Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Focus Mk1 TDCi - Słaba moc silnika usterki nie widać mechanicy bezsilni

Tal-Rash 20 Paź 2014 23:25 15627 80
  • #61
    wasylek112233
    Poziom 18  
    a ile był wydruków z niższą mocą???....
    no i kazdy ma pare koni mniej moze nie tyle co ty .... ale tez tylko jeden ma wyzszy od 115 przed modyfikacją ten z boxem....
  • Osprzęt kablowy
  • #62
    wojciechjanusz
    Poziom 27  
    wasylek112233 napisał:
    a ile był wydruków z niższą mocą???....
    no i kazdy ma pare koni mniej moze nie tyle co ty .... ale tez tylko jeden ma wyzszy od 115 przed modyfikacją ten z boxem....
    Ford w dieslach generalnie nie żałuje mocy i najczęściej mają one kilka koników więcej od podawanej mocy nominalnej. Jeżeli wyraźnie brakuje mocy, to najczęściej coś jest zwalone. Na forum Forda i na innych jest kilkadziesiąt zamieszczonych wykresów od różnych tunerów i najczęściej moc wyjściowa jest wyższa od nominalnej...

    Także mój osobisty Transit 2,0 tdci/125KM miał 132KM, po zmianie silnika na silnik (praktycznie mechanicznie identyczny) z Mondeo Mk3/115KM ma ze swoim starym układem wtryskowym... nadal te same132 KM.

    Natomiast w wersjach benzynowych Forda najczęściej parę koni brakuje.
  • #63
    Tal-Rash
    Poziom 14  
    Dziś podpięta została pompa CR do bańki.
    Ominąłem filtr paliwa oraz zbiornik.
    Wąż do bańki powrót do bańki bańka do kabiny i jazda na hamownię.
    Niestety wynik identyczny 104 konie.
    Sprawdzałem teorię że w układzie jest nieszczelność czy coś i powietrze dostaje się do pompy - sugerował to kolega z forum Żałosna udręka telefonicznie.
    Dalej pompa CR idzie na maszynę do sprawdzenia.
    Jeśli będzie sprawna. To ja już nie wiem.
  • #64
    żałosna udręka
    Poziom 32  
    Pomiar ciśnienia ma bezpośredni wpływ na sterowanie turbiną, a dawkę sterownik ustala na podstawie wartości z przepływomierza. W IDS-ie można wybrać kilka parametrów. Ja zestawiłbym przepływomierz, dawkę paliwa, ciśnienie paliwa, ciśnienie doładowania, temp paliwa i powietrza.
  • Osprzęt kablowy
  • #65
    Tal-Rash
    Poziom 14  
    Pompa CR zdjęta i sprawdzona na maszynie. Daje 1658 bar maksymalnie.
    Tak więc coś jest chyba nie tak z ECU który steruje pompą tzn z komputerem silnika.
    Poszukam ECU podmienię i sprawdzę innego sposobu nie ma chyba.
  • #66
    wasylek112233
    Poziom 18  
    nie rozumie czemu nikogo nie słuchasz?
    bez parametrów mozesz podmieniać ile chcesz... a jak okaże się że podmienisz wszystko i nadal problem nie ustąpi to co wtedy? wyłączam się z tematu...
  • #67
    Tal-Rash
    Poziom 14  
    Wasylek proszę nie denerwuj się na mnie. Ja po prostu jestem zdesperowany. Nie wyłączaj się z tematu Twoja wiedza jest mi potrzebna.
    Wiem że moje podejście wymieniania wszystkiego jest irytujące ale ja po prostu liczę na łut szczęścia że trafię problem.
    Oczywiście że zrobię taką diagnostykę jaką piszecie w temacie ale to w sobotę. Nie mam swojego interfejsu żeby zrobić to sam i muszę jechać do mechanika.
    Poza tym chyba faktycznie mi chip wywalili w Bemo Motors ale przyznać się nie chcą. To też potwierdzę w sobotę pod Krakowem w GCS Tuning u Grzegorza. On ma wszystko do forda.
    ---
    Aha dziś sprawdzałem wężyki podciśnienia.
    Generalnie jest tak że jak dmucham lub zaciągam powietrze z miejsca czerwonego to aby nie wpływało/wypływało muszę zatkać miejsce niebieskie. Jak zatknę nic nie ucieka i nic się nie da zassać. A jak podłącze ten wężyk delikatnie ucieka i delikatnie powoli się zasysa powietrze. Ten niebieski wężyk idzie to puszki z filtrem powietrza. Dobrze źle? Do kitu test? ;-)
  • #68
    wojciechjanusz
    Poziom 27  
    Tal-Rash napisał:
    Dobrze źle? Do kitu test?
    Układ podciśnieniowy jest prosty.
    Są dwa elektrozawory sterowane sygnałem PWM, czyli o stałej częstotliwości, ale o zmiennej szerokości sygnału. Pomiar napięcia na nich nie ma sensu.
    Do obydwóch zaworów doprowadzone jest wspólnym przewodem podciśnienie z pompy vacu oraz także wspólnym przewodem czyste powietrze z filtra. Czyste powietrze służy do napowietrzania układu podczas pracy, gdy zmniejszane jest podciśnienie. Układ nie może być zanieczyszczony, bo zawory muszą pozostać szczelne.

