Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Partner 1.9D - Powietrze w układzie paliwowym-ciężko pali i bardzo słaby

tomasz28 21 Paź 2014 21:05 5457 9
  • #1 21 Paź 2014 21:05
    tomasz28
    Poziom 13  

    Witam,
    Przed wczoraj kupiłem Peugota Partnera 1.9 D 1999r,jeździłem cały dzień i było wszystko dobrze(lekko palił,dobra moc).Na drugi dzień odpalił przejechałem 10km. zgasiłem i przy następnym odpaleniu zaczoł się problem.Auto nie chciało zapalić a jak zapaliło to zaczeło dymić i spadać z obrotów.Zauwarzyłem bombelki powietrza między filtrem paliwa a pompą wtryskową.
    Wymieniłem filtr paliwa z nowymi uszczelkami i to samo gdy zapali to jest słaby i dymi na biało.Jak zgaszę auto to słychać bomblowanie w filtrze paliwa.
    Proszę o pomoc.

    1 9
  • Relpol
  • #2 21 Paź 2014 21:20
    wielecki
    Poziom 20  

    Oryginalny filtr/obudowa paliwa w tym autku to niewypał, rozszczelnia sie po latach. Radziłbym ominąć go całkiem i zastosowac chocby uniwersalny jakis.

    1
  • Relpol
  • #3 21 Paź 2014 21:29
    tomasz28
    Poziom 13  

    Filtr paliwa z górnej pułki (denckermann)

    A morze trzeba jakoś odpowietrzyć układ paliwowy,ja tylko przepompowałem pompką po wymianie filtra. Nowy filtr był zalany do pełna ON.

    0
  • #4 21 Paź 2014 21:41
    merc124t
    Poziom 17  

    Witam przerabiałem taki temat w dw8 silniku rozszczelnienie występuje przy mocowaniu filtra tj.jak jest przykręcony do głowicy od dołu na śrubkę fi8 /trzeba wyjąć wkład filtra widać śrubkę odkręcić i dać jakąś podkładkę z gumy itp i ponownie zmontować/ na zewnątrz nie było widać wycieku paliwa itp, a samochód się zapowietrzał po dłuższym postoju

    2
  • #5 21 Paź 2014 21:49
    tomasz28
    Poziom 13  

    To bardzo prawdopodobna przyczyna bo po wymianie filtra paliwa na nowy jest jeszcze więcej bombelków powietrza (jeszcze bardziej sie rozszczelniło)

    0
  • #6 21 Paź 2014 23:41
    Alfred_92
    Poziom 32  

    tomasz28 napisał:
    Filtr paliwa z górnej pułki (denckermann)

    A morze trzeba jakoś odpowietrzyć układ paliwowy,ja tylko przepompowałem pompką po wymianie filtra. Nowy filtr był zalany do pełna ON.

    Takie odpowietrzenie powinno mu wystarczyć, a co do filtra paliwa to ten Denckerman może jedynie w sklepie leżał na górnej półce bo jakościowo nie wypada jakoś za dobrze (ale do tego silnika będzie ok).

    0
  • #7 25 Gru 2014 18:43
    freelord
    Poziom 10  

    merc124t napisał:
    Witam przerabiałem taki temat w dw8 silniku rozszczelnienie występuje przy mocowaniu filtra tj.jak jest przykręcony do głowicy od dołu na śrubkę fi8 /trzeba wyjąć wkład filtra widać śrubkę odkręcić i dać jakąś podkładkę z gumy itp i ponownie zmontować/ na zewnątrz nie było widać wycieku paliwa itp, a samochód się zapowietrzał po dłuższym postoju


    Czy uszczelnić należy dół obudowy filtra czy tylko tą śrubkę mocującą bo aktualnie przerabiam taki sam problem z moim autem i sił mi już brak niby wszystko szczelne a powietrze leci...

    0
  • #8 25 Gru 2014 21:30
    merc124t
    Poziom 17  

    Witam uszczelnij tylko śrubkę fi8 najpierw daj podkładkę metalową później gumową i dokręć przez obudowę filtra do mocowania i teraz będzie szczelnie....

    0
  • #9 12 Sty 2015 21:25
    tomasz28
    Poziom 13  

    czy w zbiorniku paliwa jest jakiś filtr? (smok)

    0
  • #10 13 Maj 2015 08:43
    ditomek
    Poziom 20  

    Witam.
    Przepraszam za odgrzanie kotleta ale od dwóch tygodni jestem właścicielem podobnego peugeota i mam w związku z tym podobny problem :-)

    Auto z 1999 roku, diesel 1,9, pompa bosch.

    Bez przerwy cofa się paliwo a podczas pompowania widać pęcherzyki powietrza w rurce między pompą a obudową filtra.

    Pierwsza taka awaria skończyła sie u mechanika, który wymienił obudowę filtra paliwa na tą z poprzedniego modelu. teraz zamiast przycisku mam gruchę :-)

    Działało może tydzień.
    Teraz przed każdym odpaleniem muszę pompować gruchą i zwierać kabelkiem plus z aku do złącza świec żarowych (ale uszkodzony przekaźnik świec jest do ogarnięcia bez większych problemów)

    Chciałem wziąć sprawy w swoje ręce, o to co ustaliłem / zaplanowałem:

    1. W aucie nie ma elektrycznej pompki paliwa, wygląda na to że podciśnienie potrzebne do zassania paliwa z banku i przetransportowania go do pompy wtryskowej generuje sama pompa wtryskowa. Ale jeśli to prawda to zupełnie nie ma sensu obwód przelewowy z filtra paliwa. Po odłączeniu tego węża pompa powinna ssać samo powietrze...

    2. Jeśli jednak winny jest brak podciśnienia to można zastosować uniwersalna pompkę do paliwa zasilaną z 12V zamontowaną za pompką gruszkową.
    2.a. Czy w oryginale (grucha) nie ma jakiś zaworów zwrotnych (w końcu kiedy ściskam gruchę paliwo leci tylko w jedną stronę)

    3. Zastanawia mnie też skąd bierze się powietrze w filtrze. Filtr zamontowany jest na czymś co wygląda jak wporniko - króciec dla cieczy chłodzącej silnik która przy okazji ogrzewa paliwo dostarczane do pompy wtryskowej (paliwo wydostaje się z plastikowej obudowy filtra do metalowej części wspornika i tam przez system kanalików najprawdopodobniej odbiera ciepło) Czy mając to na uwadze można całkowicie ominąć ten filtr i jego obudowę stosując zewnętrzny filtr montowany na wężyku jak ktoś już o tym pisał?

    4. Co sądzicie o zastosowaniu elektrycznej pompki paliwowej zamiast gruchy?
    cały czas nie daje mi spokoju ten przelew na obudowie filtra...

    Przepraszam jeszcze raz za odgrzewanie kotletów.

    pozdrawiam.

    0