Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Suszarka kondensacyjna z pomp± ciepła czy bez?

fafiks 31 Jan 2020 20:34 371904 1053
Helukabel
  • #751
    krzysztofm1989
    Level 11  
    Czy moze ktos zrobic taki pomiar na suszarce z pompa? Tylko tak przez miesiac zeby mozna bylo porownac. Ciekawe czy zuzycie tez bedzie duzo mniejsze niz podane przez producenta.
  • Helukabel
  • #752
    Dorilll
    Level 17  
    Ja z chęci± bym zrobil, ale nie mam ani przyrz±du do pomiaru ani możliwo¶ci bo gmiazdko mam za suszarķ±. Ale ¶rednio mam 20-25 suszen miesięcznie i nie zauwazylem wzrostu rachunków za pr±d, tyle jedynie moge powiedzieć.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Albo i nawet 25-30 bo zdarza sie ze on rana do wieczora sie pierze i suszy
  • #753
    Borutka
    Level 29  
    freebsd wrote:

    ja nadal będę obstawać przy suszarce bez pompy ciepła.

    Mogę powiedzieć tylko tyle... kto nie miał, ten nie wie.
    Chyba nawet w tym w±tku (tylko znacznie wcze¶niej) podważałem sens kupowania suszarki z pomp±, dopóki nie przekonałem się na własnej skórze o jej zaletach.
    Można oczywi¶cie kupić sobie samochód z silnikiem zasilanym prze gaĽnik.... bo jest prostszy, przynajmniej komputer pokładowy nie unieruchomi samochodu.
    Lepiej jednak wyj¶ć z lasu, bo lepiej spisuj± się skomplikowane pojazdy hybrydowe.
    Po prostu obecnie zbyt często psuj± się proste mechanizmy, które nie psuły się kiedy¶ oraz popełniane s± kardynalne błędy konstrukcyjne. Prawdopodobnie dlatego, że sprzętu nie projektuj± już ludzie, tylko aplikacje komputerowe. Ludzie jedynie dbaj±, żeby koszty produkcji były możliwie najniższe.
  • #754
    Jericho24
    Level 20  
    Dorilll wrote:
    Ja z chęci± bym zrobil, ale nie mam ani przyrz±du do pomiaru ani możliwo¶ci bo gmiazdko mam za suszarķ±. Ale ¶rednio mam 20-25 suszen miesięcznie i nie zauwazylem wzrostu rachunków za pr±d, tyle jedynie moge powiedzieć.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Albo i nawet 25-30 bo zdarza sie ze on rana do wieczora sie pierze i suszy
    nie wiem w jakiej wysokosci rachunki płacisz, ze nie zauważyłe¶ ich wzrostu ale suszarka nie jest perpetum mobile i te 25 cykli musi podniesc rachunek o kilkadziesi±t złotych.
  • #755
    freebsd
    Level 39  
    Borutka wrote:
    Mogę powiedzieć tylko tyle... kto nie miał, ten nie wie.
    Co nie znaczy, że nie korzystałem i to miesi±cami. Ludziska teraz podróżuj±, a i żyć potrafi± wygodnie... :-D

    Borutka wrote:
    dopóki nie przekonałem się na własnej skórze o jej zaletach.

    No wła¶nie. Zalety widzę dla producentów i sprzedawców. Dla użytkownika tylko wady.
    Co nie zmienia faktu, że ludzie s± nauczeni, że nowe=lepsze. Tak automatycznie. Kupi± zawsze nowe, bo inaczej będ± my¶leć, że kupili gorsze, bo przecież to nowe, no musi być lepsze. Tak teraz ludzie s± nauczeni i tego się nie zmieni. Jestem realist± :-), wiem że moje wpisy dotr± do bardzo w±skiej grupy osób. Z potężn± machin± reklamy nie wygra się (zazwyczaj). Zreszt±, ludzie jak kupuj± drogo to lepiej się czuj±. Drogie musi być lepsze. Dlatego pozostaje tylko potem czytać w±tki: ojej, zepsuło się, co to może być.
    Teraz czekam na suszarki z poł±czeniem z internetem i telefonem, a może już takie s±...?
  • #756
    Borutka
    Level 29  
    freebsd wrote:
    wady.
    Co nie zmienia faktu, że ludzie s± nauczeni, że nowe=lepsze. Tak automatycznie. Kupi± zawsze nowe, bo inaczej będ± my¶leć, że kupili gorsze, bo przecież to nowe, no musi być lepsze. Tak teraz ludzie s± nauczeni i tego się nie zmieni. Jestem realist± :-)

