Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozruch silnikia gwiazda-trójkąt

12 Paź 2014 14:00 3726 13
  • Poziom 9  
    Rozruch silnikia gwiazda-trójkąt

    Zwracam się do was z prośbą o jak podłączyć bezpiecznik nadprądowy (załącznik poniżej) na schemacie sterowanie jako F2. Z tą róznicą że układ sterowanie będzie zasilany napięciem 24VDC zamiast 230VAC. Jak go podłączyć w tym schemacie prosiłbym jeszce o wytłuamczenie dlaczego tak a nie inaczej? Na pewno dla starych wyjadaczy to laickie pytanie ale na prawdę nie wiem.
    Pozdrawiam.


    Rozruch silnikia gwiazda-trójkąt
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 27  
    Kolega najpierw powinien nauczyć się czytać schematy.
    Element oznaczony na schemacie jako F2 jest to styk NC przekaźnika termicznego.
    Rozruch silnikia gwiazda-trójkąt
  • Poziom 37  
    Może najpierw powiedz co masz i wtedy zobaczymy jak to podłączyć.

    To co zaproponowałeś nie nadaje się do tego. Równie dobrze możesz to pominąć w tym przypadku. A jak chcesz mieć wyłączanie w przypadku zbyt dużego prądu to musisz zastosować to co kolega wcześniej proponował. Tam są styki pomocnicze, które w przypadku zadziałania zabezpieczenia - rozłączają układ sterowania.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    Schemat silnopradowy nie podaje ponieważ nie mam urządzeń wykonawczych. Chodzi o to ze w szkole ćwiczymy uklady sterowania i dostaliśmy ten bezpiecznik który ma być zamontowany w miejsce tego F2.
  • Poziom 25  
    eddy1223 napisał:
    Chodzi o to ze w szkole ćwiczymy uklady sterowania i dostaliśmy ten bezpiecznik który ma być zamontowany w miejsce tego F2.

    Widocznie nauczyciel się pomylił i jak napisał kolega Maciek051996 tam jest narysowany styk pomocniczy termika
    A może chodziło o to jak podłączyć ten dwutorowy bezpiecznik zamiast F3?
  • Poziom 9  
    Możliwe ze ja coś źle zrozumiałem tylko my pracujemy na 24vdc. Załóżmy ze ten bezpiecznik ma być założony w miejsce tego F3
  • Poziom 37  
    No to traktujesz jak 2 osobne bezpieczniki zblokowane razem. Wykorzystujesz tylko jeden. Drugi wisi w powietrzu. Abstrahuję od wartości.
  • Poziom 25  
    Możesz też jednym torem puścić + zasilania a drugim -
  • Poziom 22  
    Witam,
    Tak jak napisał kolega Kasjo, tyle ze trzeba pamiętać o ewentualnej biegunowości dla takiej "eSki". Rozumiem ze ta "eska" to w wykonaniu DC a nie klasyczna AC 230V :), wiem ze odezwa się zaraz glosy osób które widziały klasyczne "eSki" w obwodach sterowania na 24 DC, ale proszę sprawdzić katalogi producentów :), sa specjalne wykonania dla DC i często producenci podają biegunowość.
  • Poziom 37  
    Ten ze zdjęcia wygląda na "zwykłą" eskę.
  • Poziom 9  
    Witam ja też mam takie pytanie czy taki włacznik mogę użyć do silnika 4 kw podłaczonego zamiast wlacznika 0-1 tylko ze na 4 styki(bezpieczniki,wajchy jakby nie bylo to szerszy o 2 razy)
    widziałem taki dzisiaj w sklepie i nie wiem czy zakupic taki czy normalny a jak normalny 0-1 to ile amperów radzicie
  • Poziom 37  
    To nie jest włącznik po pierwsze. Budowa włącznika jest całkiem inna, co ma wpływ na wytrzymałość.
    Kup najprostszy wyłącznik trójfazowy może być nawet na 10A.
    Jeśli chcesz zabezpieczyć silnik przed przeciążeniem to kup włącznik silnikowy i ustaw odpowiedni amperaż.
  • Poziom 9  
    Ok. Tak zrobię tylko że kupię włącznik 0-1 na 20A, bo tak mi później kolega poradził.