Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b5 AFN - Cofa paliwo po nocy

nico851 18 Paź 2014 19:34 31905 71
  • #31
    domex32
    Moderator Samochody
    Może się okazać ze trzeba będzie rozebrać i uszczelnić całą pompę.

    To że paliwo nie wycieka na zewnątrz, nie oznacza ze nie dostaje się tam powietrze.
  • #32
    nico851
    Poziom 13  
    No nie wiem zobaczę po nocy jak to będzie wyglądało, ale mam przeczucie że gów.. z tego wyjdzie, dużo ludzi też narzeka na ten zaworek-podgrzewacz na filtrze paliwa. Ja też go dzisiaj zdemontowałem i wydaję się wszystko ok z nim oring też w dobrym stanie więc złożyłem to z powrotem no już nie wiem.
  • #33
    nico851
    Poziom 13  
    Witam ponownie, zaworek na filtrze oraz oring został wymieniony, i cholera nic to nie dało... Mógł by mi ktoś pomóc co jeszcze może być przyczyną że cofa paliwo ja już nie wiem co jeszcze mógł bym sprawdzić normalnie czeski film. Czy to faktycznie pompa cała do uszczelnienia? Ale nie chcę na ryzyk fizyk bo może się okazać znowu że to nie to.
  • #34
    domex32
    Moderator Samochody
    Musisz wytworzyć ciśnienie w układzie paliwowym, chociaż 0.2 bara i szukać wycieków. Innej opcji z twoim doświadczeniem nie widzę, ewentualnie oddać auto do fachowca.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ewentualnie wymień jeszcze ten zawór zwrotny w pompie o którym pisałem, bo wycieku możesz nie znaleźć, a powietrze zwyczajnie zasysa ze zbiornika.
  • #35
    nico851
    Poziom 13  
    Wymieniłem zawór w pompie. Czy chodzi o ten co dodałem fotkę w pierwszym poście? Czy może inny jeszcze jest?
  • #36
    domex32
    Moderator Samochody
    Zobacz na schemat który wrzuciłem w pdf.
  • #38
    nico851
    Poziom 13  
    Widzę że nikt nie ma już pomysłów co się dzieje...
  • #39
    gameness
    Poziom 14  
    Odpowietrzenie w baku. Po dłuższej jeździe autem przy niesprawnym odpowietrzeniu robi się tam podciśnienie, które po zgaszeniu auta cofa paliwo.
    Odkręć korek wlewu paliwa od razu jak zgasisz samochód. Pozostaw go tak na drugi dzień i zobacz jak z rana odpali.
  • #40
    nico851
    Poziom 13  
    Ok zrobię taki eksperyment a co będzie jeżeli odpali normalnie?
  • #41
    Alfred_92
    Poziom 33  
    gameness dokładnie napisał co będzie powodem, dokładnie przeczytaj pierwsze zdanie.
  • #42
    nico851
    Poziom 13  
    Coś mi mówi że już zrobiłem coś takiego bo przyjechałem i zatankowałem więc zbiornik był odkręcany coś mi mówi że na następny dzień lepiej odpalił, no ale aż tak uwagi nie przykładałem do tego. No ale znowu na następny to dalej był problem.
  • #43
    Alfred_92
    Poziom 33  
    Odpal samochód, zgaś po chwili i odkręć korek na noc i będziesz wiedział czy jest różnica. Chociaż przy problemie z zapowietrzonym zbiornikiem silnik gasłby po przejechaniu jakiegoś dystansu. Charakterystyczne przy odkręcaniu korka z zapowietrzonego zbiornika jest to że w momencie odkręcania słychać syk zasysanego powietrza.
