Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A4 B5 2.8Q Tiptronic USA - Audi A4 b5 2.8 wymiana silnika ATQ

gieras1988 12 Paź 2014 17:55 4770 53
  • #1 12 Paź 2014 17:55
    gieras1988
    Poziom 9  

    Witam

    Zakładam temat gdyż po 3 dniach szukania na tym jak i na innych forach nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
    Otóż A4 b5 2.8 ATQ Quattro tiptronic ze zmianą biegów również w kierownicy kombi 2001 wersja USA
    1. Do wymiany silnik (mechanik stwierdził że "korbowód wyszedł bokiem") i teraz pytanie, z tego co wyczytałem dotychczas, podejdzie do tego tylko inne ATQ tylko i wyłącznie z automatu też z tiptronic ?
    Podobno z automatu do manuala wejdzie bez problemu a z manuala do automatu już nie bardzo.
    Pytam gdyż nie chciałbym kupić złego silnika a te tanie nie są, jeśli jesteśmy przy cenach czy 1900to dobra cena za kompletny silnik bez osprzętu? to że silnik z 2002 roku chyba nie przeszkadza? jeszcze nie wiem czy z automatu czy manuala wyjęty i z jakiego samochodu dokładnie
    Ewentualnie na jakie niespodzianki mógłbym natrafić przy przekładce, jakie dodatkowe koszta?
    Raczej będę chciał to zlecić komuś bo nie robiłem jeszcze nic z automatem nic i słabo z dostępnością chociażby garażu, na jaki koszt powinienem się przygotować ?
    2. A może by tak wrzucić inny silnik ale z manualem? byłoby taniej ?
    Proszę o poradę

    Pozdrawiam

  • #2 12 Paź 2014 19:27
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    gieras1988 napisał:
    podejdzie do tego tylko inne ATQ tylko i wyłącznie z automatu też z tiptronic ?
    Większość jeździ z automatem więc w czym problem?

  • #3 13 Paź 2014 11:37
    gieras1988
    Poziom 9  

    W zasadzie racja że z automatem, ale nie wszystkie, pewnie byłoby to z Passata, ale jeśli oznaczenie to samo to chyba nie będzie przeszkadzało
    Tylko zastanawiam się czy taka awaria silnika nie rozwaliła skrzyni ? jak to można ewentualnie w prosty sposób sprawdzić?

  • #4 14 Paź 2014 06:52
    gieras1988
    Poziom 9  

    to może zapytam jaki może być powód, że z silnika uciekł olej po czym się wyłączył, podobno przy normalnej jeździe
    czy przy zakładaniu gazu (miesiąc temu) gazownik mógł coś popsuć?

  • #5 14 Paź 2014 07:27
    kandj
    Poziom 10  

    z tego co się orientuję to same jednostki są takie same różnią się jedynie kołem zamachowym i sprzęgłem, także nie ma różnicy czy silnik jest z manuala czy z automatu, jedynie z automatu silniki nie są tak zmęczone, natomiast słupki są takie same.

  • #6 14 Paź 2014 18:15
    gieras1988
    Poziom 9  

    ok, czyli na plus że nie ma znaczenia z jakiej skrzyni
    prawdopodobnie będzie do wymiany "dół" silnika a mam nadzieję odzyskam cały osprzęt no i głowice, czyli już nie koniecznie muszę kupićsilnik ATQ ? jakie inne oznaczenia podejdą do tiptronica i moich starych głowic?
    ewentualnie z jakich lat produkcji ? bo rozumiem że całą elektryka zostaje ?
    czytałem że niektóre wersje różnią się kształtem miski olejowej bo idzie tamtędy stabilizator?
    Przepraszam za upierdliwość :)
    z góry dziękuję za pomoc !!

  • #7 14 Paź 2014 19:29
    kandj
    Poziom 10  

    osprzęt masz do odzysku, jeśli chodzi o głowice to ciężko powiedzieć czy nie było zderzenia tłoka z głowicą jeśli naprawdę nastąpiło wykorbienie.Prawdopodobnie wyjdzie taniej zakup całego silnika z głowicami bez osprzętu niż samego bloku z wałem i tłokami, ponieważ za przełożenie też trzeba zapłacić.Pozdrawiam

  • #8 14 Paź 2014 19:50
    gieras1988
    Poziom 9  

    kandj dzięki za odpowiedź, w zasadzie i racja że mogło tam szkód narobić, ale to dopiero się zobaczy jak mechanik mi to rozkręci
    ewentualnie mam namierzony silnik ACK za 1200 za słupek z przebiegiem podobno 130tys mil, z A6 automat też. Podejdzie mi ten słupek tak żebym wszystkie inne graty mógł przełożyć i żeby elektryka nie świrowała? rozrząd itd

