Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus C-360 - Po remoncie silnika wrzenie w "okolicach" uszczelki podg

20 Paź 2014 22:00 3135 11
  • Poziom 9  
    Witam!
    Po zrobieniu małego remontu silnika ( wymiana zestawów naprawczych, regeneracja głowic, pompy wtryskowej i wtryskiwaczy) i uruchomieniu zaczęło "wrzeć" w miejscu łączenia głowic z blokiem. Miejsce to jest mokre od ropy i rozlanej wody. I w płynach tych pojawiają się pęcherzyki powietrza. Wydaje mi się, że uchodzi tamtędy kompresja. Także po gwintach szpilek głowicy. Uchodzą tamtędy bąbelki powietrza. Zastanawiam się jaka może być tego przyczyna. Może ktoś już to przerabiał?
    Dziękuję za ewentualne rady.
  • Poziom 10  
    Może nie podłożone miedziane podkładki pod tuleję. Tuleje są za nisko i uszczelka nie jest dociśnięta.
  • Poziom 9  
    Podkładki pod tuleje podłożone. Dodam, że głowica po dokręceniu była zluzowana i ponownie dokręcona celem wymiany podkładek pod nakrętkami ( stare były powyginane i każda inna, miałem to tak zostawić, ale i tak nie udało się skończyć, więc następnego dnia kupiłem nowe, zluzowałem głowice i wymieniłem). Czy taki zabieg mógł zmarnować uszczelkę? i to jest przyczyna?
  • Poziom 21  
    Mogła się uszczelka, tak jak piszesz zmarnować, jak głowica idzie do góry to musowo za każdym razem dać nową uszczelkę. Być może tylko za lekko dociągnięte szpilki.
    Po wymianie i odpowiednim dokręceniu głowicy problem powinien zniknąć. :D
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Jeżeli poprawiałeś głowice wystarczy rozgrzać silnik i dokręcić drugi raz bez popuszczania.
    Wymień uszczelkę i tyle.
  • Poziom 28  
    Nie tylko zmień uszczelkę ale też kup naprawdę dobrej firmy.
  • Poziom 9  
    Dziękuję za zainteresowanie tematem. Wczoraj została zmieniona uszczelka.
    Gdy wróci pompa, odpalę i powiem o efektach.
  • Poziom 29  
    Zakładanie jednej uszczelki innego producenta niż pozostałe może być nie do końca dobre.
    Różni producenci rożne grubości uszczelek.
  • Poziom 9  
    Witam!
    Założyliśmy nową uszczelkę. Po uruchomieniu "wrzenie" było dużo mniejsze.
    Po dokręceniu głowicy na gorąco ustało.
    Dziękuję za pomoc i zainteresowanie tematem.
    Będąc w temacie uszczelek......
    Uszczelka oryginalna Ursusa ma grubość 1,4mm.
    Uszczelka rzemieślnicza którą założyliśmy ma grubość 2,0 mm.
    Która wytrzyma więcej?
    Jak duży jest wpływ grubości uszczelki na stopień sprężania, a tym samym na moc silnika?
    Dodam, że w maju zmienialiśmy z bratem uszczelkę pod głowicą w C-355 (był przedmuch do wody). Założyliśmy uszczelkę firmy Morpak o grubości 1,4 mm. Wcześniej była tam rzemieślnicza. Pierwsze odpalanie i .... akumulator ledwie obraca wałem. Wcześniej nie było problemu.
  • Poziom 21  
    Grubsza wydaje się ,że powinna wytrzymać więcej sprężanie może się wtedy troszkę pogorszyć. Wtedy tłok będzie dalej od głowicy (zaworów), ale to przecież nie zauważalna wielkość. Jak jak zakładałem nową uszczelkę do c-330, to założyłem nie miedzianą tylko metalową czy ja wiem jak to wpływa na wytrzymałość. Według mnie dawniej robione te uszczelki grubsze i wytrzymalsze no a teraz wiadomo. Nowa uszczelka to lepsze sprężanie, kompresja no to przecież wiadome. :D
  • Poziom 28  
    DSL150A2 napisał:
    Założyliśmy uszczelkę firmy Morpak o grubości 1,4


    Nie tyle grubość uszczelki jest najważniejsza jak materiał z którego ją wykonano.
    Wymieniałem wielokrotnie takie uszczelki i mogę powiedzieć, że do Morpaku mam zaufanie.

    Trudność z odpaleniem to nie wina uszczelki, raczej akumulator " osłabł" przez dłuższy postój.
  • Poziom 9  
    Zakańczam temat.