Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a3 1.9 tdi ahf zimny dymi kopci żrący dym

tomi2780 15 Paź 2014 23:26 3381 25
  • #1 15 Paź 2014 23:26
    tomi2780
    Poziom 8  

    Witam.Jak w temacie mam problem z audi a3 1.9 tdi ahf 98rok .
    Pali bez problemu jednak dopóki nie osiągnie temp. ok.65-70 *C bardzo dymi szarymi spalinami wygląda jakby nie do końca spalała mieszankę tak przy 1600-2800obr/min (na postoju i w czasie jazdy) przy czym delikatnie rzuca szarpie silnikiem (czuć wypadanie zapłonu).
    Spaliny w tym momencie wydobywające się z tłumika są bardzo "żrące" (oczy strasznie łzawią) po nagrzaniu dymienie ustępuje i tak do ponownego ostygnięcia silnika.
    -kol.ssący wyczyszczony (był bardzo zaklejony)
    - turbo wyczyszczone (stawała geometria)
    - wtryski sprawdzone nawet włożone drugie (nie pomogło)
    - pompa wtryskowa TRZECIA! na pewno od 100% sprawnego (nie pomogło)
    - przepływomierz podłożony nowy PIERBURGA (to samo)
    - kompresja na zimnym i rozgrzanym 30-31bar
    - kąt wtrysku i dawka ok.4mg ustawione na vcds
    -czujnik ciśnienia doładowania drugi (bez zmian)
    - zawór n75 nowy PIERBURG (bez zmian)
    -rozrząd sprawdzony
    - sterownik silnika 3 (to samo!)
    - OLEJU NIE UBYWA ANI PŁYNU CHŁODNICZEGO

    CO MOŻE BYĆ JESZCZE NIE TAK?!?!

    3 25
  • Fibaro
  • #2 16 Paź 2014 00:15
    markslew
    Poziom 27  

    Silnik dobrze widzi temperaturę w stanie zimnym?

    1
  • #3 17 Paź 2014 16:23
    tomi2780
    Poziom 8  

    Temperaturę silnika właśnie sprawdziłem w porównaniu do temp. zewnętrznej oraz temperatury paliwa jest zbliżona (wiadomo różnica~1*C) i wzrasta stopniowo po odpaleniu.Zauważyłem że wszystko zaczyna się dziać gdy silnik osiąga ok~30*C i tak do rozgrzania dokładnie nie wiem ale ok.~70*C.
    Nie mam już pomysłu na to auto :-(

    0
  • Fibaro
  • #4 04 Lis 2014 21:49
    tomi2780
    Poziom 8  

    KOLEDZY PROBLEM DALEJ NIE ZOSTAŁ ROZWIĄZANY.
    MOŻE MACIE JAKIEŚ POMYSŁY NA TEGO "KOPCIUCHA"???
    :cry: :cry:

    0
  • #5 04 Lis 2014 22:59
    markslew
    Poziom 27  

    A błędy jakieś pokazuje?

    0
  • Fibaro
  • #6 05 Lis 2014 21:18
    tomi2780
    Poziom 8  

    Właśnie o to chodzi że brak jakichkolwiek błędów.
    Na razie się nie poddaję i jeszcze z tym walczę bo widzę że problem jest licznie opisany na forach ale jakoś brak odpowiedzi czy ktoś to naprawił.

    Silnik rozebrałem w mak i nic nie znalazłem przy okazji głowica zrobiona i nowe hydro.(DALEJ KOPCI!!)

    Jutro podłożę jeszcze sterownik ECU z podobnej audi tylko że na przepływce boscha (po przełożeniu pinów powinno działać tak jak powinno.

    Dam znać jak sobie z tym poradzę tylko może jeszcze ma ktoś jakieś pomysły albo rozwiązał kiedyś podobny problem .
    :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

    0
  • #7 06 Lis 2014 20:51
    markslew
    Poziom 27  

    A EGR zaślepiałeś? Może zacięty zawór itp.

    0
  • #8 06 Lis 2014 21:10
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Zdejmij kolektor wydechowy, będziesz wiedział, z którego cylindra tak dymi.

    0
  • #9 07 Lis 2014 00:30
    bajergdynia
    Poziom 15  

    Kolega porównał wystawanie tlokow ponad blok? Objawy wyglądają na krzywą korbe.

