Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Focus Mk1 TDCi - Słaba moc silnika usterki nie widać mechanicy bezsilni

Tal-Rash 18 Paź 2014 19:26 14172 80
  • #31 18 Paź 2014 19:26
    wasylek112233
    Poziom 18  

    pompa delphi dfp1.
    sprawdzenie pompy wysokiego cisnienia.
    przy zdjętym styku zaworu dozujacego po 3s rozruchu na czujniku cisnienia rail powinno wystąpić napiecie ok 3.9v co odpowiada 150MPa (wartość kontrolna wynosi ponad 110MPa)

    Dodano po 6 [minuty]:

    cisnienie doładowania winno byc około max 2.25 bara ale to bez chipa i jest to wartosc
    atmosferyczne+rzeczywiste.

    wiecej parametrów sprawdzenia moge ci podac tylko w napieciu....

    Dodano po 2 [minuty]:

    mozesz jeszcze dorzucic:
    korekta wtrysków na wolnych obrotach silnik rozgrzany.
    odczyt przy rozgrzanym silniku z czujnika temp.
    odczyt wypełnienia impulsu z jednostki dozowania paliwa.

  • Metal Work Pneumatic
  • #32 19 Paź 2014 07:37
    Tal-Rash
    Poziom 14  

    Potrzebowałbym interpretację wyników diagnostyki komputerowej z poprzedniej strony a w szczególności czy ciśnienie doładowania które wykazuje 1400bar jest maksymalnym ciśnieniem mojej pompy
    Pompa:
    delphi r9044z015a
    Silnik auta:
    2M5Q-6007-DC
    ENDURA C170 115PS TCI S
    ELD08 18080314595167 - 067

  • #33 19 Paź 2014 11:45
    Don de Leon
    Poziom 23  

    My tu zaraz będziemy nowe teorie tworzyć, a luz na zaworach to ty przemierzyłeś?

  • #34 19 Paź 2014 12:06
    wasylek112233
    Poziom 18  

    napisałem Ci już że pompa pompuje dobre cisnienie. numer który podałes z tabliczki znamionowej to tylko numer handlowy itd.
    ja podałem rodzaj pompy. jak vp44 hp1 hp2 itd...

    Cisnienie maksymalne jest dobre wymagane minimum max cisnienia to 1100bar
    wieć 1400bra jest w zupełnosci wystaczające...

  • #35 19 Paź 2014 12:13
    Tal-Rash
    Poziom 14  

    Skoro tak to turbo do regeneracji. Powinno być 1.45 bara a ja osiągam 1.2 chwilowe max i stałego przy przyspieszaniu 1.05. Przez to komputer przycina dawkę by nie dymił bo odczytuje ciśnienie z map sensora.
    Oddaje turbo do robienia i zobaczymy czy to da efekt.
    Luzu zaworowego nie mierzyłem. Myślałem że jak ciśnienie sprężania jest na b. dobrym poziomie to i ten luz jest spoko.

  • #36 19 Paź 2014 12:21
    wasylek112233
    Poziom 18  

    co do wykresów ....

    jak dla mnie sa one mało czytelne bo nie wiem doładnie jakie są działki na wykresach
    do wyznaczenia czego kolwiek chciałbym jeszcze reszte danych o których pisałem....

    Dodano po 5 [minuty]:

    nie był bym takipewny z tym turbo ... nie wiem teraz przecież czy cisnienie spalin jest wystarczające by ją dobrze napedzać. spróbowąć mozesz dać ją do sprawdzenia.. lub samemu fizycznie ją podkręcić.....

  • #37 19 Paź 2014 12:49
    Tal-Rash
    Poziom 14  

    samemu fizycznie podkręcić? blokadą cięgna czy jak?

  • #38 19 Paź 2014 14:26
    wasylek112233
    Poziom 18  

    dokładnie. najpierw sprawdz co sie stanie jak zdejmiesz przewód podcisnienia do turbiny...
    jezeli straci moc całkowicie to weż pompkę podcisnieniową wytwórz podcisnienie zeby cięgno doszło do konca i sprawdz co sie stanie... podczas jazdy powinienien przeładować i wejsc w tryb awaryjny. pozatem bedziesz miał porównanie na wykresach czy cos sie poprawiło fizycznie...

    Dodano po 1 [minuty]:

    mozesz też sprawdzić luz na ośce od turbiny sciągając przewód którym zasysa ona powietrze. minimalny luz góra dól moze być ale wzdłuznie nie powinno być wogole..

  • #39 19 Paź 2014 15:04
    Tal-Rash
    Poziom 14  

    No więc tak. Zdjąłem wężyk zrobiłem podciśnienie na maksa - cięgno schowane maksymalnie. Stracił trochę mocy. Szczególnie w górnym zakresie. Powyżej 3 tyś zadyszka okrutna. Ale do 2tyś jakby bez zmian.

