Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

volkswagen passat b4 - passat b4 1.9tdi brak mocy, dymi

Bazalt94 22 Oct 2014 21:12 4278 15
  • #1
    Bazalt94
    Level 11  
    Witam, passat b4 1995r. 75KM.
    No po prostu nie chce jechać, dymi na niebiesko na postoju, podczas jazdy spaliny przybierają czarny kolor.
    Według mojego nosa czuć zapach spalanego oleju, i w silniku ubywa oleju. Okolice turbiny są zabrudzone olejem.
    Turbo syczy, ale nie czuć efektu doładowania.
    Nastawiam sie na wymiane turbiny.
    Ale czy to pomoże? jak sprawdzić czy to "tylko" turbina siedzi?
    Którędy może jeszcze spalać olej?
    Pozdrawiam serdecznie
  • Helpful post
    #2
    Alfred_92
    Level 33  
    To w końcu TDi czy 75KM bo jedyne 1.9 TDI 75KM było w Audi a4 b5.
    Sprawdź cokolwiek: ciśnienie doładowania, czy w w dolocie jest olej, ciśnienie sprężania, czystość filtra powietrza, kąt wtrysku...
    To że jak dasz w palnik na postoju i puści czarnego bąka to normalka.
  • #3
    Bazalt94
    Level 11  
    kurde, sory b4 ma być. po ciemku pisałem.
    w dowodzie jest 55kW czyli ok 75KM
    Edit, no w dowiedzie jest tdi.
    Na postoju na wolnych obrotach wydobywa sie niebieski dym, pod góre to tak max 70km/h da sie jechać.
  • Helpful post
    #4
    polonez15
    Level 33  
    1.9 TD AAZ. Skoro kopci na niebiesko to olej, a podczas jazdy na czarno bo nie ma ciśnienia i ropka się nie spala. Wszystko wskazuje na turbo.
  • #6
    Bazalt94
    Level 11  
    ok, jesli tylko to to najgorzej nie jest bo znajomy ma z golfa III 1.9td(i?) i za 250zł odda.
    Także dziękuje za wszystkie wypowiedzi. w najbliższym czasie coś będe działał
  • #7
    polonez15
    Level 33  
    Z tdi ma inne sterowanie upustem spalin, nie będzie pasować. Można założyć tzw. Bypass na zawór upustowy, ale wtedy turbo będzie słabo pompować.
  • #8
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    polonez15 wrote:
    Z tdi ma inne sterowanie upustem spalin, nie będzie pasować.
    No gdzie, z 1Z ma normalnie wastegate z gruszką.
  • #9
    ErCzarny
    Level 11  
    Sprawdź zawór recyrkulacji spalin, może być zawaony i stąd brak mocy, tyrbo też brał bym pod uwagę. Najlepiej zrobić diagnostyke i powinno pokazać.

    Moderated By robokop:

    Ostrzeżenie. 3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu

  • #10
    polonez15
    Level 33  
    robokop wrote:
    polonez15 wrote:
    Z tdi ma inne sterowanie upustem spalin, nie będzie pasować.
    No gdzie, z 1Z ma normalnie wastegate z gruszką.


    Ale aaz nie ma n75:-) turbo z 1z na bypassie chodzi jakby go nie było.
  • #11
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie łapię o czym piszesz. Turbina to turbina - obydwie mają zawór upustowy, mechanicznie mocowanie do kolektora i wydechu podobne. Gruszkę z biedy można przełożyć i obejdzie się bez zaworów sterujących. Wielkość muszli podobna, więc problemu z wydajnością nie będzie.
  • #12
    polonez15
    Level 33  
    O to mi chodzi, że turbo z AAZa ma mniejszą średnicę klapki WG, więc więcej spalin leci na wirnik niż w przypadku zrobienia by-passa na turbo z 1Za. Ten bez N75 na samym nadciśnieniu jakie wyprodukuje pompuje bardzo małe ciśnienie, w AHU zadane ok. 0.6-0.8 a tak pompowało 0.4 max. Autor wspomniał, że może mieć z golfa td(i?) więc nie wiem, co ten zapis oznacza...
  • #13
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś. Bo nie dość że nie idzie zrozumieć nadal w czym rzecz, to jeszcze chyba delikatnie rozmijasz się z prawdą.
  • #14
    polonez15
    Level 33  
    Huehue, ja rozumiem wszystko. Nie ważne, skoro nie rozumiesz, a poza tym, nic to nie wnosi do tematu więc proponuję zakończyć offtopic.
  • #15
    Alfred_92
    Level 33  
    polonez15 wrote:
    Huehue, ja rozumiem wszystko. Nie ważne, skoro nie rozumiesz, a poza tym, nic to nie wnosi do tematu więc proponuję zakończyć offtopic.

    Huehue nie zrozumiałeś autora, nie trudno się domyśleć że może mieć z niego turbinę za 250zł
  • #16
    Bazalt94
    Level 11  
    turbina wymieniona, wszystkie objawy jak ręką odjął.
    W starej urwał sie wirnik ten co spaliny go napędzają.