Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus C-360 - Po remoncie silnika wrzenie w "okolicach" uszczelki podg

DSL150A2 20 Paź 2014 22:00 2436 11
  • #1 20 Paź 2014 22:00
    DSL150A2
    Poziom 9  

    Witam!
    Po zrobieniu małego remontu silnika ( wymiana zestawów naprawczych, regeneracja głowic, pompy wtryskowej i wtryskiwaczy) i uruchomieniu zaczęło "wrzeć" w miejscu łączenia głowic z blokiem. Miejsce to jest mokre od ropy i rozlanej wody. I w płynach tych pojawiają się pęcherzyki powietrza. Wydaje mi się, że uchodzi tamtędy kompresja. Także po gwintach szpilek głowicy. Uchodzą tamtędy bąbelki powietrza. Zastanawiam się jaka może być tego przyczyna. Może ktoś już to przerabiał?
    Dziękuję za ewentualne rady.

    0 11
  • #2 21 Paź 2014 01:54
    Nizdur
    Poziom 10  

    Może nie podłożone miedziane podkładki pod tuleję. Tuleje są za nisko i uszczelka nie jest dociśnięta.

    0
  • #3 21 Paź 2014 06:07
    DSL150A2
    Poziom 9  

    Podkładki pod tuleje podłożone. Dodam, że głowica po dokręceniu była zluzowana i ponownie dokręcona celem wymiany podkładek pod nakrętkami ( stare były powyginane i każda inna, miałem to tak zostawić, ale i tak nie udało się skończyć, więc następnego dnia kupiłem nowe, zluzowałem głowice i wymieniłem). Czy taki zabieg mógł zmarnować uszczelkę? i to jest przyczyna?

    1
  • #4 21 Paź 2014 15:19
    jasiek1122
    Poziom 20  

    Mogła się uszczelka, tak jak piszesz zmarnować, jak głowica idzie do góry to musowo za każdym razem dać nową uszczelkę. Być może tylko za lekko dociągnięte szpilki.
    Po wymianie i odpowiednim dokręceniu głowicy problem powinien zniknąć. :D

    0
  • #5 21 Paź 2014 21:19
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Jeżeli poprawiałeś głowice wystarczy rozgrzać silnik i dokręcić drugi raz bez popuszczania.
    Wymień uszczelkę i tyle.

    0
  • #6 21 Paź 2014 21:49
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Nie tylko zmień uszczelkę ale też kup naprawdę dobrej firmy.

    0
  • #7 22 Paź 2014 19:25
    DSL150A2
    Poziom 9  

    Dziękuję za zainteresowanie tematem. Wczoraj została zmieniona uszczelka.
    Gdy wróci pompa, odpalę i powiem o efektach.

    0
  • #8 23 Paź 2014 23:10
    mtracz
    Poziom 29  

    Zakładanie jednej uszczelki innego producenta niż pozostałe może być nie do końca dobre.
    Różni producenci rożne grubości uszczelek.

    0
  • #9 27 Paź 2014 18:20
    DSL150A2
    Poziom 9  

    Witam!
    Założyliśmy nową uszczelkę. Po uruchomieniu "wrzenie" było dużo mniejsze.
    Po dokręceniu głowicy na gorąco ustało.
    Dziękuję za pomoc i zainteresowanie tematem.
    Będąc w temacie uszczelek......
    Uszczelka oryginalna Ursusa ma grubość 1,4mm.
    Uszczelka rzemieślnicza którą założyliśmy ma grubość 2,0 mm.
    Która wytrzyma więcej?
    Jak duży jest wpływ grubości uszczelki na stopień sprężania, a tym samym na moc silnika?
    Dodam, że w maju zmienialiśmy z bratem uszczelkę pod głowicą w C-355 (był przedmuch do wody). Założyliśmy uszczelkę firmy Morpak o grubości 1,4 mm. Wcześniej była tam rzemieślnicza. Pierwsze odpalanie i .... akumulator ledwie obraca wałem. Wcześniej nie było problemu.

    0
  • #10 27 Paź 2014 21:14
    jasiek1122
    Poziom 20  

    Grubsza wydaje się ,że powinna wytrzymać więcej sprężanie może się wtedy troszkę pogorszyć. Wtedy tłok będzie dalej od głowicy (zaworów), ale to przecież nie zauważalna wielkość. Jak jak zakładałem nową uszczelkę do c-330, to założyłem nie miedzianą tylko metalową czy ja wiem jak to wpływa na wytrzymałość. Według mnie dawniej robione te uszczelki grubsze i wytrzymalsze no a teraz wiadomo. Nowa uszczelka to lepsze sprężanie, kompresja no to przecież wiadome. :D

    1
  • #11 27 Paź 2014 21:38
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    DSL150A2 napisał:
    Założyliśmy uszczelkę firmy Morpak o grubości 1,4


    Nie tyle grubość uszczelki jest najważniejsza jak materiał z którego ją wykonano.
    Wymieniałem wielokrotnie takie uszczelki i mogę powiedzieć, że do Morpaku mam zaufanie.

    Trudność z odpaleniem to nie wina uszczelki, raczej akumulator " osłabł" przez dłuższy postój.

    0
  • #12 14 Wrz 2016 20:52
    DSL150A2
    Poziom 9  

    Zakańczam temat.

    0