  • Pomocny post
    #9 14 Paź 2014 20:05
    kandj
    Poziom 10  

    słupki są takie same jedynie proponowałbym założyć swoje czujniki i oprzyrządowanie, rozrząd identyczny.podobne oznaczenia alg i amx

  • #10 17 Lis 2014 16:48
    gieras1988
    Poziom 9  

    Odkopę mój temat:/

    Nie da się podłączyć pod VAGa, nie widzi tak jakby samochodu, nie wiem czy to kwestia tego że to ze Stanów ? ciekawe jest że wtyczka zamiast w popielniczce z tyłu to jest po lewej stronie od kierownicy
    Sprężanie jest ładne
    Po podłączeniu innej cewki iskry są niby wszystkie, pali wtedy na 4 gary, ale iskry nie idą że tak powiem w swojej kolejności, tak jakby w momencie kiedy miałaby być na tych 2 garczkach co nie palą to one 'świecą' gdzie indziej, czujnik położenia wału sprawny
    Odpalany był też na gazie także wtryski są ok, na gazie efekt identyczny
    Martwi mnie to że nie można go podłączyć pod kompa i martwi dlaczego nastąpiło wykorbienie? Możliwe że przez padnięty ECU padł silnik ??

  • #11 17 Lis 2014 19:48
    kandj
    Poziom 10  

    Dziwne że niemożna podłączyć auta pod kompa może sprawdź czy łączy się z innym autem grupy VW. Jeśli chodzi o cewkę to sprawdź czy przewody są dobrze założone może są pomylone( czasami bywa tak że na cewkach są błędne oznaczenia.

  • #12 17 Lis 2014 19:58
    gieras1988
    Poziom 9  

    Kolego, kabel bez problemu obsługuje inne samochody
    a z cewką i przewodami to na chyba już wszystkie możliwe możliwości było przekładane, podmieniane, już 3 komplety kabli WN nawet było i dalej nic, na mojej starej cewce na tych dwóch garczkach nie było wcale iskry, terach chociaż jest, ale tak jak pisałem "w złych chwilach ją podaje"
    jutro kolega ma podjechaćze swoim komputerem Bosha, może ten będzie coślepszy

    aha na odpalonym silniku Check Engine miga...

  • #13 18 Lis 2014 19:04
    gieras1988
    Poziom 9  

    Po podłączeniu Boshem wykasowaniu błędów pojawia się p1579 jakiśbłąd na przepustnicy
    dodam że na chwilę obecną silnik nie odpala wcale
    wcześniej chociaż na 4 garczki odpalał

  • #14 18 Lis 2014 19:54
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Kolego pierwsza sprawa pochwal się co pozmieniałeś dokładnie.
    Po drugie czy czujnik wału czyta z orginalnego wieńca ATQ ?

  • #15 18 Lis 2014 21:00
    gieras1988
    Poziom 9  

    Podmieniony silnik na ACK, czujnik wału pozostał z ATQ
    no brzmi to nieciekawie jakby miało tak być rzeczywiście
    tylko pytanie czemu ostatnio odpalał na starej cewce gdzie nie było na 2 garczkach iskry, a teraz jak jest iskra wszędzie nie pali wcale
    jak rozrusznik kręci, w pewnej chwili słychać że cośgo odcina

    możesz coś przybliżyć na temat tego wieńca i jak ten czujnik z niego odczytuje ?
    czy w automacie jest tak samo z tym wieńcem jak w manualu? pytam bo skrzynia i wszystko co z nią związane zostało stare
    może głupie pytanie, ale przy przekładce silnika przełożone było to całe koło zamachowe (wieniec) ? nowy silnik jest z manuala(sam słupek w zasadzie)

  • #16 18 Lis 2014 21:08
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    No nie mów że nie porównałeś wieńców i jego położenia względem GMP.

  • #17 18 Lis 2014 21:17
    gieras1988
    Poziom 9  

    nie miałem warunków do zmiany silnika
    oddałem więc do warsztatu, nie stałem również nad mechanikiem także naprawdę nie wiem szczegółowo wszystkiego, ew. jak o coś zapytam to powie, ale o to jeszcze nei pytałem po prostu
    mam tylko nadzieję że jeśli to przekładał to wiedział na co spojrzeć :/

    to może inaczej
    na tej fotce jest mój stary ATQ(mam tylko te fotki), nie widać dokładnie, ale widać ze coś jest z kablami WN bo są bardzo dziwnie popodpinane
    Pytanie czy na innej konfiguracji kabli może działać a na poprawnej nie ?

    Czy przypadkiem gazownik ''podłączając'' się do wiązek silnika nie mógł czegoś popieprzyć ? na innym forum jeden z kolegów napisał mi taki post :

    "posprawdzaj kable i wtyczki 3 pinowe wiszace na scianie grodziowej bo wiem ze da sie podlaczyc je zamiennie,wiazka silnika nie byla cieta lutowana (np.kostki do gazu)?"

