Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat croma 1.9 - Utrudniony rozruch zimnego silnika

20 Paź 2014 14:21 1380 5
  • Poziom 10  
    Witam,

    Gdzieś od 3-4 miesięcy mam utrudniony rozruch auta przy wystudzonym silniku (po 6-8 godzinach postoju). Nie za każdym razem, jednak z reguły kręci 4-5 sekund zanim zapali. Przez ostatnie tygodnie wykluczyłem przepływkę, pompę paliwa, wtryskiwacze (jeden wyczyszczony, korekty max +/- 0,3), świece (w marcu kpl nowych swag), czujnik temperatury płynu (nowy). Lekka poprawa jest po porządnym wyczyszczeniu klem oraz naładowanie akumulatora.

    Pożyczyłem tester yato do akumulatorów i tak:
    - napięcie spoczynkowe 12,6V
    - napięcie ładowania 14,2V
    - spadek napięcia z 12,6V przy obciążeniu 100A do 11,2V przy pierwszym pomiarze i po paru minutach do 10,6V przy drugim teście

    Akumulator jest jeszcze oryginalny 70Ah/450A czyli ma około 6,5 roku. Powyższe wskazuje na jego koniec czy szukać innej przyczyny (np rozrusznik)?

    Rozmawiałem z jednym z serwisów, polecali akumulator fiamm TP 85AH/760A

    fiat croma, 2008r, 1.9, 8V, 120KM (mapa na 150KM), egr wyłączony
  • Testo
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Akumulator na złom.
  • Testo
  • Poziom 15  
    Jakie obroty widzi wtedy przy kręceniu rozrusznikiem i jakie ciśnienie na szynie? Przelewy sprawdzałeś?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli przy obciążeniu ledwie 100A spada tak napięcie, to nie ma prawa odpalać porządnie.
  • Poziom 2  
    wygląda mi to na zawór EGR ale mogę się mylić .
    Moderowany przez Pawel wawa:

    Brawo. Ostrzeżenie za pisanie dla samego pisania. 3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • Poziom 10  
    Wczoraj podjechałem do sklepu z akumulatorami i sprawdziliśmy ponownie mój pod obciążeniem 400A i 600A. Napięcie spadło do 9,1V, elektrolit brudno szary. Zmieniłem na nowy - Banner Power Bull Pro 84Ah/700A. Bannera wybrałem trochę po wadze, prawie 4kg cięższy od Fiamma i Centry przy podobnych parametrach. Paweł chyba miał rację. dzisiaj z rana samochód odpalił za pierwszym razem.

    gameness - próby przelewowej nie robiłem, korekty są bardzo niskie. W weekend posprawdzam resztę po podpięciu MESa.

    Proszę jeszcze o niezamykanie tematu, dam znać za parę dni czy problem z ciężkim rozruchem został rozwiązany.

    ----------------------
    22.10.2014
    Wczoraj wyczyściłem jeszcze czujnik ciśnienia doładowania, posprawdzałem wężyki przy filtrze paliwa oraz resztę przewodów paliwowych plus zalałem ropę na innej stacji. Wczoraj i dzisiaj auto odpaliło od razu... Obserwacje w toku ;)

    ----------------------
    28.10.2014
    Wygląda, że problem został rozwiązany. Samochód codziennie odpala bez problemu. Zamykam temat.