    No ale kolega jednak popełnił to samo :D .Miał sznurek do wieszania, a kupił nowsze, czyli suszarkę mechaniczn±...? Znacznie bardziej awaryjn± niż sznurek. A co by kolega zrobił, gdyby nie było suszarek tradycyjnych, tylko od razu z pomp± ciepła?
    Także raczej brak spójno¶ci w argumentacji.
  • #757
    krzysztofm1989
    Level 11  
    Moze zamiast sie przegadywac co lepsze niech ktos kto ma z pompa zmierzy zuzycie i bedziemy miec jakie odniesienie. Chyba ze ktos zmierzyl i jest takie jak bez pompy i sie nie chce przyznac. I jeszcze inna kwestia. Zmierzenie z pompa po kilku latach uzytkowania. Ciekawe jakie tam jest zuzycie jak nie mozna wyczyscic skraplacza.
  • #758
    Dorilll
    Level 17  
    Borutka wyczerpał temat, wszystko idealnie napisane. Ja mialem obie i chociaz miałbym suszarke z pompa zmieniac co 3 lata to nie wroce do zwyklej juz suszarki, nawet jak j± mialem to nie polecalem innym suszarek. Odkad mam z pompa to namowilem juz z 5 osób. Co do pr±du, nie zauwazylem dlatego ze nigdy nie mialem idealnego, zawsze tego samego rachunku za prad. Zawsze bylo troche mniej, albo troche wiecej. I gdybym teraz zebrał rachunki z pr±d to nie byłbym w stanie powiedzieć ze o masz od wrzesnia rachunek wyższy bo suszarka jest. Na you tubie taki kole¶ zlota raczka napisal ze mu wzrosły rachunki miesięcznie 10-15 zl, a suszy nawet 2-3 razy dziennie wiec zdecydowanie wiecej niz ja, dlatego ja tej dyszki na przykład nir jestem w stanie zauważyć

    Dodano po 5 [minuty]:

    W starej suszarce czasami wyjmowalem jakas rzecz w trakcie cyklu, bo nie chcialem jej mordowac do końca. Zanim ja te wszystkie rzeczy przewaliłem w tym bebnie to ręce mialem prawie ze poparzone i para buchala jak ze zmywarki na jakim¶ programie gary. Wiec po co prac rzeczy na 30 stopni, np. Czarne jak pozniej i tak maja jazde w suszarce. W nowym sprzecie pranie jest jedynie letnie i to chociazby nie wiem co nie przekona mnie to wyższo¶ci suszarek bez pompy.
  • Helukabel
  • #759
    Borutka
    Level 29  
    krzysztofm1989 wrote:
    Moze zamiast sie przegadywac co lepsze niech ktos kto ma z pompa zmierzy zuzycie i bedziemy miec jakie odniesienie. Chyba ze ktos zmierzyl i jest takie jak bez pompy i sie nie chce przyznac. I jeszcze inna kwestia. Zmierzenie z pompa po kilku latach uzytkowania. Ciekawe jakie tam jest zuzycie jak nie mozna wyczyscic skraplacza.

    Kolego... chyba chcesz wyważać otwarte drzwi. Przecież już producent wstępnie okre¶lił klasę energetyczn± urz±dzenia. W praktyce ta różnica będzie raczej mało istotna, nie warta pisania doktoratu z tego zagadnienia.
  • #760
    krzysztofm1989
    Level 11  
    To jak odniesiesz sie do danych uzyskanych prze ze mnie i frebsd? Przecie chyba ich nie zmyslilem. Ciekaw jestem bo moze w suszarce z pompa producent tez zawyza zuzycie i sie okaze ze zamiast 1.5-2 Kwh pobiera 0.5. Nie chodzi mi o wychwalanie tych czy innych suszarek bo widze ze ten temat ucieka w ta strone. Kazdy ma co ma i naturalne ze bedzie tego bronil.
  • #761
    Borutka
    Level 29  
    krzysztofm1989 wrote:
    To jak odniesiesz sie do danych uzyskanych prze ze mnie i frebsd? Przecie chyba ich nie zmyslilem. Ciekaw jestem bo moze w suszarce z pompa producent tez zawyza zuzycie i sie okaze ze zamiast 1.5-2 Kwh pobiera 0.5. Nie chodzi mi o wychwalanie tych czy innych suszarek bo widze ze ten temat ucieka w ta strone. Kazdy ma co ma i naturalne ze bedzie tego bronil.


    Prosta kalkulacja.
    Suszarka tradycyjna pobiera ok. 2kW i jaki¶ standardowy wsad suszy 50-60minut.
    Podobny wsad suszarka z pomp± (na programie mix) suszy 100-120 minut, przy czym moja pobiera 600W. Nawet jeżeli pompa czy też grzałka pracuj± bez przerwy, to pobór mocy wynosiłby odpowiednio 2kW oraz 1,2kW.
    W praktyce zależy to od temperatury w pomieszczeniu, rodzaju tkanin i prędko¶ci odwirowania itp..

    To jest trochę tak jak ze spalaniem w samochodzie. Jeden mierzy i mu wychodzi 4/100km, a drugiemu w takim samym samochodzie wychodzi 6 litrów. A producent mówi 5 litrów.
    Ja niczego nie bronię, jedynie oceniam subiektywnie, a raczej obiektywnie.
    Kiedy¶ moja zmywarka w pół godziny wysuszyła naczynia. Nowa nie zrobiła tego w godzinę i musiałem zał±czyć turbo suszenie. Teraz nowa suszy jak stara, ale i zużywa pr±d jak stara, bo za darmo nie chce wysuszyć. Ale ma być wysuszone i tyle.
    Także my¶lę szkoda życia na takie kalkulacje.
    Pozostaje jeszcze kwestia dokładno¶ci pomiaru. Być może używacie jaki¶ zabawek aliexpresu i dokładno¶ć w zależno¶ci od rodzaju obci±żenia może bardzo odbiegać
  • #762
    krzysztofm1989
    Level 11  
    Ehhh skoro wiesz lepiej czym mierze i jak mierze to ok. Zaraz napiszesz ze sfalszowalem dane. Pozdrawiam wszystkich i milego weekendu
  • #763
    Dorilll
    Level 17  
    Ja uwazam, ze te dane nie sa zawyzone tylko jak jest napisane, to sie odnosi np. U mnie do bawełny 8kg odwirowanej na 1000 obrotów. Mysle ze nikt z nas nie laduje pralki na te 8 kg bo to jest bardzo duzo, pranie musialoby byc upchane na ¶cisk, a czasami mamy nie tylko bawelne tylko jakis inny, sztuczny materiał, który tak samo duzo miejsca zajmuje jak bawelna a wazy o wiele mniej. Wiec tym samym suszarka ma mniej do wysuszenia i chodzi o wiele krocej. U mnie ten program referencyjny liczony jest ze trwa 150 min na program bawelna czyli z wyższ± temperatura. Ja susze na programie mieszane, tam temperatura jest nizsza i suszarka chodzi zazwyczaj 100-110 min. Ponadto mam zawszd duzo luzu w pralce, bo piore na jakies mixy szybkie przepierki wiec mysle ze moja zużywa 1kwh z malym hakiem, st±d nie odczuwam wzrostu rachunków za pr±d

    Dodano po 4 [minuty]:

    Mocy ma 900 watow, sprężarka chodzi bez przerwy przez 40 min, potem wł±cza sie cyklicznie co jakis czas, a ostatnie 20 min to jest chłodzenie, wietrzenie zimnym powietrzem wiec moc na pewno sie spada. Nawet kabel sie nie grzeje jak suszarka pracuje, a to następuje nawet kiedy pralka grzeje wode. Wiec bezapelacyjnie mozna stwierdzić, ze pompa bierze malo pradu. Co do zapychania skarplacza, czyszcze go co 2 tyg, jego stan uwazam za bardzo dobry a suszenie nie trwa dluzej ani o minute. A suszen ma za soba juz sporo

