    1234
    Poziom 23  

    Napęd pompki należy założyć tak aby przejeżdżając po nim pompką nic się nie blokowało a zębatka pompki ma dokładnie trafiać w połowie przerwy między kolejnymi zwojami napędu.

    0
  • #28 06 Mar 2015 15:17
    soad79
    Poziom 8  

    Witam, dzisiaj złożyłem wszystko w całość i niemiła niespodzianka :/ nie mogę odpalić. Słychać jak by chciała a nie mogła. Cały czas zalewa świece. Ręce mniej już bolą od szarpania :(.
    Po kilkunastu próbach paliwo zaczęło wylewać się tłumikiem i dałem sobie spokój. Od góry od strony filtra powietrza widać jak gaźnik podaje paliwo ale wydaje mi się że dużo dużo za dużo. Czyżby konieczna byłaby regulacja ?

    Wczoraj myślałem co mogłem zrobić źle i tylko jedno przyszło mi do głowy, czyszcząc gaźnik puściłem sprężone powietrze do środka, mogła ulec zniszczeniu jakaś membrana i gaźnik podaje za dużo paliwa co prowadzi do zalewania świecy?

    0
  • #29 17 Mar 2015 19:32
    1234
    Poziom 23  

    Takich "gażniczków" nie wolno traktować zbyt wysokim ciśnieniem, zwłaszcza dmuchanie w dyszę H powoduje uszkodzenie zaworka, a później samo paliwo się leje. natomiast u Pana obstawiam zacięty zaworek główny lub złą reg gaźnika.

    1