Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 1.4 - Blokada przytrzymująca koło wałka rozrządu

13 Paź 2014 20:57 7608 10
  • Poziom 25  
    W 16 zaworowych silnikach renault, wałki blokowane są z tyłu i każdy o tym wie. Po co jest blokada "Mot. 1490-01" = narzędzie przytrzymujące koło wałka rozrządu. Jaki jest sens blokować koła z przodu z koro wałki są zablokowane. W autodata zastosowanie tej blokady dotyczy silników bez i z zmienną fazą rozrządu. Renault Megane 1.4 - Blokada przytrzymująca koło wałka rozrządu
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    To jest blokada kół zębatych bo tam nie ma klinów i np przy wymianie na nowe wałki zablokował byś wałki na blokady z tyłu głowicy ale przy skręcaniu koła na śrubach na zdjęciu obciążenie skrętu mogło by pójść na pasek rozrządu.
    Blokada trzyma koła na miejscu więc zęby na pasku są bezpieczne...
  • Poziom 25  
    Rozumiem, dziękuje za odpowiedź.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A jak jest w silniku megane III 1.6 ze zmienną fazą rozrządu ? (albo laguna II 1.8) czy tam po zdjęciu paska koło zmiennej fazy pływa czy pozostaje unieruchomione ?
  • Poziom 39  
    Pływa, tak samo jak w całej reszcie. A ta blokada z fotki to utrudnia życie, a nie ułatwia :D
  • Poziom 25  
    A przy zmiennej fazie ta blokada przypadkiem nie ustawia "pływającego" koła ?
  • Poziom 39  
    Nie, jego położenie nie ma większego znaczenia.
  • Poziom 25  
    To przed zdjęciem paska rozrządu ustawia się to koło na flamaster czy nie ma znaczenia ( oczywiście przy zablokowanych wałkach z tyłu) ?
  • Poziom 15  
    kubas10 napisał:
    ustawia się to koło na flamaster
    :) NIE
    kubas10 napisał:
    nie ma znaczenia
    tak
  • Poziom 25  
    To po zdjęciu paska rozrządu nie należy ustawiać pływającego koła ? Jaka jest procedura wymiany ?
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Bez sensu...