    Odblokowałem wężyk ale go nie podpinałem.
    W ogóle nie chciał jechać. W całym zakresie obr czuć wyraźny brak mocy i żadnego trybu serwisowego. Nic.

    Podpiąłem wężyk z powrotem - jest jak było do 3 tyś idzie potem troszkę słabnie.

    Luzu na ośce teraz nie sprawdzę. Za gorący. A zanim ostygnie będę musiał jechać do Gniezna odebrać żonę potem pewnie będę jej potrzebny a jutro z rana jadę do:
    http://www.polturbo.pl/ sprawdzą te turbo.
    Ale coś mam wrażenie że to ono...

  • #40 19 Paź 2014 17:33
    wasylek112233
    Poziom 18  

    no to czekam na info

  • Metal Work Pneumatic
  • #42 19 Paź 2014 18:49
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Tal-Rash napisał:
    No więc tak. Zdjąłem wężyk zrobiłem podciśnienie na maksa - cięgno schowane maksymalnie. Stracił trochę mocy. Szczególnie w górnym zakresie. Powyżej 3 tyś zadyszka okrutna. Ale do 2tyś jakby bez zmian.
    Kolego... Jeżeli na zgaszonym silniku cięgno jest maksymalnie wysunięte, a po odpaleniu od razu wchodzi do gruchy na przeciwległą pozycję - to nie masz co się dziwić temu co opisujesz. Tak ma być, jest ok. Sprawdzałeś to już przedtem zdejmując także wężyk z króćca gruchy.

    Maksymalne bieżące wykorzystanie energii spalin (optymalne ustawienie łopatek-kierownic) jest w zakresie niższych obrotów silnika, bo energia spalin jest wtedy nieduża (średnio do 2.200 - 2.600 obrotów). Kiedy turbina zaczyna przeładowywać wraz ze wzrostem obrotów i mocy silnika, kiedy to energia spalin jest już o wiele większa, PCM sterując elektrozaworem upuszcza podciśnienie sterujące gruchą i kierownice w turbinie przestawiają się, ograniczając obroty turbiny - tym samym nie pozwalając na przeładowanie.

    Skoro ten efekt jest u ciebie poprawnie uzyskiwany (tzn układ VGT działa w pełnym zakresie) - to nie wydaje mi się, aby turbina była uszkodzona. Bo skoro grucha podczas jazdy przestawia łopatki, to znaczy że ciśnienie podawane z czujnika MAP do PCM jest już za duże i należy je ograniczać.
    Co więcej - jeżeli sztanga nie wysuwałaby się do końca (np przytarte, zawalone syfem łopatki, uszkodzona grucha), to turbina by przecież przeładowywała w wyższym zakresie, a podejrzewasz odwrotnie - że nie daje ciśnienia.

    Może PCM jest zwalony, może soft, może czujnik MAP...

  • #43 19 Paź 2014 18:55
    Tal-Rash
    Poziom 14  

    Czujnik map zmieniałem na inny. A ciśnienie doładowania za małe cały czas. :/ Sam już nie wiem :(
    A zmiana PCM wiąże się z wymianą kluczyków i programowanie kodów wtryskiwaczy tylko ? Czy jeszcze coś?

  • Pomocny post
    #44 19 Paź 2014 18:57
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Tal-Rash napisał:
    Czujnik map zmieniałem na inny. A ciśnienie doładowania za małe cały czas. :/ Sam już nie wiem :(
    Nie jest za małe dla PCM, skoro przestawia kierownice turbiny, ograniczając spręż.

    Czy sprawdzałeś elektrozawór podciśnienia turbiny? czy ktoś tam nie grzebał z przewodami podciśnienia i np nie pomylił elektrozaworu EGR i turbiny i pozamieniał wężyki? W Mondeo jest taka możliwość, a tu nie wiem czy można się tak pomylić...

  • #45 19 Paź 2014 19:07
    Tal-Rash
    Poziom 14  

    Gdzie jest ten elektrozawór podciśnienia turbo?
    Nie wiem czy wężyki nie pomieszane nie mogę znaleźć nigdzie schematu prawidłowego podłączenia.
    Może kupie używkę PCM z kluczykiem na allegro podmienię i skoczę na hamownię?

  • #46 19 Paź 2014 19:21
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Tal-Rash napisał:
    Gdzie jest ten elektrozawór podciśnienia turbo?
    Sam zamieściłeś ich zdjęcie (są w czerwonym kółku...) Czy wtyki elektryczne zaworów nie pozwalają ich pomylić? W Mondeo/Transicie tdci nie pomylisz.
    Tal-Rash napisał:
    Może kupie używkę PCM z kluczykiem na allegro podmienię i skoczę na hamownię?
    Chciałbym chodzić za tobą i zbierać wyrzucane w błoto pieniądze - byłbym bogaty...

