Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

astra III 1,3 cdti - Ciężki rozruch po długim postoju

j-ms 16 Paź 2014 20:28 2196 23
  • #1 16 Paź 2014 20:28
    j-ms
    Poziom 6  

    Witam, od dłuższego czasu walczę z oplem astra III 1,3 cdti.
    Problem jest z uruchomieniem silnika po dłuższym postoju (w temperaturze zewnętrznej powietrza od 5 do 15 stopni). Komputer nie pokazuje błędów, parametry auta, cisnienia, temperatury wydają sie ok. Auto odpala za ok 5 razem, czasami zaskoczy na 2 cylindrach. Jak juz zapali chodzi cichutko i równiutko.
    Ostatnio zastanawia mnie jedna sprawa - czy tak ma byc? Przy każdym uruchomieniu pojazdu, zimny/cieply, przez ok 20 sekund podaje prąd na świece żarowe - sprawdzane kontrolką (żarówka 45 w). Jeśli tak nie powinno być, to moze jest uszkodzony jakiś czujnik, przekaźnik??

    0 23
  • #2 16 Paź 2014 20:34
    Darkdarkman
    Poziom 29  

    Przyczyną zadziwiająco wielu problemów z rozruchem w niskiej temperaturze jest w przypadku nowszych diesli rozrusznik.
    Póki silnik nie osiągnie minimalnej ilości obrotów, komputer nie pozwoli na start.
    Rozrusznik potrafi się tak dokumentnie zasyfić w środku, że jego opory ruchu istotnie wpływają na prędkość obrotową.

    Drugą dość częstą przyczyną jest schodzenie paliwa z przewodów po dłuższym postoju.
    Rekordzistą jest pod tym względem ford - kilkanaście szybkozłączek na przewodach paliwowych.

    Świece grzeją wbrew pozorom dość długo.
    Często dogrzewają też już uruchomiony silnik.

    0
  • #3 16 Paź 2014 20:34
    domex32
    Moderator na urlopie...

    j-ms napisał:
    Przy każdym uruchomieniu pojazdu, zimny/cieply, przez ok 20 sekund podaje prąd na świece żarowe


    Tak ma być, dodatkowo powinna jeszcze chodzić pompa paliwa.

    Poszukaj nieszczelności w około filtra paliwa i pompy CR, dodatkowo do podmiany regulator ciśnienia paliwa, on tez może być winowajcą.

    No i rozrusznik też do sprawdzenia.

    0
  • #4 16 Paź 2014 20:50
    j-ms
    Poziom 6  

    rozrusznik sprawdziłem. Tzn mechanik sprawdził, nawet wymienil bendix, powiedział ze rozrusznik jest ok. Z tym ze czytałem zeby kupić 1,8 kw, podobno pomaga. Ale czy tak to powinno wygladać? Mam założony fabryczny i powinien być wystarczający.
    Aha, jeszcze jedna rzecz - jak jest mróz to zapala bez większego problemu (źle jest tylko w okresie przejściowym)
    Co to może być:( Nie chce sprawdzać po kolei wszystkich podzespołów bo to ogromne koszty....

    Dziekuje za odpowiedź ze świecami, myślałem ze nie powinny grzać i ze jakis czujnik jest uwalony.

    Dodano po 4 [minuty]:

    domex32 napisał:
    j-ms napisał:
    Przy każdym uruchomieniu pojazdu, zimny/cieply, przez ok 20 sekund podaje prąd na świece żarowe


    Tak ma być, dodatkowo powinna jeszcze chodzić pompa paliwa.

    Poszukaj nieszczelności w około filtra paliwa i pompy CR, dodatkowo do podmiany regulator ciśnienia paliwa, on tez może być winowajcą.

    No i rozrusznik też do sprawdzenia.


    nieszczelności nie ma... nic podejrzanego sie nie dzieje, próba przelewowa ok robiłem rok temu - cały czas ten sam problem...
    regulator ciśnienia paliwa do podmiany - ok, ale czy jak był by uszkodzony to w mróz by palił z dotyku??

