Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hydronik D10W w samochodzie DAF 105 nie działa

jacekw12 12 Oct 2014 19:45 3603 19
  • #1
    jacekw12
    Level 13  
    Witam, mam problem z ogrzewaniem wodnym HYDRONIC M D10W nr 25 2248 auto DAF 105. Nie mogę się z nim połączyć oryginalnym Editem, ogrzewanie uruchamia się grzeje świece i po chwili wyłącza pompkę obiegową i przestaje grzać świecę, pompka paliwa w ogóle nie podaje paliwa. Proszę o pomoc walczę z nim już trzeci tydzień i brakuje mi koncepcji. Nowa świeca, nowy palnik, dmuchawa po wymianie łożysk i szczotek.
    Jeżeli ktoś miałby do niego dokumentacje to bardzo proszę o udostępnienie.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    DanRS
    Level 15  
    Witam
    Czy pompka w twoim przypadku pracuje mechanicznie (cyka), elektrycznie raczej tak bo inaczej układ by nie zastartował, proponuje odpowietrzyć układ, sprawdzić szczelność przewodów paliwowych.
  • #3
    jacekw12
    Level 13  
    Tydzień temu podawał paliwo i zalewała piec więc dmuchawa poszła do regeneracji, dziś po zamontowaniu startuje dmuchawa, pompa wody grzeje świece nie tyka pompa paliwa wyłącza pompę obiegową i robi przedmuch. nie bardzo rozumiem co ma zapowietrzenie do problemu skoro pompka w ogóle nie uruchamia się?
  • #4
    DanRS
    Level 15  
    Witam
    W pierwszym poście napisałeś że pompka nie podaje paliwa a nie mówiłeś nic że nie działa.
    Pompka na krótko działa? a myślę że tak bo przed remontem działała. Bliżej przyjrzał bym się tej regenerowanej dmuchawie czy z nią wszystko ok.
  • #5
    jacekw12
    Level 13  
    Czy ktoś posiada dokumentację po polsku?
    Mam pytanie czy to ogrzewanie można zdiagnozować za pomocą kodów błyskowych?
  • #6
    kolejnyklonban
    Level 2  
    Z diagnozą się leci na piechotę ze zrozumieniem instrukcji naprawy. Sęk w tym, że zegar z tyłu kierowcy nie pokaże tych kodów, bo to jest xf105 i tylko dlatego. Naprawdę to nie był przypadek na fejsy. Palnik, łożyska i po co to było. Wyrazy współczucia, bo transport kuleje mocno w tym roku ja to rozumiem i każdy chce przyoszczędzić, ale jak sądzę trzeba było tylko wymienić tą świecę i skręcać do kupy. No chyba, że poobryrwałeś śruby od sterownika, których nie sposób odkręcić ot tak (świeca jest pod nim), potem bajpas na obieg wody, webasto na stół, ich precyzyjne odwiercanie, precyzyjne gwintowanie, to tak faktycznie może zejść... ale nie 3 tygodnie. Uwierz na słowo dla chłopaków mechaników, jeżeli części dasz im od ręki (świeca, wiertełka, porządny gwintownik φ6), to całość lekko ponad pół dniówki szarpaniny i można odetchnąć. Jeden warunek zrozumieć angielski. Zmierz pompkę na ciągłość przewodu: masa do ramy, impuls plusowy sterownik C4.
  • #7
    jacekw12
    Level 13  
    Dziekuje za zainteresowanie przypadkiem. Z diagnoza doszedłem jest juz nawiązania. Niczego nie udało sie urwać :) wiec ten kłopot z głowy
    Na dzien dzisiejszy ogrzewanie po włączeniu uruchamia pompkę wody wentylator
    Grzeje świece i pompka podaje paliwo-zalewa ogrzewanie (żeby nikt nie sugerował ze chodzi ale nie podaje paliwa),ale nie ma ochoty nawet puścić małego dymka:(( , robi kolejna próbę i tylko ropa wylewa sie przez tłumił. Wszystko jest drożne, palenisko wyczyszczone, próbowałem bez tłumika i rury powietrznej, bez rezultatu.
