Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Radio Navigation System MCD - Sygnał GALA zły odczyt prędkości przez radio

ciuqu 22 Paź 2014 17:12 2058 0
  • #1 22 Paź 2014 17:12
    ciuqu
    Poziom 34  

    Witam

    Posiadam w passacie 2004 oryginalne Radio z nawigacją MCD.

    Problem jest z sygnałem GALA, radio odczytuje zawyżoną prędkość, mianowicie prędkość pojazdu 0 - 50km/h - radio widzi to jako 0 - 259km/h przez co źle działa regulacja głośności względem prędkości.
    Navi działa prawidłowo choć jej nie używam ale będąc w Niemczech z ciekawości sprawdziłem i działa poprawnie, Nawigacja odczytuje najprawdopodobniej prędkość z ABS co widać na VCDS.

    W grupie 001 w pierwszym okienku jest GALA SIGNAL, przy włączonym zapłonie jest wartość 1 przy wyłączonym 0, podczas jazdy wartość zmienia się cyklicznie 1,0,1,0....
    W "chmurce" z podpowiedzią VCDS jest opis 0-gala not recognized 1 - gala recognized cokolwiek to znaczy. W starszych wersjach vag com to okienko określone jest jako "BITS" może to po prostu impulsy gali i stąd 0 i 1.

    Przeszukałem już chyba cały internet ale wszystko jest o MFD a o archaicznym MCD wszyscy zapomnieli choć prawie wszystko co można zrobić Vagiem jest identyczne jak w MFD, przy okazji zmieniłem kodowanie bo oryginalnie miał wpisaną zmieniarkę i wywalał błąd komunikacji z nią.

    Wg literatury dla MFD adaptacja kanał 01 to obwód koła i podane są owody różnych opon w granicach 1930 u mnie na tym kanale jest 1000, na kanale 02 powinna być ilość impulsów na obrót i tu również dla MFD 43-45-48 w zależności od modelu auta a u mnie wartość 4186, nie próbowałem tego zmieniać bo nie wiem co się stanie i czy kanały 01 i 02 w MCD to to samo co w MFD?

    Proszę o jakieś rady.

    Numery VAG
    Radio : 1J0 035 152 GX kodowanie 0540(4) (było 7 ale zmieniłem antenę na pasywną i wyłączyłem zmieniarkę)
    Navi : 1J0 919 887 BX kodowanie 00000

    Dodano po 2 [godziny] 39 [minuty]:

    Po dalszym drążeniu internetu natrafiłem na stronę de.openobd.org i trochę się wyjaśniło jednak nie do końca wszystko się zgadza.

    Znajdowało się tam takie coś:
    {Navigationssystem (RNS-MCD)}

    Steuergerät Anpassung

    STG 37 (Navigationssystem) auswählen
    STG Anpassung -> Funktion 10

    -> Kanal 01 (Reifenumfang in mm)

    Siehe Reifenumfangtabelle.

    -> Kanal 02 (Wegstreckenkennzahl)

    Die Wegstreckenkennzahl (K-Wert) kann im Kombiinstrument ausgelesen werden.

    Kanał drugi jest jest powiązany z licznikiem i ilością impulsów z czujnika prędkości

    ostatnia cyfra kodowania licznika:
    xxxx?: Motorvariante (ab 08/1999)

    3 - 4134 - 6-Zylinder Leichtpanzer
    5 - 4182 - alle Motorvarianten
    6 - 4128 - 8-Zylinder W8

    u mnie jest 5 czyli 4182 imp/km więc czemu w radiu 4186 może stare dane na stronie do starszych modeli, nie ważne.

    Zmieniłem na kanale 01 obwód koła z 1000 na 1930 podany w tabeli, wynik -> odczyt z czujnika ABS zawyżony 2 krotnie, Gala w radiu bez zmian, wróciłem na 1000.

    Kanał 02 początkowo zmieniałem o kilka set ale znacznej różnicy nie więc zacząłem w tysiącach i tu widoczna zmiana, prawidłowe wskazanie gali było gdzieś przy wartości 19 - 20 tyś więc żeby było "ładnie" wpisałem nr kodowania licznika 21115 i prędkość odczytywana w radiu poprawna +- 1km/h

    W measuring blocks w grupie 001 sygnał gali zmienia się teraz dużo wolniej niż przy poprzednim ustawieniu.

    Czy ktoś z was wie o co tu chodzi? czemu literatura niby poprawna nie zgadza się z rzeczywistością?

    Dodano po 1 [godziny] 34 [minuty]:

    Biorąc po uwagę zapis dla radia MFD:

    Channel 02: Distance Impulse
    Number of Impulses per Wheel turn. There is a difference between Signals from the Anti-Lock Braking System (ABS) and from the Speed Dependant Volume Control (GALA).

    Distance Impulse via GALA:
    8 = Standard

    Distance Impulse via ABS:
    43 = VW Golf/Bora/Jetta (1J/9M) & VW Polo (9N)
    45 = VW Passat (3B)
    48 = VW Sharan (7M) & VW Transporter (7D)

    i po kilku przeliczeniach wychodzi:
    45/8=5,6
    259km/h/46km/h=5,6

    Zakładając obwód koła 1930
    1km/0,00193km=518 obr/km
    518*8=4145 imp/km ≈4186
    518*45=23310 imp/km≈21115

    i stąd może te anomalia tylko czemu nic o tym nie ma w literaturze?

    Więc chyba sam odpowiedziałem sobie na pytanie.
    Albo roczniki 2004+ były przystosowane pod MFD ale na życzenie klienta montowali jeszcze MCD bo tańsze, albo ktoś przed sprzedażą podmienił MFD na MCD przez co radio myśląc że widzi sygnał GALA jako 8 impulsów na obrót koła w rzeczywistości dostawało 45 imp/obrót stąd prędkość 46km/h x 5,6 = 259km/h
    Wybebeszę jeszcze radio i zobaczę czy GALA jest w ogóle podpięta.

    0 0
  Szukaj w 5mln produktów