    0
  • #5 16 Paź 2014 20:56
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Warto sprawdzić, można by dać auto do elektronika na diagnozę, koszty koszty, a może w konia czujnik temperatury robić.

    0
  • #6 16 Paź 2014 21:04
    j-ms
    Poziom 6  

    domex32 napisał:
    Warto sprawdzić, można by dać auto do elektronika na diagnozę, koszty koszty, a może w konia czujnik temperatury robić.


    Właśnie już byłem u trzech i twierdza ze wszystko jest ok. Ciśnienie na listwie pokazuje dobre. Temperature powietrza i silnika też pokazuje prawidłowa. Rozkładają ręce...
    Obstawiają ze moze wtryski leją. Może...

    0
  • #7 16 Paź 2014 21:12
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Są dwie opcje, abo jeździsz po kasowaczach błędów, albo załóż konkretny akumulator, markowy na próbę ewentualnie konkretne markowe kable rozruchowe i daj mu kopa prądu z innego auta i zobacz jak odpali, cudów nie ma.

    0
  • #8 16 Paź 2014 23:27
    tzok
    Moderator Samochody
  • #9 17 Paź 2014 13:19
    j-ms
    Poziom 6  

    tzok napisał:
    Dobry akumulator i czekaj z rozruchem te 15-20s od włączenia zapłonu...


    akumulator mam nowy, poczekam z rozruchem i napisze co z tego wyszło...

    0
  • #10 17 Paź 2014 20:03
    j-ms
    Poziom 6  

    sprawdziłem rozruch po 20 sek. To samo:(
    Moze ktos ma jakies inne pomysły co z tym moze byc?

    0
  • #11 17 Paź 2014 20:10
    Darkdarkman
    Poziom 29  

    A świece sprawdziłeś?

    0
  • #12 17 Paź 2014 20:19
    ontel44
    Poziom 10  

    potwierdzam świece, jak ciepło to zapalisz ,a czym zimniej to gorzej pali. Silnik jest z tego znany a koszty niewielkie w zależności od dojścia do świecy.To część eksploatacyjna i norma.

    0
  • #13 17 Paź 2014 20:30
    j-ms
    Poziom 6  

    ontel44 napisał:
    potwierdzam świece, jak ciepło to zapalisz ,a czym zimniej to gorzej pali. Silnik jest z tego znany a koszty niewielkie w zależności od dojścia do świecy.To część eksploatacyjna i norma.


    Dziekuje za podpowiedź, oczywiscie jutro wykrece i sprawdze jeszcze raz. Z tym problemem borykam sie od 3 lat. W sezonie przejsciowym ciężko zapala. W zimę pali z dotyku. Wiec wątpie ze to świece. Ale wykrece wszystkie cztery i sprawdze czy równo sie podgrzewają, bo czasu nie sprawdzalem. Świece są róznych producentów.
    W życiu bym nie pomyslał ze w aucie nagrzanym przy rozruchu włączają sie świece. Do tej pory mysałem ze swiece zaczynają grzać na krótko od temperatury 5 stopni i niżej.

    0
  • #14 17 Paź 2014 21:02
    tzok
    Moderator Samochody

    Uważaj, żeby nie ukręcić, nie trudno o to. Nie sprawdzaj też ich na krótko do akumulatora, bo to nie są świece 12V. Elektryczna pompa w zbiorniku się załącza?

    0
  • #15 17 Paź 2014 21:08
    j-ms
    Poziom 6  

    to podpowiedz jak sprawdza sie swiece?? ja podłączałem pod akumulator na krótko. Mierzyłem napiecie na przewodach i jest takie samo jak na akum, ok 12v i wiecej. Pompe słychać - ona podaje dobrze, sprawdzane

    0
  • #16 17 Paź 2014 21:51
    tzok
    Moderator Samochody

    Ok, moja pomyłka tam są na szczęście świece 11V, a nie 5V jak sądziłem (w Astrze J 1.3CDTI są takie). Najbezpieczniej mierzyć prąd cęgami na wkręconej świecy i zasilanej ze sterownika.

