Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Corolla E12 - Szarpanie - skrzynia półautomat

17 Paź 2014 21:36 4431 10
  • Poziom 9  
    Witam. Posiadam E12 1,4 D4D ze skrzynią półautomatyczną (tzn działa jak normalny automat tylko ma zwykłą skrzynie 5 biegową z dołożonym modułem który sam przełącza biegi). Od pewnego czasu zaczęła mi dosyc mocno szarpac przy zmianie biegów szczególnie przy zmianie z 1 na 2 i z 2 na 3 (przy niskich obrotach szarpnięcia są znacznie silniejsze), odczuwalne są też spore szarpnięcia przy redukowaniu na tych biegach przy niskich obrotach. Czasami też przy cofaniu na wstecznym jest ciężko płynnie ruszyc - rusza zaczynając od dużego szarpnięcia lecz nie jest to powtarzalne. Orientuje się może ktoś czego to jest wina: kończącego się sprzęgła, modułu zmieniającego biegi bądź czegoś jeszcze innego??
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Robiłeś kalibrację sprzęgła? Producent zaleca przy każdej wymianie oleju :D Możesz spróbować teraz zrobić, ale efektem może być pogorszenie szarpania. Jeśli układ nie blokuje się elektronicznie, to niestety kpl. sprzęgła do wymiany. I teraz najważniejsze, twoje sprzęgło nie jest zamienne ze normalnej skrzyni biegów. Kalibrację dobrze robi Launch.
  • Poziom 9  
    Nie robiłem kalibracji, oleju też nie zmieniałem. Jest taka możliwośc że sama by sie rozkalibrowała? jaki jest koszt takiej kalibracji? A jeżeli sprzęgło jest do wymiany to nie powinno się ślizgac jak w manualu?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Koszt zależny od warsztatu, rozkalibrowanie następuje na skutek zużycia. Tu nie wystąpi graniczne zużycie,czyli poślizg gdyż nastawnik ląduje poza zakresem działania. Pomimo konwencjonalnej budowy, steruje tym elektronika, więc analogie do klasycznego układu są nie trafione.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Kalibracja wychodzi najlepiej oryginalnym testerem, jeśli nie będzie efektu to albo sprzęgło albo siłownik do wymiany. A nawiasem MMT to porażka
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    To element, który steruje dociskiem sprzęgła za Ciebie, często awaryjny.
  • Poziom 9  
    Witam.Byłem dzisiaj u "magika" od Toyotek. Po diagnozie komputerowej i teście siłownika stwierdził że silniczek w siłowniku nie daje już rady. Sprzęgło się nie ślizga wiec polecił mi kupno nowego ulepszonego silniczka w serwisie za ok 600 zł i że może mi go wymienic, dokonując odrazu przeglądu (czyszczenia o smarowania) całego siłownika. Powiedział że mi nie skalibruje skrzyni, gdyż jeżeli jest coś innego uszkodzonego to przy kalibracji jak jakieś ząbki się źle ułożą to moge nie wyjechac od niego z warsztatu. Także nie zostaje mi nic innego niż się na niego powierzyc :)
  • Poziom 11  
    stawiam na sprzeglo ze juz sie konczy i wystarczy ustawic silownik troszke bliżej i na 2000 do 5000 km bedzie spokój zalezy jak jezdzisz
  • Poziom 15  
    Ustawienie siłownika do zużytej tarczy kończy się jej całkowitym spalaniem, nie polecam.