Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra 1.8 122KM Z18XE - Totalny brak mocy na niskich obrotach, potrafi zgasnąć

17 Paź 2014 12:57 2706 2
  • Poziom 22  
    Witam,
    mam na warsztacie Vectrę z silnikiem Z18XE 2003r, autko w trasie chodzi bez zarzutu, przebieg wygląda na oryginalny (120kkm). Jedynym mankamentem jest brak mocy podczas ruszania, dusi się wręcz. Nie ma tutaj znaczenia, czy silnik jest ciepły, czy zimny. Na biegu jałowym, najczęściej bezpośrednio po zatrzymaniu się spadają obroty poniżej 500obr/min, wtedy obroty są podbijane do ok 1000obr/min i znów spadają powoli do 500 - takie oscylacje potrafią wystąpić z 5 razy nawet zanim się ustabilizują na poziomie ok 700obr/min, czasem przy zejściu do 500obr/min potrafi zgasnąć. Przepustnica była czysta, została dokładnie wyczyszczona, kanały udrożnione. Przepływomierz był odłączany - w trybie awaryjnym, dokładnie te same objawy. Filtr powietrza wymieniony. Początkowo podejrzenie padło na pedał gazu, ponieważ na biegu jałowym silnik nie reaguje od samego dołu (po lekkim wciśnięciu pedału). Wartości rezystancji czytane z komputera zmieniają się płynnie - proporcjonalnie do kąta wciśnięcia pedału.
    Proszę kolegów o sugestie - może ktoś spotkał się z podobnym problemem w tym silniku.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Spróbowałbym jednak podmienić przepływomierz jeśli jest opcja gdzieś pożyczyć. Poza tym - z komputera zczytywana rezystancja pedału? Czy napięcie? Są dwa czujniki w pedale. Błędów oczywiście nie ma? Te sterowniki potrafią się psuć dość często - koło Gdańska jest kilka firm co je regenerują.
  • Poziom 22  
    No właśnie aktualnie nie mam opcji zapożyczenia takiego przepływomierza i podmiany. Ale dałem z tym spokój, jak po odpięciu go - zachowywał się dokładnie identycznie na wartościach domyślnych - to wyklucza problem z przepływomierzem. Błędów nie ma. Na komputerze można sczytać zarówno zmiany napięcia, jak i rezystancje - obydwie zmieniają się płynnie w całym zakresie i od dołu. No właśnie pozostaje już chyba tylko sterownik... Może komuś przyjdzie jeszcze do głowy co jeszcze można sprawdzić...?