Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Który aparat wybrać? Aparat bedzie używany głównie w domu przy różnym oświetleni

22 Paź 2014 15:51 2850 8
  • Poziom 9  
    Witam zamierzam kupić aparat i chciałbym prosic o pomoc w doborze.
    Aparat bedzie używany głównie w domu przy różnym oświetleniu (często wieczorami jakieś imprezy), zamierzam też czasami zabierać go na jakieś wycieczki w góry. Chciałbym aby można nakręcić film w dobrej jakości żeby obejrzeć później na TV. Pytałem w sklepie pana z obsługi i dał mi do wyboru:

Canon powershot sx520 hs blk
    Sony dschx300b
    Canon powershot sx50
    Panasonic DMC-FZ72EP-K
    Fuji finepix hs 25 exr

Niestety jestem laikiem jeśli chodzi o aparaty więc wole zapytać ludzi doświadczonych w tym temacie. Aparat najlepiej żeby mieścieł się w granicy 1000-1300zł. Prosze o opinie i ewentualne propozycje jeśli są lepsze niż podałem.
  • OptexOptex
  • Poziom 39  
    Moim zdaniem potrzebujesz aparatu z możliwością podpięcia zewnętrznej lampy i niedużej lampy bo żaden z wymienionych nie ma zasięgu wbudowanej lampy powyżej 3 metrów.
    Ja bym wybrał bezlusterkowca Olympusa ze względu na stosunkowo tanie lampy systemowe.200-300 złotych. Zaczynamy od wyboru lampy:
    Olympus FL-LM1 kosztuje mniej niż 200 złotych i jest dostosowana do aparatów Olympus E-PL3 i E-PM1.
    Olympus FL-14 ma liczbę przewodnią 14 kosztuje około 400 złotych i pasuje do Olympus E-P1.
    No to chyba wszystko jasne.
  • OptexOptex
  • Poziom 9  
    Czyli nie warto kupować aparatu bez dodatkowej lampy? Ma to aż tak duże znaczenie, że lampa wbudowana nie da rady?
  • Poziom 39