  • #47 19 Paź 2014 19:26
    Tal-Rash
    Poziom 14  

    wojciechjanusz napisał:
    Tal-Rash napisał:
    Gdzie jest ten elektrozawór podciśnienia turbo?
    Sam zamieściłeś ich zdjęcie (są w czerwonym kółku...)

    Tak podmieniałem - pisałem w tym poście gdzie to zaznaczałem w kółku że podmieniałem i zero efektu.
    wojciechjanusz napisał:
    Tal-Rash napisał:
    Może kupie używkę PCM z kluczykiem na allegro podmienię i skoczę na hamownię?
    Chciałbym chodzić za tobą i zbierać wyrzucane w błoto pieniądze - byłbym bogaty...

    Ja już nawet w warsztacie zaproponowałem tak: Znajdź mi moje konie mechaniczne zapłacę za naprawę + robociznę +1000zł premii netto...
    I szukali dwa tygodnie. I g*wno znaleźli.
    Dlatego ja chwytam się teraz każdej teorii...
    Niestety autem jeszcze jakieś 2-3 lata muszę jeździć... Ale chcę jeździć. A nie nogą odpychać.

  • #48 19 Paź 2014 20:49
    diodabg
    Poziom 29  

    Podaj pompie ropę z 5 litrowej bańki nie z baku.
    Może być problem z wydajnością i dlatego mu brakuje mocy.

  • #49 19 Paź 2014 20:52
    wasylek112233
    Poziom 18  

    ponoć sekcja niskiego cisnienia zregenerowana... moge podać opis jak sprawdzić całą pompe...
    tylko ze nadal chodzimy po omacku.... nie ma wszystkich danych ... wystarczył wspołczynnik wypełnienia impulsu dozownika niskiego cisnienia...

  • #50 19 Paź 2014 21:32
    Tal-Rash
    Poziom 14  

    chciałbym podać wszystkie dane ale na diagnostyce komputerowej jest tylko odczyt wartości w czasie rzeczywistym i nic więcej nie można.

  • #51 19 Paź 2014 21:35
    Megawe
    Poziom 29  

    KOlektor ssący może być zakitowany nagarem.

  • #52 19 Paź 2014 21:54
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Nie musisz sprawdzać turbiny, jest ok. Zaoszczędzisz trochę kasy. Te ostatnie wykresy nic nie wnoszą. Wyrzucone pieniądze. Kolektor to jakiś rozsądny trop, ale łatwo odrzucić patrząc na parametry z przepływomierza.

  • #53 19 Paź 2014 22:49
    rik
    Poziom 12  

    Podjedz na profesjonalny tester niech ci wydrukują dane bo z twoich screenów ciężko coś ustalić i zrób jeżeli nie był pomiar ciśnienia turbiny tylko manometrem do kontroli ciśnienia doładowania nie powinno być różnicy między pomiarem przez diagnostykę komp.

  • #54 19 Paź 2014 23:01
    Tal-Rash
    Poziom 14  

    Manometrem był robiony. Szczytowe 1.2 przy około 2600obr powyżej 3tyś 1.05. Generalnie tak samo jak wyszło przez diagnostykę na kompie.
    Dlatego tak się uczepiłem tego turbo bo z tego co się mi udało dowiedzieć powinno być szczytowe 1.4.

    Jutro sprawdzam pompe CR dalej jeśli to nic nie da turbo potem zmiana kompa.

  • #55 20 Paź 2014 16:37
    fred2008
    Poziom 13  

    Silnik chodził tak od samego początku, gdy go kupiłeś , czy zamulił po jakimś czasie ?

  • #56 20 Paź 2014 18:54
    Tal-Rash
    Poziom 14  

    Generalnie to historia jest taka.

    Kupiłem autko w komisie.
    Po zakupie oddałem do ASO Ford w Pile.
    Tam zrobili rozrząd wymienili olej i hamulce.
    Odebrałem auto i jeździłem około 2 miesięcy.
    Samochód po całej nocy stania miał problemy z odpaleniem, uruchamiał się i gasł trzeba było na gazie nogę trzymać by popracował z 2 minuty po czym już chodził dobrze.
    Pojechałem na hamownię.
    Wykazała 119km i 288nm. (wykres.jpg)

    Uzbierałem kasę i oddałem autko do ASO Ford w Pile z tym gaśnięciem.
    Dwa tygodnie naprawiali a miało to trwać 2 dni.
    Po dwóch tygodniach odebrałem auto nie naprawione za to bez filtra paliwa (spięte przewody jakimiś samoróbkami) i pod maską dodatkowym układem scalonym około 10x5cm który powodował że świece żarowe grzały 40sekund.
    Auto nadal jednak gasło. Kilka dni później pojechałem do ASO Ford Piła i zrobiłem wielką zadymę. Zdemontowano mi dziwny układ scalony założono filtr jak być powinien, będąc w serwisie usłyszałem żebym nie siadał bo im meble pobrudzę. Ostatecznie odmówiłem zapłaty i odjechałem.