    Z załączonych zdjęć wynika że kable ida z cewki:

    układ tłoków
    3---6
    2---5
    1---4

    powinno być wg cewki:

    5--4--6
    3--2--1

    na zdjęciu jest tak (prawdopodobnie):

    4--3--6
    1--5--2

  • #18 19 Lis 2014 17:57
    gieras1988
    Poziom 9  

    Żadna kombinacja podlaczenia kabli nie działa
    Umowilem się z mechanikiem i w sobotę cala wiazka będzie przepatrzona i podłączona od nowa

  • #19 23 Lis 2014 10:57
    gieras1988
    Poziom 9  

    Przepiecie wiązki nic nie dało jak można było się
    Domyślić

  • #20 23 Lis 2014 11:10
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Kolego prosta sprawa odpięcie wtyczki wtryskiwacza generuje błąd i już wiesz która wtyczka do czego.
    Poza tym widze tu jakąś kpine, to co się dzieje od 1,5 miesiąca i silnik nawet nie pali.

    Przecież układ kabli WN będzie taki sam jak w starym więc co najwyżej było by 6 iskier ale w nie właściwych dziurach.
    Wpięcie wtryskiwaczy jest bez znaczenia, jak byś nie podłączył to zapali.

    Jak wyciągniesz swiece i zepniesz je razm drutem to powinna być iskra na 2 swiecach jednocześnie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Więc napisz czy iskra jest tak jak pisałem.

  • #21 23 Lis 2014 11:44
    gieras1988
    Poziom 9  

    Ostatnio przy sprawdzaniu iskier ulozylem je obok siebie były wszystkie, pojawiały się co jakiś czas na konkretnej świecy. Ciężko było dostrzec coś więcej, e każdym razie pojawiały się i znikały.
    Co do tego ile juz na auto czekam to faktycznie nie wygląda to dobrze. Ale dopoiero po około 2 tyg od dostarczenia silnika zabrali się do niego, i tak raz na tydzień coś podlubali, i stał juz z silnikiem palącym na 4 garczki kolejne 2 tyg, jak już się doprosilem żeby złożyli mi ten przód to przestał palić wcale. No i teraz tak sobie stoi i czeka tylko nie wiem na co, raczej na to aż przyjdę z gotowym rozwiązaniem problemu, nie mam nawet za bardzo jak i gdzie go ściągnąć

  • #22 24 Lis 2014 16:33
    gieras1988
    Poziom 9  

    Kolego zrobiłem jak radziłeś, drutem świece i idą raczej dobrze, spiąłem je tak jak numery na cewce i iskra przechodziła kolejno tak jak idzie zapłon na 2 świecach jednocześnie
    sprawdziłem jeszcze paliwo czy idzie, odkręciłem wężyk co idzie do całej listwy i przez chwilę pół butelki 0,5 nalało także to tej jest ok

    może przy składaniu wszystkiego, tzn wieniec na wale z którego czujnik położenia wału czyta sygnał jest nie tak? bo na wał pasuje tylko w jednej pozycji na śruby, ale może na podstawie tego mechanik ustawiał rozrząd i tu coś nie gra? jest sposób zeby sprawdzić czy jest to dobrze złożone, chodzi mi o sposób taki żeby nie trzebabyło ściągać skrzyni, poszukam gdzieś może coś znajdę na temat jak to powinno być

  • #23 24 Lis 2014 20:46
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Skoro są na wszystkich 6 swiecach to sprawa banalna.
    Zrób widoczny znacznik GMP 1 cylindra i lampą stroboskopową wyłów odpowiednią cewkę .

  • #24 24 Lis 2014 21:22
    gieras1988
    Poziom 9  

    Wielkie dzięki Kolego za zainteresowanie moim tematem, postaram się za pomoc odpowiednio odwdzięczyć

    Tylko nie jestem na tyle obeznany z czynnościami o których napisałeś, czyli jak zrobić znacznik GMP na 1 cylindrze oraz co jeszcze bardziej niezrozumiale dla mnie brzmi 'wyławianie cewki'
    Sam raczej nie podjął bym się tej operacji, ale myślę, że jakbym przekazał teorię mechanikowi, coś może by z tego było
    Pamiętam jak keidyś się na Komarkach jeździło to rzeczywiście się więcej kręciło zapłonem niż samej jazdy było ale tutaj rozumiem że to jest powiązane i to mocno z czujnikiem położenia wału ?
    Jeszcze raz przepraszam za moje głupie pytania

  • #25 24 Lis 2014 23:01
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Nie wiem co napisać , po prostu znajdz kabel na którym jest iskra gdy 1 cylinder jest w GMP a zawory zamknięte na nim.

  • #26 27 Lis 2014 17:25
    gieras1988
    Poziom 9  

    Jestem na etapie szukania miejsca gdzie go będę mógł wstawić bo na tą chwilę nawet nie mam jak posprawdzać tematów o których pisałeś kolego tak na spokojnie, na dworzu to nie ma roboty
    Tak czy tak do soboty muszę go zabrać z placu, i może na następny tydzień coś się ruszy
    Jeśli nie, to coraz bardziej rozważam na części go...

    Aha byłem dziś pogrzebać i pokręciłem troszkę dlużej efekt taki, że tak jakby odpalił na chwilę max na jeden może 2 garczki, puścił mały dymek z rury i zgasł, zgasł jakby go coś zdusiło momentalnie, do tego jakieś metaliczne odgłosy, ciężko namierzyć skąd, raczej nie obędzie się bez zdjęcia pokrywek zaworów i posprawdzania najpierw wszystkich znaków itp

    Jeszcze raz podłączyłem pod kompa i dalej ten błąd adaptacji przepustnicy, można ustawić kick downa, ale nie można przez komputer przeprowadził adaptacji, ogólnie po zapłonei coś tam z niej słychać, takvjakby piszczenie

  • #27 09 Gru 2014 20:06
    gieras1988
    Poziom 9  

    Koledzy jest przełom :)

    Silnik odpala, samochód jeździ, skrzynia działa :)

    pierwsza sprawa, rozrząd był przestawiony o 2 zęby, nie wiem jak mi to zrobili, ehh

    kable WN całkiem inaczej niż byćpowinno wg cewki na której jest opisane, mam teraz tak:

    3 6
    2 5
    1 4

    4--5--6
    2--3--1

    a powino być:

    5--4--6
    3--2--1

    No i udało się przeprowadzić adaptację przepustnicy przez komputer.

    Ale żeby nie było zbyt kolorowo, zrobiłem kółko po mieście i coś zaczęło szarpać przy zwalnianiu i ogólnie przyspieszaniu, na wysokich obrotach jes ok. Pierwsza myśl w kierunku skrzyni :/ ale na postoju obroty spadły do około 500 PB i LPG to samo, podniosłem maskę a że było ciemno widać było pod każdą z 3 cewek błyski, mam nadziejęże to może być przyczyna tak ? cewka na śmietnik chociaż niby daje iskry bo auto odpala??
    Po podłączeniu pod kompa:
    A4 B5 2.8Q Tiptronic USA - Audi A4 b5 2.8 wymiana silnika ATQ
    po wykasowaniu i ponownym podłączeniu
    A4 B5 2.8Q Tiptronic USA - Audi A4 b5 2.8 wymiana silnika ATQ

    I jak to wygląda wg Was koledzy?

    aha nie działa jeszcze temperatura oleju i na FISie widze ze coś sensor oil na żółto wyskoczył, on jest odpowiedialny za temperaturę? widzę pod spodem że kilka kostek jest niepodpiętych to może i tylko to, tylko gdzie szukać tego czujnika?
    ps. poczytałem i czasami jest czujnik temperatury koło filtra oleju, a inni twierdzą że ten od poziomu oleju w misce jest i od tego i od tego. i ciekawostka w starym silniku miałęm normalnie w misce olejowej czujnik ten od poziomu a w silniku z 98 passata nie mam dziury żeby go tam zamontować:/

    Aha należy dodać, że sytuacja wystąpiła po myciu auta(nie mam jeszcze założonego podszybia)

    Z góry dzięki za pomoc wszystkim którzy dawali mi rady w tych ciężkich dla mnie chwilach :) :) <piwo>

  • #28 15 Gru 2014 08:07
    gieras1988
    Poziom 9  

    WYmieniłem kolejnącewkę, dałem inne kable WN a problem pozostał

  • #29 16 Gru 2014 07:03
    gieras1988
    Poziom 9  

    czujnik temperatury w Vagu pokazywał 140 przy normalnej temperaturze pracy silnika, więc został podmieniony, w komputerze już ładnie koło 90 daje, niestety jak można się domyślać nie pomogło,(chociaż w odczuciu jakby lepiej się nim jechało, mam nadzieję ze wpłynie to na spalanie pozytywnie)
    Vag mówi że wypada 1 cylinder i w zasadzie tylko on, podmienialiśmy na jego miejsce kilka przewodów, jakieś świece inne i to samo, inne cewki i to samo, szkoda że nie mam cewki oryginalnej, ale nie chcę w ciemno wydać te 1000zł i kable z 400zł, chyba że miałbym pewność, nie mam też nikogo z podobnym silnikiem żeby żywcem cewke przełożyć z kablami

  • #30 16 Gru 2014 07:39
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Podmień miejscami kable z podwójnej cewki .

    Poza tym pasowało by pomierzyć sprężanie.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME