Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scenic I lift 1.9dTi 2000r. - Dziwne syczenie zapowietrzony układ paliwowy

emoemo 17 Oct 2014 16:31 13089 12
  • #1
    emoemo
    Level 15  
    Witam serdecznie szukam wszędzie rozwiązania na mój problem z Renault Scenic I lift 1.9dTi 98KM silnik F9Q 736 rok 2000r. Pompa wtryskowa R803.
    Samochód nabyłem nie dawno wymieniłem z nim Zaczynając od oleju, rozrządu z pompą wody, czujnika temperatury, zaczęło robić się chłodniej i zaczął kręcić gorzej to wymieniłem świece żarowe były wszystkie przepalone, filtra paliwa był czarny i była galareta no i to nic nie pomogło i przy odpaleniu po nocy po dłuższym kręceniu zapali ale widać jak na przewodzie od zbiornika do filtra pokazują sie bąble powietrza wiec zacząłem szukać problemu z układem paliwowym zaklejając najpierw poxipolem lekko przetrą rurkę od filtra do pompy wtryskowej
    Scenic I lift 1.9dTi 2000r. - Dziwne syczenie zapowietrzony układ paliwowy
    po zaklejeniu nic nie pomogło wiec zacząłem szukać dalej i przy pompowaniu gruszą paliwa usłyszałem dziwne syczenie wydobywające się z pompy wtryskowej tak jak by syczało to pod pokrywą pompy ale po drodze wjechałem do mechanika zapytałem się czy to tak musi być powiedział mi że tak ale z mojego przeczucia nie powinno tak być, kolega z innego forum podpowiedział mi abym na szybko złączach powymieniał o ringi no to wiozłem się dziś za robotę ale trochę deszcz mi nie pozwalał na to ale udało sie wymieniłem 5 o ringów 4 na przewodzie od filtra paliwa do pompy miniaturki od strony filtra:
    Scenic I lift 1.9dTi 2000r. - Dziwne syczenie zapowietrzony układ paliwowy Scenic I lift 1.9dTi 2000r. - Dziwne syczenie zapowietrzony układ paliwowy
    od strony pompy:
    Scenic I lift 1.9dTi 2000r. - Dziwne syczenie zapowietrzony układ paliwowy
    a także zaworek ten od gruszki z szybko złączem:
    Scenic I lift 1.9dTi 2000r. - Dziwne syczenie zapowietrzony układ paliwowy
    na tym szybko złączu wymieniłem tylko jeden o ring gdyż było bardzo trudno go włożyć przy okazji sprawdziłem zaworek dmuchając bardzo mocno od strony szybko złącza (czyli od strony filtra trochę puszczał ten zaworek). Co do o ringów były w bardzo dobrym stanie i wydaje mi się że jutro również będzie ciężko kręcił wymieniłem również z nowej na starą uszczelkę na obudowie filtra paliwa. Sprawdziłem też takim prostym sposobem szybko złącza za pomocą pędzelka i piany i pompując gruszko nie było bąbli jedynie pod samochodem nie miałem dostępu do tego szybko złącza do zbiornika paliwa. nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale zawsze odpalając go rano na zimnym silniku walnie szarym dymem i zapach podobny jak w jelczu dodając ostro gazu też walnie ostro dymem.

    Nie wiem co może być skąd może zapowietrzać się czy to wina tego syczenia pod pompą, czy zaworki zwrotne np na pompie uszkodzony może ktoś miał podobny problem proszę o pomoc z góry serdecznie dziękuje

    Edycja 17.10.2014 godz 18:36
    Podpoiłem wszystkie przewody pod pompowałem gruszką paliwo odpaliłem samochód i po 10 minutach zaczęły znikać bąble powietrza ale jak zacząłem pompować gruszką zaczęły się pokazywać duże bąble na przewodzie od zbiornika do filtra czy to może być gruszka przetarta lub przetarty przewód od zbiornika paliwa do filtra??
  • #2
    DanRS
    Level 15  
    witam
    Czy po twojej wymianie rozrządu i filtrów palenie było takie samo na zimnym czy się pogorszyło dopiero jak temperatura spadła? Proponuje sprawdzić czy świece grzeją i jakie jest ciśnienie na cylindrach zimnego silnika. Przewód z poxiliną wymień na nowy.
  • #3
    emoemo
    Level 15  
    Dzięki za zainteresowanie po wymianie rozrządu palił dobrze ale temperatura była minimum 13°C teraz spada koło 2°C, świece grzeją bo są nowe kable sprawdziłem dochodzi napięcie do przewodów, jeśli chodzi o przewód paliwowy to nie był aż tak przetarty żeby go wymieniać na nowy sprawdzałem go wymieniłem w nim o ringi na nowe ciśnienia nie sprawdzałem bo nie mam czym ale gołym okiem widać że w układzie jest powietrze mam przezroczyste przewody paliwowe

