Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie wyłącznika do silnika trójfazowego

17 Paź 2014 20:37 16647 14
  • Poziom 11  
    Witam,
    Robię piłę do drewna i mam problem z podłączeniem wyłącznika elektromagnetycznego do silnika.
    Wyłącznik: http://promotorpolska.com/sklep/wylaczniki-elektromagnetyczne/192-wylacznik-koa1t-zestaw.html
    Silnik: http://promotorpolska.com/sklep/silniki-trojfazowe-3000-obrotow/89-ms-90-l-2-2.html
    Silnik podłączam w gwiazdę.
    Fazy L1, L2, L3 podłączone do W1, V1, U1, uziemienie podłączone do obudowy.
    Nie wiem gdzie podłączyć przewód neutralny N.
    W silniku jest jeszcze kostka w dwoma czarnymi przewodami, ale nie chcę niczego spalić, dlatego wolę zapytać.

    Podłączenie wyłącznika do silnika trójfazowego

    Pozdrawiam,
    Jarek
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Przepłaciłeś kolego trochę ja kupiłem wczoraj włocznik 0-1 (20A) do silnika 4kw za włacznik w kastoramie zapłaciłem 20 zł bo jest promocja z powodu końca seri czy cos takiego a za silnik zapłacilem 350 plus i przesyłka 70 zł i też robię piłe z pochyłem piły i wuzkiem bocznym ale to nic przejdźmy do rzeczy ten kabel (n) to jest dodatkowe uziemienie używane w nowych instalacjach (w starych się nie stosowalo ) a te dwa kable (kostka) to do jakiegoś temperaturomierza (zapomniałem jak to się dokladnie nazywa ) aby się silnik nie przegrzał ale nie musisz tego podłaczać chociaz lepiej było by to zakupić

    Drodzy koledzy jeżeli coś pomyliłem to poprawcie z zawodu nie jestem elektrykiem tylko stolarzem

    Moderowany przez Akrzy74:

    Wcale nie przepłacił, bo JaroooBDG kupił wyłącznik elektromagnetyczny (i słusznie!) a Ty kupiłeś jakiś (nie wiadomo co) "wlacznik"- takie coś nie istnieje! Piła z "wuzkiem" bocznym wyjdzie Ci bokiem, bo wózki tak mają do siebie- że albo wychodzą bokiem albo przodem- prosto do słownika.
    Przypominam, że zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych- na tym forum nie ma aprobaty na zdziczałą polszczyznę!

  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    Tylko, że mój włącznik jest elektromagnetyczny - po wyłączeniu i ponownym włączeniu zasilania, np. gdy wywali bezpiecznik, moja piła sama się nie włączy i nie poucina komuś rąk.
  • Pomocny post
    Spec od Falowników
    Nie przepłaciłeś, ten wyłącznik elektromagnetyczny spełnia najnowsze unijne i chińskie normy. Niebieskiego się do silnika nie podłącza.
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Te dwa przewody dodatkowe powinieneś podłączyć do cewki stycznika : Jeden do A1, drugi do L1, A2 stycznika do N. Jest to tzw termokontakt i rozłączy zasilanie jeśli silnik będzie zbyt ciepły. W przypadku uszkodzenia silnika na gwarancji, bez podłączonego termokontaktu najczęściej odrzucają reklamację.
  • Poziom 9  
    chodzi ci oto że jak zgaśnie światło to piła nadał bedzie
    Działać i nie utnie lub pokaleczy palców dobre :-D

    Moderowany przez Akrzy74:

    Bardzo dobre! - Udzielam ostrzeżenia- to jest forum dla poważnych i rozsądnych ludzi! I zgaszono szelmowski uśmiech...

  • Poziom 10  
    Poprawka.
    Te dwa czarne przewody podłączasz w Twoim wypadku do styków wyłącznika KOA1, prawdopodobnie teraz jest zwora, albo przerwa. Styki TK. Więcej trudno mi napisać, gdyż link odnosi się do jednofazowego wyłącznika
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    bonanza napisał:
    Niebieskiego się do silnika nie podłącza

    Dziękuję, czyli zostawiam tak jak mam podłączone obecnie.

    mailover napisał:
    Te dwa przewody dodatkowe powinieneś podłączyć do cewki stycznika : Jeden do A1, drugi do L1, A2 stycznika do N. Jest to tzw termokontakt i rozłączy zasilanie jeśli silnik będzie zbyt ciepły.

    Znalazłem jeden schemat który by pasował do Twojego opisu.

    mailover napisał:
    Te dwa czarne przewody podłączasz w Twoim wypadku do styków wyłącznika

    Jednakże przewód od włącznika do silnika jest 5 żyłowy - L1, L2, L3, PE, N - brakuje jednej żyły.

    Podsumowując zrobię tak jak napisał kolega bonanza.
    Dziękuję i pozdrawiam,
    Jarek
  • Poziom 11  
    Witam,
    Wyłącznik elektromagnetyczny nie pracuje poprawnie - żeby silnik pracował muszę cały czas trzymać przyciśnięty zielony przycisk. Po jego puszczeniu silnik wyłącza się.
    Podłączyć silnik musiałem inaczej bo przedłużacz który mam jest 4 żyłowy, więc przewód neutralny dałem na obudowę, bo bez zera włącznik elektromagnetyczny chyba by nie zadziałał.

