Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 C5 - Zamiana licznika A6 C5 Jaeger na VDO

14 Paź 2014 14:01 10953 14
  • Poziom 11  
    Witam szanownych forumowiczów.
    To mój pierwszy temat na tym forum więc bardzo proszę moderatorów o wyrozumiałość lub ewentualnie przeniesienie w odpowiedni dział.

    Problem z licznikiem.

    Witam Bardzo serdecznie forumowiczów i wszystkich użytkowników auta marki audi i nie tylko.
    Mam pewien problem z licznikiem w Audi A6 C5 1.9TDi AWX z 2002r gdyż bardzo oszukują mnie wskaźniki tj.
    - temperatura cieczy chłodzącej

    - wskaźnik paliwa (działa od pełnego zbiornika do połowy skali i dalej koniec. Zapala się na wyświetlaczu rezerwa na pełnym zbiorniku paliwa a wyłącza po przejechaniu ok. 250-300km od tankowania). W tej chwili to już patrzę na przejechane kilometry aby gdzieś nie stanąć na trasie. Gdy przejadę ok. 800km wskaźnik paliwa wędruje na stan pełny paliwa a rezerwa już się nie zapala. Wedle wskazań Polskiego Vaga 4.9 uszkodzony czujnik w baku (czujnik poziomu paliwa G ) Osobiście sprawdzałem go w baku jest dobry, styki na suwaku czyste, przewody elektryczne nie mają przerw z pływaka do licznika, są dobre.

    - wskaźnik naładowania akumulatora wskazówka poza skalą na max ładowanie aku 14,4V prawidłowe bo sprawdzałem.

    - żarzenie się kontrolki świec żarowych (najlepiej widać jadąc nocą)

    - załączanie się na wyświetlaczu kontrolka hamulca ,,czerwony wykrzyknik” poczym zgaśnie lub znowu się zapala i tak w koło. Sprawdzałem Vagiem, brak błędów.

    - to samo czerwonej kontrolki temp cieczy chłodzącej po odpaleniu auta po nocy, wiec raczej silnik nie przegrzewa się. Na Vagu błąd czujnika temp. Cieczy. Wymieniałem już że 4razy i wkoło tak można bez zmian. Dlatego już wiem że to wina licznika.

    - Brak podświetlenia licznika w paru miejscach, ale z tym się uporałem.

    Licznik to Magneti Marelli Jaeger 1/2 Fis biała obudowa z tyłu 2 wtyczki niebieska/zielona +3 od anteny radia. Niklowane obwódki zegarów w oryginale Nr 4B0 920 900 Q KOMBI+WEGFAHRS. M73 D04 kodowanie 40
    Byłem w serwisie, za usługę powiedzieli mi 2054zł więc dałem sobie spokój bo mnie nie stać. Dlatego rozważam wymianę na inny używany, bo tego już mam normalnie dość. Totalny szajs.
    I tu mam pytanie do fachowców czy mogę zamontować licznik z pełnym FIS-em VBOczarny z tyłu (słyszałem dobre opinie o tych licznikach) z 3 wtyczkami by zrobić na wyświetlaczu jeszcze spalanie i spiąć radio tak przy okazji? Manetki kupię, jakiś licznik używany w dobrym stanie też + jeszcze tą szarą 3wtyczke szarą tak by wszystko działało. Moja wiedza ogranicza się tylko do sprawdzenia błędów polskim vagiem 4.9
    Aha i najważniejsze. Jakich oznaczeń na liczniku powinienem szukać by przełożenie było proste?
    Mieszkam w okolicach Kielc. Może byłby ktoś w okolicach kto mógłby się tego podjąć?
    Proszę o pomoc. Marek
  • Poziom 11  
    Naprawdę nikt nie pomoże?
    To może poszerzę krąg tak do 150km
    oczywiście nie za darmo
  • Poziom 11  
    Częsta przyczyna w Jaegerach paliwomierz, jeśli chcesz licznik z pełnym fisem to
    4B0 920 933G
    4B0 920 933D (kolor)
    4B0 920 932K ( starszy bez ramek)
    opis wymiany jest na forum audi uaktywnienie fisa zrobisz kodowaniem, do immo potrzeby VAG com, dwa piny od braku płynu i spalonej żarówce podłączasz do masy
    chętnie odkupie od ciebie ten licznik
  • Poziom 11  
    Częsta przyczyna w Jaegerach paliwomierz, jeśli chcesz licznik z pełnym fisem to
    4B0 920 933G
    4B0 920 933D (kolor)
    4B0 920 932K ( starszy bez ramek)
    opis wymiany jest na forum audi uaktywnienie fisa zrobisz kodowaniem, do immo potrzeby VAG com, dwa piny od braku płynu i spalonej żarówce podłączasz do masy
    chętnie odkupie od ciebie ten licznik



    Witam.
    Raczej sam w wymianę nie chcę się bawić bo wiem że sobie z tym nie poradzę bo mnie to przerasta, poza tym trzeba dobrze znać programy dzięki którym można byłoby to zrobić i tu jest właśnie problem, numery kanałów gdzie co zmieniać itd...
    Wielkie dzięki za podanie numerów liczników za którymi będę się rozglądać.
    Tego nie mogę tylko znaleźć w necie 4B0 920 933D (kolor)
    Za tym się rozejrzę aby w dobrym stanie kupić 4B0 920 933G
    Jeszcze takie pytanko, bo tak czytam forum że po lifcie były liczniki z CAN-em. Czy mój 4B0 920 900 Q ma????

    Jeśli uruchomiłbym 2licznik w aucie tak żeby wszystko na tiptop działało to mogę odsprzedać. Tyle że na razie szukam kogoś kto by mi to zrobił. oczywiście na miejsce dojade ale czy wróce to tego nie wiem :D
  • Poziom 11  
    4B0 920*** jest na CAN 919 na K-line
    jak będziesz sprzedawał licznik daj znać
  • Poziom 10  
    często padają tam motorole z maską 2j74y i właśnie to powoduje takie objawy. Temat do ogarnięcia bez konieczności wymiany licznika-ja wymieniam na nowe procki Freescale i programuje.
  • Poziom 11  
    witaj
    ile byś chciał za przywrócenie takiego licznika jaegera do porządku?
  • Poziom 10  
    Jak uda się zrobić na starym procku to 200zł, a jeśli trzeba wymienić na nowy to 350zł
  • Poziom 11  
    Niestety, po wgraniu przez Ciebie nowego softu nic nie pomogło. Nawet z biegiem czasu pogorszyło się. Teraz co jakiś czas wszystkie wskaźniki się zawieszają na powiedzmy 5 d0 10min podczas jazdy i tak w koło. chyba tan procek motoroli to już kaput jest.
  • Poziom 10  
    no to trzeba będzie procek wymienić. Robotę robiliśmy w kwietniu a dziś już jest czerwiec. Czemu od razu nie napisałeś skoro nic nie pomogło? Zawsze zalecam wymianę procka na nowy. Cena o 150zł większa ale wtedy naprawa jest już pewna.
  • Poziom 11  
    Witam. Gdyby człowiek siedział na miejscu, nie ciągle jeździł byłoby inaczej.Auto eksploatuje non stop bo jest mi potrzebne. Wskaźniki zaczęły szalec już jakiś czas po wgraniu softa. Teraz już wszystko działa jak chce. Jedyne dobra wskazania to temp oleju i voltomierz, Ale do rzeczy.
    W liczniku siedzi procek 3K85K z kodowaniem V8.51 wedle naklejki przyklejonej na nim.
    Czy istniała by możliwośc zaprogramowania takiego procka przez Ciebie i wysłania go do mnie? Ja już w wolnej chwili wlutowałbym go sobie w płytę licznika. Jeśli możesz to napisz ile byś chciał za zaprogramowanego procka z tym wsadem
  • Poziom 10  
    trzeba wysłać cały licznik
  • Poziom 11  
    ile robocizna i jak długo by potrwała powiedzmy gdybym przyjechał?
  • Poziom 1  
    Do supersamiec - mam taki sam problem tylko mieszkam w Finlandii. Mógłbym wysłać licznik tylko potrzebuje samochodu na codzienne dojazdy do pracy ile czasu jest potrzebne na wymianę procka i czy po tym zabiegu wystarczy podłączyć licznik i wszystko działa? Mój adres e-mail to piotras76(malpa)o2.pl. Mam jeszcze 2 tygodnie urlopu licznik mógłbym wysłać w poniedziałek.
    Pozdrawiam Piotr