Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Premium DXI - Błąd EBS SID 3 FMI 2

paulusss 25 Paź 2014 15:55 1647 8
  • #1 25 Paź 2014 15:55
    paulusss
    Poziom 12  

    Witam
    Mam Błąd jak w tytule.
    Wiem że oznacza czujnik 2 oś lewa strona. |Sygnał nie poprawny.
    Czujnik wymieniony profilaktycznie.
    Czujniki także przepięte stronami, dalej pokazuje błąd z lewej strony, chodź podłączony w tym momencie jest czujnik z prawej strony.
    Podmieniony modulator bez efektu.

    0 8
  • #2 26 Paź 2014 22:22
    elektryk502
    Poziom 13  

    A kasowałeś błędy, teoretycznie EBS powinien się sam przetestować, ale jak ma błąd FMI2 trzeba kasować. W opisie do usterki każą jechać z prędkością większą niż 40 km/h. A czujników lepiej nie zamieniać stronami bo można wykręcić "oberka" na drodze.

    0
  • #3 26 Paź 2014 22:23
    forestt
    Poziom 11  

    Kasowałeś błąd komputerem diagnostycznym?

    0
  • #4 27 Paź 2014 07:36
    paulusss
    Poziom 12  

    Auto po wymianie czujnika zrobiło 400km i błędu nie da się skasować.

    0
  • #5 27 Paź 2014 08:08
    forestt
    Poziom 11  

    Musisz skasować "pamięć bezpieczeństwa",pod warunkiem że z czujnikiem wszystko ok.ale nie każdy komputer diag. to zrobi.

    0
  • #6 27 Paź 2014 11:01
    paulusss
    Poziom 12  

    Co to jest ta Pamięć Bezpieczeństwa. Mam Multi Diaga i AutoCom

    0
  • #7 27 Paź 2014 19:40
    forestt
    Poziom 11  

    Poważniejsze błędy zapisują się w pamięci sterownika ebs.5 które nie znikają automatycznie po teście drogowym, trzeba użyć komputera org. lub np. jaltesta
    (wiem że mają taką funkcję).Np.w volvie, manie i scanii jest specjalna procedura kasowania tego pedałem hamulca opisana w instrukcji obsługi.

    0
  • #8 27 Paź 2014 20:29
    paulusss
    Poziom 12  

    Renault też ma. Nabić powietrza do odbicia zaworu APM. Powoli naciskać hamulec, chwilę przytrzymać i powoli puszczać. Zgasić samochód i odczekać chwilę, aż zgaśnie tacho. O to chodzi?

    1
  • #9 28 Paź 2014 07:45
    forestt
    Poziom 11  

    Wygląda na to że tak.Rozumiem że tak robiłeś?Ważne żeby dokładnie trzymać się tej instrukcji. W volvie po tej procedurze należy zrobić test drogowy.Potem komunikat powinien zgasnąć. W tedy błąd zmienić na pasywny robiąc to przyciskami komputera pokładowego.Dopiero da się go wykasować.Dobrze jest sprawdzić czujniki ABS oscyloskopem.Jeśli nie masz takiej możliwości to zamień czujniki stronami w modulatorze i na kompie sprawdzić czy faktycznie widzi obrót koła.

    0