Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volkswagen passat b4 - passat b4 1.9tdi brak mocy, dymi

22 Paź 2014 21:12 3519 15
  • Poziom 11  
    Witam, passat b4 1995r. 75KM.
    No po prostu nie chce jechać, dymi na niebiesko na postoju, podczas jazdy spaliny przybierają czarny kolor.
    Według mojego nosa czuć zapach spalanego oleju, i w silniku ubywa oleju. Okolice turbiny są zabrudzone olejem.
    Turbo syczy, ale nie czuć efektu doładowania.
    Nastawiam sie na wymiane turbiny.
    Ale czy to pomoże? jak sprawdzić czy to "tylko" turbina siedzi?
    Którędy może jeszcze spalać olej?
    Pozdrawiam serdecznie
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    To w końcu TDi czy 75KM bo jedyne 1.9 TDI 75KM było w Audi a4 b5.
    Sprawdź cokolwiek: ciśnienie doładowania, czy w w dolocie jest olej, ciśnienie sprężania, czystość filtra powietrza, kąt wtrysku...
    To że jak dasz w palnik na postoju i puści czarnego bąka to normalka.
  • Poziom 11  
    kurde, sory b4 ma być. po ciemku pisałem.
    w dowodzie jest 55kW czyli ok 75KM
    Edit, no w dowiedzie jest tdi.
    Na postoju na wolnych obrotach wydobywa sie niebieski dym, pod góre to tak max 70km/h da sie jechać.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    1.9 TD AAZ. Skoro kopci na niebiesko to olej, a podczas jazdy na czarno bo nie ma ciśnienia i ropka się nie spala. Wszystko wskazuje na turbo.
  • Poziom 11  
    ok, jesli tylko to to najgorzej nie jest bo znajomy ma z golfa III 1.9td(i?) i za 250zł odda.
    Także dziękuje za wszystkie wypowiedzi. w najbliższym czasie coś będe działał
  • Poziom 33  
    Z tdi ma inne sterowanie upustem spalin, nie będzie pasować. Można założyć tzw. Bypass na zawór upustowy, ale wtedy turbo będzie słabo pompować.
  • Moderator Samochody
    polonez15 napisał:
    Z tdi ma inne sterowanie upustem spalin, nie będzie pasować.
    No gdzie, z 1Z ma normalnie wastegate z gruszką.
  • Poziom 11  
    Sprawdź zawór recyrkulacji spalin, może być zawaony i stąd brak mocy, tyrbo też brał bym pod uwagę. Najlepiej zrobić diagnostyke i powinno pokazać.

    Moderowany przez robokop:

    Ostrzeżenie. 3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu

  • Poziom 33  
    robokop napisał:
    polonez15 napisał:
    Z tdi ma inne sterowanie upustem spalin, nie będzie pasować.
    No gdzie, z 1Z ma normalnie wastegate z gruszką.


    Ale aaz nie ma n75:-) turbo z 1z na bypassie chodzi jakby go nie było.
  • Moderator Samochody
    Nie łapię o czym piszesz. Turbina to turbina - obydwie mają zawór upustowy, mechanicznie mocowanie do kolektora i wydechu podobne. Gruszkę z biedy można przełożyć i obejdzie się bez zaworów sterujących. Wielkość muszli podobna, więc problemu z wydajnością nie będzie.
  • Poziom 33  
    O to mi chodzi, że turbo z AAZa ma mniejszą średnicę klapki WG, więc więcej spalin leci na wirnik niż w przypadku zrobienia by-passa na turbo z 1Za. Ten bez N75 na samym nadciśnieniu jakie wyprodukuje pompuje bardzo małe ciśnienie, w AHU zadane ok. 0.6-0.8 a tak pompowało 0.4 max. Autor wspomniał, że może mieć z golfa td(i?) więc nie wiem, co ten zapis oznacza...
  • Moderator Samochody
    Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś. Bo nie dość że nie idzie zrozumieć nadal w czym rzecz, to jeszcze chyba delikatnie rozmijasz się z prawdą.
  • Poziom 33  
    Huehue, ja rozumiem wszystko. Nie ważne, skoro nie rozumiesz, a poza tym, nic to nie wnosi do tematu więc proponuję zakończyć offtopic.
  • Poziom 32  
    polonez15 napisał:
    Huehue, ja rozumiem wszystko. Nie ważne, skoro nie rozumiesz, a poza tym, nic to nie wnosi do tematu więc proponuję zakończyć offtopic.

    Huehue nie zrozumiałeś autora, nie trudno się domyśleć że może mieć z niego turbinę za 250zł
  • Poziom 11  
    turbina wymieniona, wszystkie objawy jak ręką odjął.
    W starej urwał sie wirnik ten co spaliny go napędzają.