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dodam jeszcze ze prania nie mam idealnie odwirowane bo co prawda mam 1200 obrotów l, ale piore na jakies mixy, dunkle bajery i tam wirowanie trwa z minutę, jak piore czasami na bawelnie to wirowanie trwa z 5 minut i wydaje mi sie ze suszenie trwa te 10-15 min krócej. Ale uwazam, ze nie warto ze wzgledy na te 10 czy 15 min forsowac tak pralki i rzeczy
  • #764
    krzbor
    Level 23  
    Jak czytam ten w±tek, to mam wrażenie, że pompa ciepła to "samo zło". Każdy ma lodówkę - tam też jest pompa ciepła. Czy pompa będzie długo działać, czy nie zależy od wykonania. Sama technologia umożliwia wieloletni± eksploatację. Klimatyzatory przecież pracuj± całymi godzinami i przez wiele lat i nie psuj± się na potęgę. Chciałbym jednak zwrócić uwagę na techniczny aspekt działania. Bez pompy ciepła trzeba schłodzić skraplacz powietrzem z zewn±trz. Ma ono 20 lub więcej stopni. Je¶li robimy to w małym pomieszczeniu, to ono się nagrzewa i temperatura ro¶nie, a sprawno¶ć kondensacji maleje. Suszarki bez pompy ciepła pracuj± w wyższej temperaturze niż te z pomp±. Suszaka z pomp± ciepła jest idealn± technologi± i nie chodzi tylko o ekonomię. Dzięki pompie mamy "zimny" i "gor±cy" odcinek. Ten zimny służy do skraplania, ten gor±cy do ponownego ogrzewania. Cało¶ć może pracować w znacznie niższej temperaturze bezwzględnej, a pompa ciepła i tak zapewnia wymagan± różnicę temperatur.
  • #765
    freebsd
    Level 39  
    krzbor wrote:
    Jak czytam ten w±tek, to mam wrażenie, że pompa ciepła to "samo zło". Każdy ma lodówkę - tam też jest pompa ciepła. Czy pompa będzie długo działać, czy nie zależy od wykonania. Sama technologia umożliwia wieloletni± eksploatację. Klimatyzatory przecież pracuj± całymi godzinami i przez wiele lat i nie psuj± się na potęgę. Chciałbym jednak zwrócić uwagę na techniczny aspekt działania. Bez pompy ciepła trzeba schłodzić skraplacz powietrzem z zewn±trz. Ma ono 20 lub więcej stopni. Je¶li robimy to w małym pomieszczeniu, to ono się nagrzewa i temperatura ro¶nie, a sprawno¶ć kondensacji maleje. Suszarki bez pompy ciepła pracuj± w wyższej temperaturze niż te z pomp±. Suszaka z pomp± ciepła jest idealn± technologi± i nie chodzi tylko o ekonomię. Dzięki pompie mamy "zimny" i "gor±cy" odcinek. Ten zimny służy do skraplania, ten gor±cy do ponownego ogrzewania. Cało¶ć może pracować w znacznie niższej temperaturze bezwzględnej, a pompa ciepła i tak zapewnia wymagan± różnicę temperatur.
    Możesz mi odpowiedzieć na kilka pytań, by wyja¶nić Twój punkt widzenia?
    1) Bezawaryjno¶ć zależy od wykonania, a czy sama technologia zapewnia czas bezawaryjnej pracy porównywalny z suszarkami klasycznymi? (patrz punkt 2)
    2) Co z czyszczeniem wymienników ciepła? Rozkładałe¶ kiedy¶ suszarkę (dowoln±)?
    3) Ekonomia. Po co mam przepłacać za pompę ciepła, gdy prostsza i tańsza technologia pracuje bezawaryjnie?
    4) Ekologia. Po co mam produkować skomplikowan± maszynę, zawieraj±c± gazy cieplarniane, różne metale, smary, skoro mogę zrobić maszynę prost±? Po co komplikować?
    5) Ekologia cdn. - czyli o serwisowaniu - zwykł± suszarkę naprawia się banalnie. Suszarkę z pompa ciepła, je¶li już się naprawia, to raczej nie stacjonarnie tylko w serwisie (wiesz, paliwa odnawialne zużyte do jej transportu). O ile nie okazuje się, że taniej jest kupić now±. Do tego miejmy nadzieję, że te gazy cieplarniane nie uciekn± do atmosfery.
    6) Czy chcesz powiedzieć, że obecnie produkowane suszarki z pomp± ciepła działaj± tak samo bezawaryjnie jak suszarki klasyczne? I tak samo łatwo się je naprawia, czy jednak suszarki z pomp± ciepła s± zastępowane nowymi egzemplarzami - co powoduje, że ci±gle powstaj± nowe ¶mieci?
    7) Jakie zalety ma suszarka z pomp± ciepła, by płacić za ni± więcej? Powyżej pisze się o mitycznym "mordowaniu tkanin" przez suszarkę bez pompy ciepła, tylko dowodów na to zabrakło. Czy co¶ oprócz tego? Jakie zalety ma suszarka z pomp± ciepła - take pytanie.

