Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pilarka spalinowa Dolmar - Nie odpala.

EMC1987 17 Paź 2014 17:06 3735 21
  • #1 17 Paź 2014 17:06
    EMC1987
    Poziom 5  

    Witam. Posiadam piłę Dolmar, która nie odpala, a mianowicie:
    piła przez kilka lat leżała oblepiona trocinami i zanieczyszczona olejem. W tym tygodniu postanowiłem dać jej drugie życie (zaznaczam że wcześniej nie należała do mnie i nie wiem co w niej siedzi), rozkręciłem ją i to co zobaczyłem w środku zostawię dla siebie (cały dzień zajęło mi czyszczenie tego cudeńka). Po wykręceniu gaźnika i jego wyczyszczeniu sprawdziłem stan cylindra tłoka i pierścienia, nie posiada znaczących rys, jedyne co mnie niepokoi to wydaje mi się że pierścień tłoka ma za duży luz (zaznaczam, że sprężanie też nie powala), ale mimo to skręciłem całość i o dziwo piła odpaliła za pierwszym razem (nie wiem ile lat stała nieużywana i dlaczego nie było świecy prowadnicy łańcucha). Po wyłączeniu jej do tej pory się nie odezwała.

    Czy to było jej ostatnie tchnienie?
    Proszę o pomoc w temacie.

    0 21
  • #2 17 Paź 2014 17:34
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Iskra jest?

    Wlej troszkę paliwa bezpośrednio do cylindra i spróbuj odpalić.

    1
  • #3 17 Paź 2014 20:05
    EMC1987
    Poziom 5  

    iskra jest a paliwo wlewalem i dalej nic
    martwi mnie tak slaba kompresja .szukalem zestawu uszczelek ale nie moge znalezc do tego modelu.
    zauwazylem dzisiaj ze wylewa mi sie paliwo wymienilem wężyk i nasunelo mi sie pytanie czy moze przyczyna tego wszystkiego jest to ze cos jest nieszczelne i jakies lewe powietrze dostaje

    0
  • #4 17 Paź 2014 21:14
    shinto
    Poziom 18  

    Witaj.Pierścienie do tego cudeńka dostaniesz raczej bez problemu.Mnie zmartwiłyby raczej te nieznaczące rysy na cylindrze i tłoku.Głównie z powodu obrotów tego silnika..ale może?Wymiana pierścieni może pomóc choć niekoniecznie.,Na pewno sprawdź czy piła nie zasysa lewego powietrza uszczelniaczami.Uszczelki silnika daj nowe,poszukaj w necie.Na pewno daj nowy filtr paliwa,przewody paliwowe,membrany gaźnika.Gaźnik dobrze wymyj czystą benzyną.Do mycia musisz wykręcić śruby regulacji obrotów.Bez tego to będzie jak odwrócenie brudnej koszuli na lewą stronę żeby była czysta..Silnik składaj nie na czerwony silikon ale np.pastę dirko.To tyle.

    0
  • #5 18 Paź 2014 06:59
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jeżeli silnik nie odpala po wlaniu paliwa do cylindra to trzeba sprawdzić sprężanie, klin koła magnesowego oraz świecę to, że jest iskra przy odkręconej świecy wcale nie oznacza, że musi być też w cylindrze.

    Widzę, że znowu wymiana uszczelniaczy się szykuje. :D

    0
  • #6 18 Paź 2014 09:03
    EMC1987
    Poziom 5  

    shinto czyli odwróciłem koszule :) a jak pozniej mam ustawić gaźnik? filtr paliwa jest do wymiany , wężyk paliwa dałem inny ,uszczelki do gaźnika znalazłem takie jak miałem z walbro, mam tylko kłopot z innymi uszczelkami bo nie mogę znaleźć do dolmar 111 jeśli ktoś sie spotkał z tymi uszczelkami proszę o link do strony bo mam problem z ich znalezieniem.a o paście dirko juz czytałem i wiem żeby dać sobie spokój z silikonami

    Dodano po 6 [minuty]:

    Rycho T a jak sprawdza sie sprężanie bo przyznam się że nie bardzo sie na tym znam , jest to pierwsza piła ktora chce naprawic .

    0
  • #7 18 Paź 2014 09:14
    shinto
    Poziom 18  

    Witaj.Więc wrzuć ją dziś do pralki..:-)Dobrze że trochę poczucia humoru ci zostało.:-)Podaj typ gaźnika,Walbro produkuje ich wiele.A co do uszczelniaczy..wcale nie muszą być wymieniane.Wiem tylko że bardzo często padają,zwłaszcza ten od strony sprzęgła.Dolmar to tak naprawdę Makita,więc szukaj pod tym hasłem.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Statystycznie..70 procent uszkodzeń silnika w pilarce to wina nieszczelności..Przynajmniej w tych pilarkach które ja robiłem.Więc na pewno warto,przynajmniej to sprawdzić bo chyba warto?

    0
  • #8 18 Paź 2014 09:25
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Sprężanie sprawdza się manometrem wkręconym w miejsce świecy, powinno być minimum 6 atm..
    Które uszczelki masz na myśli?

    Z tymi gaźnikami są wieczne problemy, tak samo jak w Stihlu MS181.

    0
  • #9 18 Paź 2014 16:34
    EMC1987
    Poziom 5  

    chodzi mi o uszczelke ktora znajduje sie miedzy dwiema polowkami tam gdzie jest mocowany tłok.
    a czy zamiast tej uszczelki wystarczy sama pasta dirko?
    jutro podam model gaxnika jesli bedzie na nim pisac i rzuce pare zdjec

    0
  • #10 18 Paź 2014 17:05
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Uszczelka musi być, wytnij z jakiegoś twardego kartonu.