    0
  • #17 17 Paź 2014 22:43
    Darkdarkman
    Poziom 29  

    Jest prostsza sposób który zazwyczaj działa.
    Odłączyć przewody i poprzez żarówkę od kierunkowskazu podłączyć każdą świecę po kolei do plusa akumulatora.

    Sprawdza się wtedy bez wykręcania i innych kombinacji w sposób całkowicie bezpieczny dla świec na jakie napięcie by nie były.

    0
  • #18 18 Paź 2014 09:41
    j-ms
    Poziom 6  

    Darkdarkman napisał:
    Jest prostsza sposób który zazwyczaj działa.
    Odłączyć przewody i poprzez żarówkę od kierunkowskazu podłączyć każdą świecę po kolei do plusa akumulatora.

    Sprawdza się wtedy bez wykręcania i innych kombinacji w sposób całkowicie bezpieczny dla świec na jakie napięcie by nie były.


    A czy ta metoda jest napewno skuteczna?? Nie moze byc tak ze świeca będzie przewodzić prąd i równoczenie sie nie podgrzewać tak jak powinna?? czy taka próba jest wystarczająca??

    0
  • #19 18 Paź 2014 11:47
    Darkdarkman
    Poziom 29  

    Może tak być jeśli świeca ma zwarcie.
    Ale jeśli ma zwarcie to zazwyczaj lecą bezpieczniki.
    Wykręcanie świec niby trudne nie jest, ale znam parę osób, które zerwały gwint.
    A wtedy silnik do rozbiórki.

    0
  • #20 21 Paź 2014 09:26
    gregorxxx23
    Poziom 8  

    niewiem jak jest akurat w tym modelu ale np w vw złe odpalanie na ciepłym jest spowodowane złą dawką ,a na zimnym złym kątem ale tu zapewne jest cr ,kiedyś miałem taki przypadek w bmw że padnięty był regulator ciśnienia w pompie cr i miał problemy z odpalaniem ,no i musisz sprawdzić czy paliwo jest podawane na pompę wysokiego ciśnienia a dokładniej ciśnienie bo jak będzie za niskie to też będą cyrki

    0
  • #21 08 Lis 2014 15:20
    j-ms
    Poziom 6  

    bylem u znachora od diesli, posprawdzal wtryski, przelewy, stwiedził ze wszystko ok i nie wie dlaczego nie chce sie uruchomić...
    Zasugerowal ze moze byc cos z centralką(komputerem), bo pod wzgledem paliwowym wszystko ok....

    0
  • #22 09 Lis 2014 12:13
    gregorxxx23
    Poziom 8  

    a jak rozrusznik i akumulator sprawdzany lekko kręci

    0
  • #23 01 Gru 2014 20:47
    j-ms
    Poziom 6  

    Odświeżam temat, bo wciąż nie rozwiązałem problemu.
    Auto wróciło od miechanika i niestety problem sie powtarza. Auto ma trudności z odpaleniem na zimnym silniku w temperaturach od 0 do 8 stopni.
    Jak stoi całą noc a na dworze jest -4 to odpala bez najmniejszego problemu. Na ciepłym silniku dobrze odpala, jednak gdy sie silnik schłodzi to znów pojawia sie problem. Trzeba go zamrozić i ponownie zapala od strzała...
    Czy ktoś miał podobny problem??
    Moze to wina jakiegoś czujnika temperatury???? Chociaż na komputerze niby dobrze pokazuje...

    Dodano po 4 [minuty]:

    Aha... Chciałem wymienic rozrusznik na 1,8 kw valeo, ale niestety te mocniejsze są na 10 zębów, mój bosch (1,2 kw) jest na 9. Sprawdziłem dokładnie - nie produkują rozruszników do 1.3 cdti na 9 zębów o większej mocy niż 1,2 kw.
    To informacja dla osób które chcą ratować sie mocniejszymi rozrusznikami:(

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jeszcze wrzucę filmik z podobnym problemem do mojego
    https://www.youtube.com/watch?v=8jfJiFsLBNM

    0
  • #24 01 Gru 2014 23:09
    Darkdarkman
    Poziom 29  

    A sprawdziłeś w końcu te świecie?

    0