    Informacja o wyłączniku
    Cytat:
    WYŁĄCZNIK DO SILNIKA TRÓJFAZOWEGO Z KABLEM
    Informacje dodatkowe:
    Napięcie znamionowe: 400V
    Prąd znamionowy: 12,0A
    Stopięń ochrony: IP 54
    Wyłącznik posiada wbudowany przekaźnik, który wyłącza silnik gdy spada lub brakuje napięcia. Zabezpiecza przed samoczynnym ponownym załączeniem silnika. Może współpracować z czujnikiem termicznym wbudowanym w uzwojenie silnika, wyłączając silnik w przypadku przekroczenia dopuszczalnej temperatury uzwojenia.


    Podłączenie fabryczne, nic nie przerabiałem
    Podłączenie wyłącznika do silnika trójfazowego Podłączenie wyłącznika do silnika trójfazowego Podłączenie wyłącznika do silnika trójfazowego Podłączenie wyłącznika do silnika trójfazowego

    Pozdrawiam,
    Jarek
  • Poziom 2  
    Witam, niebieski kabelek jest to zasilanie elektrowylacznika, aby wszystko dzialalo O.K, nalezy podlaczyc go do tajemniczej kostki na czarnych kabelkach ( dowolnie, lewa lub prawa czesc kostki ), a nastepnie zrobic mostek miedzy kostka a dowolnym zaciskiem ze zmostkowanego szeregu ( druga czesc kostki - dowolny zacisk ze zmostkowanego szeregu ) .

    Pozdrawiam.
  • Warunkowo odblokowany
    Do jasnej ciasnej anielki te dwa przewody czarne w silniku to nie jakiś tam termokontakt czy jakaś zwora jak pisze mailover tylko TERMIK. Jak się nie znasz to nie pisz głupot.Nauczmy się nazywać rzeczy po imieniu. To bimetaliczny element który w określonej temperaturze odkształca styki przerywając obwód. Możesz sobie je podłączyć do wyłącznika jako zabezpieczenie przed przegrzaniem. Możesz nawet równolegle do termika wstawić neonówkę lub diode led 230V jako kontrolkę przegrzania żebyś nie panikował kiedy maszyna nagle stanie. Pozdrawiam.
  • Poziom 22  
    JaroooBDG napisał:
    Podłączyć silnik musiałem inaczej bo przedłużacz który mam jest 4 żyłowy, więc przewód neutralny dałem na obudowę

    Podaj czy Twoja sieć posiada wyłącznik różnicowo prądowy. W tym przedłużaczu, który stosujesz to masz trzy fazy L1, L2, L3 a ten czwarty przewód to jaki (N - niebieski czy PE - żółtozielony) i gdzie jest połączony w gnieździe zasilającym?

    Dodano po 3 [minuty]:

    cooltygrysek napisał:
    Nauczmy się nazywać rzeczy po imieniu.
    Prawda.
    cooltygrysek napisał:
    żebyś nie panikował kiedy maszyna nagle stanie.

    Zgodnie z powyższą uwagą maszyna to się zatrzymuje a staje co innego chociaż nie zawsze.
  • Poziom 2  
    Witam ponownie,
    jezeli chodzi o ten konkretny przyklad podlaczenia elektrowylacznika do silnika ( jak na pierwszym zdjeciu, w pierwszym poscie ), to czy w sieci jest wylacznik roznicowy czy nie, to nie ma znaczenia, a dlaczego? Wlasnie dlatego ze konkretnie w tym elektrowylaczniku KOA1T-zestaw, wtyczka owszem jest piecio bolcowa, ale przewod miedzy ta wlasnie wtyczka a elektrowylacznikiem jest 4x1,5mm ( 3x faza i 1 masa ). a miedzy elektrowylacznikiem a silnikiem 5x1,5mm. czyli 3x faza, 1 masa ( żółtozielony) i 1 ( niebieski ) ale nie jest to N-neutralny, lecz jest to zasilenie elektrowylacznika. Jezeli nie podlaczymy tego zasilania, to jak ktos wczesniej napisal, trzeba caly czas trzymac zielony przycisk aby silnik pracowal. Zasilanie to podpinamy pod "termik" ( czli kostke na czarnych kabelkach ) jak pisalem wczesniej.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 22  
    Wynika z tego, że ten KOA1T to chyba nieporozumienie bo nie zapewnia żadnego zabezpieczenia użytkownika. Brak jest przewodu PE - żółtozielonego od gniazda zasilającego do silnika.
    Z Twojego opisu wynika, że w przypadku braku w silniku wyłącznika termicznego przewody niebieski i żółtozielony należy połączyć ze sobą i stycznik w KOA1T będzie zasilany i będzie podtrzymanie jego załączenia. Jako, że Twój silnik posiada wyłącznik termiczny to powinieneś połączyć przewody niebieski i żółtozielony do kostki tego wyłącznika na silniku.
    Ale po takim podłączeniu co podkreślam nie będzie zabezpieczenia przeciwporażeniowego.
    W załączonym linku
    JaroooBDG napisał:
    faktycznie jest opis wyłącznika jednofazowego, który posiada poprawne zabezpieczenie przewodem PE - żółtozielonym od zasilania do silnika.
  • Poziom 22  
    Zapytaj sprzedającego jak masz to podłączyć.