  • #44
    nico851
    Poziom 13  
    Tankowałem auto nie było syknięcia także zbiornik nie będzie zapowietrzony, ani też nie zdarzyło mi się nigdy żeby silnik sam zgasł. Nie wiem jak to jeszcze posprawdzać wyeliminować poszczególne elementy wężyki, filtr tu jest wszystko w porządku. No do baku i smoka jeszcze nie zaglądałem szczerze powiem. Nie wiem już na noc postawie auto tyłem w górę to pali na dotyk a jak stoi na równym to z 10 sek muszę kręcić. A idzie do zimy więc będzie o wiele gorzej.
  • #45
    Alfred_92
    Poziom 33  
    Skoro odpalanie zależy od tego jak się zaparkuje auto to możliwe że właśnie przez nieszczelność w smoku ciągnie powietrze, ale niestety to Ty musisz to posprawdzać.
  • #46
    nico851
    Poziom 13  
    Na pewno tam zaglądnę tylko co tam mogę sprawdzić jedynie węże i oring jakiś tam jest w środku i tyle. A co mi da jeszcze jeżeli pompę zasilę z bańki tzn zasilanie i powrót wsadzę do bańki. Odpalam auto chwilę chodzi i gaszę, i obserwuję czy ropa wraca i w ten sposób eliminuję usterkę w pompie? Czy dobrze myślę?
  • #47
    Alfred_92
    Poziom 33  
    Włóż przewody tak żeby były zanurzone, odpal i niech przez chwilkę pochodzi. Zgaś i zobacz czy rano zeszło paliwo, jeżeli tak to gdzieś na odcinku pompa-wtryskiwacze masz nieszczelność , a jeżeli odpali rano normalnie to masz nieszczelność na odcinku pompa wtryskowa- bak.Tylko pamiętaj żeby bańka z paliwem byłą czysta jak łza, najlepiej jak na przewodzie między bańką a pompą dasz taki mały plastikowy filterek jak były montowane w maluchach czy jakichś motorowerach, kosztuje pewnie z 5-8 zł. Nie chce mi się już czytać poprzednich wątków, ale czy wymieniałeś już przewody przelewowe?
  • #48
    nico851
    Poziom 13  
    Tylko te krótkie gumowe wymieniłem w komorze silnika wymieniłem dla świętego spokoju ale i tak na darmo bo były w stanie bardzo dobrym no ale wymieniłem a te plastikowe przewody dokładnie obejrzałem i też są w dobrym stanie żadnych przetarc itp. A muszę na noc zostawić węże z bańce nie będzie to szybciej widoczne że ropa zejdzie?
  • #49
    Alfred_92
    Poziom 33  
    Zależy jak duża jest nieszczelność, możliwe że na przezroczystym przewodzie już po godzinie czy dwóch zobaczysz jak schodzi paliwo przewodem.
  • #50
    nico851
    Poziom 13  
    Ok jutro będę działał. Mam nadzieję że przynajmniej pompę wyklucze wtedy będę jakoś wykluczal inne rzeczy na razie nie wiem jak ale coś pomyślę. Na razie dzięki kolego.
  • #51
    Alfred_92
    Poziom 33  
    Do końca pompy w ten sposób nie wykluczysz niestety.
  • #52
    pilkozak
    Poziom 14  
    Jak dla mnie to pompa wtryskowa do regeneracji u dobrego DIESLOWCA (najlepiej warsztat, który tylko i wyłącznie zajmuje się ropniakami). Kolega w AHF miał dokładnie takie same objawy i jeszcze czym zimniej na zewnątrz tym ciężej palił, aż któregoś dnia kaplica... Podaliśmy na pompę ropę pod ciśnieniem i był wysięk. Po robocie warto sprawdzić czy ustawili dobrze kąt wtrysku https://www.youtube.com/watch?v=U8bpUydtJ0g
    pozdrawiam, jak uzdrowisz autko to napisz
  • #53
    nico851
    Poziom 13  
    No ja wiem że do końca nie wykluczę ale przynajmniej będę wiedział że po tej stronie leży przyczyna. Ale dla czego od razu do regeneracji może jeżeli będzie tu leżał problem to może wystarczy ją całą uszczelnić, cały komplet uszczelek do pompy kupić i warsztat. Zaznaczę że nie widać wzrokowo zawilgocenia nawet u mnie na pompie, już nie mówię o wycieku.
