Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Thalia 2002 - Brak kontaktu z masą

25 Oct 2014 19:09 1431 1
  • Level 2  
    Mam problem z instalacją elektryczną. Dwa dni temu rozrusznik się nie kręcił. Wczoraj podładowałem akumulator, ale prąd ładowania był bardzo niski, pomimo dużego napięcia. Zainstalowałem go z powrotem, ale niestety znów nie odpalał. Próbowałem odpalić go z kabli z innego samochodu to ledwo kręcił rozrusznikiem. W końcu ruszył "na pych", ale wskazówki "szalały". Po zakupie i montażu nowego akumulatora rozrusznik nie działał. Odkręciłem ujemny przewód od masy (a w zasadzie ukręciłem kompletnie przerdzewiałą śrubę) i przykręciłem go do innej śruby w okolicach akumulatora. Świeciły światła, ale rozrusznik znowu nie kręcił. Następnie podpiąłem krokodylkami ujemny biegun akumulatora do śruby napinacza paska i wtedy rozrusznik zakręcił, ale nie świeciły światła i silnik nie odpalał. W końcu wykonałem "superpozycję" tych rozwiązań (czyli śruba napinacza i metalowa obudowa akumulatora) i wtedy samochód odpalił, jednak wskazówki cały czas skakały. Po odpięciu krokodylków pojechałem do domu. Po zgaszeniu silnika już nie odpalił bez krokodylków.

    Moje pytanie jest następujące:
    czy masy silnika i karoserii nie mają połączenia elektrycznego, a istniało ono na tej ukręconej śrubie, oraz czy szalejące wskazówki są wynikiem braku prądu przez dłuższy czas i po prostu się ustabilizują?
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • VAG group specialist
    Szalejące wskazówki się nie ustabilizują.
    Z akumulatora powinna iść masa na karoserie, powinna też iść z karoserii na skrzynie biegów.