Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MB Actros 2540 - Brak powietrza w tylnych poduszkach

Arwo67 16 Paź 2014 20:08 3312 21
  • #1 16 Paź 2014 20:08
    Arwo67
    Poziom 8  

    Panowie proszę o pilną pomoc
    Actros 2540 rok 1997 VIN: WDB9502031K264264

    Klęknął na tył - w poduszkach nie ma w ogóle powietrza !
    Co gorsza króćce obwodów oznaczone na panelu obok akumulatorów: "Tragb LI"; "Vorrat" i "Hubbalg" też nie mają w ogóle ciśnienia.

    Błagam o pomoc bo auto jutro musi wyjechać !

    0 21
  • #2 16 Paź 2014 21:15
    Aluboy
    Poziom 15  

    Jak króćce mogą mieć ciśnienie, skoro są połączone z lewymi, prawymi poduszkami i zbiornikami powietrza.

    Nie masz powietrza w zbiorniku.
    Za osuszaczem od dołu powinien być przewód, który zasila zbiorniki poduszek, idąc po nim dojdziesz do zaworu (otwiera się powyżej ok. 9,5 bara), poluzuj przewód za nim i sprawdź czy "leci" powietrza (przy włączonym silniku i nabitym powietrzu). Jak nie leci to albo zawór zepsuty, albo kompresor słabo pompuje.

    0
  • #3 16 Paź 2014 21:21
    Arwo67
    Poziom 8  

    No tak moja wina - skróty myślowe się mszczą :-). Dla jasności chciałem napisać że króćce nie mają ciśnienia , a wyszło jak wyszło ;-)
    Kompresor ładnie bije do 10 atm na zegarach i dopiero wtedy układ upuszcza. Pewnie to będzie walnięty zawór - czy to o ten chodzi?
    http://t.iparts.pl/022/1104/zdjecia/zawor-przeplywowy-wabco.jpg

    1
  • #4 16 Paź 2014 21:29
    Aluboy
    Poziom 15  

    Dokładnie ten. U siebie mam kilka zbiorników (Econic) z poduszek i takie zawory są 2, najpierw przez 1 jest nabijany pierwszy zbiornik, a jak się napełni to przez 2 zawór nabijane są kolejne 2 zbiorniki.

    Czy aby nie zmieniałeś ostatnio osuszacza? Miałem ostatnio podobny problem i okazało się, że osuszacz odbija przy niecałych 10 barach, a zawór otwierał się przy 9,5 przez co do zbiorników tylko przez chwilę nabijało powietrza, jak osuszacz odbił to ciśnienie spadało i zawór się zamykał. Spróbuj odkręcić trochę tę śrubę regulacyjną, jak zawór się otworzy to usłyszysz powietrze w zbiornikach.

    0
  • #5 16 Paź 2014 21:40
    Arwo67
    Poziom 8  

    NIe osuszacza nie zmieniałem. Spróbuję z tą śrubą regulacyjną może coś pomoże.
    A jak sądzisz - nic nie grzebałem ostatnio przy pneumatyce - czy to mogło się stać "z czasem"? Wcześniej wszystko chodziło Ok i poziomował się bardzo ładnie.
    I drugie pytanie tył "siedzi" ale przodu (uniesionego) i tak nie można regulować. To może mieć związek?

    0
  • #6 16 Paź 2014 21:47
    Aluboy
    Poziom 15  

    Może być, że zawór zaśniedział z upływem lat. Jak nie ma powietrza w zbiornikach to się nie podniesie, ale powinien opuszczać. Jakieś błędy NR wyświetla?

    0
  • #7 16 Paź 2014 21:55
    Arwo67
    Poziom 8  

    Tył jest opuszczony na max to już więcej nie pójdzie. Martwi mnie ten przód.
    ENR pokazuje 5140; 5040; 5340 - wszystkie z wagą jeden i aktywne

    0
  • Pomocny post
    #8 16 Paź 2014 22:06
    Aluboy
    Poziom 15  

    Sprawdzałeś zasilanie na czujnikach ciśnienia? Powinno być 24V. Jak będzie ok, to zacznij od powietrza w zbiornikach. Słuchałeś czy elektrozawór poduszek reaguje jak naciskasz podnoszenie lub opuszczanie na pilocie (niech ktoś z bliska posłucha czy "tyka").

    0
  • #9 16 Paź 2014 22:50
    Arwo67
    Poziom 8  

    Nie sprawdzałem ;-) Zaraz rano to zrobię.
    Teoretycznie zawór tykał jak naciskałem przyciski na pilocie

    0
  • #10 17 Paź 2014 08:14
    Arwo67
    Poziom 8  

    Zasilanie na czujnikach - 27V.
    Miałeś rację co do tego zaworu, popuściłem i poszło do góry :-). Powietrze w obwodach też się pojawiło oczywiście, chociaż w tym króćcu "Hubbalg" coś takie słabowate.
    Za to na zegarach ciśnienie spadło do mniej więcej 9 bar. Ciekawe czy to kompresor słabnie czy któryś z regulatorów. Podczas pracy słychać syk upuszczanego powietrza.
    No i jak zwykle pojawiła się nowinka. Podnoszę tył i wszystko jest OK do czasu dopóki nie próbuję podnieść osi wleczonej. Wtedy ośka ani drgnie za to tył "siada".
    Masz jakiś pomysł??