    0
  • #10 22 Lis 2014 00:39
    tomi2780
    Poziom 8  

    - EGR zaślepiony
    - silnik rozebrany :
    * tłoki stoją równo (korbowody proste)
    * pierścienie ok (zgarniające też )
    * uszczelniacze zaworowe ok ( i wymieniono przy okazji na nowe)


    Pożyczyłem od kolegi audi a3 1,9 tdi tylko że na przepływce BOSCH z zamiarem że przełożę piny od sterownika i sterownik i sprawdzę w ten sposób .
    Kolega jeździ autem ponad rok więc trochę je zna i twierdził że jest wszystko ok.
    Po podłączeniu VCDS-a i odpaleniu auta wszystko z jego autem wydawało się w porządku a tu nagle 8-O 8-O 8-O ku mojemu zdziwieniu temperatura wzrasta ok30*C i jego audi zaczyna tak samo kopcić co ta , z którą próbuję dojść ładu (jemu też oleju nie bierze tylko że on nigdy nie obserwował tego na postoju na obrotach 1500-2800/min )

    NO I KOLEGA BARDZO ZASKOCZONY JEGO AUDI MA TEN SAM PROBLEM CO TA Z KTÓRĄ WALCZĘ NO I TERAZ MAM DWIE SZTUKI O TYCH SAMYCH OBJAWACH

    MYŚLĘ ŻE TO JAKAŚ USTERKA KTÓRA NAGMINNIE WYSTĘPUJE W TYCH MODELACH
    TYLKO CO TO MOŻE BYĆ JESZCZE NIE DOSZEDŁEM DO TEGO.

    MOŻE KTOŚ MIAŁ PODOBNY PROBLEM?!? 8-O :?:

    0
  • #11 22 Lis 2014 11:12
    michal200848
    Poziom 22  

    Kolego podaj nr sterownika, a podczas jazdy nie czuć jakiegokolwiek szarpania?

    0
  • #12 23 Lis 2014 21:15
    tomi2780
    Poziom 8  

    michal200848 dzięki za zainteresowanie
    sterownik 038906018BA
    delikatne szarpanie jest ale tylko podczas gdy kopci na postoju , podczas jazdy przy stałej prędkości obr ok.2,5tys nic nie jest wyczuwalne podczas przyspieszania też przyspiesza płynnie. Na razie auto pojechało będę je miał za około 2 tygodnie z powrotem wtedy wrzucę logi no chyba że znajdę je jutro w kompie to dodam bo przy dymieniu zauważyłem korekty (piszę je teraz z pamięci mogą trochę odbiegać od rzeczywistości ale mniej więcej coś takiego)
    1.20 , 0.41 , 0.40 , 0.30
    pomiar kompresji jak pisałem wcześniej idealny
    po przełożeniu (zamiana miejsc z 1 na 2) korekta nie "poszła" za wtryskiem dalej pierwszy wyższy .

    PODEJRZEWASZ COŚ ZE STEROWNIKIEM :?:

    0
  • #13 23 Lis 2014 21:42
    domex32
    Moderator Samochody

    tomi2780 napisał:
    kąt wtrysku i dawka ok.4mg ustawione na vcds


    Ile masz w kanale 000 w drugiej grupie na BS?

    Jak włożysz blokadę na pompę i wałek rozrządu co widać w okienku na kole zamachowym?

    Dodano po 6 [minuty]:

    tomi2780 napisał:
    NO I KOLEGA BARDZO ZASKOCZONY JEGO AUDI MA TEN SAM PROBLEM CO TA Z KTÓRĄ WALCZĘ NO I TERAZ MAM DWIE SZTUKI O TYCH SAMYCH OBJAWACH


    Te zobacz jeszcze golfa z silnikiem ALH czy seata, może skodę, jak ma ponad 300 tyś, i trzymasz 2 tyś obrotów zaczyna śmierdzieć, kopcić i szczypać w oczy, często wtryski leją akurat w takich warunkach, nic nie poradzisz, chyba że wymienisz końcówki i sprężyny, oraz sprężyny na sekcjach tłoczenia pompy, bo te które wsadzasz, mogą być podjechane.

    PS. Jakie było ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy jak były sprawdzane? Dostałeś wydruk, wrzuć na forum, popatrzymy.

    0
  • #14 23 Lis 2014 22:23
    tomi2780
    Poziom 8  

    Kąt wtrysku ustawiony wedle wykresu na VCDS tak że jest na pewno ok.
    co do wtryskiwaczy podstawiłem w komplecie z pompą wtryskową także z audi a3 1.9 tdi przejechana 250000km i na pewno ona nie kopciła ( nie pamiętam ale na 99% ALH)
    i po ustawieniu kopcenie też było przy tych samych warunkach na przełożenie sterownika z tamtej audi nie miałem już czasu ponieważ była na BOSCH-u i trzeba było przekładać pin w złączce ECU ( mam spory dostęp do części i aut więc już sporo przerobiłem pomysłów w tej kwestii ale nadal nie rozwiązałem problemu).
    Co do ciśnienia otwarcia wtryskiwaczy szczerze powiem że już nie pamiętam ale na pewno ~190bar i wszystkie ~równo i nie "leją"

