Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a3 1.9 tdi ahf zimny dymi kopci żrący dym

15 Paź 2014 23:26 6846 29
  • Poziom 9  
    Witam.Jak w temacie mam problem z audi a3 1.9 tdi ahf 98rok .
    Pali bez problemu jednak dopóki nie osiągnie temp. ok.65-70 *C bardzo dymi szarymi spalinami wygląda jakby nie do końca spalała mieszankę tak przy 1600-2800obr/min (na postoju i w czasie jazdy) przy czym delikatnie rzuca szarpie silnikiem (czuć wypadanie zapłonu).
    Spaliny w tym momencie wydobywające się z tłumika są bardzo "żrące" (oczy strasznie łzawią) po nagrzaniu dymienie ustępuje i tak do ponownego ostygnięcia silnika.
    -kol.ssący wyczyszczony (był bardzo zaklejony)
    - turbo wyczyszczone (stawała geometria)
    - wtryski sprawdzone nawet włożone drugie (nie pomogło)
    - pompa wtryskowa TRZECIA! na pewno od 100% sprawnego (nie pomogło)
    - przepływomierz podłożony nowy PIERBURGA (to samo)
    - kompresja na zimnym i rozgrzanym 30-31bar
    - kąt wtrysku i dawka ok.4mg ustawione na vcds
    -czujnik ciśnienia doładowania drugi (bez zmian)
    - zawór n75 nowy PIERBURG (bez zmian)
    -rozrząd sprawdzony
    - sterownik silnika 3 (to samo!)
    - OLEJU NIE UBYWA ANI PŁYNU CHŁODNICZEGO

    CO MOŻE BYĆ JESZCZE NIE TAK?!?!
  • Poziom 27  
    Silnik dobrze widzi temperaturę w stanie zimnym?
  • Poziom 9  
    Temperaturę silnika właśnie sprawdziłem w porównaniu do temp. zewnętrznej oraz temperatury paliwa jest zbliżona (wiadomo różnica~1*C) i wzrasta stopniowo po odpaleniu.Zauważyłem że wszystko zaczyna się dziać gdy silnik osiąga ok~30*C i tak do rozgrzania dokładnie nie wiem ale ok.~70*C.
    Nie mam już pomysłu na to auto :-(
  • Poziom 9  
    KOLEDZY PROBLEM DALEJ NIE ZOSTAŁ ROZWIĄZANY.
    MOŻE MACIE JAKIEŚ POMYSŁY NA TEGO "KOPCIUCHA"???
    :cry: :cry:
  • Poziom 27  
    A błędy jakieś pokazuje?
  • Poziom 9  
    Właśnie o to chodzi że brak jakichkolwiek błędów.
    Na razie się nie poddaję i jeszcze z tym walczę bo widzę że problem jest licznie opisany na forach ale jakoś brak odpowiedzi czy ktoś to naprawił.

    Silnik rozebrałem w mak i nic nie znalazłem przy okazji głowica zrobiona i nowe hydro.(DALEJ KOPCI!!)

    Jutro podłożę jeszcze sterownik ECU z podobnej audi tylko że na przepływce boscha (po przełożeniu pinów powinno działać tak jak powinno.

    Dam znać jak sobie z tym poradzę tylko może jeszcze ma ktoś jakieś pomysły albo rozwiązał kiedyś podobny problem .
    :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
  • Poziom 27  
    A EGR zaślepiałeś? Może zacięty zawór itp.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zdejmij kolektor wydechowy, będziesz wiedział, z którego cylindra tak dymi.
  • Poziom 15  
    Kolega porównał wystawanie tlokow ponad blok? Objawy wyglądają na krzywą korbe.
  • Poziom 9  
    - EGR zaślepiony
    - silnik rozebrany :
    * tłoki stoją równo (korbowody proste)
    * pierścienie ok (zgarniające też )
    * uszczelniacze zaworowe ok ( i wymieniono przy okazji na nowe)


    Pożyczyłem od kolegi audi a3 1,9 tdi tylko że na przepływce BOSCH z zamiarem że przełożę piny od sterownika i sterownik i sprawdzę w ten sposób .
    Kolega jeździ autem ponad rok więc trochę je zna i twierdził że jest wszystko ok.
    Po podłączeniu VCDS-a i odpaleniu auta wszystko z jego autem wydawało się w porządku a tu nagle 8-O 8-O 8-O ku mojemu zdziwieniu temperatura wzrasta ok30*C i jego audi zaczyna tak samo kopcić co ta , z którą próbuję dojść ładu (jemu też oleju nie bierze tylko że on nigdy nie obserwował tego na postoju na obrotach 1500-2800/min )

    NO I KOLEGA BARDZO ZASKOCZONY JEGO AUDI MA TEN SAM PROBLEM CO TA Z KTÓRĄ WALCZĘ NO I TERAZ MAM DWIE SZTUKI O TYCH SAMYCH OBJAWACH

    MYŚLĘ ŻE TO JAKAŚ USTERKA KTÓRA NAGMINNIE WYSTĘPUJE W TYCH MODELACH
    TYLKO CO TO MOŻE BYĆ JESZCZE NIE DOSZEDŁEM DO TEGO.