    Dla mnie rozstrzygniecie jest bardzo proste. Ekolodzy tr±bi±, że "gazy cieplarniane s± złe", klima jest niedobra, itp. Więc suszarka z pomp± ciepła jest też niedobra, prawda? Jak kto¶ jest ekologiem i ich popiera, oraz nie kłamie, to chyba nie powinien używać urz±dzeń z gazami cieplarnianymi? Do tego suszarka bez pompy ciepła jest tańsza, mniej awaryjna, a je¶li sie zepsuje już to banalna i tania w naprawie.

    PS.: Trzymam kciuki, by Twoja suszarka, z pomp± ciepła pracowała bezawaryjnie. Jaki masz model? Możesz wstawić zdjecie? Możesz wykonać pomiary zużycia energii, o których piszemy powyżej?
  • #766
    Dorilll
    Level 17  
    No temat rzeka. Podstawowa zaleta suszarki z pompa jest fakt ze suszy powietrzem o temperaturze prawie ze takim samym jak latem na podworku. Zauważyłem, ze suszarki z pompa krytykuj± tylko Ci, ktorzy maja zwykla a nikt nie mial do czynienia z pompa. Jest OLBRZYMIA różnica w suchym praniu, samym dotyku. Nikt mi nie powie ze jakies galoty, albo sweterek wysuszony z 20 razy w 80 stopniach bedzie wygladal tak samo, albo jakas sukienka, albo t-shirt z nadrukiem. No nie ma takiej opcji. A co do ceny, to piszczecie ze sa one tak bardzo drogie. Patrze na ceny, model Boscha czy electroluxa kosztuje ok 1600 zl a model najtanszy beko z pompa 1800 (taki maja moi znajomi 2 lata i sobie chwala, sprzęt ¶miga jak nalezy). A co do awaryjnosci. Wasza sie nigdy nie zepsuje?jak ktos nie ma smykalki do naprawiania i mieszka np. W Trójmie¶cie to nawet naprawa zwyklej suszarki bedzie kosztowna. Tak naprawdę to lepiej wtedy suszyc na sznurze bo on sie nigdy nie zepsuje. Autor tego watku napisal po prawie 5 latach, ze jego suszarka z pompa dziala i jest bardzo zadowolony, pierze po 5 razy w tyg. Wiec jezeli ktos ma standardowo 2-prania w tyg to taka suszarka działałyby juz z 7-8lat. To malo? Jak ktos pierze codziennie to w dzisiejszych czasach nje ma szans by jakikolwiek sprzet podzialal dluzej jak te 5 lat.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jak można trzymać kciuki by suszarka pracowała bezawaryjnie? Tak sie po prostu nie da, bo to jest sprzet i sie psuje. To jest normalne i naturalne. Na youtubie koles ocenial suszarke elecrrokux, ma j± ponad 2 lata i suszy ¶rednio 2 razy dziennie. Juz lekko tysiac suszen ma za soba. I co?suszarka dziala tak samo jak w dniu zakupu. Wiec nje mówcie, ze kazda suszarka z pompa jest skazana na zapchanie po 2 latach, ja sam po 2 latach mam prawie idealnie czysty. Predzej walnie programator albo pompa zanim sie zapcha. I jezeli stanie sie to przy tak częstym użytkowaniu dopiero po 5 latach to dalej bede rekomendowal pompe ciepla

