Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

audi a3 1.9 tdi ahf zimny dymi kopci żrący dym

tomi2780 15 Oct 2014 23:26 9141 29
  • #1
    tomi2780
    Level 10  
    Witam.Jak w temacie mam problem z audi a3 1.9 tdi ahf 98rok .
    Pali bez problemu jednak dopóki nie osiągnie temp. ok.65-70 *C bardzo dymi szarymi spalinami wygląda jakby nie do końca spalała mieszankę tak przy 1600-2800obr/min (na postoju i w czasie jazdy) przy czym delikatnie rzuca szarpie silnikiem (czuć wypadanie zapłonu).
    Spaliny w tym momencie wydobywające się z tłumika są bardzo "żrące" (oczy strasznie łzawią) po nagrzaniu dymienie ustępuje i tak do ponownego ostygnięcia silnika.
    -kol.ssący wyczyszczony (był bardzo zaklejony)
    - turbo wyczyszczone (stawała geometria)
    - wtryski sprawdzone nawet włożone drugie (nie pomogło)
    - pompa wtryskowa TRZECIA! na pewno od 100% sprawnego (nie pomogło)
    - przepływomierz podłożony nowy PIERBURGA (to samo)
    - kompresja na zimnym i rozgrzanym 30-31bar
    - kąt wtrysku i dawka ok.4mg ustawione na vcds
    -czujnik ciśnienia doładowania drugi (bez zmian)
    - zawór n75 nowy PIERBURG (bez zmian)
    -rozrząd sprawdzony
    - sterownik silnika 3 (to samo!)
    - OLEJU NIE UBYWA ANI PŁYNU CHŁODNICZEGO

    CO MOŻE BYĆ JESZCZE NIE TAK?!?!
  • #2
    markslew
    Level 27  
    Silnik dobrze widzi temperaturę w stanie zimnym?
  • #3
    tomi2780
    Level 10  
    Temperaturę silnika właśnie sprawdziłem w porównaniu do temp. zewnętrznej oraz temperatury paliwa jest zbliżona (wiadomo różnica~1*C) i wzrasta stopniowo po odpaleniu.Zauważyłem że wszystko zaczyna się dziać gdy silnik osiąga ok~30*C i tak do rozgrzania dokładnie nie wiem ale ok.~70*C.
    Nie mam już pomysłu na to auto :-(
  • #4
    tomi2780
    Level 10  
    KOLEDZY PROBLEM DALEJ NIE ZOSTAŁ ROZWIĄZANY.
    MOŻE MACIE JAKIEŚ POMYSŁY NA TEGO "KOPCIUCHA"???
    :cry: :cry:
  • #5
    markslew
    Level 27  
    A błędy jakieś pokazuje?
  • #6
    tomi2780
    Level 10  
    Właśnie o to chodzi że brak jakichkolwiek błędów.
    Na razie się nie poddaję i jeszcze z tym walczę bo widzę że problem jest licznie opisany na forach ale jakoś brak odpowiedzi czy ktoś to naprawił.

    Silnik rozebrałem w mak i nic nie znalazłem przy okazji głowica zrobiona i nowe hydro.(DALEJ KOPCI!!)

    Jutro podłożę jeszcze sterownik ECU z podobnej audi tylko że na przepływce boscha (po przełożeniu pinów powinno działać tak jak powinno.

    Dam znać jak sobie z tym poradzę tylko może jeszcze ma ktoś jakieś pomysły albo rozwiązał kiedyś podobny problem .
    :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
  • #7
    markslew
    Level 27  
    A EGR zaślepiałeś? Może zacięty zawór itp.
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zdejmij kolektor wydechowy, będziesz wiedział, z którego cylindra tak dymi.
  • #9
    bajergdynia
    Level 16  
    Kolega porównał wystawanie tlokow ponad blok? Objawy wyglądają na krzywą korbe.
  • #10
    tomi2780
    Level 10  
    - EGR zaślepiony
    - silnik rozebrany :
    * tłoki stoją równo (korbowody proste)
    * pierścienie ok (zgarniające też )
    * uszczelniacze zaworowe ok ( i wymieniono przy okazji na nowe)


    Pożyczyłem od kolegi audi a3 1,9 tdi tylko że na przepływce BOSCH z zamiarem że przełożę piny od sterownika i sterownik i sprawdzę w ten sposób .
    Kolega jeździ autem ponad rok więc trochę je zna i twierdził że jest wszystko ok.
    Po podłączeniu VCDS-a i odpaleniu auta wszystko z jego autem wydawało się w porządku a tu nagle 8-O 8-O 8-O ku mojemu zdziwieniu temperatura wzrasta ok30*C i jego audi zaczyna tak samo kopcić co ta , z którą próbuję dojść ładu (jemu też oleju nie bierze tylko że on nigdy nie obserwował tego na postoju na obrotach 1500-2800/min )

    NO I KOLEGA BARDZO ZASKOCZONY JEGO AUDI MA TEN SAM PROBLEM CO TA Z KTÓRĄ WALCZĘ NO I TERAZ MAM DWIE SZTUKI O TYCH SAMYCH OBJAWACH

    MYŚLĘ ŻE TO JAKAŚ USTERKA KTÓRA NAGMINNIE WYSTĘPUJE W TYCH MODELACH
    TYLKO CO TO MOŻE BYĆ JESZCZE NIE DOSZEDŁEM DO TEGO.

