Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xsara II 1.6 16V - Silnik nagle szarpie, spalanie chwilowe "0"

22 Oct 2014 11:24 5625 2
  • Level 15  
    Cześć. Problem dość złożony dlatego opis długawy.
    Citroen Xsara II, silnik 1,6 16V z LPG. Podczas jazdy gdy chcę przyspieszyć i wcisnę gaz "do dechy" silnik zaczyna chodzić jakby nie palił jeden cylinder. Jest to taki charakterystyczny spadek mocy, szarpanie całym samochodem i zauważalny spadek mocy. Bardzo charakterystyczne jest to, że wtedy spalanie na komputerze pokładowym spada do zera i zapala się kontrolka Check. Oczywiście pojechałem na odczyt błędów - wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze. I tu zaczyna się kłopot bo:
    - ta kontrolka potrafi gasnąć i zapalać się niezależnie od objawów, czyli zapali się a auto jedzie normalnie,
    - po zgaszeniu silnika(wyłączeniu zapłonu) i ponownym odpaleniu problem ustępuje 8-O (tzn. przestaje szarpać, spalanie chwilowe wraca do normy a check świeci),
    - problem występuje zarówno na benzynie jak i na gazie.


    Wiele wskazuje na cewkę zapłonową, ale najbardziej zastanawia mnie to, że po chwilowym wyłączeniu zapłonu - nawet podczas jazdy robiłem eksperyment jadąc wolno na bocznej wiejskiej drodze - jakby się to resetuje i jakiś czas jedzie normalnie, aż do następnego depnięcia ale to też nie zawsze tak się zadławi.
    Cewka jest stosunkowo droga żeby tak wymieniać w ciemno, no i jakby była uszkodzona to chyba by jej taki chwilowy zanik zapłonu raczej nie pomógł wrócić do normalnej pracy?

    Co to może być?

    Proszę o pomoc...
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 8  
    Ogólnie miałem podobne problemy, które później przerodziły się nierówną pracę na niskich obrotach itp. U mnie był przetarty wężyk od powietrza bodajże, który prowadził do cylindrów. Po wymianie wężyka wszystkie problemy ustały. Czyli ściągnąć osłonę górną z silnika i popatrzeć, może akurat to ten sam problem :)
  • Level 15  
    Jednak wymieniłem cewkę, zaryzykowałem jakąś z allegro bo ceny oryginalnych w serwisie są absurdalne. Od wymiany silnik momentalnie przestał się dławić, spalanie nigdy nie pokazywało "0". Check zgasł, potem znów się zapalił, po kilku dniach zgasł ale to może być wina instalacji gazowej.

    Czyli jednak cewka, może komuś się przyda wątek i opis objawów.