    Dodano po 36 [minuty]:

    Dodam, ze gdyby nie różnica wlasnie w praniu to nigdy byl nie zmienil suszarki na pompe ciepla, dalej uzywal starego Boscha a gdyby sie zepsuł to kupiłbym znowu suszarke bez pompy.
  • #767
    freebsd
    Level 39  
    Dorilll wrote:
    Ci, ktorzy maja zwykla a nikt nie mial do czynienia z pompa
    Ja obecn± suszarkę bez pompy ciepła kupiłem na pocz±tku 2014 roku. I to był mój wybór, by kupić model klasyczny. Te z pomp± ciepła były tylko o około 1000 zł droższe (wtedy). Suszarki z pomp± ciepła używałem w lokalach, które wynajmowała mi firma. Wiem jak pracuj±, ale mieszkałem tam tylko tygodniami. Widziałem (i używałem) też klasyczne suszarki z lat osiemdziesi±tych.
    Cały czas się łudzę, że kto¶ rzetelnie uzasadnieni, dlaczego suszarki z pomp± ciepł± s± lepsze dla takiego zwykłego użytkownika domowego. Szczególnie, że tak wiele osób mówi teraz o ekologii, a tu kolejny temat do omówienia: gazy cieplarniane.

    Dorilll wrote:
    Nikt mi nie powie ze jakies galoty, albo sweterek wysuszony z 20 razy w 80 stopniach bedzie wygladal tak samo, albo jakas sukienka, albo t-shirt z nadrukiem.
    Ponownie, na podstawie sprzętu Bosch oceniasz inne suszarki. PS.: zastanowiłe¶ się kiedy¶, sk±d bior± się te kłaczki na filtrze w Twojej suszarce?

