Witam szanownych forumowiczów.
To mój pierwszy temat na tym forum więc bardzo proszę moderatorów o wyrozumiałość lub ewentualnie przeniesienie w odpowiedni dział.
Problem z licznikiem.
Witam Bardzo serdecznie forumowiczów i wszystkich użytkowników auta marki audi i nie tylko.
Mam pewien problem z licznikiem w Audi A6 C5 1.9TDi AWX z 2002r gdyż bardzo oszukują mnie wskaźniki tj.
- temperatura cieczy chłodzącej
- wskaźnik paliwa (działa od pełnego zbiornika do połowy skali i dalej koniec. Zapala się na wyświetlaczu rezerwa na pełnym zbiorniku paliwa a wyłącza po przejechaniu ok. 250-300km od tankowania). W tej chwili to już patrzę na przejechane kilometry aby gdzieś nie stanąć na trasie. Gdy przejadę ok. 800km wskaźnik paliwa wędruje na stan pełny paliwa a rezerwa już się nie zapala. Wedle wskazań Polskiego Vaga 4.9 uszkodzony czujnik w baku (czujnik poziomu paliwa G ) Osobiście sprawdzałem go w baku jest dobry, styki na suwaku czyste, przewody elektryczne nie mają przerw z pływaka do licznika, są dobre.
- wskaźnik naładowania akumulatora wskazówka poza skalą na max ładowanie aku 14,4V prawidłowe bo sprawdzałem.
- żarzenie się kontrolki świec żarowych (najlepiej widać jadąc nocą)
- załączanie się na wyświetlaczu kontrolka hamulca ,,czerwony wykrzyknik” poczym zgaśnie lub znowu się zapala i tak w koło. Sprawdzałem Vagiem, brak błędów.
- to samo czerwonej kontrolki temp cieczy chłodzącej po odpaleniu auta po nocy, wiec raczej silnik nie przegrzewa się. Na Vagu błąd czujnika temp. Cieczy. Wymieniałem już że 4razy i wkoło tak można bez zmian. Dlatego już wiem że to wina licznika.
- Brak podświetlenia licznika w paru miejscach, ale z tym się uporałem.
Licznik to Magneti Marelli Jaeger 1/2 Fis biała obudowa z tyłu 2 wtyczki niebieska/zielona +3 od anteny radia. Niklowane obwódki zegarów w oryginale Nr 4B0 920 900 Q KOMBI+WEGFAHRS. M73 D04 kodowanie 40
Byłem w serwisie, za usługę powiedzieli mi 2054zł więc dałem sobie spokój bo mnie nie stać. Dlatego rozważam wymianę na inny używany, bo tego już mam normalnie dość. Totalny szajs.
I tu mam pytanie do fachowców czy mogę zamontować licznik z pełnym FIS-em VBOczarny z tyłu (słyszałem dobre opinie o tych licznikach) z 3 wtyczkami by zrobić na wyświetlaczu jeszcze spalanie i spiąć radio tak przy okazji? Manetki kupię, jakiś licznik używany w dobrym stanie też + jeszcze tą szarą 3wtyczke szarą tak by wszystko działało. Moja wiedza ogranicza się tylko do sprawdzenia błędów polskim vagiem 4.9
Aha i najważniejsze. Jakich oznaczeń na liczniku powinienem szukać by przełożenie było proste?
Mieszkam w okolicach Kielc. Może byłby ktoś w okolicach kto mógłby się tego podjąć?
Proszę o pomoc. Marek
To mój pierwszy temat na tym forum więc bardzo proszę moderatorów o wyrozumiałość lub ewentualnie przeniesienie w odpowiedni dział.
Problem z licznikiem.
Witam Bardzo serdecznie forumowiczów i wszystkich użytkowników auta marki audi i nie tylko.
Mam pewien problem z licznikiem w Audi A6 C5 1.9TDi AWX z 2002r gdyż bardzo oszukują mnie wskaźniki tj.
- temperatura cieczy chłodzącej
- wskaźnik paliwa (działa od pełnego zbiornika do połowy skali i dalej koniec. Zapala się na wyświetlaczu rezerwa na pełnym zbiorniku paliwa a wyłącza po przejechaniu ok. 250-300km od tankowania). W tej chwili to już patrzę na przejechane kilometry aby gdzieś nie stanąć na trasie. Gdy przejadę ok. 800km wskaźnik paliwa wędruje na stan pełny paliwa a rezerwa już się nie zapala. Wedle wskazań Polskiego Vaga 4.9 uszkodzony czujnik w baku (czujnik poziomu paliwa G ) Osobiście sprawdzałem go w baku jest dobry, styki na suwaku czyste, przewody elektryczne nie mają przerw z pływaka do licznika, są dobre.
- wskaźnik naładowania akumulatora wskazówka poza skalą na max ładowanie aku 14,4V prawidłowe bo sprawdzałem.
- żarzenie się kontrolki świec żarowych (najlepiej widać jadąc nocą)
- załączanie się na wyświetlaczu kontrolka hamulca ,,czerwony wykrzyknik” poczym zgaśnie lub znowu się zapala i tak w koło. Sprawdzałem Vagiem, brak błędów.
- to samo czerwonej kontrolki temp cieczy chłodzącej po odpaleniu auta po nocy, wiec raczej silnik nie przegrzewa się. Na Vagu błąd czujnika temp. Cieczy. Wymieniałem już że 4razy i wkoło tak można bez zmian. Dlatego już wiem że to wina licznika.
- Brak podświetlenia licznika w paru miejscach, ale z tym się uporałem.
Licznik to Magneti Marelli Jaeger 1/2 Fis biała obudowa z tyłu 2 wtyczki niebieska/zielona +3 od anteny radia. Niklowane obwódki zegarów w oryginale Nr 4B0 920 900 Q KOMBI+WEGFAHRS. M73 D04 kodowanie 40
Byłem w serwisie, za usługę powiedzieli mi 2054zł więc dałem sobie spokój bo mnie nie stać. Dlatego rozważam wymianę na inny używany, bo tego już mam normalnie dość. Totalny szajs.
I tu mam pytanie do fachowców czy mogę zamontować licznik z pełnym FIS-em VBOczarny z tyłu (słyszałem dobre opinie o tych licznikach) z 3 wtyczkami by zrobić na wyświetlaczu jeszcze spalanie i spiąć radio tak przy okazji? Manetki kupię, jakiś licznik używany w dobrym stanie też + jeszcze tą szarą 3wtyczke szarą tak by wszystko działało. Moja wiedza ogranicza się tylko do sprawdzenia błędów polskim vagiem 4.9
Aha i najważniejsze. Jakich oznaczeń na liczniku powinienem szukać by przełożenie było proste?
Mieszkam w okolicach Kielc. Może byłby ktoś w okolicach kto mógłby się tego podjąć?
Proszę o pomoc. Marek