Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] DAF lf 45 220 - CR dzwonią wtryski

18 Paź 2014 12:59 2904 11
  • Poziom 10  
    Po wymianie wtrysków na regenerowane 3 fazą dzwonią wtryski.Dzieje się tak dopóki nie złapie trochę temperatury.Jak jest cieplejszy metaliczny stuk dzwonienia prawie całkowicie ustępuje.Miał ktoś taki przypadek, co może być powodem?

    Dodano po 23 [minuty]:

    Siłę ma, pod góry wchodzi lepiej jak wcześniej, pali 1l więcej, równiutko chodzi na wolnych obrotach.Niepokojące są tylko te metaliczne stuki na zimnym silniku.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 15  
    Nie bój się.
    Silnik w Dafa ma specyficzny dźwięk pracy.
    Jeśli nie ma błędów, wszystko są prawdopodobnie w porządku.
    Jeśli masz wątpliwości, to diagnostyka...
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 10  
    błędów nie ma żadnych.Nawet jak padł wtrysk błędu nie pokazywał.Teraz wszystkie wtryski są zregenerowane 3 fazą (czyli jak fabrycznie nowe) i trochę dźwięczą jak jest zimny.Wystarczy że temperatura dojdzie do ćwiartki i już jest cisza.Dziwi mnie jeszcze to że nie ma teraz różnicy czy jedzie się wolno czy szybko czy z ładunkiem czy na pusto zawsze pali 1 litr więcej niż wcześniej.Kiedyś była różnica 1 -1,5 jak się chciało pooszczędzać.
    Kolega miał podobnie w ivecu.Też mu dźwieczały i dużo palił po wymianie wtrysków.Wymienił zawór m-propa na pompie i spalanie się poprawiło.Tylko że u niego nie było różnicy czy ciepły czy zimny, cały czas dźwięczały.
  • Poziom 15  
    No to do diagnostyki. Chociaz nie wiem, czym zobaczysz M-Prop na Dafie Lf.
    A wedlug mnie to wszystko dobrze.
  • Poziom 10  
    następna trasa zrobiona.Stukają dalej i spalanie wyszło koszmarnie duże.3l więcej niż zawsze.
    cała historia z wtryskami wyglądała następująco. Padły w drodze zjechałem do serwisu wymienili 3 szt na nowe.Chwilę pojeździłem spalanie było dobre ale jeszcze trochę dzwoniły wyjąłem 3 pozostałe i oddałem do regeneracji.Po regeneracji dzwonią trochę głośniej i spalanie wysokie tam gdzie wcześniej było 18 teraz jest 20 tam gdzie 19 teraz jest 23. Nie chce mi się wierzyć w to że regeneracja marna bo po niej na przyrządach wtryski mają wyniki jak fabrycznie nowe.
    Gdzie on liczy to paliwo ile pali?Może rurki doprawadzające paliwo do wtrysku zbyt lekko dokręciłem i jest ubytek ciśnienia na listwie?Czy może taki powód?Chociaż starałem się dość mocno je dokręcić.Może sprawdzić ile paliwa wypływa z głowicy?
  • Poziom 10  
    Pacjent chyba odratowany.Wymieniony zawór w pompie ale najciekawsze jest to że lekko poluzowały się rurki doprowadzające paliwko do wtrysków.I to na 5 cylindrach.Wchodzi w obroty teraz tak jak powinno być.Zobaczymy jakie będzie teraz spalanko.
  • Specjalista - DAF Trucks
    Sprawdż te nakręteczki do rureczek w głowiczce czy są dokręcone momęcikiem równe 50 Nm.Jeżeli są dokręcone mniejszym momencikiem do paliwko wycieka do kanalika przelewowego w głowiczce i silniczek traci ciśnienie paliwka Natomiast jak przeholujesz z dokręceniem nakręteczek to rureczki ciśnieniowe wygną (czytaj: nieodwracalnie uszkodzą) wtryskiwacze.Te nakręteczki o ile pamiętam są na nasadeczkę 24mm.
  • Poziom 10  
    Trochę lepiej ,lepsza moc przy ruszenia ,pali trochę mniej ale jeszcze nie tyle co powinien.Dopóki się nie rozgrzeje dalej coś w nim dzwoni szczególnie na obrotach wyższych niż wolne a poniżej zielonego pola (a przecież nie da się ruszyć żeby wskoczył od razu na 1100obrotów)
    Jakie luzy zaworów powinny być w dafiku?
  • Specjalista - DAF Trucks
    0.25mm ssące i 0.5 wydechowe
  • Poziom 10  
    zawory ustawione straszne luzy były na wydechach nawet 1,2 na jednym a od 0,8 do 1 na pozostałych.Ssące o 0,10 do 0,15 więcej.Teraz ustawione są na 0,25 i 0,5 ciekawe jaki będzie efekt w jeździe.Dzięki za podpowiedzi.
  • Poziom 10  
    minął miesiąc i dafik dalej po uruchomieniu dopóki się nie rozgrzeje ma taką twardą prace porównywalną do scanii na pompowtryskach. Spalanie trochę wyższe niż przed wymianą wtrysków ale nie ma już takich niespodzianek że wybije 24 czy 23.
    Błędów żadnych nie ma , odpala na zimnym i ciepłym ok.Moc ok.
    Czy to jest ok że na starych wtryskach kultura pracy na zimnym była taka miła a na nowych jest taka twarda może nie jest detonacyjna ale za to taka niezbyt miła dla ucha?
    Jak sądzicie panowie czy wszytko jest z nim dobrze?
  • Poziom 10  
    dzwoniły do końca sprzedałem samochód