    0
  • #11 17 Paź 2014 18:23
    Aluboy
    Poziom 15  

    Niestety nie mam tego króćca, ani też podnoszonej osi. Podejrzewam, że ten króciec jest połączony ze zbiornikiem podnoszenia osi. Sprawdź czy nie ma przed nim (przed zbiornikiem) takiego samego zaworu, jeśli jest to może też nie puszczać i nie ma powietrza w zbiorniku albo jest go mało. Jeśli masz możliwość to podepnij do tego króćca wąż i napompuj powietrze do niego. Jak wtedy oś się podniesie to będziesz wiedział, że problemem nie jest elektryka.

    Ośka pewnie lekko się podniosła (na tyle ile było powietrza w zbiorniku), dlatego tył siadł.

    Być może sprężyna w osuszaczu jest już zmęczona i odbija wcześniej niż kiedyś. Podkręć lekko ciśnienie na osuszaczu, powinno się poprawić.

    0
  • #12 17 Paź 2014 21:21
    Arwo67
    Poziom 8  

    Przetestuję, ale..... najpierw muszę wymienić poduszkę na osi napędowej :-)
    Jak mówiłem auto musiało dzisiaj pojechać. Rano odpalił, ładnie się podniósł i wypoziomował i jazda. Pojechaliśmy do kamieniołomu, załadowali do pełna i dupa!Nie dawał rady napełnić poduszek bo jedna popuściła. oczywiście postojowy zaciągnięty i nie ruszy.
    Po godzinie walki jakoś dobił podniósł się i pojechali:-) Serce mi krwawiło z powodu takiego katowania silnika, ale ..... jakoś wrócić trzeba. Cała droga niskie biegi, wysokie obroty i oczy wlepione w manometry. Jakoś dał radę :-) ale paliwa schochlował chyba z 60/100.
    W poniedziałek naprawiamy.
    A do Ciebie takie pytanko - czy zawór czterodrożny pod tą "pokrywką" ma uszczelkę (pewnie ma na 100 %) i czy jest ona wymienialna?

    I oczywiście ogromne dzięki za zainteresowanie i pomoc !

    0
  • #13 18 Paź 2014 06:19
    Aluboy
    Poziom 15  

    Pod "pokrywką" nie bardzo rozumiem? daj zdjęcie jak możesz. Jeśli chodzi Ci o te stożki ze śrubami regulacyjnymi, to są tam sprężyny i membrany.

    0
  • #14 18 Paź 2014 10:09
    Arwo67
    Poziom 8  

    OK puszczę wieczorem

    0
  • #15 20 Paź 2014 09:21
    Arwo67
    Poziom 8  

    Miałem kłopoty z internetem, dopiero dzisiaj się naprawiło.
    To jest to o co pytam.
    MB Actros 2540 - Brak powietrza w tylnych poduszkach MB Actros 2540 - Brak powietrza w tylnych poduszkach

    0
  • #16 20 Paź 2014 12:20
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 20 Paź 2014 12:37
    Arwo67
    Poziom 8  

    No może nie jest aż tak źle.
    To auto teraz mało jeździ dlatego nie inwestowałem, ale Ok już się poprawiam :-)
    Cały układ czyli masz na myśli podstawę i filtr??;-)
    A co do mojego pytania czy uszczelka pod pokrywa zaworu czterodrożnego? jest wymienialna?
    Napisałem czterodrożnego ze znakiem zapytania bo nie wiem dlaczego tam są tylko trzy kopułki

    0
  • #18 20 Paź 2014 16:17
    Aluboy
    Poziom 15  

    No faktycznie filtr osuszacza to na dzień dobry do wymiany i pospuszczałbym wodę ze zbiorników zanim mrozy się zaczną. Przy okazji wykręconego filtra zajrzyj w podstawę czy nie ma tam śladów korozji lub innych paprochów.
    Kopułki są trzy, bo kolejne trzy są od dołu :D, pod nimi są membrany, ale jak by były walnięte to powietrze będzie uciekało na tych śrubkach do regulacji. Jak powietrza na hamulcach nie brakuje to czterodrożny raczej jest dobry.

    0
  • #19 20 Paź 2014 16:42
    Arwo67
    Poziom 8  

    Wodę pospuszczałem :-)
    A o tą uszczelkę pytam dlatego, że słychać i czuć jak powietrze za.....a pomiędzy kopułką i podstawą.

    Dodano po 5 [minuty]:

    A tak swoją drogą zastanawiam się czy nie wymienić całego zespołu: filtr, podstawa, zespół zaworu. Znalazłem u siebie - co prawda nie oryginał Wabco, ale zamiennik Sabex-a, za 400 zł i pewnie to będzie najlepsza opcja.

    0
  • #20 20 Paź 2014 18:49
    Aluboy
    Poziom 15  

    Poszukaj u siebie w okolicy czy nie ma jakiegoś zakładu, który zajmuje się naprawami pneumatyki. Ja u mnie za regenerowany płaciłem 120 zł za podstawę osuszacza. Zwróć uwagę przy wymianie osuszacza przy jakim ciśnieniu odbija.
    Jak przepuszcza tak jak mówisz to nic dziwnego, że brakuje powietrza na poduszkach.

    0
  • #21 20 Paź 2014 22:16
    Arwo67
    Poziom 8  

    To nie jest największy problem :-(
    Tylna prawa poduszka jest "rzadka". Jak załadowałem go do pełna to sprężarka nie dała rady nabić powyżej 7 bar.
    Muszę ja szybko wymienić

    Dodano po 1 [minuty]:

    Poza tym - filtr 150 zł + 120 zł za regenerowaną podstawę plus naprawa zaworu - to już będzie bliziutko tych 4 stówek za komplet - nie uważasz?

    0
  • #22 21 Paź 2014 06:16
    Aluboy
    Poziom 15  

    No fakt jak za komplet to te 400 zł można dać. Poduszka to też jakieś 300 zł i godzinka roboty.

    0