    MOŻE KTOŚ MIAŁ PODOBNY PROBLEM?!? 8-O :?:
  • #11
    michal200848
    Level 23  
    Kolego podaj nr sterownika, a podczas jazdy nie czuć jakiegokolwiek szarpania?
  • #12
    tomi2780
    Level 10  
    michal200848 dzięki za zainteresowanie
    sterownik 038906018BA
    delikatne szarpanie jest ale tylko podczas gdy kopci na postoju , podczas jazdy przy stałej prędkości obr ok.2,5tys nic nie jest wyczuwalne podczas przyspieszania też przyspiesza płynnie. Na razie auto pojechało będę je miał za około 2 tygodnie z powrotem wtedy wrzucę logi no chyba że znajdę je jutro w kompie to dodam bo przy dymieniu zauważyłem korekty (piszę je teraz z pamięci mogą trochę odbiegać od rzeczywistości ale mniej więcej coś takiego)
    1.20 , 0.41 , 0.40 , 0.30
    pomiar kompresji jak pisałem wcześniej idealny
    po przełożeniu (zamiana miejsc z 1 na 2) korekta nie "poszła" za wtryskiem dalej pierwszy wyższy .

    PODEJRZEWASZ COŚ ZE STEROWNIKIEM :?:
  • #13
    domex32
    Moderator of Cars
    tomi2780 wrote:
    kąt wtrysku i dawka ok.4mg ustawione na vcds


    Ile masz w kanale 000 w drugiej grupie na BS?

    Jak włożysz blokadę na pompę i wałek rozrządu co widać w okienku na kole zamachowym?

    Dodano po 6 [minuty]:

    tomi2780 wrote:
    NO I KOLEGA BARDZO ZASKOCZONY JEGO AUDI MA TEN SAM PROBLEM CO TA Z KTÓRĄ WALCZĘ NO I TERAZ MAM DWIE SZTUKI O TYCH SAMYCH OBJAWACH


    Te zobacz jeszcze golfa z silnikiem ALH czy seata, może skodę, jak ma ponad 300 tyś, i trzymasz 2 tyś obrotów zaczyna śmierdzieć, kopcić i szczypać w oczy, często wtryski leją akurat w takich warunkach, nic nie poradzisz, chyba że wymienisz końcówki i sprężyny, oraz sprężyny na sekcjach tłoczenia pompy, bo te które wsadzasz, mogą być podjechane.

    PS. Jakie było ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy jak były sprawdzane? Dostałeś wydruk, wrzuć na forum, popatrzymy.
  • #14
    tomi2780
    Level 10  
    Kąt wtrysku ustawiony wedle wykresu na VCDS tak że jest na pewno ok.
    co do wtryskiwaczy podstawiłem w komplecie z pompą wtryskową także z audi a3 1.9 tdi przejechana 250000km i na pewno ona nie kopciła ( nie pamiętam ale na 99% ALH)
    i po ustawieniu kopcenie też było przy tych samych warunkach na przełożenie sterownika z tamtej audi nie miałem już czasu ponieważ była na BOSCH-u i trzeba było przekładać pin w złączce ECU ( mam spory dostęp do części i aut więc już sporo przerobiłem pomysłów w tej kwestii ale nadal nie rozwiązałem problemu).
    Co do ciśnienia otwarcia wtryskiwaczy szczerze powiem że już nie pamiętam ale na pewno ~190bar i wszystkie ~równo i nie "leją"

    TEMAT NAPRAWDĘ CIEKAWY I INTERNET PRZEWERTOWANY WZDŁUŻ I W SZERZ LUDZIE PISZĄ O TAKICH PROBLEMACH ALE DO TEJ PORY JEDYNE ZAKOŃCZENIA TEMATÓW TO ALBO SPRZEDAŁ KTOŚ BO MIAŁ JUŻ DOSYĆ KOSZTÓW I DALEJ TO SAMO ALBO TEMATY SIĘ URYWAJĄ BEZ OPISU ROZWIĄZANIA :please:
  • #15
    domex32
    Moderator of Cars
    Zadna filozofia, napisałem Ci post wyżej co trzeba zrobić :-)