    Od jednego zaworu idzie przewód podciśnieniowo modulowany do gruchy turbiny, od drugiego identyczny do gruchy EGR-a. I to jest już cały układ...

    Kiedy silnik jest wyłączony, przewód idący od filtra jest połączony w obu zaworach z przewodami idącymi do turbiny i EGR-a. Natomiast przewód idący od pompy vacu jest zamknięty.
    Skoro więc przy niepracującym silniku w przewód idący do EGR-a dmuchasz lub zasysasz powietrze i zatykanie niebieskiego daje efekt - to jest ok, bo mają być ze sobą połączone.
    Tak samo powinno być z przewodem idącym do turbiny.

    W momencie włączenia silnika zawory są zasterowane, otwierają się maksymalnie na podciśnienie, przewód idący od filtra jest zamykany, otwiera się w obu zaworach połączenie z pompą vacu do wężyków turbiny i EGR-a - łopatki w turbinie przestawiają się w położenie przeciwne, a zawór EGR otwiera się maksymalnie.

    Podczas jazdy elektrozawory odpowiednio sterują gruchami tych urządzeń...

    To tyle - jeżeli to coś ci wyjaśni i pomoże w sprawdzaniu układu.
  • #69
    żałosna udręka
    Poziom 32  
    Pompka Vacum działa głównie dla serwa. Zawory zasila przez zwężkę, więc bez sprawdzenia manometrem nie wiemy nic. W dodatku niewielkie wahania podciśnienia wpływają na ciśnienie doładowania, ale nie generują błędów w tym silniku. Reasumując diagnostyka to nie tylko kilka parametrów z komputera.
  • #70
    wojciechjanusz
    Poziom 27  
    żałosna udręka napisał:
    Pompka Vacum działa głównie dla serwa. Zawory zasila przez zwężkę, więc bez sprawdzenia manometrem nie wiemy nic.
    Zgoda, ale zwężka jest tylko na okoliczność rozszczelnienia się układu sterującego VGT i EGR-a - coby nie przestało nagle działać serwo.
    Miałem przypadek w Transicie 2,0 tdci, że spadł wężyk z króćca zasobnika vacu, który już jest za zwężką. Silnik pracował fatalnie, ale hamulce były całkowicie sprawne, nic nie sugerowało takiej nieszczelności.

    Zasobnik vacu miał likwidować ograniczenia układu z tytułu zamontowania zwężki (wahania poziomu podciśnienia), ale potem okazało się, że to nadmiar szczęścia i zrezygnowano z niego - układ pracuje bardzo ekonomicznie i napowietrza układ minimalnie.

    Jeżeli po odpaleniu sztanga gruchy turbiny wchodzi w przeciwne położenie mniej więcej w ciągu sekundy - to podciśnienie (szczelność) jest ok.
    Problem jest, gdy nieprawidłowo działa elektrozawór.
  • #71
    wasylek112233
    Poziom 18  
    żałosna udręka napisał:
    Pomiar ciśnienia ma bezpośredni wpływ na sterowanie turbiną, a dawkę sterownik ustala na podstawie wartości z przepływomierza.


    to nie benzyna. tu głownymi wyznacznikami na dawkę jest jako pierwszy czujnik pedału przyspieszenie a jako drugi cisnienie doładowania i cisnienie w listwie.

    reszta to czujniki korekcyjne....

    wynika to z tego ze do turbo kopci trzeba dostarczyć jak najwiekszą ilość powietrza.

    jesli ktos ma pytania typu : po co wiec tryb awaryjny w silnika gdy turbo przeładowywuje? zeby nie uszkodzić silnika.
  • #72
    żałosna udręka
    Poziom 32  
    wasylek112233 napisał:
    głownymi wyznacznikami na dawkę jako drugi jest ciśnienie w listwie

