Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z zapaleniem peugeota 406

02 Maj 2005 14:19 1758 14
  • Poziom 11  
    Witam
    Mam taki problem - jechałem i skręcając w w boczną uliczkę wcisnołem
    sprzęgło dałem za mało gazu i samochodzik zgasł, tocząc się puściłem
    sprzęgło kawałek pociągnoł i zgasł - teraz przy przekręceniu kluczyka w
    pozycji rozruch tylko raz cyknie jakiś przekaźnik pod maską, przygasną
    zegary i nic. Pukanie po rozruszniku jak mi radzili nic nie pomogło
    Akumulator jest nowy i sprawdzałem że przy próbie rozruchu traci połowę napięcia a nie wiem ile powinien, stacyjka jest też ok. nie wiem jak sprawdzić cewkę ale mierzyłem że przy próbie rozruchu na wejściu do cewki nie ma żadnego prądu więc problem może być przed cewką tylko gdzie?
    Co robić pomocy !!!!
    Grzesiek 406 1.8 16V
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 25  
    A rozrusznik jest dobry? Gdy na zaciskach akumulatora napiecie maleje ponizej 11V to mozna powiedziec, ze auto nie ma szans na odpalenie. Po pierwsze odpacac auto "na popych" powinno sie gdy nie ma innego wyjscia. Sprawdz rozrusznik, moze on robi jakies zwarcie.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    Ale jak sprawdzić rozrusznik?
    Nie jest nowy ale w tamtym roku był po regeneracji (może coś zpaprali)
  • Poziom 25  
    Najlepiej to podlacz na chwile napiecie i zobaczysz czy wogole chodzi. A po przekreceniu kluczyka w pozycje START dochodzi napiecie do rozrusznika?
  • Poziom 11  
    Nie wiem czy dochodzi napięcie i nie wiem czy dobre bo nie mam jak tam dojść żeby zmierzyć bo jest zły dostęp ale raczej tak bo po kilku próbach rozruchu słychać cyka nie w okolicy lub z samego rozrusznika a po kilku próbach jest cały gorący, nie wiem czy całkiem padł czy będzie się znim dało coś zrobić
  • Spec od samochodów
    Musisz go wymontować, ale można to sprawdzić na kanale co go boli.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    NIe mam dostępu do kanału więc jutr spróbuję od góry go zdmontować i zobaczymy co z nim przypomnę że w tamtym roku był w regeneracji może coś złe zmontowali zobaczymy
    dzięki wszyskim za podpowiedzi
  • Poziom 29  
    Witam

    gg55 napisał:

    teraz przy przekręceniu kluczyka w
    pozycji rozruch tylko raz cyknie jakiś przekaźnik pod maską, przygasną
    zegary i nic. Pukanie po rozruszniku jak mi radzili nic nie pomogło
    Akumulator jest nowy i sprawdzałem że przy próbie rozruchu traci połowę napięcia a nie wiem ile powinien, stacyjka jest też ok. Co robić . !!!!
    Grzesiek 406 1.8 16V


    Sprawdź czy silnik daje się obrócić ręcznie za koło pasowe, jeżeli nie to masz zerwany pasek rozrządu i wszelkie próby odpalania spowodują tylko większe szkody.
    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    prawdopodobnie pasek nie pekl a przeskoczyl .
    zawory sie oparly o tlok i zblokowaly motor

    czapka w gore
  • Poziom 11  
    Witam.Zgadzam się z fastcars,że to raczej objaw jakiejś usterki rozrządu.Jeżeli zawory się oparły o tłok to silnik nie powinien dać się obrócić zgodnie z kierunkiem pracy.natomiast aby to potwierdzić można spróbować powoli obrócić w przeciwną stronę.Paski rozrządu w zasadzie nie lubią odpalania na popych.Po to są rozruszniki;)
  • Poziom 11  
    No to trochę mnie zasmuciliście ale na pych odpalił i wszystko grałowięc paski chyba są ok. a dlaczego rozrusznik się tak grzeje? dzisiaj nie dam rady go sprawdzić ale jtro poprubuję waszych rad
  • Poziom 29  
    Witam
    Jeżeli odpalił z popychu to sprawdź masę silnika, może być skorodowana lub urwana. Jak masa jest O.K. to musisz wyjąć rozrusznik.
    W przyszłości nie odpalaj z popychu bo kieszeń może tego nie wtrzymać.
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Tak wiem że odpalanie na pych to głupota ale to była ekstremalna sytuacja a gdze szukać tej masy żeby ją sprawdzić
  • Poziom 29  
    Witam
    Mogą być dwa sposoby podłączenia masy:
    1. Kabel bezpśrednio od "-" akumulatora do zespołu napędowego silnik skrzynia biegów
    2. Kabel bezpśrednio od "-" akumulatora do nadwozia, a następnie drugie połączenie nadwozie - zespół napędowy wykonane przeważnie plecionką.
    W drugim przypadku należy wyczyścić trzy punkty.
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Ok będę jutro czyścił i sprawdzał
    dzięki