Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Focus Mk1 TDCi - Słaba moc silnika usterki nie widać mechanicy bezsilni

Tal-Rash 12 Oct 2014 20:37 20568 80
  • #1
    Tal-Rash
    Level 14  
    Witam serdecznie.
    Problem polega na małej mocy silnika.
    Silnik powinien mieć 115 koni mechanicznych i 280nm.
    Niestety po sprawdzeniu na dwóch niezależnych hamowniach rozwija 84 konie i 220nm.
    Komputer nie wykazuje żadnych błędów a auto ledwo jedzie. Tzn czuć że brakuje mu werwy. Wyprzedzanie to koszmar. Niczym cinquecento...

    Diagnostyka:
    Wymiana filtra paliwa
    Sprawdzenie ciśnienia sprężania
    Podmiana wtryskiwaczy na inne
    Sprawdzenie ciśnienia doładowania
    Sprawdzenie i zakodowanie wtryskiwaczy
    Wymiana czujnika ciśnienia doładowania
    Wymiana przepływomierza



    Wszystko jak trzeba mechanicy nie widzą żadnej usterki.
    Konsultacja w ASO Ford Bemo Motors Poznań.
    Nie widzą problemu komp nie ma błędów.
    Autko ma przebieg 200 tysięcy.

    W chwili obecnej otrzymałem informację że być może tak iż czujnik na listwie common rail zawyża ciśnienie i dlatego pompa je ogranicza i nie ma mocy.
    Czekam na nowy zawór.
    Autko w ogóle nie dymi i pali od pierwszego.

    Aby podnieść mu moc wgrany program (chip) co podniosło moc na 105 koni i 280nm ale powinno na około 140 koni i 320nm...
    Pomysły praktycznie się skończyły, mechanicy wzruszają ramionami...
  • #2
    rik
    Level 12  
    Miałem podobny przypadek tylko z autem grupy psa kompresja ok zero błędów zero dymu i zero przyspieszenia problemem był zapchany katalizator w ok 40% auto miało 210000km PS.konsultacje w aso często wprowadzają w błąd.
  • #3
    diodabg
    Level 30  
    Przejedz się z odkręconym wydechem...
  • #4
    rik
    Level 12  
    Tylko uważaj bo po chipie zaraz za kolektorem przy butowaniu będziesz miał ogień i żeby ci nie złapało jakiejś osłony wygłuszającej bo go całkiem moc opuści.
  • #5
    Tal-Rash
    Level 14  
    Zapomniałem o tym napisać. Autko nie ma katalizatora. Została tylko pusta puszka...
    Poza tym jeszcze EGR jest zaślepiony.
  • #6
    Don de Leon
    Level 24  
    Tal-Rash wrote:
    Podmiana wtryskiwaczy na inne

    A sprawne tzn. sprawdzone? Męczyłem się z 1.5 dCi gdzie tak ja u ciebie wszystko ok a auto nie jeździ. Winne były wtryskiwacze a konkretnie dawki, po ich naprawie dopiero auto zaczęło jeździć.
  • #7
    Tal-Rash
    Level 14  
    Wtryski podmieniane były na takie same z auta które nie ma mojego problemu.
  • #8
    Tal-Rash
    Level 14  
    Wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa na listwie common rail.
    Zero efektu.
  • Helpful post
    #9
    rik
    Level 12  
    Jeżeli masz z czego to podmień jeszcze czujnik cps albo zrób charakterystykę twojego czasami na niektórych skanerach nie wyrzuci błędu czujnik niby działa ale nie w parametrach.
  • Helpful post
    #10
    wojciechjanusz
    Level 27  
    A może sprawdź rozrząd...
  • #11
    Tal-Rash
    Level 14  
    Tak właśnie pomyślałem że rozrząd przestawiony o 1 oczko może to powodować. Umówię się w ASO na sprawdzenie. Droga sprawa około 600zł ale chyba to zrobię.
    Czujnik zmienię na dniach. W piątek zmienię czujnik położenia wałka i wału.
  • #12
    Don de Leon
    Level 24  
    Tal-Rash wrote:

    Wtryski podmieniane były na takie same z auta które nie ma mojego problemu.

    A jaka jest dawka wtrysku? Dawałeś wtryski na maszynę? U mnie też przekładałem z drugiego ( bo to Pocztowe Kangury były ) i na tych ze sprawnego też nie jechał bo oba miały problemy z iglicą w końcówce i dawkami i sam w to nie wierzyłem. Aż po półtorej dnia szukania rozebrałem je i wyszło szydło z worka.
  • Helpful post
    #13
    wasylek112233
    Level 18  
    kolego chwileee :) chcesz wymieniać wszystko???!! moze na początek zrobisz porządną diagnostyke...
    przydało by się troche danych:
    Ciśnienie doładowania podczas obciazenia.(kilka pomiarów)
    ciśnienie na listwie rail. (na wolnych obrotach oraz przy max pedale w podłodze(najwyzsza wartosc))
    korekta wtrysków na wolnych obrotach silnik rozgrzany.
    odczyt przy rozgrzanym silniku z czujnika temp.
    odczyt wypełnienia impulsu z jednostki dozowania paliwa.
    jakby ktoś miał mozliwość prawdzenia oscyloskopem wydajność pompy przez czujnik rail. to było by fajnie...


