Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW B5 FL 1.6 ALZ - Nie odpala,brak komunikacji ze sterownikiem

25 Paź 2014 19:12 3291 12
  • Poziom 7  
    Witam!
    Więc mam następujący problem z Passatem B5 FL 1.6 ALZ. Samochód mojego kuzyna, wystał się 4 mies. u jakiegoś mechaniora i przyjechał do mnie. Auto kręci nie odpala, brak komunikacji ze sterownikiem. Bez problemu łączę się ze wszystkimi sterownikami oprócz ECU.Po połączeni np. z ABS lub licznikiem błędy np P1850 P1623 tj. brak komunikacji ze sterownikiem silnika. Po pinach na sterownik dochodzą wszystkie + po zapłonie nr 3,23,62. Masa też jest na 1 i 2. Czasami dziwnie zachowuje sie przekaznik pompy paliwa ''cyka'' tj. włancz sie i wyłancza kilkukrotnie po czym wraca do normy. Wydaje mi się że sterownik jest uwalony ale chciałbym sprawdzić to na 100% bo jest dosyć drogi do tego modelu (ok 800zl)3B0906018F Siemens.Kuzyn mówił że przestawał mu palić stopniowo tj. wieczorem nie odpalił, ale jak go zostawił na noc bez aku to z rana zawsze odpalał aż do tego momentu. Co może być przyczyną?? co mogłem pominąć?? będę wdzięczny za pomoc bo nie ukrywam że bardzo zależy mi by zrobić to auto,pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 29  
    http://allegro.pl/vw-passat-b5-lift-1-6-alz-komputer-3b0906018f-i4733162081.html
    na szybkiego znalazłem za mniejsze pieniądze. Jeżeli wszystko sprawidziiłeś i jesteś pewnien to zostaje tylko sterownik. Komunikacja przy samym sterowniku jest?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 7  
    Kolego tego nie sprawdziłem, ale chyba nie ma bo widziałem że moi poprzednicy ponadcinali jakieś kable,ale jutro jeszcze się upewnię
  • Poziom 7  
    Sprawdzałem zwykłą próbówką ,myślisz że lepiej bedzie żarówka??
  • Poziom 43  
    Sprawdź i wyczyść kostki koło ecu.
  • Poziom 10  
    Witam. nie wiem czy pomogę, "cykanie" przekaźnika najczęściej oznacza brak zasilania lub za słabe zasilanie na jego sterowaniu (85 86). Spróbuj sprawdzić zasilanie na sterowaniu przekaźnika i zasilanie na jego prądzie roboczym. jedno ze sterowań idzie prawdo podobnie ze sterownika silnika (prawdo podobnie masa) a plus po zacisku 15. nie wiem czy dobrze pamiętam to w którymś modelu vw ten przekaźnik odpowiadał za zasilanie na cewke. jeżeli masz taką możliwość spróbuj podmienić ten przekaźnik, lub sprawdz punkty masy i połączenia magistrali danych can w okolicy modułu konfortu ponieważ często zaciekała tam woda. pozdrawiam
  • Poziom 38  
    autogaraż_galka napisał:
    Sprawdzałem zwykłą próbówką ,myślisz że lepiej bedzie żarówka??

    Chodzi o to, żeby obwody zasilania obciążyć prądem zbliżonym do tego, który normalnie płynie w obwodzie lub nawet trochę większym. Przy małym prądzie może być ok, a przy większym napięcie może znacząco przysiadać. Dlatego najlepiej sprawdzić żarówką co najmniej 21W. Najczęściej używam H4 ze spalonym włóknem mijania.
  • Poziom 7  
    Witam, piny sprawdzone żarówką,wszystko ok,na wtyczce przejście też jest...
  • Poziom 31  
    Jak jest założony emulator immo to nie podłączysz się do sterownika. Tak tylko mówię.
  • Poziom 10  
    a czy jest zasilanie na cewke (iskra na świecy), słychać pompkę paliwa? jeżeli nie możesz połączyć sie ze sterownikiem silnika to w innych sterownikach powinien być błąd na "komunikacje ze sterownikiem silnika" np wskażniki, abs itp. Jeżeli taki są to sprawdź przekaźniki obok sterownika jeżeli dobrze pamiętam to któryś daje zasilanie sterujące (cienkim kablem) na sterownik silnika
  • Poziom 7  
    Kolego iskry brak , pompka się załącza, zasilania na ECU dochodzą wszystkie ale z jakiegoś powodu nie mogę się z nim skomunikować, moim zdaniem albo jest walnięty albo coś go ''blokuje'' ,w sterownikach ABS i innych z którymi mogę się połączyc błędy '' brak komunikacji ze sterownikiem silnika"
  • Specjalista grupy V.A.G.
    jarewa napisał:
    Jak jest założony emulator immo to nie podłączysz się do sterownika. Tak tylko mówię.

    Tak było w przypadku sterowników ECU bez CAN.

    Skoro pompka się załącza to ECU raczej żyje.
    Sprawdź czujnik wału.
    Zobacz czy będzie iskra jak podasz sygnał na wyjście z ECU.
    Podłącz sterownik na stole i zobacz czy wtedy uda się nawiązać z nim komunikację.