    Trafiłem do Diesel Service Trzebniak w Świebodzinie.
    Diagnoza w 2 godziny: Pompa wysokiego ciśnienia sypie opiłkami.
    Naprawa pompy i wtrysków. Zapłaciłem kwotę porażającą.
    Wyjechałem autkiem, nie gaśnie, pali bez dodawania gazu, równo pracuje.
    Zapłaciłem jak za złoto ale naprawili pierwsza klasa.

    Pojechałem na hamownię...
    Szok. 105km 271nm... (brak zdjęcia tego wykresu nie wiem gdzie podziałem)
    Pojechałem do ASO Ford Bemo Motors Poznań na diagnostykę.
    Twierdzą że autko jest 100% sprawne.

    Pojechałem do Krakowa do GCS Heko na chip.
    Zaczipowany na 126km i 310nm. (FOCUSefekt.pdf)
    Jeździłem tak rok czasu.

    W międzyczasie byłem znowu w ASO Ford Bemo Poznań na diagnostyce w kierunku szukania mocy. Nadal twierdzą że nie ma problemu i że hamownia kłamie.

    Pojechałem do ASO Ford Bemo Motors Poznań na przeprogramowanie rozmiaru opon bo śmigam na 195/50R15 i licznik mi kłamał.
    Pojeździłem z miesiąc.
    Ostatnio poczułem że coś słaby jest.

    Pojechałem na hamownię.
    105km 270nm... (raport.gif) Jakby chip zniknął może w bemo niechcący usunęli ?
    Tak czy owak mocy brak.

    Poszukiwania rozpocząłem:
    Wymiana filtra paliwa
    Sprawdzenie ciśnienia sprężania
    Podmiana wtryskiwaczy na inne
    Sprawdzenie ciśnienia doładowania
    Sprawdzenie i zakodowanie wtryskiwaczy
    Wymiana czujnika ciśnienia doładowania
    Wymiana przepływomierza

    Czeka mnie
    Sprawdzenie pompy CR
    Sprawdzenie turbo ale chyba jest ok generuje moment
    Wymiana komputera

  • #57 20 Paź 2014 19:32
    wasylek112233
    Poziom 18  

    no to teraz gadamy:)
    jedz na chipa .... w serwisie mogli wgrać na nowo mapy trzymając go tyle czasu....
    twoje auto jak było nowe miało 115KM wiec nie mozliwym by było zeby bez chipa po tylu latach pokazało wiecej jak fabryka dała....zawsze nawet nowe auta mają niższą moc na hamowni niż jest podana...
    nie trzebabyło tak odrazu?

    Dodano po 3 [minuty]:

    swoją drogą serwis który dołozył "ekstra puszke" grzania swiec powinien oddać ci całą kapuste.
    mało tego powinni sie cieszyć że nie podałeś ich do sądu oraz nie złozyłes zażalenia do głownego przedstawiciela krajowego forda..... tak czy siak chciałbym jeszcze rozmawiać z dyrekcją tej placówki... bo mistrz serwisu ma gówno do gadania....

  • #58 20 Paź 2014 19:37
    Tal-Rash
    Poziom 14  

    Załóżmy że mam seryjną mapę. Gdzie 10koni???
    Seryjnie autko powinno mieć 115km 280nm.
    Gdzie przeklęte 10 koni... Tylko tyle chcę wiedzieć :>

  • #59 20 Paź 2014 19:54
    wasylek112233
    Poziom 18  

    zawsze jest mniej... nawet do 20kM z tego co słyszałem ...
    jak kolega był audi 150 konną 2.5tdi i na hamowni miał 140 kM to powiedzieli ze dawno tak dobrej sztuki nie widzieli....

    Dodano po 13 [minuty]:

    niech panowie włożą od nowa mapy. mysle ze wszystko powinno wrócic do normy
    dla porównania inne pomiary... z innych focusów 1.8tdci
    https://www.google.no/search?q=ford+focus+mk1...tFVI2_O-L9ywOT9IHwCw&ved=0CAYQ_AUoAQ#imgdii=_

    tak to wszystko wyglada ze pare koni spadło moment został co potwierdza moją teze. orginalny jest 279Nm....

  Szukaj w 5mln produktów