Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

lancia delta 94-wycieraczki

03 Maj 2005 20:40 1571 6
  • Poziom 16  
    Mam problem z wycieraczkami w lancii delta 94r.
    Przy włączeniu czasówki wycieraczki wychylają się prawidłowo ale przy powrocie mają jakieś zachamowania (szarpie nimi). Mechanika jest sprawna bo podczas pracy na okrągło działają prawidłowo. Problem chyba tkwi w elektronice tylko, gdzie się ona znajduje i co mogło w niej paść?
    Ponadto padł mi łącznik łączący ramiona obydwu wycieraczek (taki plastik łączący płaskowniki). Czy mogę go gdzieś dostać?
    Z góry serdecznie dziękuję
  • Poziom 22  
    Nie napisałeś czy przy pracy ciągłej po wyłączeniu też występuje ten problem. Z tego co piszesz wygląda na uszkodzenie (zabrudzenie lub wypalenie) wyłącznika krańcowego który znajduje się w mechaniżnie silnika wycieraczki.
  • Poziom 16  
    powiem ci że nie zwróciłem uwagi ale nawet po włączeniu chwilówki, podczas potrójnego przesmarowywania szyby za każdym razem szarpie ale jak przytrzymam wyłącznik do momentu aż wycieraczka powróci na swoje neutralne położenie to cały czas wraca normalnie. Tak jakby brakowało mu prądu przy powrocie (lub ładował się jakiś kondensator).
    A swoją drogą to do czego służy ten wyłącznik?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    W mechanizmach wycierazcek znajduje sie ruchomy styk, który po wychyleniu się wycieraczki z pozycji początkowej podtrzymuje zasilanie silnika (możesz tylko włączyć dźwignie wycieraczek na moment, impulsem pobudzając je do pełnego wychylenia). Po wyłączeniu, w momencie powrotu wycieraczek w położenie początkowe styk ten przełącza się na masę, zwierając z dwóch stron silnik do masy, co skutuje wyhamowaniem ruchu wycieraczek, tak by nie wysunęły się gdzieś na szybę. Najbardziej możliwe, ze właśnie ten styk ci się wypalił lub zabrudził. Bo jak piszesz, kiedy przytrzymasz dźwignię, czyli podasz zasilanie z zewnątrz tego styku, to wszystko jest w porzadku. Musisz odkręcić/odczepić pokrywkę mechanizmu przekładni na silniku od wycieraczek i przeczyścić styk. Kieruj sie przewodami, które wychodzą z przekładni a nie z silnika.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A jak okaże się, że ten styk jest nie do uratowania, to może przypasuje ci silnik od jakiegoś fiata. W końcu to ta sama firma.
  • Poziom 16  
    Tak tylko że w moim przypadku wycieraczki powracają i normalnie zatrzymują się w położeniu neutralnym. Jedynym mankamentem jest to że przy powrocie szarpie nimi (skaczą) ale tylko przy pracy z włączoną pracą czasową. Na stałe działają ok.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No i o to chodzi. Jak wycieraczki włączysz na stałe. to prąd płynie przez styk przy kierownicy i tamten jest omijany. A jak dasz na prace przerywaną i sprawdzisz jak są sterowane wycieraczki, to wyjdzie, że przerywacz daje tylko prąd na początku (do pobudzenia ruchu), a powrót (podtrzymanie pracy) i zatrzymanie jest realizowane przez ten właśnie styk na mechaniźmie.
  • Poziom 16  
    Teraz załapałem. Juro sprawdzę. Na razie wielkie dzięki.
    Pozdrawiam