    @krzbor Jak znajdziesz czas to poproszę, odnie¶ się do moich pytań.
  • #768
    krzbor
    Level 23  
    @freebsd
    ad.1 Sama technologia zapewnia niezbędn± bezawaryjno¶ć. Wystarczy popatrzeć na lodówki, które działaj± przez 20 i więcej lat - to ta sama technologia. Klimatyzatory też pracuj± przez 10 i więcej lat i pracuj± w okresie letnim przez ponad 10h non-stop.
    ad.2 Wymiennik ciepła trzeba czy¶cić bo drastycznie spada efektywno¶ć. Ja kupiłem model Bosch z samoczyszcz±cym wymiennikiem (używana jest do tego skroplona woda).
    ad.3 Jeżeli w zwykłej suszarce potrzebujemy powiedzmy 40stC obniżenia aby skroplić wodę to musimy zagrzać wszystko do 75stC, aby w skraplaczu uzyskać 35stC, co i tak nie jest proste maj±c na zewn±trz 23stC - a takie powietrze jest na wlocie jako zimne. Przy pompie ciepła aby uzyskać te 40stC różnicy wystarczy, aby w skraplaczu było 5stC, a na wydmuchu 45stC. Nie znam tych temperatur, podałem to jako przykład, ale ogólnie o to chodzi.
    ad.4 Z tego co wiem nie stosuje się obecnie gazów cieplarnianych. Pompa ciepła jest bardziej skomplikowana, ale sens wytłumaczyłem w pkt. 3. Obecnie ekologia to przede wszystkim obniżka zużycia pr±du. Tak poza tematem, aby wszyscy byli zadowoleni (producenci, dystrybutorzy, klient i wreszcie ¶rodowisko) to najlepszy jest recykling. Moj± suszarkę kupiłem OleOle, gdzie odbiór starego sprzętu jest gratis.
    ad.5 Jak pisałem, gazów cieplarnianych już się nie stosuje. Co do złożono¶ci - cóż mój ojciec sam naprawiał malucha, w którym nawet silnik można było samemu wyci±gn±ć bez większych problemów. Ale ja już nie chcę jeĽdzić maluchem, a mój silnik to cała masa elektroniki z jeszcze większ± liczb± czujników. Gdy zapytałem się, kiedy mam przyjechać na przegl±d to mi powiedziano, że komputer mnie o tym poinformuje, ale pierwszy po 30tys. lub 2 latach - wcze¶niej nie trzeba wymieniać nawet oleju!
    ad.6 Jestem nowym posiadaczem suszarki. Z cał± pewno¶ci± sama technologia nie oznacza awaryjno¶ci. Awaryjno¶ć jest wynikiem braku starania się producentów (a może starania się, aby się zapsuło po gwarancji :). Naprawa z cał± pewno¶ci± jest bardziej złożona
    ad.7 Poza ekologi± (niższymi kosztami energii), brakiem ogrzewania pomieszczenia (szczególnie uci±żliwego latem), dla mnie istotna jest opisywana w pkt.3 technologia, z której wynika znacznie niższa temperatura suszenia. Nie będę ukrywał, że jako inżynierowi podoba mi się technologia pompy ciepła, która idealnie wpasowuje się w potrzeby suszarki. Mamy dwa zamknięte cykle - chłodz±co-grzej±cy pompy ciepła i obieg susz±cy pranie z wykraplaniem. Wiele osób my¶li o pompie ciepła jako ekonomicznej grzałce. Ale nie o to chodzi! Tu wykorzystywany jest także "zimny koniec" pompy ciepła co opisałem w ad.3.
  • #769
    Dorilll
    Level 17  
    Ehh ta dyskusja robi sie juz jałowa. Ja nie oceniam wwg starej suszarki bo ona byla sprawna, dowodem na to jest ostatni przedmowca, gdzie zmierzyl temp i dochodziła do 80 stopni. Moja garderoba tego nie wytrzymywala. W Niemczech mam rodzinę , tam wszyscy sa zdania ze suszarki niszcza rzeczy i susza w nich glownie posciele, reczniki i robocze rzeczy. Kazdy z nich ma bez pompy. Zmierzacie do tego ze tansze i prostsze jest lepsze. Pod wzgledem awaryjno¶ci moze i tak, ale nigdy funkcjonalno¶ci. Nikt mi nie powie ze np. Zmywarlka za 1000 zl tak samo myje jak ten bosch czy siemens za 2 tysi±ce. Otoz nie, różnica jest kolosalna. Dla przyklady mam Boscha juz druga zmywarke 4 lata, ani razu nie czyscilem wiatraków bo wszystkie sa drożne. Znajomi maja jakas tania Amice i tam non stop, wiatrak zapchany, filtr czy gary niedomyty nie wspominaj±c o ergonomii. Tak samo jest z suszarkami. Mialem do czynienia z kazdym rodzajem i jest przepa¶ć pomiędzy nimi.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Kolejna rzecz. Porównajmy plyty kuchenne. Zwykla ceramiczna, elektryczna moze dzialac z 10 czy 15 lat, zagotowanie garnka wody trwa pol godziny. A indukcja, gar wody zagotowany w 5 min, zmniejszasz moc to od razu zupa przestaje sie gotowac. W elektrycznej trzeba poczekac jak zwyczajnie ostygnie. Ogolnie przepa¶ć pomiędzy sprzetami, oczywi¶cie indukcja prawdopodobnie zepsuje sie zdecydowanie szybciej l. Tu jest wybor, komu na czym zalezy. I tyle. Rozumiem was, jeste¶cie zadowoleni ze swoich suszarek i super. Ale nie mowcie glupot mowiac ze pompa ciepla w suszarce to fanaberia i zbędny wydatek. Otoz nie! Co do kłakow, to ani w starej suszarce ani w nowej zadna rzecz mi sie nie odchudzila. Wiec dementuje te plotki ze to wyrwane fragmenty tkanin, przez co rzeczy sa cieńsze. Dla przykladu mam ulubiony sweterek, zwykly z sieciowki juz pol roku. My¶le ze prant byl spokojnie z 20 razy, w żadnym wypadku nie ma on przeswitow ani innych defektow

    Dodano po 1 [minuty]:

    I oczywi¶cie suszony w suszarce
  • #770
    freebsd
    Level 39  
    Dorilll wrote:
    Ehh ta dyskusja robi sie juz jałowa.
    Wolna wola, wystarczy nie czytać i pisać. Przymusu chyba nie ma? :-D Bo przecież nie lobbujesz na rzecz Bosh'a? :-D

    To zacznijmy od trzech łatwych spraw:
    krzbor wrote:
    Wystarczy popatrzeć na lodówki, które działaj± przez 20 i więcej lat - to ta sama technologia. Klimatyzatory też pracuj± przez 10 i więcej lat i pracuj± w okresie letnim przez ponad 10h non-stop.
    Serio? Moja przedostatnia lodówka zepsuła się po gwarancji - tak została zaprojektowana. Klimy z chin wytrzymuj± po 10 lat? Te 20 lat to ma obowi±zywać w stosunku do suszarek z pompa ciepła? Piszesz o faktach?

    krzbor wrote:
    ad.4 Z tego co wiem nie stosuje się obecnie gazów cieplarnianych.
    Czy możesz podać model Twoje suszarki i jaki gaz jest w niej użyty. Powinno to być w instrukcji obsługi, na jakiej¶ karcie, czy też na stronach producenta. Nawet powinna być nalepka ostrzegawcza/informacyjna na obudowie.

    krzbor wrote:
    to najlepszy jest recykling. Moj± suszarkę kupiłem OleOle, gdzie odbiór starego sprzętu jest gratis.

    Nie będe pytać, w ilu procentach Twój stary sprzęt został poddany recyklingowi. Niemcy np. wywoż± to do Polski. Tak samo ile energii zostanie zużyte na ten recykling sprzętu co kilka lat. Zdam pytanie, ale retoryczne: ile ropy zostanie zużyte na wożenie tego sprzętu nowego, zabieranie starego, oraz transport czę¶ci potrzebnych w fabryce na produkcje ci±gle nowych rzeczy.
  • #771
    Dorilll
    Level 17  
    Nie, nie robie dla Boscha. Sam dyskwalifikuje ich suszarki za to ze kręc± w jedna stronę i maja samoczyszczacy kondensator, który totalnie nie zdaje egzaminu. Z kolei uwazam, ze robia najlepsze zmywarki, w użyteczno¶ci dla mnie nawet lepsze od miele. Z kolei jezeli chodzi o pralki to uwazam ze bosch sa super, ale numer jeden to Miele
  • #772
    User removed account
    Level 1  
  • #774
    User removed account
    Level 1  
  • #775
    Dorilll
    Level 17  
    No dla takich rzeczy nie, ale ja wrzucam kompletnie wszystko do suszarki, nawer koronkowa bieliznę, delikatne czarne koszule z mankietami, i wiele delikatnych rzeczy i to wlasnie mi sie niszczylo w poprzedniej suszarce. Nawet jak mialem jakies bawełniane bluzki z długim rękawem to zdarzalo sie ze rekaw sie skrocil. Bielizna typu bokserki albo inne rzeczy z gumkami czy sciagaczami pękały po pewnym czasie
  • #779
    freebsd
    Level 39  
    krzbor wrote:
    z instrukcji: "Urz±dzenie zawiera czynnik chłodniczy R290, który jest bezpieczny dla ¶rodowiska."
    Dziękuję! I to jest konkret - czynnik chyba neutralny dla ¶rodowiska. Choć na elektrodzie trwały boje, czy użycie tego typu czynnika w instalacja samochodowej stanowi zagrożenie pożarem w przypadku awarii/wypadku (i to na otwartej przestrzeni).
  • #780
    Dorilll
    Level 17  
    Co do zuzycia to tutaj juz ludzie podawali zużycie pradu. Kolejne dane, suszarka z olbrzymim wsadem chodzaca 3 godziny pobrala 1.7 kwh. My¶lę l, ze spokojnie moge napisac, ze mój electrolux suszacy niecale 2 h na łagodnym programie zużywa spokojnie cos kolo 1kwh, a ze czesto mam mniej prania to i poniżej