    Daj wtryski do sprawdzenia to się sam przekonasz.
  • #16
    tomi2780
    Level 10  
    Myślisz że to one ale jak do sprawdzenia na zwykłej że tak powiem "POMPCE" CZY NA JAKIEŚ BARDZIEJ PROFESJONALNE???
  • #17
    domex32
    Moderator of Cars
    Do dwu sprężynowych wystarczy na początek zwykła pompka, zobaczysz ciśnienie otwarcia które będzie jak przypuszczam zaniżone, może nawet do 160 bar i zobaczysz jak końcówki pylą, czy jest mgiełka czy nie.
  • #18
    michal200848
    Level 23  
    tomi2780 wrote:
    PODEJRZEWASZ COŚ ZE STEROWNIKIEM


    Tak,bo stery w ahf miały trochę skopaną mape, jak masz możliwość to spróbuj podmienić na 038906018P lub 038906018S. Przerabiałem już temat, tylko że,autko co u mnie było jeszcze miało drgawki i delikatne szarpanie.
  • #19
    tomi2780
    Level 10  
    OK. dzięki za zainteresowanie tematem
    JAK COŚ WYBADAM DAM ZNAĆ!

    Dodano po 4 [minuty]:

    michal200848 wrote:
    tomi2780 wrote:
    PODEJRZEWASZ COŚ ZE STEROWNIKIEM


    Tak,bo stery w ahf miały trochę skopaną mape, jak masz możliwość to spróbuj podmienić na 038906018P lub 038906018S. Przerabiałem już temat, tylko że,autko co u mnie było jeszcze miało drgawki i delikatne szarpanie.


    POWIEDZ TYLKO CZY TE STEROWNIKI CO PODAŁEŚ TO JUŻ SĄ NA BOSCH CZY PIERBURG PRZEPŁYWCE :?:
  • #20
    michal200848
    Level 23  
    Na boschu,ale sterownik i tak podchodzi, wpinasz dopasowujesz immo, i ma grać.
  • #21
    tomi2780
    Level 10  
    a nie trzeba pinów w sterowniku przekładać z 25 na 4 :?: :?: bo w tej co ja mam jest na PIERBURGU
  • #23
    tomi2780
    Level 10  
    michal200848 wrote:
    Nie trzeba.


    OK.dzięki pewne myśli , rady i wnioski już mamy więc teraz tylko do roboty
    NA PEWNO SIĘ ODEZWĘ :!: :!: :!:
  • #24
    Armani-Autos
    Level 8  
    tomi2780 czy mozesz napisac czy rozwiazałes ten temat dymienia tego silnika.
    mam dokladnie takie same objawy,, wtryski zmioenione, pompa zmianieona, wszystko w jak najlepszym porzadku a auto dalej tak samo reaguje dopuki sie nie rozgrzeje .
    sam juz niewiem co dalej z tym robic i rece mi opadaja.
  • #25
    tomi2780
    Level 10  
    Jeszcze nie znalazłem przyczyny.
    Na razie auto tak jeździ i będę ja miał ponownie za jakieś dwa tygodnie jak znajdę rozwiązanie na pewno opiszę .
  • #26
    taatoo
    Level 2  
    Witam
    Czy problem został rozwiazany?
    Pozdrawiam.
  • #27
    tomi2780
    Level 10  
    Problem nie rozwiązany .
    Podejrzewam iż widnieje w oprogramowaniu ponieważ technicznie jest wszystko ok.
  • #28
    Dawidauto
    Level 2  
    Tomi2789
    Czy problem zostal rozwiazany? Troche czasu juz minelo..
  • #29
    marek0712
    Level 19  
    tomi2780 wrote:
    NA PEWNO SIĘ ODEZWĘ

    tomi2780 wrote:
    znajdę rozwiązanie na pewno opiszę .

    i jak w temacie minęło 4lata i jak rozwiązanie?
    Można się już się podzielić co było przyczyną, choć wszystkie znaki na niebie wskazują na krzywe korby.
  • #30
    a504357185
    Level 1  
    Witam wszystkich . Jak mogę coś dodać, mam ten sam problem AFN . Testowo gdy zostało podpięte bezpośrednio podciśnienie z pompy podciśnienia do turbiny dymienie ustępuje i silnik pracuje równo na postoju przy 2500.
    Kolejna testowa sytuacja. Rura od kolektora ssącego zdjęta, sterowanie turbiną odbywa się przez zawór N75 , przy 1500 obr silnik pracuje nie równo dymi mocno szaro niebieski (duszący dym).
    Kolejny test. Przy powolnym wciskaniu gazu do 3000 tyś obr w okolicy 2 tyś obr słychać jak turbina przestaje pompować sztanga regulacji turbiny opada do połowy i standardowo mocny gęsty dym (wąż kolektora ssącego założony, podciśnienie z N75) Silnik rozgrzany do temp roboczej w trzech przypadkach.
    Gratis podczas jazdy od ok 2700 - 3100 delikatnie czuć zanik mocy (nie zawsze) . W VCDS zauważone delikatne przeładowanie do 1,1 które jest szybko skorygowane do 0,7 później równo 0,9 bara( przeładowanie występuje w różnym zakresie obrotów od 1900 do 3000).
    Podczas przyśpieszania w zakresie 1,5 - 5 tyś obr brak dymu.