  • #54
    domex32
    Moderator Samochody
    nico851 napisał:
    Zaznaczę że nie widać wzrokowo zawilgocenia nawet u mnie na pompie, już nie mówię o wycieku.


    Jak podasz na nią ciśnienie, to może coś zobaczysz, pisałem Ci już dużo dużo wcześniej o tym, podaj ropę albo powietrze pod ciśnieniem na zimnym silniku, 1 bar powinien wystarczyć żeby zobaczyć czy i gdzie się poci.
  • #55
    nico851
    Poziom 13  
    No witam wczoraj podłączyłem pompę do bańki z ropą na noc i jest dobrze pompa trzyma nie zeszła ropa ani troszkę auto zapaliło na dotyk. Przewody i filtr w komorze silnika przejrzałem i jest ok wszystko został mi zbiornik i właśnie go przejrzałem a tam raz że przewody co idą do smoka są łączone takimi zaciskowymi złączkami i są one w stanie tragicznym rdza ich już kończy i tam może zaciągać lewe powietrze chociaż wycieku tam nie widać to nie wiem to po pierwsze po drugie pierścień którym dokręca się smoka nie był dokręcony po prostu w palcach się kręci i przez to i może też za ciągać. Moje pytanie czy te króćce zasilające od smoka są wymienne??
  • #56
    nico851
    Poziom 13  
    Ale się po cieszyłem. Fakt smok był nie dokręcony i myślałem że to przez to, złożyłem wszystko do kupy. Auto postało parę godzin ja do odpalania a tu zonk trzeba było pokręcić chwilę. Więc to nie to, teraz ominąłem filtr paliwa i podłączyłem pompę bezpośrednio pod zbiornik i na razie ropa stoi zobaczymy rano. Pompa sama nie cofa paliwa, widzę że zbiornik załóżmy że też więc chyba zostaje filtr paliwa z osprzętem.
  • #57
    Alfred_92
    Poziom 33  
    nico851 napisał:
    . Więc to nie to, teraz ominąłem filtr paliwa i podłączyłem pompę bezpośrednio pod zbiornik i na razie ropa stoi zobaczymy rano.

    Nie pozostało Mi nic innego jak tylko pogratulować głupiego pomysłu, oddaj auto do mechanika bo przez swoją niewiedzę sam zaczynasz robić sobie dodatkowe problemy i generować koszta. Nie zdziw się jak to takiej zabawie samochód już wcale nie odpali.
  • #58
    nico851
    Poziom 13  
    Zapewne chodzi ci o to że podłączyłem pompę do zbiornika omijając filtr. Założyłem na zasilanie filtr ale inny taki mały tylko po to żeby sprawdzić czy przy zbiorniku nie ciągnie lewego powietrza. Oczywiście autem nie ruszam się z miejsca jeśli o to ci chodzi. I teraz wiem że przy zbiorniku też nie ciągnie. Bo nie zeszła ropa po nocy. W takim razie zostaje filtr z osprzetem, ale tak go dobrze przejrzałem i nie mam pojęcia gdzie zaciąga.
  • #59
    bearq
    Poziom 36  
    Wsadź zaworek pomiędz filtr a pompę
  • #60
    nico851
    Poziom 13  
    Nie chcę dokładać dodatkowych zaworków, chcę wyeliminować usterkę która zaistniała, więc został mi filtr paliwa i nie wiem co go boli wszystko jest niby szczelne zaworek wymieniłem na nowy oring też może na których łączach. Nie wiem zastanawiam się czy nie założyć zwykłego filtra bez podgrzewacza. Albo wymienić całą obudowę tego filtra może jest nie szczelna, zaznaczę że nie widać okiem jakiegoś niepokojącego miejsca w który może łapać lewe powietrze. To już nie wiem.