    Po odstaniu kilku godzin około 8-10 trzeba kręcić długo i trzeba dodawać gaz.
  • #4
    DanRS
    Level 15  
    W silnikach dizlowskich podstawa to ciśnienie sprężania, co do paliwa to daj bezpośrednio z bańki na pompę zarówno zasilanie jak i powrót, odpowietrz układ i zostaw na noc a rano sprawdz, jeśli nie będzie poprawy to raczej coś z ciśnieniem.
  • #5
    emoemo
    Level 15  
    Witam
    Dziś odpalił mi najgorzej ale temperatura była koło 0°C przyczyna na pewno jest powietrze w układzie paliwowym bo przy odpalaniu były bardzo duże pęcherzyki powietrza oraz jak już odpali to też są duże pęcherzyki i co jakiś czas pokazuje się powietrze od strony zbiornika wtedy jak pracuje dość długo silnik
  • #6
    DanRS
    Level 15  
    Wydaje mi się że to nie jest wina powietrza, zrób tak jak pisałem wcześniej.
  • #7
    emoemo
    Level 15  
    DanRS wrote:
    daj bezpośrednio z bańki na pompę zarówno zasilanie jak i powrót, odpowietrz układ i zostaw na noc a rano sprawdź


    Jak podpiąć bańkę pod pompę wiem gdzie są przewody dojścia i powrót ale jak pod nie podłączyć bańkę i jak odpowietrzyć z tą bańką
  • #8
    DanRS
    Level 15  
    Wez sobie bańkę paliwa 5l, pod pompę podłącz gumowe węże zasilanie i powrót, drugie obydwa końce zanurz w paliwie. Kręć rozrusznikiem tylko z umiarem, jak zapali to daj mu chwile popracować, zgaś silnik i czekaj rana.
  • #9
    emoemo
    Level 15  
    Witam przepraszam że od dłuższego czasu nie odpisywałem ale samochód zaczął palić na dotyk na razie nie ma mrozów ale jak zaczną być dam znać czy nadal kręci dobrze dziękuje na razie wszystkim na wskazówki.
    Pozdrawiam serdecznie
  • #10
    zolltan
    Level 2  
    Witam. Poradziłes sobie z tym problemem? Bo u mnie jest to samo, ponadto zauważyłem wyciek ropy z jednego wtryskiwacza. Auto po wymiamie rozrządu i świec.
  • #11
    zolltan
    Level 2  
    Witam. Poradziłes sobie z tym problemem? Bo u mnie jest to samo, ponadto zauważyłem wyciek ropy z jednego wtryskiwacza. Auto po wymiamie rozrządu i świec.
  • #12
    emoemo
    Level 15  
    Witam samochód palił jak było -8 stopni, nie wiem co mu było wiem że u mnie to
    bez dodania lekkiego gazu nie zapali oraz bez dobrego akumulatora będzie ciężko kręcił długo i nie zapali, ja u siebie wymieniłem wszystkie o ringi na szybko złączach może coś trochę one dały ale nie jestem w 100% pewny że to one sprawdź tą obudowę filtra paliwa czy dobrze są dokręcone odpowietrzniki u mnie jeden był luźny i ja u siebie przeprosiłem starą uszczelkę filtra i trochę miałem luźne szybko złączkę na pompie dopchnąłem je i siedzi sztywno i jako tako pali bąble powietrza mam przez chwile ale wiem że wtryskiwacze mam do naprawy bo ma trochę już samochód przejechane a te silniki po 150tyś chcą naprawy tych wtryskiwaczy czytałem że nie raz przyczyną złego zapalania jest rozrusznik wydaje się że kreci dobrze ale może być uszkodzony u ciebie może być źle ustawiona pompa wtryskowa jak rok temu dobrze ci kręcił w zimę a po wymianie pali gorzej to może być źle ustawiona sprawdź czy do wtyczek od świec żarowych dochodzi napięcie sprawdź jakąś kontrolką może urwany kabel nie ma styku lub automat od świec nie grzeje, jak odpalasz dymi ci chodzi równo?
  • #13
    uswto
    Level 18  
    emoemo wrote:
    może być źle ustawiona pompa wtryskowa
    tak