    Może zinterpretuj dla mnie mapkę ciśnienie na listwie/dawka główna. Pomiń factor i ofset tylko wyjaśnij główne zależności. Nie chodzi mi o to, że sterownik przelicza czas wtrysku względem ciśnienia żeby utrzymać dawkę kalkulowaną, bo to wiedzą przedszkolaki.
  • #73
    wasylek112233
    Poziom 18  
    żałosna udręka napisał:
    wasylek112233 napisał:
    głownymi wyznacznikami na dawkę jako drugi jest ciśnienie w listwie

    Może zinterpretuj dla mnie mapkę ciśnienie na listwie/dawka główna. Pomiń factor i ofset tylko wyjaśnij główne zależności. Nie chodzi mi o to, że sterownik przelicza czas wtrysku względem ciśnienia żeby utrzymać dawkę kalkulowaną, bo to wiedzą przedszkolaki.



    nie mam pojęcia.... nie programuje i nie zmieniam map. to nie moja działka....
    to co wiedzą przedszkolaki mi wystarcza,....



    założyciel ma juz parametry?
    jesli nie to może zaczniemy na piechotę sprawdzać względem starego powiedzenia :
    "jak sprawdziłeś już wszystko i nic nie znalazłeś to zacznij od nowa..."
    może sprawdzimy napięcia na sterowniku i dołożymy diodę na przepływomierz?
    zobaczymy co sie stanie...
  • #74
    Tal-Rash
    Poziom 14  
    Wróciłem z Krakowa.
    Jestem zajechany 960km po Polsce to nie je bajka.
    Efekt piorunujący :)
    Najpierw.
    wasylek miał rację usunęli chip w ASO nie mówiąc o tym a zapytani zapierali się że na pewno tego nie zrobili.
    Na serii całe auto przekopane przez Heka. Sprawdził wszystko co było można temperatury, dawki, korekty, ciśnienia, podciśnienia zadane zaczytane. Może wypowie się w temacie postaram się go nakłonić. Bo nie jestem w stanie opisać wszystkiego co sprawdził. Wydruków nie robiliśmy skoro wszystko jest dobrze.
    Nie ma się do czego przyczepić.
    Zrobiony chip ponownie.
    Wyszedł genialnie i jestem bardzo zadowolony.
    136,9koni i 322nm.
    Gdy Grzegorz się wypowie temat zamknę. Auto śmiga na tyle że mi wystarczy. Zbieram dalej na Focusa ST.
  • #75
    żałosna udręka
    Poziom 32  
    Tal-Rash napisał:
    usunęli chip w ASO nie mówiąc o tym a zapytani zapierali się że na pewno tego nie zrobili.
    Wgrali oryginalny wsad. Standartowa procedura jak nie wiedzą co zrobić. Nie wiedzieli że jest mod, nie mogli wiedzieć. Oddałeś auto do serwisu, więc robili na oryginalnych częściach i oryginalnym oprogramowaniu. Ale co było zepsute?
  • #76
    rik
    Poziom 12  
    Bravo następny uszczęśliwiony trochę enigmatyczna ta usterka ale najważniejsze że auto chodzi podziwiam za cierpliwość.
  • #77
    wojciechjanusz
    Poziom 27  
    Tal-Rash napisał:
    Zbieram dalej na Focusa ST.
    Chyba ostatnio zbyt dużo nie uzbierałeś... :cry:
  • #78
    wasylek112233
    Poziom 18  
    no wreszcie:) bo juz zaczynałem od nowa całą historie tego postu przeglądac:)
    wiec życzę teraz radości z jazdy:) pozdrawiam.
  • #79
    Tal-Rash
    Poziom 14  
    Mam 20.000zł ale za to nie kupie STka. Potrzebuję tak 50k. Jakieś dwa trzy lata i będzie :)
  • #80
    fjodek
    Użytkownik obserwowany
    znaczy sie co naprawiles ten samochód czy ine ? co mu było jak tak ?
  • #81
    Tal-Rash
    Poziom 14  
    No właśnie wszystko jest jak należy a na seryjnym oprogramowaniu autko generowało tylko 105 koni zamiast 115 fabrycznych.
    Najprawdopodobniej auto ma dużo większy przebieg niż ten który wskazuje licznik.
    Efekt chipowania jednak mnie zadowolił i nie mam zamiaru już wykładać żadnych pieniędzy na szukanie koni.
    Będę jeździł aż się rozleci albo sprzedam żeby kupić coś 220km.
    W załączniku efekt chipowania u Heka.