Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel - Corsa D 1,3 CDTI sterowanie rozrusznikiem z BCM

20 Paź 2014 23:25 5655 7
  • Poziom 10  
    Witam, mam problem z Corsa D 2006r 1.3 CDTI silnik Z13DTJ. Problem polega na tym że samochód nie odpala z kluczyka, rozrusznik nie kręci, sam rozrusznik jest sprawny. Po przekręceniu stacyjki w pozycję rozruchu słychać puknięcie elektromagnesu i na tym koniec. Rozrusznik sprawdzony - sprawny, po ręcznym zwarciu styków przekaźnika rozrusznika samochód normalnie zapala. Z rzeczy które sprawdziłem to zasilanie do przekaźnika dochodzi, masa na cewce przekaźnika jest, sam przekaźnik sprawny. Przekaźnik jest w skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnika, sterowany jest on przewodem fioletowo-czerwonym który idzie aż do kabiny do modułu BCM (od tyłu szara wtyczka). Sama stacyjka jest sprawna (+ na żółtym przewodzie w momencie próby rozruchu). Wg. mnie problem leży gdzieś w BCM, jednak nie posiadam żadnych schematów. Diagnoza przeprowadzona sprzętem Gutmanna wykazuje:
    - Układ sterowania silnikiem: P0335 - czujnik położenia wału korbowego,
    - BCM - komfort: P1643-?, B0283- ogrzewanie tylnej szyby, za niskie napięcie lub uszkodzony przekaźnik, B1543-?
    - EPS- układ kierowniczy - C0545-czujnik momentu obrotowego drążka kierowniczego.
    Nie działa także otwieranie klapy bagażnika oraz wspomaganie kierownicy po odpaleniu pojazdu.
    Będę wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu problemu, szczególnie pomocne będą schematy modułu BCM, rozkodowanie błędów BCM z którymi Gutmann v44 sobie nie radzi oraz Wasze doświadczenie. Z góry dziękuje za pomoc
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Masa na karoserię, BCM plus zasilanie. Jak to naprawisz, zajmiemy się EPS. Teraz masz błąd czujnika skrętu.
  • Poziom 10  
    Masa na karoserii i silniku była. A co do masy i + BCM to przydałby się jakiś treściwy schemat...
  • Poziom 10  
    Czy udało się naprawić usterkę? Co było przyczyną?
  • Poziom 10  
    To samo co kolega:

    masa silnika
    + rozrusznika
    + automatu startera (zarowka 21 w)

    akumulator
    słychac tylko tykanie automatu. Dziś poszukam jeszcze przekazania rozrusznika(jeśli taki istnieje). Ostanio był standardowy problem z zegarami że nie styka wiązka i imo nie podaje na zapłon, po ponownym założeniu wizaki w liczniku zaczęło działać.
    Nie wiem co to może być ale nie rozrusznik bo był już podmieniany na inny.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie imo nie podaje na zapłon ale nie zgłasza sie do ecu i nie ma zczym porównać kodu tak dla ścisłości. Nie wiem co mógłbym jeszcze sprawdzić.
  • Poziom 43  
    vegeto napisał:
    słychac tylko tykanie automatu

    Jak tyka elektromagnes rozrusznika to powinien załączyć. Masz zasilanie i masę na rozruszniku? Jak masz to elektromagnes do wymiany.