    MOŻE KTOŚ MIAŁ PODOBNY PROBLEM?!? 8-O :?:
  • Poziom 23  
    Kolego podaj nr sterownika, a podczas jazdy nie czuć jakiegokolwiek szarpania?
  • Poziom 9  
    michal200848 dzięki za zainteresowanie
    sterownik 038906018BA
    delikatne szarpanie jest ale tylko podczas gdy kopci na postoju , podczas jazdy przy stałej prędkości obr ok.2,5tys nic nie jest wyczuwalne podczas przyspieszania też przyspiesza płynnie. Na razie auto pojechało będę je miał za około 2 tygodnie z powrotem wtedy wrzucę logi no chyba że znajdę je jutro w kompie to dodam bo przy dymieniu zauważyłem korekty (piszę je teraz z pamięci mogą trochę odbiegać od rzeczywistości ale mniej więcej coś takiego)
    1.20 , 0.41 , 0.40 , 0.30
    pomiar kompresji jak pisałem wcześniej idealny
    po przełożeniu (zamiana miejsc z 1 na 2) korekta nie "poszła" za wtryskiem dalej pierwszy wyższy .

    PODEJRZEWASZ COŚ ZE STEROWNIKIEM :?:
  • Moderator Samochody
    tomi2780 napisał:
    kąt wtrysku i dawka ok.4mg ustawione na vcds


    Ile masz w kanale 000 w drugiej grupie na BS?

    Jak włożysz blokadę na pompę i wałek rozrządu co widać w okienku na kole zamachowym?

    Dodano po 6 [minuty]:

    tomi2780 napisał:
    NO I KOLEGA BARDZO ZASKOCZONY JEGO AUDI MA TEN SAM PROBLEM CO TA Z KTÓRĄ WALCZĘ NO I TERAZ MAM DWIE SZTUKI O TYCH SAMYCH OBJAWACH


    Te zobacz jeszcze golfa z silnikiem ALH czy seata, może skodę, jak ma ponad 300 tyś, i trzymasz 2 tyś obrotów zaczyna śmierdzieć, kopcić i szczypać w oczy, często wtryski leją akurat w takich warunkach, nic nie poradzisz, chyba że wymienisz końcówki i sprężyny, oraz sprężyny na sekcjach tłoczenia pompy, bo te które wsadzasz, mogą być podjechane.

    PS. Jakie było ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy jak były sprawdzane? Dostałeś wydruk, wrzuć na forum, popatrzymy.
  • Poziom 9  
    Kąt wtrysku ustawiony wedle wykresu na VCDS tak że jest na pewno ok.
    co do wtryskiwaczy podstawiłem w komplecie z pompą wtryskową także z audi a3 1.9 tdi przejechana 250000km i na pewno ona nie kopciła ( nie pamiętam ale na 99% ALH)
    i po ustawieniu kopcenie też było przy tych samych warunkach na przełożenie sterownika z tamtej audi nie miałem już czasu ponieważ była na BOSCH-u i trzeba było przekładać pin w złączce ECU ( mam spory dostęp do części i aut więc już sporo przerobiłem pomysłów w tej kwestii ale nadal nie rozwiązałem problemu).
    Co do ciśnienia otwarcia wtryskiwaczy szczerze powiem że już nie pamiętam ale na pewno ~190bar i wszystkie ~równo i nie "leją"

    TEMAT NAPRAWDĘ CIEKAWY I INTERNET PRZEWERTOWANY WZDŁUŻ I W SZERZ LUDZIE PISZĄ O TAKICH PROBLEMACH ALE DO TEJ PORY JEDYNE ZAKOŃCZENIA TEMATÓW TO ALBO SPRZEDAŁ KTOŚ BO MIAŁ JUŻ DOSYĆ KOSZTÓW I DALEJ TO SAMO ALBO TEMATY SIĘ URYWAJĄ BEZ OPISU ROZWIĄZANIA :please:
  • Moderator Samochody
    Zadna filozofia, napisałem Ci post wyżej co trzeba zrobić :-)

    Daj wtryski do sprawdzenia to się sam przekonasz.
  • Poziom 9  
    Myślisz że to one ale jak do sprawdzenia na zwykłej że tak powiem "POMPCE" CZY NA JAKIEŚ BARDZIEJ PROFESJONALNE???
  • Moderator Samochody
    Do dwu sprężynowych wystarczy na początek zwykła pompka, zobaczysz ciśnienie otwarcia które będzie jak przypuszczam zaniżone, może nawet do 160 bar i zobaczysz jak końcówki pylą, czy jest mgiełka czy nie.
  • Poziom 23  
    tomi2780 napisał:
    PODEJRZEWASZ COŚ ZE STEROWNIKIEM


    Tak,bo stery w ahf miały trochę skopaną mape, jak masz możliwość to spróbuj podmienić na 038906018P lub 038906018S. Przerabiałem już temat, tylko że,autko co u mnie było jeszcze miało drgawki i delikatne szarpanie.
  • Poziom 9  
    OK. dzięki za zainteresowanie tematem
    JAK COŚ WYBADAM DAM ZNAĆ!

    Dodano po 4 [minuty]:

    michal200848 napisał:
    tomi2780 napisał:
    PODEJRZEWASZ COŚ ZE STEROWNIKIEM


    Tak,bo stery w ahf miały trochę skopaną mape, jak masz możliwość to spróbuj podmienić na 038906018P lub 038906018S. Przerabiałem już temat, tylko że,autko co u mnie było jeszcze miało drgawki i delikatne szarpanie.


    POWIEDZ TYLKO CZY TE STEROWNIKI CO PODAŁEŚ TO JUŻ SĄ NA BOSCH CZY PIERBURG PRZEPŁYWCE :?:
  • Poziom 23  
    Na boschu,ale sterownik i tak podchodzi, wpinasz dopasowujesz immo, i ma grać.
  • Poziom 9  
    a nie trzeba pinów w sterowniku przekładać z 25 na 4 :?: :?: bo w tej co ja mam jest na PIERBURGU
  • Poziom 9  
    michal200848 napisał:
    Nie trzeba.


    OK.dzięki pewne myśli , rady i wnioski już mamy więc teraz tylko do roboty
    NA PEWNO SIĘ ODEZWĘ :!: :!: :!:
  • Poziom 7  
    tomi2780 czy mozesz napisac czy rozwiazałes ten temat dymienia tego silnika.
    mam dokladnie takie same objawy,, wtryski zmioenione, pompa zmianieona, wszystko w jak najlepszym porzadku a auto dalej tak samo reaguje dopuki sie nie rozgrzeje .
    sam juz niewiem co dalej z tym robic i rece mi opadaja.
  • Poziom 9  
    Jeszcze nie znalazłem przyczyny.
    Na razie auto tak jeździ i będę ja miał ponownie za jakieś dwa tygodnie jak znajdę rozwiązanie na pewno opiszę .
  • Poziom 2  
    Witam
    Czy problem został rozwiazany?
    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Problem nie rozwiązany .
    Podejrzewam iż widnieje w oprogramowaniu ponieważ technicznie jest wszystko ok.
  • Poziom 2  
    Tomi2789
    Czy problem zostal rozwiazany? Troche czasu juz minelo..
  • Poziom 19  
    tomi2780 napisał:
    NA PEWNO SIĘ ODEZWĘ

    tomi2780 napisał:
    znajdę rozwiązanie na pewno opiszę .

    i jak w temacie minęło 4lata i jak rozwiązanie?
    Można się już się podzielić co było przyczyną, choć wszystkie znaki na niebie wskazują na krzywe korby.
  • Poziom 1  
    Witam wszystkich . Jak mogę coś dodać, mam ten sam problem AFN . Testowo gdy zostało podpięte bezpośrednio podciśnienie z pompy podciśnienia do turbiny dymienie ustępuje i silnik pracuje równo na postoju przy 2500.
    Kolejna testowa sytuacja. Rura od kolektora ssącego zdjęta, sterowanie turbiną odbywa się przez zawór N75 , przy 1500 obr silnik pracuje nie równo dymi mocno szaro niebieski (duszący dym).
    Kolejny test. Przy powolnym wciskaniu gazu do 3000 tyś obr w okolicy 2 tyś obr słychać jak turbina przestaje pompować sztanga regulacji turbiny opada do połowy i standardowo mocny gęsty dym (wąż kolektora ssącego założony, podciśnienie z N75) Silnik rozgrzany do temp roboczej w trzech przypadkach.
    Gratis podczas jazdy od ok 2700 - 3100 delikatnie czuć zanik mocy (nie zawsze) . W VCDS zauważone delikatne przeładowanie do 1,1 które jest szybko skorygowane do 0,7 później równo 0,9 bara( przeładowanie występuje w różnym zakresie obrotów od 1900 do 3000).
    Podczas przyśpieszania w zakresie 1,5 - 5 tyś obr brak dymu.