    0
  • #11 18 Paź 2014 17:10
    EMC1987
    Poziom 5  

    gaźnik walbro wt61 Pilarka spalinowa Dolmar - Nie odpala.
    na cylindrze widać że uszczelka nie trzymała bo jest okopcony z jednej strony Pilarka spalinowa Dolmar - Nie odpala.
    a to jeszcze zdjęcie tłoka prawdopodobnie nie bede wymieniał samego pierscienia tylko caly tlok Pilarka spalinowa Dolmar - Nie odpala.

    0
  • #13 18 Paź 2014 17:46
    shinto
    Poziom 18  

    Membrany do twego gaźnika powinieneś kupić bez problemu.To zestaw membran Walbro o oznaczeniu D10VAT.Są raczej bezproblemowo dostępne,niemal w kaźdym sklepie.Tłok powinien jeszcze długo posłużyć..chyba że ma długie i głębokie rysy na bocznej powierzchni które na tym zdjęciu są niewidoczne..ale wtedy są też na gładzi cylindra i trzeba zastanowić się nad wymianą kompletu.

    0
  • #14 19 Paź 2014 08:53
    EMC1987
    Poziom 5  

    nie ma dużych rys wiec moze tlok zostanie ? na poczatku myslalem o jego wymianie bo ma luzy a mozna kupic sam sworzen bo to chyba przez niego sa te luzy?
    cylinder w srodku tez nie ma jakichs duzych rys jest tylko okopcony bede go musial jakos wyczyscic w srodku i zobacze wtedy

    0
  • #15 19 Paź 2014 09:36
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Piszesz bardzo enigmatycznie, jakieś luzy, jakieś rysy, w ten sposób do niczego nie dojdziemy, trudno.

    0
  • #16 19 Paź 2014 21:53
    shinto
    Poziom 18  

    Witaj.Rysy na tłoku i cylindrze spróbuj wygładzić drobnym papierem ściernym jeśli faktycznie nie są głębokie..ale to pojęcie względne jeśli chodzi o pilarkę.Pamiętaj że masz do czynienia z silnikiem który pracuje z ponad 10 tys.obrotów na minutę i tutaj są trochę inne rygory.W innym wypadku cylinder i tłok do wymiany.Na pewno wymień pierścienie,choć też niekoniecznie muszą pomóc.Cylinder jest na pewno wytarty w owal,więc nowe pierścienie mogą pogorszyć sprężanie.Sworzeń wymień razem z łożyskami,zabezpieczeniami..Z tego co piszesz ta pilarka to trup.Przygotuj się na spore koszta jeśli chcesz ją uruchomić.

    1
  • #17 20 Paź 2014 05:19
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    shinto napisał:
    Cylinder jest na pewno wytarty w owal,więc nowe pierścienie mogą pogorszyć sprężanie.


    To nie kosiarka czterosuwowa z nieutwardzanym cylindrem.

    Kolego EMC1987 daj zdjęcia tego tłoka z boku i cylindra w środku, w miarę dokładne i ostre a wszystko będzie wiadomo.

    1
  • #18 02 Mar 2015 20:53
    EMC1987
    Poziom 5  

    Witajcie .Przepraszam za długą nieobecność .
    Wracajac do pilarki Sachs Dolmar, wkońcu miałem czas na naprawę.jedeń dzień pracy przy niej zakończył temat a koszt naprawy wyniósł mnie 20 zł .....tak tyle dałem za pierścień. Po założeniu pierścienia poszła w ruch pasta dirko zamiast starej uszczelki pod cylindrem resztę uszczelek dałem bez pasty same uszczelki które wyciąłem. Następnie problem był w gaźniku -nie podawał paliwa . Z pomocą kolegi usterka została usunięta (wymiana membrany). Po regulacji gaźnika piła działa i czeka na prowadnice i pytanie do was jaką kupić skoro nie wiem jaki to model piły i ile ma koni (napisy są starte jest to piła z 1987 roku Sachs Dolmar) nie wiem też a chciałbym wiedzieć ile może mieć koni bo jej dźwięk jest piękny.
    Pozdrawiam

    1
  • #19 02 Mar 2015 21:44
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Daj zdjęcie pilarki.

    0
  • #20 03 Mar 2015 09:50
    EMC1987
    Poziom 5  

    Witajcie a oto zdjęcia :
    Pilarka spalinowa Dolmar - Nie odpala. Pilarka spalinowa Dolmar - Nie odpala. Pilarka spalinowa Dolmar - Nie odpala. Pilarka spalinowa Dolmar - Nie odpala. Pilarka spalinowa Dolmar - Nie odpala. Pilarka spalinowa Dolmar - Nie odpala. Pilarka spalinowa Dolmar - Nie odpala.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Wracając do tematu :
    Wiem ,że piła to Sachs Dolmar z 1987 r. ,pierścień ma 40x1.5 mm.
    Chciałbym wiedziec jaki to model piły , ile ma koni, jaką mieszankę lać ,jaką długość prowadnicy do niej założyć?
    Prosze o pomoc i z góry dziękuje .

    0
  • Pomocny post
    #21 03 Mar 2015 10:11
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To jest Dolmar 110.
    Zaczęto ją produkować w 1985 roku.
    Moc 2.3kW czyli 3.13KM
    Mieszanka 40:1
    Prowadnica 38cm, maksymalnie 45cm.

    2
  • #22 03 Mar 2015 14:34
    EMC1987
    Poziom 5  

    Dziękuje bardzo . Temat mozna zamknąć. Dziekuje i pozdrawiam

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo