Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Marcedes W168 96r - Podłączenie modułu komfortu kierunkowskazów

iwi1 22 Paź 2014 08:07 2943 9
  • #1 22 Paź 2014 08:07
    iwi1
    Poziom 17  

    Witajcie.
    Mercedes 1998r Klasa A Model W168
    Mam mały problem z podpięciem modułu komfortu kierunkowskazów (1 naciśnięcie - 3 błyski).
    Do podłączenia układu potrzebne są 4 kabelki (+12V, GND, Kierunek Lewy i Prawy sterowany plusem)
    Spod manetki kierunkowskazów wychodzi około 10 przewodów (Wycieraczki, Kierunki, spryskiwacz itp).
    Problem w tym, że jeden przewód tylko jest odpowiedzialny za kierunkowskazy. Po naciśnięciu manetki pojawia się na nim +12V zarówno przy prawym jak i lewym kierunku, ale co dziwne po podaniu na ten kabel +12V jest tylko kierunek prawy.
    Kierunek lewy musi być jakoś inaczej realizowany.
    Ma ktoś wiedzę jak jest drugi kierunek wyprowadzony?

    Można to obejść podłączając moduł bezpośrednio pod żarówki, ale wtedy te błyski nie będą sygnalizowane na desce rozdzielczej i to mnie nie satysfakcjonuje.

    Sprawdziłem jeszcze kable podłączeniowe do liczników. Są 2 wiązki. Z jednej wychodzą kierunki tył a z drugiej wiązki kierunki bok i kierunki przód - łącznie 6 przewodów - ale nie mogę znaleźć wejścia sygnału. Wątpię, żeby w roku 96 stosowali cyfrowe wejście - więc jakoś musi być to wprowadzone bo wygląda że liczniki "robią za komputer sterujący".

    Następna dziwna sprawa. Kierunek ten co znalazłem, spryskiwacze i wycieraczki są sterowane +12V a światła awaryjne które wchodzą przewodem jaskrawozielono białym do liczników sterowane są masą.

    Pomóżcie proszę - jak wchodzą kierunki do liczników, albo jak wychodzą z manetki

    0 9
  • #2 22 Paź 2014 08:15
    Samuraj
    Poziom 35  

    Z licznika wychodzą jak sam pisałeś każdy z osobna (6 przewodów). Daj diody na każdy kabel aby odseparować i będziesz sterował wszystkimi. Lecz jak pisałeś nie będzie sygnalizacji na desce.

    0
  • #3 22 Paź 2014 08:21
    iwi1
    Poziom 17  

    to wiem jak wychodzą, ale pytanie jak wchodzą do liczników.

    Albo jeszcze inaczej - jak ten buzer sygnalizacyjny wykorzystać?

    Mozę ktoś ma schemat instalacji?

    0
  • #4 22 Paź 2014 10:24
    Javoreczek
    Poziom 22  

    iwi1 napisał:
    Kierunek lewy musi być jakoś inaczej realizowany.
    Ma ktoś wiedzę jak jest drugi kierunek wyprowadzony?i


    Niestety jest jeden kabelek. Przełącznik zwiera go do plusa bezpośrednio lub przez rezystor i na tej podstawie licznik wie który kierunek włączyć.

    1
  • #5 22 Paź 2014 13:16
    iwi1
    Poziom 17  

    Super - Dziękuję za informację - to już dużo daje i w takim razie wykorzystam to - nie spodziewałem się, że tam może już być tak zaawansowana elektronika :) W końcu to 98r.
    Ale wiesz może jaki tam jest opornik?
    Masz może jakiś schemat do tego - mógłbyś mi przesłać?

    Pozdrawiam serdecznie

    0
  • #6 22 Paź 2014 13:18
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Przemierz sobie opornik po wypięciu kostek. Co za problem?

    0
  • #7 22 Paź 2014 13:23
    iwi1
    Poziom 17  

    z pomiarem nie ma problemu, ale z dostępem jest. Nie chcę nic pourywać a nie mogę ściągnąć osłony kierownicy. Zapewne trzeba ściągnąć kierownicę.
    Mam dostęp od tyłu do kabli z ograniczonym dostępem. Pomiar igłą nakłuwającą nie będzie dokładny nie wypinając przełącznika z układu.
    Jeśli ktoś może z schematu odczytać opornik to byłoby super - jeśli nie to pomierzę i potem ewentualnie skoryguję jakby coś nie działało.

    1
  • #8 22 Paź 2014 15:52
    Samuraj
    Poziom 35  

    Z tym rezystorem to może być coś na rzeczy. Pamiętam jak miałem spadki napięcia to kierunki głupiały. Włączasz lewy mruga prawy, dodajesz gazu przełącza się na lewy :)

    1
  • #9 22 Paź 2014 17:16
    Javoreczek
    Poziom 22  

    iwi1 napisał:
    Masz może jakiś schemat do tego - mógłbyś mi przesłać?


    Do A-klasy niestety nie mam, ale i tak wiele by nie pomógł, bo nie ma na schematach takich informacji. Trzeba to niestety pomierzyć.
    Miałem kiedyś taki przełącznik rozebrany, ale nie przyszło mi do głowy, żeby sprawdzić co to za rezystor... akurat nie to było popsute

    0
  • #10 23 Paź 2014 00:34
    iwi1
    Poziom 17  

    Witajcie.

    Z pomiarów wyszło 188Ohmów.
    Dałęm 200Ohmów (na schemacie jest 1k, ale ma być 200Ohmów)i podłączyłem wg schematu - wszystko gra i buczy - łacznie z kontrolkami na desce rozdzielczej.


    Marcedes W168 96r - Podłączenie modułu komfortu kierunkowskazów



    Edytuj

    0