Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Amplituner Pioneer VSX-819H - brak dźwięku

22 Paź 2014 00:24 1317 1
  • Poziom 9  
    Witam,

Podczas grania na konsoli podłączonej kablem HDMI do amplitunera przestał być słyszalny dźwięk - obraz bez zmian Gdy kabel przepiąłem do innego wejścia na amplitunerze to dźwięk i obraz już był. Czy jest możliwe, że sam z siebie uszkodził się jakiś styk na "wejściu HDMI" w amplitunerze, że obraz jest posyłany na telewizor a dźwięk już na kolumny nie? Nie znam się na sprzęcie audio, ale wszystko wcześniej w takiej konfiguracji działało a ja nic nie zmieniałem.

Bardzo bym prosił o poradę co mogę sprawdzić albo jak znaleźć przyczynę usterki.

Pozdrawiam
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 9  
    Witam ponownie,

Ściągnąłem sobie schematy elektryczne co prawda w wersji ang. ale ważne, że coś w ogóle jest
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=454549
    A strony, z których coś próbowałem wyczytać to
    str: 16 - cały audio blog
    str: 25 HDMI troubleshooting (Check the JACK1002 and IC1001.If JACK1002 or IC1001 is failure, replace JACK1002 or IC1001 - str 28)
    str: 96 diagramy połączeń

Czy może być tak, że uszkodzone jest wejście HDMI i nie podaje sygnału audio ale video tak, czy gdzieś któryś przetwornik nie podaje sygnału na głośniki akurat przy wejsciu HDMI TV/Sat?

Edit.

Sprawdziłem, czy powodem nie jest uszkodzony Jack od HDMI - sygnał HDMI z konsoli jest odtwarzany na telewizorze razem z dźwiękiem - zatem to nie wina styków na złączce HDMI

W menu serwisowym nie ma błędów DC, Overload i abnormal-temperature.
    Zdemontowałem obudowę przedmuchałem styki, wyjąłem płytkę z gniazdami HDMI - brak zimnych lutów i uszkodzeń.
    Natomiast zauważyłem przerywanie dźwięku podczas przełączenia na Tuner a teraz dźwięku brak.