Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lodówka Ardo C023B-2H - Agregat nie włącza się, brak oświetlenia, wymiana modułu

JJ1973 16 Paź 2014 12:23 2955 2
  • #1 16 Paź 2014 12:23
    JJ1973
    Poziom 2  

Witam,
    właśnie moja 10-letnia lodówka odmówiła współpracy: agregat nie włącza się i nie działa oświetlenie.

Jestem amatorem, ale lubię pobawić się elektryką/elektroniką/automatyką i postanowiłem poeksperymentować:

- odłączyłem moduł (TP031200 546044701, fot. 1), a na jego miejsce we wtyczce zwarłem grube przewody brązowy z białym - po podłączeniu zasilania agregat ruszył i zamrażalnik zaczął mrozić. Niestety nie wiem dlaczego, ale w chłodziarce temperatura nie spadła.

- założyłem ponownie stary moduł nie wyjmując zwory z wtyczki (czyli osiągnąłem stan, jakby czarny przekaźnik Omron pracował) i okazało się, że ruszyło również chłodzenie w chodziarce - przypadek?

Przyjąłem, że jest problem z elektroniką modułu, niestety nie mam do niego schematu, sprawdziłem jedynie, że po wylutowaniu 5W47ohmJ ma rzeczywiście 47 ohm.

Postanowiłem wymienić moduł, polecono mi zamiennik (546089001, fot. 2 i 3) zrobiony, jak widać na zdjęciach, na innych elementach, do tego ma złącze 6-pinowe zamiast 8-pinowego. Te dodatkowe 2 piny to podobno sonda, która już jest na nowym module, więc mam ich nie podłączać - rada sprzedającego.

Zacząłem przerabiać wtyczkę (fot. 2), tzn. średniej grubości niebieski i brązowy wypiąłem. Do 5 i 6 podłączyłem przewody od Reeda, odpowiednio brązowy i biały - to było łatwe, ale może też coś przeoczyłem.