    I tutaj jest problem. Sterownik nie zgłasza żadnego błędu
  • #8
    kolejnyklonban
    Level 2  
    Szacunek za zrozumienie. I co nie kontaczyło ? Powinien pojawić się błąd braku startu, więc zrób to klasycznie poprzez sprawdzenie czy widzi. Jeżeli tak, to nie poczekałeś aż sterownik powtórzy. Staraj się tylko nie robić pełnych odstrzałów, bo możesz się zdziwić jak sterownik zablokuje się, ponieważ znaczenie kodu to "pomimo powtórnego startu nie utworzył się płomień".. Tyle, że na Twoim miejscu ja bym odstąpił całkiem od tego natomiast zastanowił się teraz czy turbinka złożona jak trzeba, bo jak Ci zalewa, to przy demontażu dmuchawy jest to podstawowy niemal klasyczny błąd. Sprawdzić uszczelki - zwłaszcza ta czerwona co kryje świecę, bo inaczej wnętrze komory spalania się rozszczelni. Dobrze by było widzieć jak ciągnie powietrze z dolotu, ale tak na odległość nie sposób doradzić pomiaru tego podciśnienia. Można by jeszcze poradzić sprawdzenie wydatku pompki, ale na moje oko ona i tak nie domaga, a kierowcy i tak mają problemy przez to. Poza tym przez brak suchego webasta w tym wozie (nie pojęte dlaczego) presja i to w sezonie jest podwójna. Trzeba być tylko pewny swoich działań, nie można się mylić, to wtedy jest łatwo, bo piec ten nie nadaje się do zdobywania wiedzy chociażby przez te przyspawane śrubki. Ja osobiście przy nim zrobiłem taki durny błąd myślałem, że te uszczelki to są jakieś specjalne nakrętki. Sięgnąłem do nich patrzę są z gumy no i wyszedłem na głupka. Nie przejmuj się tym świata nie naprawisz nie jesteś sam.
  • #9
    jacekw12
    Level 13  
    Z diagnoza to był moj babol mam zrobiona przejściówke z interfejsu i robiła mi sie przerwa. Mam oryginal Ebera wiec mam nadzieje ze jak sie zablokuje to uda sie go odblokować :) do wentylatora przelozylem sie dość starannie ale...
    Uszczelki starannie zakładam. Auto wczesniej jeździło w skandynawi moze z tego powodu jest to dziadowskie wodne zamiast suchego. Mam w okolicy kilka Dafow ale taki tylko jeden a chciałbym podmienić sterownik bo moze on robi jakis problem.
  • #10
    kolejnyklonban
    Level 2  
    A co sterownik miałby do tego no proszę Cię. Jak coś z prądem to tak świecy by nie zagrzał. Miałem tak raz jeden, bo kabina po przekładce. Wiatrak z jakiej racji miałby się nie wkręcać ? Na moje oko powietrza mu brakuje. Przyłóż kartkę do wlotu zobacz czy nie spadnie. Delej obstaję przy turbince i nie zrozum mnie źle chyba za dużo druciarstwa przyłazi do mnie.
  • #11
    billcar
    Level 10  
    Albo nie grzeje świecy moze byc uszkodzony sterownik nagminne albo silnik wentylatora ma pomylone bieguny
  • #12
    jacekw12
    Level 13  
    Gdy świeca jest na zewnątrz to ją grzeje a wentylator raczej nie ma pomylonych obrotów bo dość mocno wciąga powietrze :)
    https://www.youtube.com/watch?v=4IUSU8caXH4
    Czy ktoś próbował naprawiać ten sterownik?
    Przeprowadziłem jeszcze jedną próbę :
    świeca na zewnątrz ładnie się rozgrzewa ale kiedy tylko wkładam ją w otwór podmuch powoduje, że gwałtownie stygnie tzn przestaje świecić a po wyjęciu jej znowu się rozżarza - czy tak powinno być ?
  • #13
    ARTUR_STANCZUK
    Level 19  
    Jak nie będzie czerwona to nie odpali. Podmień świecę!
  • #14
    jacekw12
    Level 13  
    W tym sęk, że to już druga nowa świeca :(
  • #15
    billcar
    Level 10  
    moze byc tak ze sterownik podaje za mały prąd na świece
  • #16
    zabierzbabcidowód
    Level 9  
    To może skorzystaj z okazji że masz dwie świece co. I zasil tą drugą w jakiś sposób. Tylko broń boże nie z 24V. Przecież dałem Ci tel. czego nie kręcisz.

    ps.
    Zadając pytanie o regenerację chyba nie pomyślałeś co zrobiły by ew. straty mocy ze sterownika jakby nie dogrzewał świecy.
  • #17
    bolokar
    Level 1  
    I jak poradziłeś sobie, co było przyczyna mam taki sam przypadek.
  • #18
    jacekw12
    Level 13  
    Auto narazie jest za granica i nic wiecej nie udało mi sie zrobic :(
  • #19
    jakacja
    Level 2  
    Powiem Ci kolego, że podejrzewam sterownik. Miałem cztery takie przypadki, gdzie najpierw komp.wskazywał silnik po wymianie to samo. Okazało sie że padł sterownik. Za cenę nowego sterownika kupujesz używke d4s kompletne z wiązką, sterownikiem i pompką - trochę pracy, mała przeróbka w instalacji i masz suche i święty spokój. Hydronik w xf 105 to jakaś porażka, obsługuje jeszcze Dafa euro2 i tam ogrzewanie wodne jeszcze działa, a w 105 szkoda gadać. Naprawde jeżeli chcesz oszczędzić to tylko d4s.
  • #20
    ARTUR_STANCZUK
    Level 19  
    Z D4 przy -30 możesz w krótkich spodenkach jeździć. Ogólnie sterowniki we wszystkich hydronikach nie grzeszą niezawodnością.