    najprawdopodobniej umiera pompa paliwa... ale bez danych nic nie da sie powiedziec...
    rozrząd przestawiony dałby o sobie znać jesli chodzi o góre z dołem. a na samej pompie nie ma róznicy.
  • Helpful post
    #14
    żałosna udręka
    Level 33  
    Możesz mieć nadzieję, że przycina się kierownica, bo widzę 1,4 a powinno być max 1,3, ale moim zdaniem to nie to. Praktycznie się doktoryzowałem na identycznym przypadku, bo takie dolegliwości miał samochód mojego znajomego i był wstyd, że tyle czasu zajmował mi jego przypadek. Czy ten fragment wydruku z rejestratora był zrobiony po chipie, bo dawka aż 54mg?
    wasylek112233 wrote:
    jednostki dozowania paliwa
    wasylek112233 wrote:
    przez czujnik rail
    wasylek112233 wrote:
    przy max pedale w podłodze
  • #15
    Tal-Rash
    Level 14  
    Tak - ten wydruk to po chipie. Dlatego też doładowanie ciut większe.
    Postaram się w piątek zaczytać te wszystkie parametry co pisze wasylek.
    Pompa i wtryskiwacze były na maszynie - wymienione zaworki i końcówki a w pompie jakieś łuszczące się coś i zawór. Wszystko na maszynie sprawdzone wtryski dostały kody.
  • #16
    kandj
    Level 11  
    Ja no twoim miejscu przyjrzał bym się jeszcze zaworowi EGR - piszesz że jest zaślepiony jednak widziałem już przypadki źle zaślepionego EGR(z resztą niesprawny Egr daje również objaw braku mocy).
  • #17
    rik
    Level 12  
    Wiadomo że można wymieniać wszystko co sugerujemy ale to kosztuje moim zdaniem wasylek112233 ma racje trafna diagnoza to odpowiednie dane pomiarowe a tak na marginesie miałem kiedyś podobny przypadek z "mocą" w dacii sorento 1.4 i tam ślizgało się sprzęgło ale wcześniej waniało.
  • Helpful post
    #18
    wasylek112233
    Level 18  
    jezeli pompa i wtryski byly na maszynie i stwierdzono typowy blad luszczenia sie pompy to powinnien byc przed zamontowaniem wyczyszczony caly uklad dodatkowo paliwo powinno isc przez filtr przed wlaniem do baku. moze byc tak ze znowu uklad wtryskowy jest zabrudzony.
    dodatkowo powinno sie zresetowac ecu po zrobieniu pompy i wtryskow w celu przyuczenia na nowo pomimo kodowania...
  • #19
    kandj
    Level 11  
    kolego ja nie każę wymieniać Ci pół samochodu tylko dokładnie przyjrzeć się zaworowi i czy dobrze jest zaślepiony, naprawiałem już kilka samochodów z podobnymi usterkami i dość często przyczyną był właśnie zawór a z tego co piszesz to większość masz już sprawdzoną lub wymienioną. Zawór egr w twoim aucie jest nie oczujnikowany stąd na komputerze w parametrach live pokazuje jedynie że idzie sygnał ze sterownika silnika do zaworu. Ja również popieram zasadę dokładnie sprawdzić później wymieniać. Pozdrawiam
  • #20
    Tal-Rash
    Level 14  
    EGR jest na 100% dobrze zaślepiony. Robiłem to sam i kupiłem specjalną wkładkę do tego które wkręciłem w miejsce połączenia turbo z egr.

    W czwartek umówiłem się z Diesel Service Żerko w Poznaniu na sprawdzenie wtrysków i pompy - Po rozmowie ze znajomym który chipował mi auto - stwierdził że jest za mało paliwa bo na tych dawkach co mi ustawił auto musi puścić dyma. A dymu nie ma praktycznie nic nawet jak piłuję z pedałem w podłodze do odcinki.
    W piątek jestem umówiony w Pile u kolegi co ma komputer na odczyty wszystkich parametrów. No chyba że w czwartek okaże się że wtryski albo pompa leży...
  • #21
    wasylek112233
    Level 18  
    to czekamy na info:)
  • #22
    żałosna udręka
    Level 33  
    W tym silniku przy pełnej mocy EGR jest zamknięty, a już na pewno po modyfikacji, a kopeć byłby na kilometr. Wyraźnie napisałeś, że dymu brak.
    Znajdź jakiś szanowany warsztat w twojej okolicy z Elektrody, a ja skontaktuję się z nim i podzielę swoją wiedzą.
  • #23
    Tal-Rash
    Level 14  
    Po wizycie w serwisie.
    Sprawdzono wtryski na maszynie wyniki w załączniku.
    Czyli to nie wina wtrysków.

    Podmieniono przepływomierz
    Czujnik ciśnienia doładowania
    Czujniki do których wchodzą przewody podciśnienia (czerwona kółko na 2 zdjęciu)
    Otwarto EGR

    Efektu nie ma...
    Jutro sprawdzam czy rozrząd nie jest przestawiony o ząbek.

    Poza tym mechanior odpalił auto z odłączoną rurą od IC i przygazował po czym powiedział. Kurna gdzie dym.
    No zadymiło trochę ale powiedział że powinno dużo dużo bardziej.

    Poza tym ciśnienie na szynie common rail na postoju 23.00MPa a podczas gazowania dochodziło do 90Mpa. - Mało ale chyba dlatego że na biegu jałowym. Postaram się sprawdzić podczas jazdy.
  • Helpful post
    #24
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Jeżeli masz dwa elektrozawory podciśninia, to znaczy że geometria turbiny też jest sterowana podciśnieniowo.

    W takim przypadku sprawdzenie działania geometrii to prosta czynność: na wolnych obrotach zdejmij wężyk podciśnienia z gruchy turbiny - sztanga ma się natychmiast (w ciągu pół sekundy) maksymalnie wysunąć, po założeniu wężyka równie szybko ma powrócić w położenie wyjściowe.
    Jeżeli działanie będzie leniwe, niepewne, nie w całym zakresie pracy, to prawdopodobnie masz nieszczelny układ podciśnienia i jest ono za słabe. Sprawdź wtedy wszystkie przewody podciśnieniowe idące od pompy do elektrozaworów.


    Natomiast jeżeli sztanga w ogóle nie reaguje na odpięcie przewodu podciśnieniowego, to układ VTG jest zablokowany, zawalony osadami, trzeba wytargać turbinę i oczyścić...
  • #25
    Tal-Rash
    Level 14  
    Gdy odczepiam wężyk wysuwa się bardzo szybko ale jak podłączę to wsuwa się wolniej. Określić to próbowałem ze stoperem i wysuwa się 0,80s w chowa do środka po podłączeniu wężyka 1,38s...
    Przewody sprawdzę jutro.
  • #26
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Tal-Rash wrote:
    Określić to próbowałem ze stoperem i wysuwa się 0,80s w chowa do środka po podłączeniu wężyka 1,38s...
    Jeżeli w pełnym zakresie tak chodzi (nie trzeba dopychać palcem) to jest raczej ok.
    Hm... Może to ten rozrząd...
    Masakra jest.
  • #27
    rik
    Level 12  
    Z tego co pisałeś ciśnienie doładowania było sprawdzane rozumiem ,że moment obrotowy przy jak turbina startuje na obciążeniu jest również ok.Spróbuj pod dźwignie do geometrii podłożyć dystans 2mm w miejscu śruby regulacyjnej tak żeby nie wypadł podczas próby i przegoń go pod obciążeniem.
  • #28
    Tal-Rash
    Level 14  
    Rozrząd sprawdzony. Jest i było dobrze...
    Był też test na kompie podczas jazdy. Wyniki wkrótce.
    Ale już pytanie jakie powinno być ciśnienie na listwie CR podczas maksymalnego obciążenia podczas jazdy?
  • Helpful post
    #29
    wasylek112233
    Level 18  
    Focus Mk1 TDCi - Słaba moc silnika usterki nie widać mechanicy bezsilni Focus Mk1 TDCi - Słaba moc silnika usterki nie widać mechanicy bezsilni


    musisz te obrazki połączyć pionowo ( niewiem czemu mi tak to zrzuciło)

    jest to test napiecia na czujniku i z czujnika cisnienia rail... jednoczesnie jesli czujnik jest sprawny jest to też test na względną wydajność pompy.... moge jeszcze dorzucić pomiary oscyloskopowe jesli chcesz... nie wiem jak to sie przekłada w MPa moze jutro cos poszperam....
  • #30
    Tal-Rash
    Level 14  
    Zdjęcia z diagnostyki podczas jazdy:
    Proszę o określenie przede wszystkim czujnika ciśnienia na rail.
    Wydaje mi się że jest za małe w ASO Bemo Motors powiedzieli że ciśnienie podczas jazdy ma dochodzić do 1800 Bar...
    Kolejna sprawa to ciśnienie doładowania z MAP sensora.
    Chyba też za małe. 1.4 Bar max powinno być a mi ciężko przekroczyć 1.2...
    Heko który robić chip powiedział że powinienem mieć max 1.45Bar i że dawki paliwa brane są właśnie po map sensorze więc jeżeli turbo pompuje słabo dawki są mniejsze i mniejsza moc...
    Wynika z tego że turbo mam do naprawy ale co z ciśnieniem na szynie CR. Wystarczające jest?
    Tutaj Heko również się wypowiedział. 1400Bar to max jakie ma ta pompa i więcej nie trzeba. Czyli pompa sprawna?