Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OMVL CPR - Zacinający się elektrozawór w reduktorze

19 Paź 2014 12:26 6057 10
  • Poziom 14  
    Witam,

    Od dłuższego czasu borykałem się w samochodzie z problemem przełaczania na gaz na zimnym silniku, objaw był typowy - póki się bardzo solidnie nie nagrzał silnik, gaz przy przełączaniu piszczał i alarmował o braku gazu mimo, że był. Problem był już naprawdę uciążliwy, wiec kiedy zmiana filtrów (ciekły i lotny) na nowe nie pomogła udałem się do gazowników. Przyczyna okazała się dosyć prosta - tłoczek elektrozaworu w reduktorze, zaszedł tłustą mazią i po 10 minutach roboty mechanika i pozbyciu się 100zł z portfela, miałem już sprawny samochód, niestety nie na długo. Przejechałem od czyszczenia ok. 500km, no i wczoraj po odpaleniu spotkała mnie niemiła niespodzianka - znowu pikanie wskaźnika gazu i znowu konieczność załaczania manualnego gazu, zdarzyło się to co prawda raz, bo jak juz wracałem z trasy to samochód po ostygnięciu i ponownym uruchomieniu prawidłowo przełączył na gaz, ale tu przypomniały mi się słowa mechanika, który mówił że te reduktory tak mają i pomaga zrobienie jakiegoś obejścia, bądź zamontowanie czegoś dodatkowego, no właśnie czy ktoś z forum obeznany w tych reduktorach mógłby powiedzieć o co mu chodziło? Może o przekaźnik na elektrozawór aby wyższe napięcie go zasilało? Chciałbym sam przy tym poszperać bo zaprowadzenie po raz kolejny samochodu do mechaniorów to pewnie patrzac po czasie i cenie poprzedniej naprawy spłucze mnie kompletnie, a mam trochę czasu i możliwości przy tym pogrzebać. Doraźnie by prawdopodobnie pomogło wyczyszczenie ponowne tego zaworu, ale czemu dzieje sie tak po przejechaniu zalednie 500km? Podpowie ktoś co byłoby najrozsądniejszym rozwiązaniem?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    Spuszczałeś mazut z parownika? Musi być gorący.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 43  
    pavel007 napisał:
    Podpowie ktoś co byłoby najrozsądniejszym rozwiązaniem?


    Zmiana reduktora ustawienie 1,2 bar i po problemie.
  • Poziom 14  
    Janusz, nie nie spuszczałem - w jaki sposób to zrobić? Bo jest w nim osad faktycznie, jak już wymianiałem filtry to widziałem ten brud. Strumień, troche laickie pytanie, ale po co zmieniać ciśnienie jak wina na 99% tkwi w elektrozaworze?
  • Poziom 13  
    W różnych parownikach spust jest różnie umiejscowiony, ale na pewno jest w dolnej części i zwykle jest to śruba M6 (klucz 10)
    A propos - spotkałem się (w innej i instalacji) z "zagadkowym nieotwieraniem się" elektrozaworu. Konkretnie usterki nie znalazłem, ale pomagało doprowadzenie prądu (na chwilę) z akumulatora. Może to będzie jakaś wskazówka.
  • Poziom 14  
    No tu z racji kompaktowej budowy czyszczenie może nie być takie łatwe, takowej śruby nie widać więc podejrzewam, że konieczne będzie rozebranie na cześci pierwsze. Czyli co by tu nie napisać, to raczej konieczne będzie wyjecie go i rozebranie, aczkolwiek jakby ktoś jeszcze udzielił jakichś konkretnych wskazówek byłym bardzo wdzięczny. Na chwilę obecną gdybym wiedział, że zapałace tyle za czyszczenie to dołożyłbym 50 zł i zamówiłbym nowy reduktor, a stary po wyczyszczeniu byłby zapasowym :D No ale cóż :)
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Na mojego "czuja" to powinien być korek spustowy: OMVL CPR - Zacinający się elektrozawór w reduktorze
  • Poziom 14  
    Dzięki, sprawdzę to :)
  • Poziom 17  
    Reduktory CPR mają wadę konstrukcyjną związaną właśnie z zacinającym się tłoczkiem elektrozaworu.

    Najrozsądniejsze wyjście to założyć inny reduktor.
  • Poziom 37  
    Wuwal tłoczek z tego skoro nie umiesz tego poprawić np inną cewką itp, wstaw na fazę ciekłą dodatkowy elektrozawór z filtrem i po kłopocie.
  • Poziom 14  
    CPR, wogóle jest podobno niezbyt udanym reduktorem. Ale, u siebie poza tym mankamentem nie mogę narzekać na jego prace, bo silnik dosyć dobrze na nim pracuje.
    Na dniach wyjąłem reduktor i przeczyściłem ponownie elektrozawór, miał niewielkie naloty, na tłoczku, być może to one spowodowały że ponownie zaczął się zacinać, wymyłem wszystko na połysk w benzynie ekstrakcyjnej, dodatkowo wyczyściłem to gniazdo w którym wkręcony jest ten elektrozawór, (P.S. Wiecie że w tym reduktorze filtr fazy ciekłej to zwykła siatka? Ciekawe ile wtryskiwacze gazowe pociągną na tak przefiltrowanym gazie). Na jeździe próbnej przełączył prawidłowo na gaz, zobaczymy co będzie dalej jeśli problem wróci w przeciągu max pół roku, wywalam ten elektrozawór i montuje zewnętrzny, bo poza zacinaniem to niestety ale mam ten elektrozawór źle zamontowany - dowiedziałem się, że nie może być do góry nogami, a tak własnie jest u mnie, podobno powoduje to własnie nieprawidłową prace, nie mam miejsce na obrócenie reduktora, wiec mam kolejny argument aby zamienić elektrozawór na zewnętrzny, najchetniej zrobiłbym to teraz ale troche szkoda mi pieniędzy jak miałoby się okazać, że będzie dobrze. Pojeżdzę i zobacze :) Dzięki Panowie za pomoc.