Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lemken - Dwa przekaźniki, silniki nie działa w jedną stronę.

lipek159 14 Paź 2014 11:21 822 6
  • #1 14 Paź 2014 11:21
    lipek159
    Poziom 12  

    Witam koledzy elektronicy!

    Nie wiem czy dobrze umieściłem swój post, ale mam nadzieje że tutaj są ludzie, którzy są w stanie mi pomóc.

    Mój problem jest następujący:

    W opryskiwaczu rolniczym Lemken Primus 45 nie działa poziomowanie lanc. Polega to na tym że silnik kręci się raz w jedną raz w drugą stronę i poziomuje lance do odpowiedniego rodzaju terenu.
    Pewnego dnia silnik przestał kręcić się w jedna stronę.

    Za cały ten mechanizm odpowiada skrzynka w której jest cały moduł. Przekaźniki zostały już wymienione na nowe ale to nic dało.

    0 6
  • Relpol
  • #2 14 Paź 2014 11:24
    lipek159
    Poziom 12  

    Target - z ang. chyba "cel" i nawet się zgadza po to jest sygnał z pokrętła (potencjometra) z komputera z kabiny operatora.
    Feedback - to jest czujnik położenia poziomu - jeśli pokrętło ustawimy na zero to silnik powinien ustawić lance do poziomu.
    Power 12+ - zasilnaie
    Motor - silnik

    0
  • Relpol
  • #3 14 Paź 2014 11:55
    podly
    Poziom 15  

    Wygląda jakby ktoś coś w tym grzebał wcześniej. Gdzie jest R11 i dlaczego została wstawiona ta zwora od spodu? Lutowanie diody przy gnieździe Motor wygląda dosyć osobliwie. Za dużo elektroniki tutaj nie ma - należy sprawdzić zimne luty, tranzystory T1 i T2, i jak z tym wszystko będzie dobrze, a dalej nie będzie działać, to wymienić TCA 965B (jest dostępny np. w Monster.pl)

    0
  • #4 14 Paź 2014 12:01
    lipek159
    Poziom 12  

    Dziękuje kolego za odpowiedź, ale czy mógłbyś mówić troszeczkę prostszym językiem? ;)
    Czy pisząć TCA 965B masz na myśli ten układ scalony?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Element, który nazwałeś T1 I T2 co to jest? Jak sprawdzałem miernikiem te elementy to tam chyba miałem jakieś wątpliwości.

    0
  • #5 14 Paź 2014 12:08
    podly
    Poziom 15  

    Tak, TCA 965B to układ scalony - ponieważ jest drogi (około 100pln) zostaw go na koniec. Najpierw koniecznie sprawdź zimne luty, bo na oko ze zdjęć, lutowanie niektórych elementów nie wygląda dobrze. T1 i T2 to tranzystory nad przekaźnikami - chyba BC516 - na zdjęciu słabo widać. Kosztują 20 groszy za sztukę, więc można wymienić je w ciemno. Sprawdź też wszystkie diody - szczególnie tą przy gnieździe Motor, bo jej lutowanie wygląda brzydko - może się 'odlutowała' od wydzielanego na niej ciepła.

    0
  • #6 14 Paź 2014 12:41
    lipek159
    Poziom 12  

    Dobrze, czyli sprawdzanie zimnych lutów polega na tym, że mam je podgrzać?
    Te tranzystory mają na sobie swoje modele tak?
    Diody sprawdzałem miernikiem, ale na wszystkich wyszedł mi jakiś wynik coś koło 300 ale nawet nie wiem jaka to jednostka.

    Dodano po 8 [minuty]:

    A jeszcze mi się przypomniało, że jak ustawiłem pokrętło na zero (czyli idealny poziom) i sam ręcznie ruszałem czujnik poziomu raz w jedną raz w drugą to w jedną stronę (te niedziałającą) słyszałem bardzo ciche pykanie. Podobne jak do pykania przekaźnika, ale bardzo bardzo ciche. Jeśli odchyliłem czujnik w tą stronę dobrą to słychać normalny dźwięk przekaźnika i na MOTROR był prąd

    0
  • #7 14 Paź 2014 12:47
    podly
    Poziom 15  

    Tak, trzeba przelutować wszystkie punkty lutownicze dobrą cyną z topnikiem. Sugeruję, żebyś może jednak oddał tą płytkę komuś kto ma jakieś pojęcie o elektronice - usterka pewnie jest niewielka ale przy nieumiejętnym lutowaniu zniszczysz/przegrzejesz ścieżki lub elementy i narobisz większego bigosu.

    0
  Szukaj w 5mln produktów