Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Olej w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzenia a4 b5 1.9tdi AFN twardy wąż

17 Paź 2014 19:17 3504 14
  • Poziom 6  
    Witam dzisiaj zauważyłem ślady oleju w płynie chłodzenia zrobiłem jakieś 50 km zaczęła świecić się kontrolka od układu chłodzenia i zatrzymałem się następnie patrzę i widzę cały czarny zbiornik od oleju oraz twarde węże. Odkrecilem i był taki kisiel w zbiorniku i to samo w silniku. Wiec myślę że to uszczelka pod głowicą. Podpowiedzcie Panowie jak się za to zabrać jakie będą koszta tego i czy sam bym to zrobił jak mam trochę pojęcia o mechanice. Z góry dzięki za odpowiedzi.
  • Poziom 28  
    Wygląda na uszczelkę. Ważna jest kolejność odkręcania i dokręcania głowicy. Dodatkowo potrzebny jest klucz dynamometryczny. Lepiej zleć to fachowcom.
  • Poziom 12  
    WITEK1952 napisał:
    Ważna jest kolejność odkręcania i dokręcania głowicy

    Tia...,akurat...Możesz odkręcić jak Ci się podoba ,ale dokręcenie jest bardzo ważne ( kolejność i siła )
  • Poziom 27  
    anielski123 napisał:
    Możesz odkręcić jak Ci się podoba ,ale dokręcenie jest bardzo ważne ( kolejność i siła )

    Uzupełniając tylko: Na opakowaniu masz dodatkowo napisane, w jakiej kolejności, jak i ile dokręcać. Jak masz trochę pojęcia, to dasz radę. To czysta mechanika. Najważniejsze to zachować czystość miejsca pracy, pospuszczać płyn i olej, i dobrze oczyścić blok i głowicę przed złożeniem.
    WITEK1952 napisał:
    Lepiej zleć to fachowcom.

    Jego auto i jego pieniądze. Skoro chce to zrobić sam i się czegoś nauczyć, to trzeba mu pomóc.
  • Poziom 10  
    demontaż głowicy i trzeba dać głowicę do sprawdzenia (czy nie ma pęknięć wewnątrz kanałów, no i do splanowania powierzchni + uszczelnienie zaworów) nowa uszczelka no i rozrząd. Duże koszty, ale jak chcesz pojeździć to warto to zrobić solidnie.
  • Poziom 34  
    Kolego mógł się też rozszczelnić wymiennik ciepła , takie same objawy.
  • Moderator Samochody
    anielski123 napisał:
    Możesz odkręcić jak Ci się podoba

    Nie prawda! Głowica może się wykrzywić przy nieprawidłowym odkręcaniu.
    ontel44 napisał:
    do splanowania powierzchni

    Tych głowic się nie planuje, jak krzywa to w złom.
  • Poziom 10  
    potwierdź te info w zakładzie naprawy głowic i co oni radzą jako fachowcy?
  • Poziom 12  
    ociz napisał:
    Nie prawda! Głowica może się wykrzywić przy nieprawidłowym odkręcaniu.

    Pierwsze słyszę :) raczej można ją uszkodzić przy nieprawidłowym dokręcaniu ( skrzywić) dlatego się planuje.

    ociz napisał:
    Tych głowic się nie planuje, jak krzywa to w złom.


    hehe ...czyli wszyscy zakładają nowe???? gdy wymieniają uszczelki...
    Wytłumacz swoją teorię dlaczego na złom...
  • Poziom 29  
    Przy nieprawidłowym odkręcaniu też może dojść do deformacji.
  • Poziom 28  
    W większości współczesnych silników planowanie głowicy jest niemożliwe bo nie ma z czego zebrać. Za płytko są gniazda zaworowe. Anielski 123 Twoje teorie zaowocują nieprzewidzianymi kosztami ale jak zauważył Common Rail jego auto i jego pieniądze ale Ty się do tego nie przyczyniaj.
  • Poziom 12  
    WITEK1952 napisał:
    W większości współczesnych silników planowanie głowicy jest niemożliwe

    Współczesne z 98 r...buhahahaha...Współczesne,to ja rozumiem ( przynajmniej) z 2010,a nie starego klamota -16-to letniego...Dobra...już milknę....Niech kupi nową głowicę,ale niech pisze do kolegów z zachodu,by mu przysłali.Pozdrawiam. :)

    Moderowany przez ociz:

    Niby po co nowa głowica? Jak nie została ekstremalnie przegrzana lub uszkodzona przez "naprawiacza" to nie będzie trzeba nic przy niej robić. Poza oczywiście dokładnym sprawdzeniem przez fachowca.

  • Moderator Samochody
    anielski123 napisał:
    Pierwsze słyszę raczej można ją uszkodzić przy nieprawidłowym dokręcaniu ( skrzywić) dlatego się planuje.


    Oczytany chłopie jesteś, ale praktyki zero.

    Co za różnica czy dokręcasz czy odkręcasz, jeśli robisz to w nie odpowiedniej kolejności to tak samo spieprzysz jak byś dokręcał w nieodpowiedniej kolejności, bo śruba obok dalej trzyma, chyba że odkręcasz wszystkie w jednym momencie...

    Dodano po 1 [minuty]:

    WITEK1952 napisał:
    W większości współczesnych silników planowanie głowicy jest niemożliwe bo nie ma z czego zebrać. Za płytko są gniazda zaworowe.


    Z tym akurat fachowcy sobie radzą, gniazda frezują a zawory skracają, tylko inne pieniądze za taką głowice.
  • Poziom 6  
    Panowie a jak myślicie w jakich granicach cenowych zrobię to ? Rozrząd ostatnio wymieniałem dosłownie 3 tyg temu to już nie będę go wymieniał tak myślę. Czyli jest mi potrzebne uszczelka pod głowice płyny olej i płyn chłodniczy i coś będzie jeszcze potrzebne? A no i planowanie głowicy .
  • Poziom 27  
    alawans napisał:
    Rozrząd ostatnio wymieniałem dosłownie 3 tyg temu to już nie będę go wymieniał tak myślę.

    Paska raz naciągniętego nie wolno zakładać drugi raz, bo pęknie.
    alawans napisał:
    Czyli jest mi potrzebne uszczelka pod głowice płyny olej i płyn chłodniczy i coś będzie jeszcze potrzebne?

    Dynamometr i nowe sruby.
    Oddaj głowicę do sprawdzenia, może się okazać, ze tylko uszczelka puściła i nie trzeba nic więcej robić.