    TEMAT NAPRAWDĘ CIEKAWY I INTERNET PRZEWERTOWANY WZDŁUŻ I W SZERZ LUDZIE PISZĄ O TAKICH PROBLEMACH ALE DO TEJ PORY JEDYNE ZAKOŃCZENIA TEMATÓW TO ALBO SPRZEDAŁ KTOŚ BO MIAŁ JUŻ DOSYĆ KOSZTÓW I DALEJ TO SAMO ALBO TEMATY SIĘ URYWAJĄ BEZ OPISU ROZWIĄZANIA :please:

    0
  • #15 23 Lis 2014 22:26
    domex32
    Moderator Samochody

    Zadna filozofia, napisałem Ci post wyżej co trzeba zrobić :-)

    Daj wtryski do sprawdzenia to się sam przekonasz.

    0
  • #16 23 Lis 2014 22:43
    tomi2780
    Poziom 8  

    Myślisz że to one ale jak do sprawdzenia na zwykłej że tak powiem "POMPCE" CZY NA JAKIEŚ BARDZIEJ PROFESJONALNE???

    0
  • #17 23 Lis 2014 22:45
    domex32
    Moderator Samochody

    Do dwu sprężynowych wystarczy na początek zwykła pompka, zobaczysz ciśnienie otwarcia które będzie jak przypuszczam zaniżone, może nawet do 160 bar i zobaczysz jak końcówki pylą, czy jest mgiełka czy nie.

    0
  • #18 23 Lis 2014 22:52
    michal200848
    Poziom 22  

    tomi2780 napisał:
    PODEJRZEWASZ COŚ ZE STEROWNIKIEM


    Tak,bo stery w ahf miały trochę skopaną mape, jak masz możliwość to spróbuj podmienić na 038906018P lub 038906018S. Przerabiałem już temat, tylko że,autko co u mnie było jeszcze miało drgawki i delikatne szarpanie.

    0
  • #19 23 Lis 2014 22:58
    tomi2780
    Poziom 8  

    OK. dzięki za zainteresowanie tematem
    JAK COŚ WYBADAM DAM ZNAĆ!

    Dodano po 4 [minuty]:

    michal200848 napisał:
    tomi2780 napisał:
    PODEJRZEWASZ COŚ ZE STEROWNIKIEM


    Tak,bo stery w ahf miały trochę skopaną mape, jak masz możliwość to spróbuj podmienić na 038906018P lub 038906018S. Przerabiałem już temat, tylko że,autko co u mnie było jeszcze miało drgawki i delikatne szarpanie.


    POWIEDZ TYLKO CZY TE STEROWNIKI CO PODAŁEŚ TO JUŻ SĄ NA BOSCH CZY PIERBURG PRZEPŁYWCE :?:

    0
  • #20 23 Lis 2014 23:05
    michal200848
    Poziom 22  

    Na boschu,ale sterownik i tak podchodzi, wpinasz dopasowujesz immo, i ma grać.

    0
  • #21 23 Lis 2014 23:09
    tomi2780
    Poziom 8  

    a nie trzeba pinów w sterowniku przekładać z 25 na 4 :?: :?: bo w tej co ja mam jest na PIERBURGU

    0
  • #23 23 Lis 2014 23:22
    tomi2780
    Poziom 8  

    michal200848 napisał:
    Nie trzeba.


    OK.dzięki pewne myśli , rady i wnioski już mamy więc teraz tylko do roboty
    NA PEWNO SIĘ ODEZWĘ :!: :!: :!:

    0
  • #24 24 Lis 2014 19:55
    Armani-Autos
    Poziom 5  

    tomi2780 czy mozesz napisac czy rozwiazałes ten temat dymienia tego silnika.
    mam dokladnie takie same objawy,, wtryski zmioenione, pompa zmianieona, wszystko w jak najlepszym porzadku a auto dalej tak samo reaguje dopuki sie nie rozgrzeje .
    sam juz niewiem co dalej z tym robic i rece mi opadaja.

    0
  • #25 26 Lis 2014 21:59
    tomi2780
    Poziom 8  

    Jeszcze nie znalazłem przyczyny.
    Na razie auto tak jeździ i będę ja miał ponownie za jakieś dwa tygodnie jak znajdę rozwiązanie na pewno opiszę .

    0
  • #26 24 Wrz 2017 10:37
    taatoo
    Poziom 2  

    Witam
    Czy problem został rozwiazany?
    Pozdrawiam.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo